Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Ihan hirvee ilta oli eilen. Mulla joka raskaudessa ollut levottomat jalat ja eilen ne oli taas todella pahana. Piti heilutella jalkoja koko ajan đŸ„Č
TÀÀ on kyllĂ€ niiin inhottava oire, varsinki ku tulee silloin ku yrittÀÀ kĂ€ydĂ€ nukkumaan đŸ€Š

Ihan jĂ€rkky olo koko ajan, oksettaa, vĂ€syttÀÀ ja nĂ€rĂ€stÀÀ 24/7. TĂ€nÀÀn töissĂ€ meinannut yrjö lentÀÀ jo moneen otteeseen. Aiemmin syöminen piti olot loitolla, nyt ei auta sekÀÀn enÀÀ. Kaikki haisee pahalle ja Ă€rsyttÀÀ, tekis mieli lĂ€hteĂ€ kotiin itkemÀÀn. 😭

TÀÀllĂ€ pari kertaa tullut oksu ja sen jĂ€lkeen koko pĂ€ivĂ€n maha sekaisin. Ruoka ei maistu ollenkaan,ei niin mikÀÀn..ei edes suklaa😆 sinĂ€nsĂ€ hyvĂ€ merkki ettĂ€ on oireita, mutta toivottavasti pian helpottaa ettĂ€ vois lomalla herkutella. Vesimelonia menee ja tuoremehua ja suolakeksiĂ€ vĂ€kisin..😁

MinĂ€ oon jo kotvasen odotellut vĂ€symystĂ€ minkĂ€ luulin olevan se yleisin ja satavarma raskausoire mutta en koe olevani yhtÀÀn normaalia enempÀÀ vĂ€synyt? 😂 Ja nyt kun nĂ€in sanon niin varmaan tĂ€llĂ€ viikolla karma iskee takasin

TĂ€nÀÀn on kyllĂ€ ollut pahin pĂ€ivĂ€ tĂ€hĂ€n saakka, vaikka ei kovin paha verraittain.. VĂ€symys painaa kunnolla, yöt on lyhyet ja katkonaiset, taapero on uhmakas, töitĂ€ pitÀÀ tehdĂ€ ja sitten vielĂ€ opiskelut pÀÀlle, ne on tosin se helpoin juttu tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ 😅 PientĂ€ pahoinvointia vĂ€lillĂ€ jos ei tule syötyĂ€ kunnolla, harva ruoka maistuu niin kuin ennen, toivottavasti normaali ruokahalu palaa kohta 🙈

TÀÀllĂ€kin pahoinvointi jatkuu. Oon edelleen selvinnyt oksuitta ahkeran napostelun avulla, mutta saa nĂ€hdĂ€ kuinka pitkĂ€lle tÀÀ strategia kantaa
 Nyt uutena oireena se, ettĂ€ myös ajatus tietyistĂ€ ruoista Ă€llöttÀÀ, mutta niiden syömisen kanssa ei kuitenkaan ole mitÀÀn ongelmaa đŸ€·â€â™€ïž LisĂ€ksi tĂ€nÀÀn on ollut menkkamaisia kipuja kohdussa? Onko muilla vastaavaa? Varmaan jotain kasvukipuja?

TÀÀllĂ€kin pahoinvointi jatkuu. Oon edelleen selvinnyt oksuitta ahkeran napostelun avulla, mutta saa nĂ€hdĂ€ kuinka pitkĂ€lle tÀÀ strategia kantaa
 Nyt uutena oireena se, ettĂ€ myös ajatus tietyistĂ€ ruoista Ă€llöttÀÀ, mutta niiden syömisen kanssa ei kuitenkaan ole mitÀÀn ongelmaa đŸ€·â€â™€ïž LisĂ€ksi tĂ€nÀÀn on ollut menkkamaisia kipuja kohdussa? Onko muilla vastaavaa? Varmaan jotain kasvukipuja?
Joo mullakin on noita menkkakipuja, on kohdun kasvukipuja ja ihan normaaleja!

Mullakin vaihtelevasti menkkakivun tuntoista kipua alamahalla. VÀlillÀ menee pÀiviÀ ettei oo ollenkaan ja sitten taas tulee takas

TÀÀllĂ€ alkanut tulla pahoinvointia, ei oo tarvinnut oksentaa mutta Ă€llöttÀÀ ja kuvottaa eikĂ€ oikein mikÀÀn ruoka maistu. LisĂ€ksi myös vĂ€syttÀÀ ja vois nukkua tuntikausia pĂ€ivĂ€unia ja silti nukkua myös kunnon yöunet. Harmi vaan kun ei tĂ€ssĂ€ arjen kiireisen keskellĂ€ hirveĂ€sti pĂ€ivĂ€unia ehdi nukkua😄 viikonloppuisin korkeintaan

TÀÀllÀ myös vÀsymystÀ,iltaisin ei jaksa tehdÀ mitÀÀn,pakko pÀÀstÀ nopeasti nukkumaan. Mulla oli pari viikkoa sitten menkkakivun tapaista,nyt ei niin paljon enÀÀ,enemmÀn repÀisykipua jos yskii tai kÀÀntÀÀ kylkeÀ sÀngyssÀ liian nopeasti.
MĂ€ niin ootan ettĂ€ ruokahalu palaisi, haluan syödĂ€ kunnon aterian nautiskellen..đŸ˜«

Mulla on myös tuo, ettÀ ajatus (monista) ruuista ÀllöttÀÀ, mutta ihan hyvin ne menee alas.

Yleisesti ottaen etova olo ollut nyt pari viikkoa, oikein mitÀÀn ruokaa/herkkua ei tee mieli. TÀnÀÀn ja eilen jatkuva etominen vaihtunut siihen, ettÀ erityisesti aamupÀivÀllÀ tullutkin vahvempi, Àkillinen kuvotus, jonka olen saanut syömÀllÀ ja hengittelemÀllÀ kuriin.

VĂ€syttÀÀ, ihan koko ajan vois vaan chillata ja torkahdella pĂ€ikkĂ€reille. đŸ˜”â€đŸ’«

Mulla on myös tuo, ettÀ ajatus (monista) ruuista ÀllöttÀÀ, mutta ihan hyvin ne menee alas.

Yleisesti ottaen etova olo ollut nyt pari viikkoa, oikein mitÀÀn ruokaa/herkkua ei tee mieli. TÀnÀÀn ja eilen jatkuva etominen vaihtunut siihen, ettÀ erityisesti aamupÀivÀllÀ tullutkin vahvempi, Àkillinen kuvotus, jonka olen saanut syömÀllÀ ja hengittelemÀllÀ kuriin.

VĂ€syttÀÀ, ihan koko ajan vois vaan chillata ja torkahdella pĂ€ikkĂ€reille. đŸ˜”â€đŸ’«
Joo, mullakin saattaa tulla just varsinkin aamuisin yökkĂ€ysrefleksi ilman mitÀÀn kummempaa syytĂ€. Toistaiseksi sekin on mennyt ohi heti, jos saa jotain syötĂ€vÀÀ suuhun. MeidĂ€n tĂ€ytyy nyt varmaan vaan nauttia tĂ€stĂ€, ettĂ€ pystytÀÀn toistaiseksi syömÀÀn ongelmitta vaikka ajatus ruoasta Ă€llöttĂ€isikin. Toivottavasti selvittĂ€isiin nĂ€in vĂ€hĂ€llĂ€! MĂ€ oon myös jonkun viikon kĂ€yttĂ€ny pahoinvointirannekkeita. MitÀÀn dramaattista eroa en oo huomannu aikaisempaan, paitsi eilen aamulla pahin kuvotus taittui ilman syömistĂ€, kun painoin kĂ€dellĂ€ kovaa sitĂ€ rannekkeen muovikohtaa. En tiiĂ€ oliko psykosomaattinen vaikutus vai toimiiko toi oikeesti, mut pÀÀasia, ettĂ€ auttoi! 😊

Moikka kaikille! Onko teillÀ ollut kuinka paljon valkovuotoa? EhkÀ Àllö kysymys, mutta onko se tuoksunut miltÀÀn? Mulla on vÀlillÀ siemennesteen hajuista vuoto, muuten ei tuoksu miltÀÀn

Mulla tuli aamulla pyyhkiessĂ€ hiukan ruskeaa vuotoa. Seuraavalla vessakĂ€ynnillĂ€ ei tullut mitÀÀn. Stressaa! 😞
Mulla tuli pari vko sitten ehkĂ€ kahdella vessareissulla vĂ€hĂ€sen verensekaista valkovuotoa ja olin ihan huolissani, sivistin sitten itseĂ€ni ettĂ€ limakalvot on tosi herkillĂ€ ja ne voi helposti alkaa vuotamaan joten pÀÀttelin ettĂ€ se verenvuoto oli siitĂ€ kun kokeilin kohdunkaulaa (?? nupukkaa??). Nyt enÀÀ ei ole ollut mitÀÀn vuotoja 😊 yritĂ€ olla huolimatta niukasta ruskeasta vuodosta

Mulla tuli aamulla pyyhkiessĂ€ hiukan ruskeaa vuotoa. Seuraavalla vessakĂ€ynnillĂ€ ei tullut mitÀÀn. Stressaa! 😞
Luin juuri tĂ€nÀÀn siitĂ€ ettĂ€ jopa pieni verenvuoto on ihan normaalia monelle, eli ei kannata huolestua kunhan ei ole kipuja tai verenvuoto alkaa olemaan runsaampaa jne. Sinulla on varmaan kaikki ihan hyvin đŸ„°

Kiitos rauhotteluista @silvera ja @maa21tam24 ♄

Lueskelin itsekin, ettÀ on aika yleistÀkin... Ja ettÀ just tuo ruskea vuoto olisi "parempi" kuin kirkas veri, ja joillain voi tietty vuotaa ihan kunnon vertakin...

EipÀ tÀssÀ auta kuin odotella. KyllÀ menee hitaasti aika muutenkin! EnsimmÀinen neuvola ensi viikolla, tÀnÀÀn 6+0 vasta.

Pahoinvointia mulla on ollut eilenkin aamusta iltaan ja nyt oon vaan iloinen, ettei se ole helpottanut tÀnÀÀnkÀÀn!

@Enniy mĂ€ oon vuotanut rv6 lĂ€htien pĂ€ivittĂ€in tai pitĂ€en pikku taukoja ruskeaa vuotoa ja pari kertaa tullut vertakin. Ultrassa pikkuisella oli kaikki hyvin mut kyllĂ€ sitĂ€ stressaa onko sittenkÀÀn. TÀÀllĂ€kin kaikki raskausoireet silti tallessa ja nyt 10+0 tuntuu et ne vaan pahetuu vaikka pitĂ€s jo alkaa vĂ€hetĂ€ 😑

@Enniy mĂ€ oon vuotanut rv6 lĂ€htien pĂ€ivittĂ€in tai pitĂ€en pikku taukoja ruskeaa vuotoa ja pari kertaa tullut vertakin. Ultrassa pikkuisella oli kaikki hyvin mut kyllĂ€ sitĂ€ stressaa onko sittenkÀÀn. TÀÀllĂ€kin kaikki raskausoireet silti tallessa ja nyt 10+0 tuntuu et ne vaan pahetuu vaikka pitĂ€s jo alkaa vĂ€hetĂ€ 😑
Lohduttavaa kuulla, ettĂ€ sulla ultrattu ja todettu kaiken olevan hyvin ♄ Vaikka on tĂ€llainen kyllĂ€ tosiaan stressaavaa. Kiva tietÀÀ, ettei ole ainut, vaikkei tietenkÀÀn kenellekÀÀn toivo ylimÀÀrĂ€istĂ€ stressiĂ€.

Takaisin