Millaisia raskausoireita sinulla on?

Minulla on kans tiputtelua. Nyt vissiin pikku hiljaa alkaa etovaa oloa tulla ja meinaa kuvottaa 🙌🙌🙌 juhlan paikka siis ettĂ€ jotain oiretta tulee 😂😂
Harvoin sitĂ€ on huonosta olosta iloinen😂 nyt se kummasti rauhoittaa mieltĂ€
 
Mulla oli kans sitÀ ruskeaa vuotoa vko6-7, reilun viikon kesti,sitten loppui kuin seinÀÀn. NÀyttÀs siltÀ, ettÀ aika normaalia kun niin monella tÀssÀkin ketjussa sitÀ tullut.
NĂ€ppyjĂ€ naama tĂ€ynnĂ€,heti kuin teinillĂ€..ei todellakaan mitÀÀ hehkua 😆
 
Vuoto nĂ€yttĂ€isi loppuneen jo ♄ Paha olo sen sijaan vaan yltyy đŸ€ą Selvisin palaverista siemailemalla vĂ€hĂ€n vĂ€liĂ€ lasista Samarin-vettĂ€. Aamulla bussissa teki tukalaa. Ensi viikolla olisi työreissu ja alkaa jĂ€nnittÀÀ junamatkat ja ravintoloissa kĂ€ymiset...
 
Huomasin eilen ettĂ€ ei oo paha olo enÀÀ, ei meinannut yrjö lentÀÀ kun kantautui jostain tupakansavu nenÀÀn tai kun tuli nĂ€lkĂ€. TĂ€nÀÀn ei satu nyt sitten tisseihinkÀÀn yhtÀÀn, tĂ€hĂ€n saakka olleet aivan pinkeĂ€t ja kipeĂ€t. Ei taida tietÀÀ hyvÀÀ oireiden yhtĂ€kkinen loppuminen nyt 😭
 
Mulla loppui myös etova olo toissapÀivÀnÀ. Ei sitÀ kyllÀ ehtinytkÀÀn olla kuin joku pari viikkoa. Nyt menossa 10. viikko, tarkemmin 9+3. Löysin monia kokemuksia siitÀ, ettÀ jengillÀ helpottanut pahoinvointi jo viikolla 10, vaikka tyypillisin lienee vasta 12. viikolla.

Stressaa hirveĂ€sti vaikka tiedĂ€n, ettĂ€ ihmiset on yksilöitĂ€ ja tÀÀ voi tarkoittaa tai sitten ei tarkoita mitÀÀn pahaa. 😓

Se etova olo oli kyllÀ kamala, joten olis ihanaa jos tietÀis ettÀ kaikki on hyvin ja vois nyt nauttia tÀstÀ terveestÀ olosta.
 
Moi Madeleine ja Mimahei, mullakin hÀvisi totaalisesti raskausoireet noin viikko sitten; tisseistÀ hÀvisi turvotus ja tuntemukset, paha olo ja vÀsymys vÀistyi. NeljÀntenÀ oireettomana pÀivÀnÀ olin jo lÀhes varma keskeytyneestÀ keskenmenosta (jonka olen kokenut aikaisemminkin), mutta seuraavana pÀivÀnÀ etova olo palasi vahvempana kuin aikaisemmin ja rinnatkin parissa pÀivÀssÀ turposivat taas. VÀsymys ei palannut, rinnatkaan eivÀt enÀÀ yhtÀ pinkeÀt kuin aikaisemmin, mutta tuo pahoinvointi sai minut taas uskomaan siihen, ettÀ kaikki on varmaan ihan hyvin. VielÀ pari viikkoa nt-ultraan, nyt viikkoja 9+4.

Silloin kun olin huolissani sain paljon tsemppaavia kommentteja siitÀ, ettÀ oireet saattavat aaltoilla paljonkin ja myös pikkuhiljaa vÀhetÀ kun ensimmÀinen kolmannes lÀhestyy loppuaan.

Toivottavasti teillÀkin vain oireet muuttavat muotoaan ja sikiöllÀ kaikki on hyvin :Heartred
 
Moi Madeleine ja Mimahei, mullakin hÀvisi totaalisesti raskausoireet noin viikko sitten; tisseistÀ hÀvisi turvotus ja tuntemukset, paha olo ja vÀsymys vÀistyi. NeljÀntenÀ oireettomana pÀivÀnÀ olin jo lÀhes varma keskeytyneestÀ keskenmenosta (jonka olen kokenut aikaisemminkin), mutta seuraavana pÀivÀnÀ etova olo palasi vahvempana kuin aikaisemmin ja rinnatkin parissa pÀivÀssÀ turposivat taas. VÀsymys ei palannut, rinnatkaan eivÀt enÀÀ yhtÀ pinkeÀt kuin aikaisemmin, mutta tuo pahoinvointi sai minut taas uskomaan siihen, ettÀ kaikki on varmaan ihan hyvin. VielÀ pari viikkoa nt-ultraan, nyt viikkoja 9+4.

Silloin kun olin huolissani sain paljon tsemppaavia kommentteja siitÀ, ettÀ oireet saattavat aaltoilla paljonkin ja myös pikkuhiljaa vÀhetÀ kun ensimmÀinen kolmannes lÀhestyy loppuaan.

Toivottavasti teillÀkin vain oireet muuttavat muotoaan ja sikiöllÀ kaikki on hyvin :Heartred
HyvĂ€ kuulla tĂ€llainenkin kokemus! ❀ đŸ™đŸ»
 
Jotenkin epĂ€ilyttÀÀ itseĂ€ tĂ€mĂ€ oireiden vĂ€hyys.. VĂ€symystĂ€ on todella vĂ€hĂ€n, pahoinvointia silloin jos ruokavĂ€li venĂ€htÀÀ ja rinnat on enÀÀ vain vĂ€hĂ€n kipeĂ€t. Ainoat asiat mitĂ€ voisin oireeksi kutsua on tĂ€mĂ€ hirveĂ€ turvotus ja hengĂ€styminen 😔
 
Moi Madeleine ja Mimahei, mullakin hÀvisi totaalisesti raskausoireet noin viikko sitten; tisseistÀ hÀvisi turvotus ja tuntemukset, paha olo ja vÀsymys vÀistyi. NeljÀntenÀ oireettomana pÀivÀnÀ olin jo lÀhes varma keskeytyneestÀ keskenmenosta (jonka olen kokenut aikaisemminkin), mutta seuraavana pÀivÀnÀ etova olo palasi vahvempana kuin aikaisemmin ja rinnatkin parissa pÀivÀssÀ turposivat taas. VÀsymys ei palannut, rinnatkaan eivÀt enÀÀ yhtÀ pinkeÀt kuin aikaisemmin, mutta tuo pahoinvointi sai minut taas uskomaan siihen, ettÀ kaikki on varmaan ihan hyvin. VielÀ pari viikkoa nt-ultraan, nyt viikkoja 9+4.

Silloin kun olin huolissani sain paljon tsemppaavia kommentteja siitÀ, ettÀ oireet saattavat aaltoilla paljonkin ja myös pikkuhiljaa vÀhetÀ kun ensimmÀinen kolmannes lÀhestyy loppuaan.

Toivottavasti teillÀkin vain oireet muuttavat muotoaan ja sikiöllÀ kaikki on hyvin :Heartred
TÀÀ oli helpottavaa lukea tosiaan, olin pĂ€ivĂ€llĂ€ jo ihan romahtamispisteessĂ€ 😅

EiköhĂ€n siellĂ€ tosiaan ole kaikki hyvin kun tuli pahoinvointi takasin ❀
 
MĂ€ nyt sitten kuitenkin olin hĂ€tĂ€housu ja sĂ€ntĂ€sin paniikissa tarkistelemaan asiaa. SiellĂ€ se sydĂ€n edelleen sykki vahvasti ja oli tyyppi kasvanut just sen verran kun pitÀÀkin đŸ˜…đŸ«¶ Aiemmissa raskauksissa ei oo tĂ€mmöstĂ€ oireiden yhtĂ€kkistĂ€ katoamista tapahtunut, esimerkiksi rinnat olleet super arat ihan loppuun saakka niin ettĂ€ ihan jopa suihkussa veden osuminen on tehnyt kipeÀÀ.

Takana myös yks keskeytynyt km joka selvis vasta nt-ultrassa niin en halunnut odotella ja stressailla.

TĂ€ytyy nyt sitten vaan nauttia paremmasta olosta ja toivoa ettĂ€ se pahoinvointi pysyis poissa jatkossakin 😁
 
Onko muilla turvotusta? Mulla ihan jĂ€rkyttĂ€vĂ€ turvotus ja heti aamupalan jĂ€lkeenđŸ˜« miten voisi helpottaa.. maha on kuin pallo ja tukala olo. Myös sydĂ€n alkanut sykkimÀÀn isommin mikĂ€ myös vĂ€hĂ€n hĂ€iritsee 😬
 
Onko muilla turvotusta? Mulla ihan jĂ€rkyttĂ€vĂ€ turvotus ja heti aamupalan jĂ€lkeenđŸ˜« miten voisi helpottaa.. maha on kuin pallo ja tukala olo. Myös sydĂ€n alkanut sykkimÀÀn isommin mikĂ€ myös vĂ€hĂ€n hĂ€iritsee 😬
Munkin leposyke on nykyÀÀn 90 paikkeilla 😂
 
TÀÀllĂ€kin syke korkealla,vĂ€lillĂ€ hĂ€iritsevĂ€sti jos yrittÀÀ nukkua yms. HengĂ€styttÀÀ ja nenĂ€n kautta ei saa tarpeeksi ilmaa,aamuyöllĂ€ suu sitten kuiva kuin sahara😆 Mullakin ehkĂ€ aavistuksen pahoinvointi helpottanut, kuitenkin se vielĂ€ tulee jos syöntivĂ€li liian pitkĂ€. Olettaisin kuuluvan nĂ€ille viikoille ettĂ€ oireet hiljalleen lievenee. EdellisistĂ€ lapsista mulla ei nĂ€in kovaa pahoinvointia ollutkaan.

Mulla myös takana yks kkm joka selvisi nt ultrassa ja silloin kaikki oireet oli hÀvinneet,ainoastaan turvotusta oli.
 
Onko muilla turvotusta? Mulla ihan jĂ€rkyttĂ€vĂ€ turvotus ja heti aamupalan jĂ€lkeenđŸ˜« miten voisi helpottaa.. maha on kuin pallo ja tukala olo. Myös sydĂ€n alkanut sykkimÀÀn isommin mikĂ€ myös vĂ€hĂ€n hĂ€iritsee 😬
Mulla alkoi ihan jÀÀtĂ€vĂ€ turvotus melkeinpĂ€ heti plussasta ja tuntuu, ettĂ€ pahenee vaan pĂ€ivĂ€ pĂ€ivĂ€ltĂ€. Turvotus alkaa mullakin oikeestaan heti aamupalan jĂ€lkeen, on tosi tukala olo ja vatsa on super pinkeĂ€ ja kuumempi ku muu vartalo đŸ€·â€â™€ïž Kaikki housut kiristÀÀ, ellei avaa tyyliin 2-3 nappia đŸŽˆđŸ«Ł Onneksi nyt voi vaihtaa farkut kesĂ€mekkoihin, niin vĂ€hĂ€n ehkĂ€ helpottaa. Liikunta on auttanu mua myös.
 
Onko muilla turvotusta? Mulla ihan jĂ€rkyttĂ€vĂ€ turvotus ja heti aamupalan jĂ€lkeenđŸ˜« miten voisi helpottaa.. maha on kuin pallo ja tukala olo. Myös sydĂ€n alkanut sykkimÀÀn isommin mikĂ€ myös vĂ€hĂ€n hĂ€iritsee 😬
TÀÀllĂ€kin turvotusta, ihan sama mitĂ€ syö vai syökö edes niin koko ajan turvottaa😅 ja lisĂ€ksi tullut ummetusta joka ei yhtÀÀn auta asiaa😬
 
No hyvĂ€ kuulla et muillakin turvotusta 😅 liikunta olis varmaan hyvĂ€ mut vĂ€lillĂ€ paha olo ja nyt vielĂ€ nĂ€in kuumakin nii ei tee oikeen mieli kauheesti liikkua đŸ«ŁđŸ˜…
 
Miten muilla leposyke?
Mulla se on nyt plussasta saakka ollut siellĂ€ 90-100, varsinkin iltaisin huomaan joten pĂ€ivisin saattaa ehkĂ€ olla matalampi. Ilmeisesti on ihan yleinen asia? EihĂ€n tĂ€tĂ€ kestĂ€ koko 9kk koska tĂ€mĂ€ olo on ihan hirveĂ€ đŸ„ČđŸ„Č
 
TÀÀllĂ€ viikkoja nyt 10+5 ja eilen ja toissapĂ€ivĂ€nĂ€ oksensin taas đŸ€ą Luulin jo ettĂ€ olo olis menossa parempaan mutta yllĂ€ttĂ€en ollut tosi heikko olo nyt muutaman pĂ€ivĂ€n, migreenin tapaista pÀÀnsĂ€rkyĂ€kin,ei toki niin paha kuin mun normimigreeni mutta sĂ€ngyssĂ€ sai makoilla koko illan eikĂ€ panadol oikein auttanut. Onko muilla pÀÀnsĂ€rkyĂ€?
Mun syke myös ajoittain korkea, neuvolassa taisi olla vajaa 80 kun normisti se 60. Varsinkin jos herÀÀ esim pĂ€ikkĂ€reiltĂ€ tuntuu ettĂ€ sydĂ€n pomppaa kurkkuun ja hakkaa lujaa.😆
 
ÄrsyttĂ€vÀÀ kun nyt on iskenyt kiukkuisuus ja itkuisuus. TöissĂ€kin Ă€rsytti niin paljon olla. YritĂ€n kaikesta kiukusta huolimatta olla ystĂ€vĂ€llinen ja kiva kaikille, mutta varmaan kamelin selkĂ€ katkeaa, jos tulee jotain konfliktia. En halua olla hormooni hirviö 😭😭😭😂😂
 
ÄrsyttĂ€vÀÀ kun nyt on iskenyt kiukkuisuus ja itkuisuus. TöissĂ€kin Ă€rsytti niin paljon olla. YritĂ€n kaikesta kiukusta huolimatta olla ystĂ€vĂ€llinen ja kiva kaikille, mutta varmaan kamelin selkĂ€ katkeaa, jos tulee jotain konfliktia. En halua olla hormooni hirviö 😭😭😭😂😂
Mulla oli raskauden ensimmĂ€iset 9 viikkoa ihan poikkeuksellisen rauhallinen ja levollinen olo, ja ehdin jo ajatella, ettĂ€ vau raskaus tekee musta tosi tasapainoisen zen-ihmisen đŸ§˜â€â™€ïž Mutta taisin iloita liian aikaisin, koska viime aikoina munkin mielialat on alkaneet heitellĂ€. Toistaiseksi tilanne ei oo vielĂ€ kovin paha, mutta vĂ€hĂ€n jĂ€nskĂ€ttÀÀ miten tÀÀ tĂ€stĂ€ etenee. Oon jo etukĂ€teen varoittanut puolisoa ja jos huomaan esim. kiukun nousevan ilman mitÀÀn kunnon syytĂ€, niin yritĂ€n muistuttaa itselleni, ettĂ€ tÀÀ johtuu nyt hormoneista eikĂ€ tÀÀ olo kestĂ€ ikuisesti, niin se ehkĂ€ vĂ€hĂ€n helpottaa. TÀÀ ei mullakaan tietenkÀÀn aina onnistu siinĂ€ hetkessĂ€ kun Ă€rsytys on huipussaan, mutta joskus se toimii

 
Takaisin
Top