Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jefar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla taas tuntuu että tulee heti paha olo jos en oo hetkeen syönyt mitään, koko ajan sais olla jotain popsimassa. Tätä vaikeuttaa se ettei oikein mikään maistu 😅 Ajattelin kohta lähteä kauppaan hakemaan jotain pieniä smoothiepusseja tms, jos niitä jaksais mutustella🙏

Ja meilläkin on suunniteltu, vajaan vuoden oon ollut ilman ehkäisyä ja nyt heinäkuussa alettiin yrittämään. Tein silloin heti plussan, mutta se päättyi menkkojen alkamiseen ja testikin vaihtui sit negaan, kemiallinen siis luultavasti. Nyt tärppäsi sit taas seuraavasta kierrosta ja kovasti toivon että kaikki menee hyvin❤️

4+5. Oireet hieman muuttuneet tässä viikon aikana näköjään. Nyt on seuraavia:
- Lievä, mutta hieman jo lisääntynyt pahoinvointi. Täytyy syödä usein jotain pientä, mut tuntuu toisaalta jotenkin täydeltä koko ajan, eikä reiluja annoksia mahdu 🤔 Jos en söis niin veikkaan että oksentaisin. Laatta ei ole kuitenkaan vielä lentänyt 🤞🏻
- Leposyke koholla
- Hengästyn nopeasti
- Väsähdän helpommin
- Pissattaa useammin
- Oli tosi kovia kipuja alapäässä vähän joka puolella, mut ne kesti ehkä 2-3 päivää. Heräsin niihin öisinkin 😬
- Vatsassa välillä jotain, mut ihan alussa oli enemmän nippailuja
- Vatsan turvotus 😮 Näytän samalta nyt ku viime raskaudessa 3./4. kuulla 😳
- Rintojen turvotus

Oli suunniteltu ❤️

Täällä 4+6. Oireet selkeästi vahvistuneet. Päivisin (ja välillä iltaisin) jatkuvaa etovaa oloa ja tietyt ruoat ällöttää. Eilen illalla maistui vain keitetty parsakaali, kukkakaali ja porkkana. 😂

Rinnat tosi arat ja nyt näyttäisi, että finnejä (joita ei yleensä ole) on puskemassa läpi. 😅

Ja vatsassa toki erinäisiä tuntemuksia.

5+0, ja kuvioihin on löytynyt selkäkivut. Pari yötä on mennyt nyt pyöriessä, on vaikea löytää asento joka olisi täydellinen. Itse asiassa koko kroppa on jumissa, lihassäryt ovat sitä luokkaa kuin olisi tulossa kipeäksi. 🥴

Suunniteltu, tänään 4+2 ❤️

Oireina ollut reilun viikon verran samat; menkkajomotusta, välillä ärsyttävän kovas sellaista, hieman äklö olo valtaosan päivästä, palelu ja myös tuo itkuherkkyys.

Lisäksi on iskenyt joku pesänrakennusvietti; hirveä vimma saada hävitettyä kaikkea ylimääräistä tavaraa, jokainen nurkka pitäis saada puunattua ja tekee mieli sisustaa. Tällainen ei todellakaan oo mulle normaalia. 😅

Suunniteltu, tänään 4+2 ❤️

Oireina ollut reilun viikon verran samat; menkkajomotusta, välillä ärsyttävän kovas sellaista, hieman äklö olo valtaosan päivästä, palelu ja myös tuo itkuherkkyys.

Lisäksi on iskenyt joku pesänrakennusvietti; hirveä vimma saada hävitettyä kaikkea ylimääräistä tavaraa, jokainen nurkka pitäis saada puunattua ja tekee mieli sisustaa. Tällainen ei todellakaan oo mulle normaalia. 😅
Allekirjoitan ton pesänrakennuksen myös. 😂

En tiedä johtuuko tää kun sain jo aiemmin lopetettua tupakoinnin vai raskausoire.
Koko ajan napostelemassa ja milloin tekee mieli tota ruokaa ja tunnin päästä tekee jo mieli toista.
Tulee syötä tai just naposteltua milloin mitäkin vaikkei oo edes nälkä 🤷🏻‍♀️
Ja sitten mietin just tota vatsan turvotusta, onneks tänään sain tädin uskoteltua et oon vähän lihonu ja hää oli heti et se tupakoinnin lopetus auheuttaa sen 🙈
On kyllä mulle tullu tässä kesän aikana ehkä 2-4kg tosin muutenkin ja sitkun on tuota ”vatsanahkaa” rajusta laihtumisesta johtuen (-70kg) niin saan piiloteltua aika hyvin tätä raskautta muutenkin 😂

Huh, onneksi olkoon kaikille jotka pystyivät raskauden myötä lopettamaan tupakoinnin. Itsekin lopetin eikä ihme kyllä onneksi ole pahemmin tullut nitkuja.

Omat oireet nyt ovat olleet nyt mm.
Rintojen turpoaminen
vatsan huomattava pöhö
Sikamainen hikoilu aivan pienistäkin suoritteista
Aivan varoittamaton asioista nuutuminen Pötköttelyn tarpeen selvä kasvu
Ohimenevät, hetkelliset vihlaisut alavatsassa

Ei onneksi huonovointisuutta ole ollut vielä ilmassa 🐥

Muokattu viimeksi:
5+3 ja tänään iskenyt huono olo. En meinannut saada aamupalaa alas yhtään ja yli puolet jäikin syömättä. Oksu ois tullut seuraavasta lusikallisesta. :Face Without Mouth:
Mut skeptisenä mietin kokoajan silti, että varmaan oon vaa syönyt jotain huonoa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

5+3 ja tänään iskenyt huono olo. En meinannut saada aamupalaa alas yhtään ja yli puolet jäikin syömättä. Oksu ois tullut seuraavasta lusikallisesta. :Face Without Mouth:
Mut skeptisenä mietin kokoajan silti, että varmaan oon vaa syönyt jotain huonoa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Täällä ihan sama juttu, tänään 5+3 ja ekaa kertaa tosi huono olo. Yritän väkisin saada vähän vadelmia alas😅 Tuntuu että samaan aikaan oksettaa, on nälkä ja närästää😂🥴

Melko oireettomana mennään ,ainaki vielä. Mitä jos tissit kipeytyy iltaa kohti ja palelee välillä aivan tuhottomasti. Pahoinvointia ei oo kyllä ikävä😟

Tänään ei oo ollut niin paha olo, paitsi tulis kyllä jos en söis koko ajan jotain pientä. 🤔 Silti onnistun vähän huolestumaan pahoinvoinnin vähyydestäkin 😅 Yöhikoilu on aivan jäätävää, joudun vaihtamaan parhaimmillaan pari kertaa yössä yöpaitaa 🙈 Oon jokseenkin ärtynyt ja väsähdän helposti. Nyt 5+0.

Rintoja aristaa, herään siihen välillä yölläkin 🥲 Muutoin aika vähäiset oireet, joinain päivinä väsyttää ja kiukuttaa, kuten tänään.

Heti plussan jälkeen oli lämpöä, hirvee väsymys ja parina päivänä todella huono olo. Ne on jääneet nyt taakse, ja innolla (kauhulla) odotan mitä on vielä tulossa 😅

Näköjään valkosipulin haju saa oksetuksen tunteen x 100. Sama oli aiemmissa raskauksissa. Jostain syystä oltiin vahingossa ostettu valkosipuliperunoita kermaperunoiden sijaan ja tuo löyhkä on ihan kamala, syön siis tänään jotain muuta kun muu perhe. 🥲

No niin, 5+2 ja taidan päästä pahoinvoivien kerhoon 🤢 Ensimmäistä kertaa oli nyt aamulla lievää huonoa oloa, aamukahvi jää puolilleen ja yritän tässä pohtia kuinka paljon uskallan aamupuurosta syödä. 😬

Tunnin päästä pitäisi olla työmaalla kyykkäilemässä mummojen jalkojen juurella, saatta tulla mielenkiintoinen päivä jos vellova olo ei mene ohi.

Mullakin ollut nyt parina aamuna semmosta etovaa oloa, ettei tee mieli syödä. Haju on myös herkistynyt, mutta voimakkaat hajut ei oo ainakaan toistaiseksi aiheuttanut pahoinvointia 🤞🏻 Lisäksi vatsa ollut sekaisin jo muutaman päivän

Viime viikolla aloin epäillä raskautta, kun liikutuin asiakkaan pienistä leivoksista 🥺
Oon siis kassalla.

ilen tein testin, koska tuli huono olo paahtoleivästä jo toistamiseen.
Alavatsalla välillä sellaista pientä repivää kipua. Ei pahaa, mutta vähän samantyyppistä kuin silloin kun kohtu kasvaa.
Kuudes raskaus, kyllä keho vaan muistaa 😅
Viikkoja kuitenkin vasta alle 4.
En siis usko, että kohtu vielä venyy, veikkaan että lihakset ne vaan jotain kenkkuaa 😄

4+3 tänään ovistestistä tehdyn laskelman mukaan, kuukautisista laskettuna nyt olisi 4+5.
Ihan piti palata vanhoihin aikoihin ja alkaa etsimään tietoa viime raskauden oireista 8 vuoden takaa 😁 odottelen pahaa oloa että tulisi edes tunne että kaikki on hyvin😁
Oireet tällä hetkellä
Rinnat arat ja miehen mielestä turvonneetkin
Mahan päälle ei farkkuja nyt, inhottaa
Hengästyminen
Lämmön nousu, niinkuin olisi flunssa tulossa ja tehnyt kovan treenin
Väsy tulee nopeammin ja uni. "sammun".
vihlaisut alamahalla

5+1 Tänään menin puol tuntia liian myöhään lounaalle -> suoraan ravintolan vessaan oksentamaan 🤢😅 Meinas tulla jo ulkona kävellessä, mut selvisin sentään vessaan asti. Katotaan mihin tää tästä kehittyy… Aika paljon pahempaa vielä siedän, mut kunhan ei taas hyperiksi menis 😬 🤞🏻🙏🏻

Rinnat ihan selvästi turvonneet; alavatsan turvotus puolestaan vähentynyt. Mut ei normifarkut silti päälle mene, en siedä mitään painetta vatsalla. En oikein jaksais mitään, eikä mikään huvita - paitsi pesänrakennus 😄

Takaisin