Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ihan järkky olo koko ajan, oksettaa, väsyttää ja närästää 24/7. Tänään töissä meinannut yrjö lentää jo moneen otteeseen. Aiemmin syöminen piti olot loitolla, nyt ei auta sekään enää. Kaikki haisee pahalle ja ärsyttää, tekis mieli lähteä kotiin itkemään. 😭
 
Täällä pari kertaa tullut oksu ja sen jälkeen koko päivän maha sekaisin. Ruoka ei maistu ollenkaan,ei niin mikään..ei edes suklaa😆 sinänsä hyvä merkki että on oireita, mutta toivottavasti pian helpottaa että vois lomalla herkutella. Vesimelonia menee ja tuoremehua ja suolakeksiä väkisin..😁
 
Minä oon jo kotvasen odotellut väsymystä minkä luulin olevan se yleisin ja satavarma raskausoire mutta en koe olevani yhtään normaalia enempää väsynyt? 😂 Ja nyt kun näin sanon niin varmaan tällä viikolla karma iskee takasin
 
Tänään on kyllä ollut pahin päivä tähän saakka, vaikka ei kovin paha verraittain.. Väsymys painaa kunnolla, yöt on lyhyet ja katkonaiset, taapero on uhmakas, töitä pitää tehdä ja sitten vielä opiskelut päälle, ne on tosin se helpoin juttu tällä hetkellä 😅 Pientä pahoinvointia välillä jos ei tule syötyä kunnolla, harva ruoka maistuu niin kuin ennen, toivottavasti normaali ruokahalu palaa kohta 🙈
 
Täälläkin pahoinvointi jatkuu. Oon edelleen selvinnyt oksuitta ahkeran napostelun avulla, mutta saa nähdä kuinka pitkälle tää strategia kantaa… Nyt uutena oireena se, että myös ajatus tietyistä ruoista ällöttää, mutta niiden syömisen kanssa ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa 🤷‍♀️ Lisäksi tänään on ollut menkkamaisia kipuja kohdussa? Onko muilla vastaavaa? Varmaan jotain kasvukipuja?
 
Täälläkin pahoinvointi jatkuu. Oon edelleen selvinnyt oksuitta ahkeran napostelun avulla, mutta saa nähdä kuinka pitkälle tää strategia kantaa… Nyt uutena oireena se, että myös ajatus tietyistä ruoista ällöttää, mutta niiden syömisen kanssa ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa 🤷‍♀️ Lisäksi tänään on ollut menkkamaisia kipuja kohdussa? Onko muilla vastaavaa? Varmaan jotain kasvukipuja?
Joo mullakin on noita menkkakipuja, on kohdun kasvukipuja ja ihan normaaleja!
 
Täälläkin pahoinvointi jatkuu. Oon edelleen selvinnyt oksuitta ahkeran napostelun avulla, mutta saa nähdä kuinka pitkälle tää strategia kantaa… Nyt uutena oireena se, että myös ajatus tietyistä ruoista ällöttää, mutta niiden syömisen kanssa ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa 🤷‍♀️ Lisäksi tänään on ollut menkkamaisia kipuja kohdussa? Onko muilla vastaavaa? Varmaan jotain kasvukipuja?
Mullakin vaihtelevasti menkkakivun tuntoista kipua alamahalla. Välillä menee päiviä ettei oo ollenkaan ja sitten taas tulee takas
 
Täällä alkanut tulla pahoinvointia, ei oo tarvinnut oksentaa mutta ällöttää ja kuvottaa eikä oikein mikään ruoka maistu. Lisäksi myös väsyttää ja vois nukkua tuntikausia päiväunia ja silti nukkua myös kunnon yöunet. Harmi vaan kun ei tässä arjen kiireisen keskellä hirveästi päiväunia ehdi nukkua😄 viikonloppuisin korkeintaan
 
Täällä myös väsymystä,iltaisin ei jaksa tehdä mitään,pakko päästä nopeasti nukkumaan. Mulla oli pari viikkoa sitten menkkakivun tapaista,nyt ei niin paljon enää,enemmän repäisykipua jos yskii tai kääntää kylkeä sängyssä liian nopeasti.
Mä niin ootan että ruokahalu palaisi, haluan syödä kunnon aterian nautiskellen..😫
 
Täälläkin pahoinvointi jatkuu. Oon edelleen selvinnyt oksuitta ahkeran napostelun avulla, mutta saa nähdä kuinka pitkälle tää strategia kantaa… Nyt uutena oireena se, että myös ajatus tietyistä ruoista ällöttää, mutta niiden syömisen kanssa ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa 🤷‍♀️ Lisäksi tänään on ollut menkkamaisia kipuja kohdussa? Onko muilla vastaavaa? Varmaan jotain kasvukipuja?
Mulla on myös tuo, että ajatus (monista) ruuista ällöttää, mutta ihan hyvin ne menee alas.

Yleisesti ottaen etova olo ollut nyt pari viikkoa, oikein mitään ruokaa/herkkua ei tee mieli. Tänään ja eilen jatkuva etominen vaihtunut siihen, että erityisesti aamupäivällä tullutkin vahvempi, äkillinen kuvotus, jonka olen saanut syömällä ja hengittelemällä kuriin.

Väsyttää, ihan koko ajan vois vaan chillata ja torkahdella päikkäreille. 😵‍💫
 
Mulla on myös tuo, että ajatus (monista) ruuista ällöttää, mutta ihan hyvin ne menee alas.

Yleisesti ottaen etova olo ollut nyt pari viikkoa, oikein mitään ruokaa/herkkua ei tee mieli. Tänään ja eilen jatkuva etominen vaihtunut siihen, että erityisesti aamupäivällä tullutkin vahvempi, äkillinen kuvotus, jonka olen saanut syömällä ja hengittelemällä kuriin.

Väsyttää, ihan koko ajan vois vaan chillata ja torkahdella päikkäreille. 😵‍💫
Joo, mullakin saattaa tulla just varsinkin aamuisin yökkäysrefleksi ilman mitään kummempaa syytä. Toistaiseksi sekin on mennyt ohi heti, jos saa jotain syötävää suuhun. Meidän täytyy nyt varmaan vaan nauttia tästä, että pystytään toistaiseksi syömään ongelmitta vaikka ajatus ruoasta ällöttäisikin. Toivottavasti selvittäisiin näin vähällä! Mä oon myös jonkun viikon käyttäny pahoinvointirannekkeita. Mitään dramaattista eroa en oo huomannu aikaisempaan, paitsi eilen aamulla pahin kuvotus taittui ilman syömistä, kun painoin kädellä kovaa sitä rannekkeen muovikohtaa. En tiiä oliko psykosomaattinen vaikutus vai toimiiko toi oikeesti, mut pääasia, että auttoi! 😊
 
Moikka kaikille! Onko teillä ollut kuinka paljon valkovuotoa? Ehkä ällö kysymys, mutta onko se tuoksunut miltään? Mulla on välillä siemennesteen hajuista vuoto, muuten ei tuoksu miltään
 
Mulla tuli aamulla pyyhkiessä hiukan ruskeaa vuotoa. Seuraavalla vessakäynnillä ei tullut mitään. Stressaa! 😞
Mulla tuli pari vko sitten ehkä kahdella vessareissulla vähäsen verensekaista valkovuotoa ja olin ihan huolissani, sivistin sitten itseäni että limakalvot on tosi herkillä ja ne voi helposti alkaa vuotamaan joten päättelin että se verenvuoto oli siitä kun kokeilin kohdunkaulaa (?? nupukkaa??). Nyt enää ei ole ollut mitään vuotoja 😊 yritä olla huolimatta niukasta ruskeasta vuodosta
 
Mulla tuli aamulla pyyhkiessä hiukan ruskeaa vuotoa. Seuraavalla vessakäynnillä ei tullut mitään. Stressaa! 😞
Luin juuri tänään siitä että jopa pieni verenvuoto on ihan normaalia monelle, eli ei kannata huolestua kunhan ei ole kipuja tai verenvuoto alkaa olemaan runsaampaa jne. Sinulla on varmaan kaikki ihan hyvin 🥰
 
Kiitos rauhotteluista @silvera ja @maa21tam24 ♥️

Lueskelin itsekin, että on aika yleistäkin... Ja että just tuo ruskea vuoto olisi "parempi" kuin kirkas veri, ja joillain voi tietty vuotaa ihan kunnon vertakin...

Eipä tässä auta kuin odotella. Kyllä menee hitaasti aika muutenkin! Ensimmäinen neuvola ensi viikolla, tänään 6+0 vasta.

Pahoinvointia mulla on ollut eilenkin aamusta iltaan ja nyt oon vaan iloinen, ettei se ole helpottanut tänäänkään!
 
@Enniy mä oon vuotanut rv6 lähtien päivittäin tai pitäen pikku taukoja ruskeaa vuotoa ja pari kertaa tullut vertakin. Ultrassa pikkuisella oli kaikki hyvin mut kyllä sitä stressaa onko sittenkään. Täälläkin kaikki raskausoireet silti tallessa ja nyt 10+0 tuntuu et ne vaan pahetuu vaikka pitäs jo alkaa vähetä 😑
 
@Enniy mä oon vuotanut rv6 lähtien päivittäin tai pitäen pikku taukoja ruskeaa vuotoa ja pari kertaa tullut vertakin. Ultrassa pikkuisella oli kaikki hyvin mut kyllä sitä stressaa onko sittenkään. Täälläkin kaikki raskausoireet silti tallessa ja nyt 10+0 tuntuu et ne vaan pahetuu vaikka pitäs jo alkaa vähetä 😑
Lohduttavaa kuulla, että sulla ultrattu ja todettu kaiken olevan hyvin ♥️ Vaikka on tällainen kyllä tosiaan stressaavaa. Kiva tietää, ettei ole ainut, vaikkei tietenkään kenellekään toivo ylimääräistä stressiä.
 
Takaisin
Top