Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jefar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onhan näitä oireita kun malttaa vaan ne huomata. Tänään tuli oksennus jääkaapista tulleesta sipulin hajusta 🤢 tolkuton väsymys, eilinen päivä meni kutakuinkin kokonaan sängyssä. Tuntuu että hengästyy jo pelkästä puhumisesta ja syke nousee kun ajatteleekaan tekevänsä jotakin 😅 ja ka-ma-la turvotus iltaa kohden.. 🙄 täällä mennään nyt siis 6+5 ellei mitään ikävää ole sattunut tietämättäni..

Onko kelleen tullut alaselkäsärkyä? Sellaista vähän samaa pistävää kun esim issiasvaivassa mutta keskellä.

Ja oon alkanu unohtelemaan 😂 mun piti käydä postissa että pääsen käsityössä eteenpäin samalla kun kävin kaupoilla, no makoilen tässä sohvalla ja tajusin et ainiin se posti! Ja pyörin kaupassakin mutta en ostanut mitään kun ajattelin etten tarvi mitään, no sokeritonta mehua ja mehukeittoa piti ostaa 🤦🏽‍♀️ en kyllä uudestaan lähde, jääköön huomiseen 😒

@Jefar , alaselkäsärky tuli ja meni. Toki nyt kun raskaushormonit marinoivat lantion seutua niin alaselkä kipeytyy helpommin rasituksesta.

Onko kelleen tullut alaselkäsärkyä? Sellaista vähän samaa pistävää kun esim issiasvaivassa mutta keskellä.

Ja oon alkanu unohtelemaan 😂 mun piti käydä postissa että pääsen käsityössä eteenpäin samalla kun kävin kaupoilla, no makoilen tässä sohvalla ja tajusin et ainiin se posti! Ja pyörin kaupassakin mutta en ostanut mitään kun ajattelin etten tarvi mitään, no sokeritonta mehua ja mehukeittoa piti ostaa 🤦🏽‍♀️ en kyllä uudestaan lähde, jääköön huomiseen 😒
On ollut, ja semmosta häntäluuhun säteilevääkin ihan varmaankin plussasta asti!

Vinkkejä edellisestä raskaudesta selkäkipuihin: hierojalle viimeistään jos vähänkään pitkittyy (mun olisi pitänyt käydä aiemmin, pitkään piinannut kipu jäi hierontapöydälle eikä tullut raskauden aikana takaisin) ja tyynyjä/vartalotyyny avuksi nukkumiseen hyvän asennon saamiseksi. :smiling-eyes:

Jos vatsa kasvaa samaan tahtiin mitä esikoisesta niin pakko hierontaa tai mitä tahansa kokeilla, loppuvaiheessa oli vatsa jo niin iso etten pystynyt olemaan jaloillani kauaa kun alkoi selkää särkeä niin pahasti.
Se vatsan koko silloin oli jotain täysin käsittämätöntä, esinoinenkaan ollut kummoisen iso (3630g 51cm) ja kiloja tuli yhteensä tasan 9kg

Onneksi on smartum niin voi käyttää sitten sitä raskaushierontaan, alaraaja hierontaan pitäisikin mennä kun mulla muutenkin lymfaturvotustaipumusta.

Vartalotyyny pitäiskin ostaa tukemaan kun kohta ei voi taas vatsallaan nukkua, goodbye yöunet taas 🙈

Flunssaisuus tuli takaisin, ja päänsärky.
Korvakaan ei oikein ota parantuakseen antibiooteista huolimatta 😒

Minä sain pahoinvoinnin takaisin kun menin syömään sit sitä omenapiirakkaa. Ööks... Varmaan verensokerin heilahtelut tuntuvat samantien kurkun päässä. 🤢

Joo,... vatsan kasvaminen. En ehkä halua vielä ajatella sitä. Viimeksi oli sama normaali lähtöpaino kun nytkin, ja tuli +22kg. Siinä oli hommaa tiputella se 1,5v aikana hissukseen. Ja varmaan nyt tulee saman verran. Esikoisesta ei tullut niin paljoa, toki olin silloin 28v ja elämäni kunnossa. Mutta nyt raskauksien myötä kilot ovat alkaneet kertymään helpommin ja enemmän painoa, pehmeämpi kroppa tarkoittaa usein miten särkyjä.

Mua vähän jännittää miten tässä käy painon suhteen. Esikoisesta maha oli loppuun saakka aika pieni ja ylimääräistä ei oikeastaan tullut. Jos jotain tuli, niin ne myös lähti. Mut nyt ainakin nämä ensimmäiset päivät/viikko on menneet sellaisella ruokahalulla että hohhoh....ja olen vielä kuitenkin pystynyt myös hillitsemään itseäni.

Pieniä menkkamaisia tuntemuksia ollut pitkin viikkoa välillä. Ruoka tekee vähän pahaa "jälkijunassa", eli niinkuin syömisen jälkeen yököttää😄

Mulla tuli esikoisesta paino n.16kg, tokasta 19kg ja vikasta 7kg.
Ekasta paino oli lähtökuopissa vuoden päästä, ja yksi vaatekoko lähti myös 😄 Mutta toisesta jäi joku 5kg 🙈
Kolmannesta lähtöpaino oli jo 10kg enemmän, ei tullut paljon raskaus kiloja ja ne lähti parissa kuukaudessa.
Mutta sitten imetys loppui, ja ruokahalulta jäi tää tieto saamatta 😏
Nyt oon saanut painon aikalailla samaan kuin ennen raskautta, katotaan mitä nyt käy 😅
Ei tarviis tulla paljon, kun on tuota ylimääräistä omastakin takaa.

Oireita ei oikeastaan näy eikä kuulu 🤷‍♀️
Aikaisempiin kipuihin ja veriviiruihin yhdistettynä tietystä vähän mietityttää.

Mulla tuli esikoisesta paino n.16kg, tokasta 19kg ja vikasta 7kg.
Ekasta paino oli lähtökuopissa vuoden päästä, ja yksi vaatekoko lähti myös 😄 Mutta toisesta jäi joku 5kg 🙈
Kolmannesta lähtöpaino oli jo 10kg enemmän, ei tullut paljon raskaus kiloja ja ne lähti parissa kuukaudessa.
Mutta sitten imetys loppui, ja ruokahalulta jäi tää tieto saamatta 😏
Nyt oon saanut painon aikalailla samaan kuin ennen raskautta, katotaan mitä nyt käy 😅
Ei tarviis tulla paljon, kun on tuota ylimääräistä omastakin takaa.

Oireita ei oikeastaan näy eikä kuulu 🤷‍♀️
Aikaisempiin kipuihin ja veriviiruihin yhdistettynä tietystä vähän mietityttää.
Itsellä oli esikoista odottaessa lähtöpaino n 100kg , tuli tosiaan se 9kg ja synnytyksen jälkitarkastuksessa painoin sitten 94kg 🙈
Imetys tais vähän vauhdittaa 🙂

Nyt kun olen saanut leikkauksen avulla sen 70kg pois niin stressaa kovin että kiloja alkaa taas kertymään 😬

Mulla on alkanut tulla hajuherkistymistä ja totesin juuri, että se tuottaa töissä haasteita 😅 teen asiakastyötä ja osa asiakkaista haisee tosi vahvasti tupakalla, hielle tms. Saa nähdä, mihin vielä tämä kehittyy 🙈

Toisena uutena oireena huimaus. Mielenkiinnosta mittasin eilen verenpaineen, joka oli 105/63. Aiemmin ollut siinä 120/65 paikkeilla, niin ei ihme, että alkanut huimata 🙊

Minullakin on tullut verenpaine alas, 140/90 -> 120/80, ja minun kohdalla se on iloinen asia. :smiling-eyes:

Muuten tässä on sellainen tasainen kuvotus, aina silloin kun ei ole nälkä. Ja alavatsalla tuntuu sellainen arka turvonnut möykky.

Tänään taas vähän etomista muutaman päivän tauon jälkeen. Ja vatsa turvonnut aika äkisti. En tiiä mikä siinä on mut näistäkin ajattelen vaan että varmaan oon syönyt jotain huonoa tms. Että ei mitenkään voi olla raskaudesta.
Jotenkin oon vaan niin täysin vakuuttunut siitä että ei mee loppuun asti. Torstain varhaisultraankin oon menossa sillä ajatuksella että mitenhän selviin töihin sit KUN se sanoo että ei oo elämää.
Vähän meni ohi aiheen mutta ei viitti moneen eri ketjuun jaotella tätä tekstiä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla nous paino esikoisesta 10kg ja viikko synnyksen jälkeen kaikki 10kg oli lähteny.
Kotiin päästessä eli 2 päivää synnytyksestä oli lähteny jo 6kg eli loput 4 muutamassa päivässä.

Kuin olisi pienet silikonirinnat, aamuisin on turvotus huipussaan rinnoissa 🙈
Sitä alaserän sälkyä edelleen, eilen teki iltavuoro tiukkaa kun herään aina 05. Silmät ristissä ja ei meinannut aivot toimia, piti sitten torkkua sohvalla tovi kun pääsi koyiin.

Mies ärsyttää ihan vaan olemassaolollaan ja se että anoppi soittelee joka halvatun päivä.

Takaisin