Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jefar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen illalla oli ensimmäistä kertaa kunnolla paha olo, ei sentään ylös asti tullu. Aikaisempina päivinä ollut vaan lievää ja ohimenevää ruuan jälkeen. Mies kun tuli töistä ni sanoin, että tänään ei oo ollu yhtään paha olo, onkohan kaikki kunnossa. No siitä parin tunnin päästä se iski. 😂🤢

Mulla ei ole vielä juuri mitään. Vatsassa joitain tuntemuksia ja ei tee samalla tavalla mieli makeaa kuin normaalisti. Edelleen on kyllä esikoisen aikainen pahoinvointi kirkkaana mielessä, joten sen alkamista odotellessa...

Tää on muuten niin jännä, luulin aina et musta tulee joku hormonihirviö raskaana (toki voi tulla vielä) tai mieliala vaihtelee mut tällä hetkellä on vaan niin seesteinen ja super onnellinen olo 🥰
Minä olen aina ollut aika vakaa raskaana ollessa, jos vertaa siihen mitä olen ku hormonikierto rullaa nousuineen ja laskuineen. Toki sitten itkuherkkyys kasvaa erityisesti loppua kohti mennessä. Ei passaa katsoa edes luontodokkareita, kun tulee niin surkea olo jos gasellille käy huonosti. Luenkin vain nuorten kirjoja, joissa ei yleensä tapahdu mitään liian kauheaa hahmoille. Ja pidän itseni uutispimennossa ihan tietoisesti.

Etova olo esim. pari päivää sit huomasin että maustekurkut haisi ja näytti tosi ällöttäville, vaikka normaalisti niitä kyllä syön. Vähän outoa mahassa tuntuu kans. Rinnat myös herkät. Imetän edelleen ainakin 5krt päivässä esikoista joka on 9kk ikäinen, (en kyl oo varma kuinka kauan enään nimittäin voin sanoa että tuntuu kyl ajoittain aika pahalta🤣)

Ja viimeisimpänä ja pahimpana ehkä herkkyys kans et saatan itkee ihan mille vaan.

Mulla alkoi pahoinvointi kunnolla eilen, koirat jäi kuistille aamupissan sijaan kun piti juosta vessaan 🤢 Kun sain keittiöstä omenan käteen niin pääsin koirien kanssa pihalle asti. Tänään aamulla olin sitten varustautunut ja aloitin syömällä sen omenan, ja ainakaan tänään ei tullut yhtään paha olo 🍎

5+6 ja haluan syödä KAIKEN. Ihan jatkuva syömishimo siis. Ja nyt muistan miks esikoisen aikana nousi paino niin paljon. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

4+2 ja hengästyn portaissa tosi helposti. Kiva töissä kavuta taukohuoneesta takaisin töihin, kun oon ihan poikki 😂
Ja tää tuttu huimaus on tullut taas.
Mua heikottaa usein menkkojen aikaan, ja raskaana sama juttu.
Kiva vaan, että menkat kestää sen viikon, raskaus 40 😂

Alavatsalla edelleen repiviä tuntemuksia, ei kai kohtu nyt vielä ala tehdä tilaa 🙈
Etovaa oloa, mutta muuten ei vielä oireita.
Oon vaan vuoroin onnellinen tulevasta vauvasta, vuoroin epäilyttää onko siellä ees mitään.

PISSATTAA.

Koko ajan, kaikkialla.
Käyn vessassa ennen töihin lähtöä. Ajan sen 10min ja käyn ekana työpaikalla vessassa.
Vaihdan vaatteet ja vien eväät kylmään, ja käyn taas pissalla 🙄
Tauolle mennessä vessaan, tauolta lähtiessä vessaan.
Siis koko ajan 😂

4+2 ja hengästyn portaissa tosi helposti. Kiva töissä kavuta taukohuoneesta takaisin töihin, kun oon ihan poikki 😂

Alavatsalla edelleen repiviä tuntemuksia, ei kai kohtu nyt vielä ala tehdä tilaa 🙈
Oon vaan vuoroin onnellinen tulevasta vauvasta, vuoroin epäilyttää onko siellä ees mitään.
Minullakin on tuota huimausta, vähän sellainen nupista hutera olo koko ajan. 🙄

Tänään oli se päivä - kun kahvin juominen loppui. 😅 Mies istahti aamulla autoon takeaway kahvin kanssa ja meinasin samalla sekunnilla oksentaa. Eri suuntaan suun kautta hengitellen selvisin automatkasta. Kuvottaa edes ajatus, että joisin kahvia tai että haistaisin sen hajun.

Aiemmissa raskauksissa ollut sama, niissä kielsin kotona kahvin keiton ja jauhelihan paistamisen pitkäks aikaa. 🤣

Mullakin oli eilen noita tuntemuksia alamahalla ja sitten luin että toisessa raskaudessa (niinkuin mulla on) voi tuntua jo nytkin. Ihan hämmennyin ja tänään piti varmistella onko viivat tummentunu😄

Mulla tänään ollut menkkamaista särkyä alavatsalla. Pari kertaa käynyt tarkistamassa vuotaako, mutta ei onneksi.

Mulla taitaa olla ruokahalu kasvanut. Ja enemmän suolaista tekee mieli. Eilen mietin ihan tosissani, että lähdenkö hakemaan mäkistä aterian, mitä en ikinä tee. Syön siis kyllä mäkissä silloin tällöin, mutta aina niin, että siihen on joku "syy" (ei ehdi tehdä ruokaa, ollaan reissussa, tms). Tänään kävin kaupassa ja tuli napattua kärryyn useampi suolainen mättö, mitä ei kovin usein syödä.

Kaupassa oli ihme ooo tota tekee mieli ja sekunnissa se ällöttikin et jäi kauppaan 🤦🏽🤷🏻‍♀️
Tiiä näistä huonovointisuuksista milloin johtuu lile leikkauksesta ja milloin sit raskaudesta, mulla kun tuota huonovointisuutta on melkein joka päivä/tosi usein muutenkin kun on tuo vatsalaukku hieman erilainen 😬

Musta tuntuu, et oireet on vähentynyt täs parin päivän aikana. Rinnat ei oo niin turvoksissa ja arat, eikä pahoinvointiakaan oo juurikaan enää 🙊 nyt tietty huolettaa onko kaikki hyvin 🙈 toisaalta lopetin sen tukilääkkeen pari päivää sit, ni sekin voi varmaan vaikuttaa 🤔 väsymys painaa kyllä vieläkin ja nyt tekee flunssakin tuloansa

Hitto, nukuin päikkärit lapsen kans( ei muistikuvaa kuinka kauan nukuttii mut ehkä jotain 1-1,5h) mut tuntuu ihan kauheelta olo nyt🥵😵

Minäkin nukuin päikkäreitä tänään lapsi kainalossa, piti vaan odotella teini kotiin et on joku edes hillitsemässä leikki-ikäisiä sillä aikaa. Väsy iskee. Olo on muuten ihan ok.

Takaisin