Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jefar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Väsymystä on paljon. Herkkuja ei juurikaan tee mieli. Ruosta tulee tosi nopeasti todella täysi olo vaikka kova nälkä olisikin. Pieniä vihlasuja alavatsalla silloin tällöin. Aamuisin täytyy nopeasti saada esim. tuoremehua niin ei tuu huono olo.

Mulla on hei kans oireet nyt vähentyneet, ja tietysti hirveä huoli siitä 😅 Mut jos niin monella muullakin on tässä viikkojen 5-6 taitteessa käynyt näin, niin ehkäpä tässä voi olla ihan rauhassa. 😊 Rinnat on kyllä edelleen ihan reilusti turvonneet, ja vatsa kans turvonnut. Pahoinvointia on nyt ollut parina päivänä vähemmän, mut katsotaan miten tää tästä etenee…

Mulla on hei kans oireet nyt vähentyneet, ja tietysti hirveä huoli siitä 😅 Mut jos niin monella muullakin on tässä viikkojen 5-6 taitteessa käynyt näin, niin ehkäpä tässä voi olla ihan rauhassa. 😊 Rinnat on kyllä edelleen ihan reilusti turvonneet, ja vatsa kans turvonnut. Pahoinvointia on nyt ollut parina päivänä vähemmän, mut katsotaan miten tää tästä etenee…
Hei!

Joo kyllä minullekin kävi näin että ne siitä plussatesti viikosta kyllä vähenivät! Nyt ollaan 6+2, rinnat kipeät mutta niiden kanssa selviää ja välissä tulee pientä etovaa oloa. Eli ei siis mitää isoja, välissä kuitenkin muistuttaa että näin on 😊 ehkä jotenkin ennen raskautta aattelin että tää on fyysisesti paljon kokonaisvaltaisempaa - ehkä sen kuvan antaa kaikki mitä oppii somesta tai elokuvista + aina on niitä tarinoita että voidaan todella huonosti!

Jotenkin helpottavaa lukea et muillakin vielä tosi niukkoja oireita. Tällä hetkellä viikoilla 5+5 ja oireita ei oo käytännössä ollenkaan. Ja vieläpä kun ensimmäinen raskaus nii jotenki epäuskottava olo vielä koko raskauteen. Ei stressaa, mutta tuntuu et onkohan tää tottakaan 😅🙈 Niin tyhmältä kun se tuntuukin nii jotenki sitä toivois edes vähän sitä huonovointisuutta tms SELKEÄÄ niin tuntuis koko raskaus todelliselta 😄

heii! nyt about 5+4 ja myös on ollu etovaa oloa n. viikon, aluks vaan iltasin mut sit oli kyl joinain päivinä ihan aamusta iltaan, esim eilen pitkin päivää. tänään ei taas mitään, ja nännit kyl aristaa. kiva lukee että muillakin oireet vaihtelee, oon ihan huolissani aina jos ei tunnu missään 😅 eka raskaus myös mulla 🥰

Nyt voisi olla 4+1 ja oireina on lähinnä kohdun kolotus ja turvotus. Heräsin aamullakin tunteeseen että kohtu on kipeä pallo siinä alavatsan päällä. Tästä tunteesta toki joskus huomasin olevani raskaana, kun nro. 4:ää odotin. Silloin taisin olla jotain 4-5rvk:lla. Ja väsy. Mut mun kuvotus häippäsi jonnekin, mutta jätti pääkivun. Tuntuu muuten että lantionpohja on taas löystynyt hormonien vaikutuksesta, vähän samantapaista ongelmaa on kuin synnytyksen jälkeen on tavannut olla, ennen ku kroppa taas kiinteytyy.

Täällä kanssa oireettomuus vaivaa, rintojen kipu vähentynyt ja pahoinvointi jäi yhteen päivään. Saikulla kyllä ollaan, mutta ihan muista syistä kuin raskaudesta johtuen. Stressi lisääntyy, sillä maanantaina on eka ultra. 😬

Pitäisi ehkä olla kiitollinen oireettomuudesta mut minkäs tällä mahtaa 🙈 ehkä ne oireet toisi jonkinlaista mielenrauhaa että todella on raskaana.

Itselläkin kun ei ole mitään muuta kun rintojen kipu ja turvotus 🤷🏻‍♀️ varsinkin aamulla.
Noh, josko se pahoinvointi sieltä minkä toki mieluusti jättäisin väliin kun muistaa esikoisen aikaa, oksentelin pitkin lattioita 😂
kuvotusta mulla on ollut parisen vuotta lile leikkauksesta johtuen silloin tällöin syömisen jälkeen.

4+5 eikä oikein oireita 🤷‍♀️

Eilen töihin ajaessa rinnat meni yhtäkkiä tosi kipeiksi, ihan piti toisella kädellä pitää kiinni kun teki niin kipeää.
Välillä etovaa oloa, mutta en pahoinvoinniksi vielä sanoisi.
Ja huimaa usein.

Mutta ei oikein mitään pysyvää, välillä tulee joku lievä aalto ja sit ei taas mitään.

Tänään meinasi oksennus lentää ensimmäisen kerran, kun mies paistoi munia aamupalaksi 🤢 menin vessaan hajua karkuun ja mies tuuletti sillä aikaa, niin selvisin kuitenkin 😂

Viime päivinä on ollut vähän heikko olo, ja koko raskausaikana ei ruoka enää maistu niinkuin ennen. Syön kyllä säännöllisesti, mutta annokset on pienempiä. Lisäksi ei tee yhtään mieli mitään herkkuja, vaikka aiemmin olen syönyt ihan hyvällä ruokahalulla pullat, sipsit, pizzat ja jäätelöt. Jos en vielä muuten tietäisi että olen raskaana, niin tästä kyllä olisin jo huolissani 😅 Paino on pudonnut raskauden alusta 2,5 kg (nyt 6+3), mulla onneksi on mistä ottaa niin en ole huolissani 😁

Lisäksi rinnat on edelleen niin arat että heräilen yöllä kun vaihdan asentoa. Selällään nukkuminen ei onnistu, kun tissit valuu kainaloita kohti ja sitten ne vasta onkin kipeät 😅

Tänään 4+6, pari viikkoa ollut välillä pientä menkkamaista kipua alavatsassa, pissahätä useammin, väsymystä, herkistynyt hajuaisti. Mahaa turvottaa ja on tehnyt mieli napostella. Nyt oon kunnon flunssassa ja kuumeessa, tuskin raskauteen liittyvää vaan tauti jonka lapsi toi päikystä heti ekalla viikolla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Viime raskaudessa oli ihan alussa tosi ikäviä kovia vatsakipuja, pahempia mitä mulla ikinä menkkojen aikana ja olin töistäkin pois. Onneksi taisin säästyä niiltä nyt, kenties kun kudokset on jo kerran venyneet jne.

Mulla ei muuten myöskään makeat herkut maistu yhtään. Eilen tilasin kahvilassa pienen leivoksen, ja ekan lusikallisen jälkeen piti jättää kesken, kun se vaan ällötti 😅 Sipsiä kyllä tekee mieli, lähinnä suolan takia. Ja kirpeitä karkkeja 😋 Salmiakkia himoitsisin myös, mut ku ei ni ei 🥺

4+2 mennään ja tuntuu että etominen on vähän helpottanut, ja pääkipukin vähän jo väistyy. Alakertaa jomottelee senkin edestä. Jos olisi vielä vähänkin kipeämpi niin käpertyisin sohvan nurkkaan lämmin jyvätyyny sylissä.

Mulla ei muuten myöskään makeat herkut maistu yhtään. Eilen tilasin kahvilassa pienen leivoksen, ja ekan lusikallisen jälkeen piti jättää kesken, kun se vaan ällötti 😅 Sipsiä kyllä tekee mieli, lähinnä suolan takia. Ja kirpeitä karkkeja 😋 Salmiakkia himoitsisin myös, mut ku ei ni ei 🥺
Raskausturvallista salmiakkia mun mielestä on olemassa. Pitäisikin googlettaa taas 🤭

Väsymys on tullut nyt uusimpana, tajuton väsymys ollut kolme päivää, aamulla kun herään niin väsyttää aivan käsittämättömän paljon. Oon miettinyt voiko osakseen johtua siitä kilpirauhasesta, mutta muistan kyllä edellisraskauksista, että väsymys oli ihan omaa luokkaansa jo ”normaalistikin”.

Huono olo edelleen, pahentunut on ja pelkään että millaiseksi vielä äityy. Ensiviikolla olisi asiakkaan luona käynti toisessa kaupungissa. Aamulla lähtö 07 ja illalla kotiin 22, rattoisa päivä tiedossa jos oon pahoinvoiva. 🥲

Takaisin