Millaisia raskausoireita sinulla on?

Minulle on tullut ihan uutena issias-tyyppinen kipu pakaraan kun koitan nukahtaa. Magnesium on auttanut. Ja toinen on kun kannan 1,5-veetä rintarepussa, niin tuntuu et pullahtaa sisuskalut alakerran kautta ulos. Niin se on lantionseutu jo löystymässä ja jumppailun tulokset haihtumassa. 🙄
 
Minulle on tullut ihan uutena issias-tyyppinen kipu pakaraan kun koitan nukahtaa. Magnesium on auttanut. Ja toinen on kun kannan 1,5-veetä rintarepussa, niin tuntuu et pullahtaa sisuskalut alakerran kautta ulos. Niin se on lantionseutu jo löystymässä ja jumppailun tulokset haihtumassa. 🙄
Voiskohan mullakin olla muuten tätä! Oon pari päivää valitellut, että oon onnistunut jotenki venäyttämään pakaran. En kyllä mielestäni oo edes tehnyt mitään sellaista, missä se ois voinut mennä. Ja vaan toinen pakara juilii.
 
Nyt on 5+1 ja nyt on tullut uutena oireena rintojen aristus. Erityisesti kainaloiden puolelta tuntuu aristus. Kuvotus on vähän helpottanut. Kohdun seudulla tuntuu välillä aristusta ja nytkähtelyä, melkein kuin haamupotkuja. Mietin jo et jokohan tuo kohtu liikkuu. Minulla on taaksepäin kallellaan oleva kohtu, ja jossain vaiheessa alkuraskautta se plumpsahtaa etupuolelle, mikä kyllä sitten näkyy aika välittömästi vatsan muodossa...

Huomasin että minulla välillä keskittyminen herpaantuu, jää ikäänkuin "freimejä välistä", tällaisen tuloksena olen saanut muutaman pienen palovamman kokkaillessani. 🙄 Pienet tavarat myös lipeävät käsistä helpommin.
 
Muokattu viimeksi:
Hyi, aikasemmin teki mieli avokadoa(en sirmmin oobtykännyt), teinkin alkuviikosta dipin siitä, nyt pelkkä ajatus avokadosta ällöttää ja se ajatuskin että tuolla kaapissa ne vielä on ja pitöisi heittää roskiin saa ällöttämään 🤢

Rinnat edelleen turvoksissa ja kipeät.
Alhaalla tuntuu ihme kipua onko se häpyluun tai jossain siellä tuntumilla.
väsymys? Työkaveri kysyi että oonko sattumoisin väsynyt kun katteli vierestä kun silmät menee kiinni ja pilkin 🙈onneks oon puhunut näistä mun aamuheräämisistä yleisesti siellä 😂
 
Moikka!

Mäkin varovaisena ilmestyn tänne. Nyt olis 5+4 ja ei kyllä uskois, että raskaana jos oireiden perusteella päättelisi. Ehkä pissalla käyn useammin, mut siinäpä se. Hieman stressaa,kun eka raskaus oli tosi erilainen vs tämä. Onneks reilun viikon päästä pääsee varhaisultraan tsekkaamaan tilanteen. :)

Onko muita vähäoireisia tai oireettomia?
 
Mulla vointina mahan kipeys/kovuus, pientä pahoinvointia ehkä mutta tän päivän hyvät varhaisultrauutiset ja pian massuun menevä artesaanipizza lämmittää nii hitosti mieltä etten jaksa edes ajatella huonoa oloa.
 
Mulla on alavatsa aika kipeä. Kiristää, vihloo ja nippailee kokoajan! Tää alkoi eilen eikä meinaa ottaa helpottaakseen.
Lisäksi kauhea väsymys ja runsas valkovuoto.
 
Mulla alkaa olla pieni ongelma syömisten kanssa tän huonon olon takia. Lähes kaikki syöminen oksettaa, leipää en oo pystynyt syömään viikkoon. 😅 Tänään on sellainen fiilis, et hernekeitto vois maistua. Me ostetaan aina viikon ruoat kerralla, niin nyt on joutunut käydä kaupassa lisäksi aina sen mukaan, mitä pystyn syömään. 😒
 
Huhhei täällä on ensimmäinen migreenikohtaus raskausaikana päällä ilman oikeita lääkkeitä ja täytyy sanoa, että ei ole hääppöstä. Ootteko ottaneet/mitä mieltä olette Panadolin käytöstä, kun googlettaa nii eihä ne kivalta näytä mitä sieltä lukee mutta on tää järjetön tää tuska..
 
Huhhei täällä on ensimmäinen migreenikohtaus raskausaikana päällä ilman oikeita lääkkeitä ja täytyy sanoa, että ei ole hääppöstä. Ootteko ottaneet/mitä mieltä olette Panadolin käytöstä, kun googlettaa nii eihä ne kivalta näytä mitä sieltä lukee mutta on tää järjetön tää tuska..
Panadolin pitäisi sopia, mutta runsas käyttö on yhdistetty lapsen adhd-taipumukseen. Toisaalta migreeni on viheliäinen juttu. Minä varmaankin ottaisin sen pienimmän annoksen panadolia + vähän kahvia, sillä kofeiini voimistaa panadolin vaikutusta. Ja tekisin jokaisen tempun jolla vähentää pääkipua (akupisteet, pimeä huone, lepo?), ja ylipäätään stressin välttely on hyväksi nyt. Pieni annos aspiriinia voisi toimia myös, mutta vain jos ei ole ollut vuotoja. Buranaa on yleensä pidetty turvallisena alku- ja keskiraskaudesta, mutta siitäkin on löytynyt huolestuttavia juttuja. Vaikea juttu, varminta olisi vältellä vähän kaikkea, toiseksi turvallisinta on pitää annokset pieninä.

Saatko yhteyden lääkäriin tai neuvolaan? Hämärä muistikuva olisi että raskausturvallisia migreenilääkkeitä voisi olla olemassa.
 
Panadolin pitäisi sopia, mutta runsas käyttö on yhdistetty lapsen adhd-taipumukseen. Toisaalta migreeni on viheliäinen juttu. Minä varmaankin ottaisin sen pienimmän annoksen panadolia + vähän kahvia, sillä kofeiini voimistaa panadolin vaikutusta. Ja tekisin jokaisen tempun jolla vähentää pääkipua (akupisteet, pimeä huone, lepo?), ja ylipäätään stressin välttely on hyväksi nyt. Pieni annos aspiriinia voisi toimia myös, mutta vain jos ei ole ollut vuotoja. Buranaa on yleensä pidetty turvallisena alku- ja keskiraskaudesta, mutta siitäkin on löytynyt huolestuttavia juttuja. Vaikea juttu, varminta olisi vältellä vähän kaikkea, toiseksi turvallisinta on pitää annokset pieninä.

Saatko yhteyden lääkäriin tai neuvolaan? Hämärä muistikuva olisi että raskausturvallisia migreenilääkkeitä voisi olla olemassa.
Kiitos näistä!

Turvauduin sitten siihen panadoliin viimeisenä hätänä kun koko päivän kuitenkin kestänyt. Nyt onneksi jo parempana. Ensi viikolla neuvola niin täytyy ottaa puheeksi tämä siellä!
 
Mulle neuvolan puhelimessa sanottiin, että buranaa pitäisi välttää ensimmäisellä ja kolmannella kolmanneksella.
Panadolia "jos on pakko"
(mullahan Panadol ei auta sitten yhtään yksinään),
ja jos ei auta niin yhteys päivystykseen lääkintäohjeita varten 🙂

Tämä tieto ihan alkuviikosta saatu.

T. Aurallinen migreeni 😅
 
Jäätävä turvotus, älytöntä piereskelyä, närästys, mielialat heittelee, kaikkea ruokaa tekee mieli ja sitku se on edessä niin hajukin jo oksettaa, hengästyminen, jatkuva väsymys. Nyt viime yönä alkoi ihan vietävä lonkan pakotus mihin ei auttanut muu kuin nouseminen ja liikkuminen. 🥴
 
Näin ihan älyttömiä unia.
Ensinnäkin ett mun mummo kirjoitti faceen että me odotetaan ja näin sitten kaikki sai tietää vasten meidän toiveita (mun mummo ei ikinä kirjottelis faceen tollasia 😂 ) mun mummolle kerroin heti plussattua, tietää meidän hoidoista ja on läheisenpi kun oma äiti.
Sit jotain muutakin ihan sekoa 🤦🏽‍♀️
Huonosti nukuttu yö taas takana ja iltavuoroon menossa.
Nenä tukossa, äklöttää yms 😒
 
Aika voimakasta pahoinvointia ollu nyt vajaat pari viikkoa, tänään 7+4. Monta kertaa päivässä joutuu oksentamaan, lähinnä aamuisin tosin ja iltapäivää kohden onneks aina vähän helpottaa. Hyvin saanu silti onneks vielä syötyä ja juotua, vaikka kaikki ällöttää. Aikamoista päänvaivaa tuottaa keksiä ruokia mitkä menee alas😂 Vähän poden huonoo omaatuntoa kun en oo jaksanut hirveästi nyt liikkua, hyvä kun pystyy pienillä kävelyillä käymään. Toivottavasti ei tästä enää pahenis😖
 
Mä kerään ekojen viikkojen aikana aina lähes puolet kaikista raskauskiloista, koska syön just sitä mitä pahoinvoinniltani voin.
Pari päivää oon elänyt mikrohamppareilla (ainoita asioita, joiden syömisen AJATTELU ei just nyt ällötä) ja kivennäisvedellä. Aamupalaksi söin kaapista kourallisen pehmenneitä juustonaksuja ja join puoli kuppia kahvia.
Terveellistä hei! 😅
Ja voisin nukkua ihan koko ajan 😴

Että sinne meni se oireeton olo 😅😂
 
Helpottavaa kuulla että jollain muulla about sama ruokavalio😅 Mä en yleensä syö pahemmin eineksiä mutta nyt ei vaan jaksa kokata eikä miehen tekemät ruuat maistu😂 Onneks on lähikauppa naapurissa niin pääsee helposti sieltä hakemaan mitä millonkin pystyy syömään🙏
 
Mulla ensimmäinen oire oli närästys. Sitten alkoi järjetön väsymys, mutta silti herään aamuyöstä, mikä ei tietenkään helpota väsymystä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Elämää haittaavin oire on tähän mennessä ollut pissahätä. Koko ajan pitää käydä vessassa, mikä on aika hankalaa mun työssä.
Nyt on alkanut tulla etova olo, jos en ole syönyt, jos syön liikaa tai jos on yhtään kuuma. Olen kuitenkin säästynyt oksentamiselta. Muita oireita on palelu, turvotus ja ilmavaivat. Edellisessä raskaudessa oli vessahätää lukuunottamatta samat oireet, eivätkä ne tästä pahentuneet, joten toivon selviäväni yhtä helpolla (nyt 6+2).
 
Takaisin
Top