Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jefar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
5+1 Tänään menin puol tuntia liian myöhään lounaalle -> suoraan ravintolan vessaan oksentamaan 🤢😅 Meinas tulla jo ulkona kävellessä, mut selvisin sentään vessaan asti. Katotaan mihin tää tästä kehittyy… Aika paljon pahempaa vielä siedän, mut kunhan ei taas hyperiksi menis 😬 🤞🏻🙏🏻

Rinnat ihan selvästi turvonneet; alavatsan turvotus puolestaan vähentynyt. Mut ei normifarkut silti päälle mene, en siedä mitään painetta vatsalla. En oikein jaksais mitään, eikä mikään huvita - paitsi pesänrakennus 😄
Oih Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!

Täällä rv 6+0

Oireita on mm. :
- Lievä pahoinvointi
- Hengästyminen
- Rintojen turvotus
- Alaselän kipu
- Jatkuva jano ja pissahätä
- Jatkuva väsymys

Mulla on vihlonut alavatsaa, ja vähän huolettaa koska tää vihlonta on tosi paikallista. Oikealla puolella lähes nivusen kohdalla. Varmaan pakko kysyä lääkäriltä tai neuvolasta tästä :Grimacing Face:
On siis ollut jo useana päivänä ja aina samasta kohtaa.

Ja väsymys on ihan kauheeta jatkuvasti. 😴

Täällä ensikertalainen liittyy keskusteluun 👋
Minulla ei siis ennestään lapsia ja miehelläni jo 16-vuotias tytär. Aikalailla viikko sitten plussattiin ja kuukautisista laskettuna 5+1 olis viikot 😊
Heti kun menkat jäi pois niin vatsassa oli outoja tuntemuksia aikalailla koko ajan, vähän niin kuin olis menkat alkamassa. Ne on nyt aikalailla jääneet pois. Ja tää ummetus on jo nyt mulla ihan mahotonta 🙈 Muuten ei oikeastaan ole muita oireita.. Tänään jopa pisti mietityttään et olenko edes raskaana 😄🤭

Ihan mielenkiinnosta, mikä teillä on ollut ruumiinlämpö?

Yleensähän kuulemma lämmöt pitäis nousta pikkasen alkuraskaudessa.

Ei mulla oo mihkään noussu, esim tänään aamulla mittailin niin oli 36,3 kun tuntui kuumeiselta, yöhikoilua on muutenkin 😒
Tietty kun googlaili niin tulos on et ennustelisi keskenmenoa jne

Mä en oo mitannut, mutta vois kattoa huomenna mitä näyttää 🤔

Oon vähän samaa miettinyt valkovuodon osalta, kun sanotaan, että sen pitäisi lisääntyä raskaudessa, mutta ei mulla ainakaan oo 🙈

Mulla on käytössä Oura, joka mittailee lämpöä öisin. Eihän se tietenkään 100% oikeaa arvoa näytä, mutta mulla keskiarvo on ensimmäiseltä neljältä viikolta 36,7 ja parina ensimmäisenä päivänä 37.

Tänä aamuna lämpö oli 36,8. Lämpötila ennen raskautta oli 35,9-36,3 välillä eli kyllä lämpötilassa on tullut puolen asteen nousu raskauden jälkeen.

En oo ite siis mitenkään seuraillut sen kummemmin, tuli vaan mieleen kun kuumeinen olo on mut lämmöt näytti toista

Ei mulla oo mihkään noussu, esim tänään aamulla mittailin niin oli 36,3 kun tuntui kuumeiselta, yöhikoilua on muutenkin 😒

Meillähän kävi muutama päivä ennen positiivisen testin saatua niin, että miehellä nousi kuume tulehtuneen polven takia. Yritti sit vähätellä kipujaan et "tää mittari on varmaan rikki" 😄 Otin sit mieheltä sen mittarin et "no kato vaikka" ja löin omaan kainaloon kun ei ollu mitään flunssan tai kuumeen oireita. No sieltähän tuli minunki kainalosta 37.3 😳 Kävi kyllä itellä mielessä et voiskohan tää kertoa jostain, mut en edes uskaltanu arvata ääneen 😅 Tästä n. 4 vuorokautta myöhemmin tein siis positiivisen raskaustestin ❤️ Eilen myös varsin mittasin niin näytti 37.1

Tätä samaa minäkin kauhistelen omalla kohdalla. Ihan alkuun oli tosi matalaa, hyvä että 36 :een pääsi. Sit jossain vaiheessa oli maksimissaan 36.7 eli nousi kyl vähän. Mulla on kyllä peruslämpö aika matala aina ollut. Mut aijemmissa raskauksissa on mullakin sen noin 37 ollut. Että tiiä sitten mitä tässä käy. :Grimacing Face:

- kevyt otsalohkon jomotus, ehkä just kuin olis pieni kuume
- verenpaineen lasku
- väsy
- suuhun nousee ikävä haju/maku jonkun ajan päästä syömisestä -> pitää syödä lisää
- hengästyminen, meinas happi loppua puhelimessa
- iltaisin pakko levätä, uni tulee aikaisin
- menkkajomotus makuultaan
- alaselkäsärky

Viikkoja nyt kasassa se 3+5 kenties.

Ja ihan eka "raskausoire" taisi olla nukahtamisen aikainen palelu! Se on nyt alkanut viikon sisään, jo paljon ennen ku plussaa testissä edes näkyi, tarvitsen nukahtamiseen kaksi paksua täkkiä. :coldfeet: Hiki tulee sitten myöhemmin...

Muokattu viimeksi:
Ihan suunniteltu ja toivottu raskaus on. :smiling-eyes: Miehen kanssa yhdessä on tihrustettu testejä ja tänään viiva oli sen verran vahva että oltiin kumpikin sitä mieltä että positiivinen on. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Meillä on ikää jo sen verran että jos vielä yhden toivoo, niin yrittämistä ei voi lykätä yhtään.

@kajo. joo sanoppa muuta! Vaikka mulla se hcg nousussa ihan oikeaoppisesti 😬 seuraava stressinaihe tämäkin 🤦🏽‍♀️

@Nepeta Cataria ❤️ onnittelut plussasta ja tervetuloa 💐
Samoja oli mulla viimeviikolla, se paha maku ei lähtenyt sitten millään 😩

Nyt taas flunssaisena täällä 🤦🏽‍♀️
Rinnat edelleen oireisena, muuten ei mitään kummoista täällä 4+6

Pyöräilin kauppaan n. 2km nyt rv 5+5 vaiheessa, aivan viheltelyvauhtia ja yllättäen voimat alkoi ehtymään. Ei ollut todellakaan mikään iso vaihde edes päällä mutta tasainen maa tuntui kuin pitkän ylämäen polkemiselta. Hyppäsin pois pyörän selästä töpöttämään etanatahtia loppumatkan. Tää yhtäkkinen kaikki voimat vaan sulaa pois -ilmiö on jännä

Mä en edes tiennyt että raskaus voi nostaa lämpöjä🙈 Muistan ihmetelleeni joskus viime vkolla lievästi kuumeista oloa, ja mittasinkin sit vajaa 37 (mulla normaalisti aika alhainen lämpö). Pelästyin jo että joku alkava flunssa, mutta meni sit kuitenkin ohi.

Tänään on taas ollu tosi etova olo🤢 Vielä ei oo oksennus tullu vaikka useempaan kertaan on joutunu vessaan juoksemaan🫠 Jostain syystä mun pahoinvointia lisää tällä hetkellä se jos ajattelen raskautta😅😂

Tässä iltasella mittasin taas niin 36,7 🤷🏻‍♀️
Ja mulla vielä korvatulehdukset päällä 😏

Mulla on nyt yllättävän voimakkaita tuntemuksia mahalla. (4+4-4+6 tänään)Vihloo vähän kauttaaltaan. Tänään pidin palaveria töissä seisten ja monta kertaa teki mieli laittaa käsi mahalle kun oli pieniä vihlovia tuntemuksia. Mulla on kyllä herkkä maha tuntemaan mitä vaan, mutta näin voimakkaita maha tuntemuksia näin aikaisin en kyllä viime raskaudesta muista.

Tää on muuten niin jännä, luulin aina et musta tulee joku hormonihirviö raskaana (toki voi tulla vielä) tai mieliala vaihtelee mut tällä hetkellä on vaan niin seesteinen ja super onnellinen olo 🥰

Heijpådei!

Täällä on plussattu "jo ajat sitten" eli pari viikkoa sitten. Nyt viikkoja 6+0 ja liityin tänne uteliaan varovaisesti. Laskettu aika olisi 1.5 mutta en ole 100% varma, onko se huhtikuun viimeinen päivä, sen saan varmaan sitten varhaisultrassa tietää.

Tämä on ensimmäinen raskauteni. Mun ainoa raskausoireet pääasiassa on kipeät rinnat ja pienehkö ruokahaluttomuus (normaalisti mulla on mielihaluja vaikka kuinka) vaikka pystynkin kyllä syömään ilman mitään pahoinvointeja. Joskus hyvin satunnaisesti saattaa vähän "yökäytyttää" mutta en laskisi pahoinvoinniksi. Oon ollut ihmeissäni, kun viime viikon oireet olivat niin vähäiset. Ekalla viikolla oli enemmälti nipistelyjä ja kaikenlaista.

Täytyy vaan uskoa ja luottaa, että sekin voi olla ihan normaalia, että ei ole tämän kummempaa. Onneksi on varhaisultra ensi viikon pe!

Takaisin