Millaisia raskausoireita sinulla on?

TÀnÀÀn 4+4. Ei minkÀÀn valtakunnan raskausoireita. Ei ees vÀsytÀ, vaikka yleensÀ tÀhÀn aikaan vuodesta koivun siitepölykausi saa aikaan aivan narkoleptisen olon.

Pakko tehdĂ€ viikonloppuna clearblue viikkotesti, jos nĂ€kis siitĂ€, ettĂ€ eteneekö vai taantuuko tÀÀ homma vai mitĂ€. đŸ€”

EDITED | Ei ku hei, onhan mulla sentÀÀn pari datapistettĂ€ oireista: Ouran lĂ€mpötilat ja leposykkeet koholla. đŸ„ł PienestĂ€ sitĂ€ ihminen ilonsa löytÀÀ. 😅
TÀÀllĂ€ kans suunnitelmissa olis viikonloppuna tehĂ€ viel yks digi jos vaikka nĂ€yttĂ€isi sen 3+. Vaikkakaan eipĂ€ se muuta kerro kun hcg nousun mutta ilo se pienikin ilo đŸ€
 
Samoissa pÀivissÀ mennÀÀn tÀÀllÀkin, ja suht oireeton tuota flunssaa lukuunottamatta. VÀhÀn pelottaa onko kaikki hyvin,plussausviikolla oli selvÀsti oksetusolo useampana pÀivÀnÀ.. toissapÀivÀnÀ oli migreeni,muita normaalistikin migreenistÀ kÀrsiviÀ? Mulla aina oviksen ja menkkojen aikaan migreeni,n 2-4krt kuukaudessa. Ennen plussaa oli kp20/23 migreeni ja nyt,oletan ettÀ liittyy hormonien muutoksiin.
 
TÀÀllĂ€ kans suunnitelmissa olis viikonloppuna tehĂ€ viel yks digi jos vaikka nĂ€yttĂ€isi sen 3+. Vaikkakaan eipĂ€ se muuta kerro kun hcg nousun mutta ilo se pienikin ilo đŸ€
Mietin kannattaako tuota viikkonĂ€ytöllistĂ€ testiĂ€ tehdĂ€ tavallaan varmistaakseen asian? Tein silloin kun menkat jĂ€i pois nĂ€ytti 2-3 eli jos nyt nĂ€yttĂ€isi 3+ niin voiko luottaa ettĂ€ homma etenee vai onko nĂ€ihin luottamista? Kannattaako ns varmistaa vai odottaa vain varhaisultraan 🙈
 
Mietin kannattaako tuota viikkonĂ€ytöllistĂ€ testiĂ€ tehdĂ€ tavallaan varmistaakseen asian? Tein silloin kun menkat jĂ€i pois nĂ€ytti 2-3 eli jos nyt nĂ€yttĂ€isi 3+ niin voiko luottaa ettĂ€ homma etenee vai onko nĂ€ihin luottamista? Kannattaako ns varmistaa vai odottaa vain varhaisultraan 🙈
Samoja pohdintoja kyllĂ€ tÀÀllĂ€kin. 😕 Mulla oli viime perjantaina testissĂ€ 2-3 viikkoa.

Tavallaan sitÀ pelkÀÀ huonoja uutisia ja haluaisi vÀltellÀ niitÀ, ja sit toisaalta haluais huonot uutiset asap, jos niitÀ on tullakseen. Ja vaikka kuinka testit lupais hyvÀÀ ja varhaisultra, niin ei sekÀÀn ole tae kuin vain siihen yhteen hetkeen.

On tÀÀ kyllĂ€ niin erilainen tilanne, kuin mitĂ€ yleensĂ€ elĂ€mĂ€ssĂ€ on, kun ei pysty itse tĂ€tĂ€ yhtÀÀn kontrolloimaan. Haluisin vĂ€lttÀÀ sitĂ€, et olis ihan testikoukussa, mut kyl tÀÀ epĂ€tietoisuuskin tuntuu vaan tosi piinaavalta. đŸ€Ș
 
Mietin kannattaako tuota viikkonĂ€ytöllistĂ€ testiĂ€ tehdĂ€ tavallaan varmistaakseen asian? Tein silloin kun menkat jĂ€i pois nĂ€ytti 2-3 eli jos nyt nĂ€yttĂ€isi 3+ niin voiko luottaa ettĂ€ homma etenee vai onko nĂ€ihin luottamista? Kannattaako ns varmistaa vai odottaa vain varhaisultraan 🙈
EipÀ mikÀÀn testi anna varmuutta siitÀ ettÀ kaikki olisi ok. LÀhinnÀ viikkotesti nÀyttÀÀ sen ettÀ arvot kohoaa. Oon myös kuullut ettÀ monella tuo viikkotesti laahaa vÀhÀn jÀljessÀ eli ei ole tullut esim tuota 3+ "ajallaan" mutta silti kaikki mennyt hyvin. Noi arvot ja niiden nousu on niin yksilöllisiÀ. Ite oon saanu nyt tÀn raskauden aikana 1-2, 2-3 ja nyt loppuviikosta aattelin tehdÀ tuon yhden vielÀ mikÀ kaapissa odottaa.
 
Samoja pohdintoja kyllĂ€ tÀÀllĂ€kin. 😕 Mulla oli viime perjantaina testissĂ€ 2-3 viikkoa.

Tavallaan sitÀ pelkÀÀ huonoja uutisia ja haluaisi vÀltellÀ niitÀ, ja sit toisaalta haluais huonot uutiset asap, jos niitÀ on tullakseen. Ja vaikka kuinka testit lupais hyvÀÀ ja varhaisultra, niin ei sekÀÀn ole tae kuin vain siihen yhteen hetkeen.

On tÀÀ kyllĂ€ niin erilainen tilanne, kuin mitĂ€ yleensĂ€ elĂ€mĂ€ssĂ€ on, kun ei pysty itse tĂ€tĂ€ yhtÀÀn kontrolloimaan. Haluisin vĂ€lttÀÀ sitĂ€, et olis ihan testikoukussa, mut kyl tÀÀ epĂ€tietoisuuskin tuntuu vaan tosi piinaavalta. đŸ€Ș
Samoja ajatuksia tÀÀllĂ€. Varautunut pahimaan ja jos huonoja uutisia on tulossa niin haluaisin tietÀÀ sen mahd pian jotta en tÀÀllĂ€ kuplassa ns "turhaa" elĂ€. Fakta vaan on se ettĂ€ ei auta kun antaa ajan kulua ja toivoa parasta. Ite koitan tĂ€yttÀÀ arjessa jokasen hetken niin ettei jĂ€isi aikaa stressata mutta helpommin sanottu kuin tehty. Kokoajan sitĂ€ on pelko perseessĂ€ miten tĂ€ssĂ€ kĂ€y vaikka konkreettisesti ei ole ilmennytkÀÀn vielĂ€ mitÀÀn merkkiĂ€ miksi huolissaan erityisesti pitĂ€isi olla.đŸ€
 
Mulla oli toissapÀivÀnÀ 10h kestÀvÀ alavatsa- ja alaselkÀkipu, niinkun pahimmat menkkakivut mitÀ voi olla ja otin oikein Panadolia vaivoihini. Tietysti odotin jo ettÀ joku vuoto alkaa mutta sitten olo on ollut taas ihan mukava, mitÀ nyt vatsaa turvottaa.
 
TÀÀllÀ on lÀhes kaikki oireet nyt lÀhtenyt, pari kertaa pÀivÀssÀ nipistelee vatsaa menkkamaisesti ja tissit on edelleen arat, ei kuitenkaan niin arat kun plussan aikaan. Tein alkuviikosta (taas) testin ja testiviiva oli kontrolliviivaa selkeÀsti tummempi ensimmÀistÀ kertaa. Nyt 6+1 omien laskujen mukaan.
 
Mulla nyt vasta 4+3, mutta on jonkin verran pieniÀ oireita. Vapun aikoihin (eli joku viikko ovulaation jÀlkeen) alkoi ihan jÀÀtÀvÀ vÀsymys ja aivosumu, oli vaikea muodostaa lauseita ja jotenkin ihan pöpperö olo. :side_tear: Samoihin aikoihin tuli rinnat kipeÀksi, mikÀ on kyllÀ mulle tyypillistÀ muutenkin ennen menkkoja. Heti plussasta alkoi tosi kova jano ja tietty sitten veden kittaamisesta koko ajan kova pissahÀtÀ. Myös alavatsalla on paljon kaikenlaisia tuntemuksia ja pieniÀ kipuja ja koko se alue on ylipÀÀtÀÀn aika herkkÀnÀ ja turvottaa. Vaikea löytÀÀ vaatteita, mitkÀ ei tuntuisi kiristÀvÀn. Eilen myös oli pari kertaa kuvottava olo, mutta toistaiseksi syöminen on auttanut pahaan oloon. Tissit on edelleen kipeÀt, vÀsymys ehkÀ vÀhÀn hellittÀnyt, tosin yöllÀ herÀilen pissalle ja oon öisin muutenkin jotenkin levoton. Normaalisti siis nukun ku tukki.
 
LisÀys tohon omaan viestiin vielÀ, ettÀ voi myös tosi hyvin olla, ettÀ osa omista oireista on psykosomaattisia, kun toiveikkaana tunnustelee omaa kehoa koko ajan ja yrittÀÀ löytÀÀ jotain ekstra varmuutta raskaudelle... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Levottomat jalat!! Nyt ehkĂ€ vĂ€hĂ€n alle viikon oon iltasin ihmetelly inhottavaa tunnetta jaloissa, eilen tajusin googlettaa ja löysinkin et raskauteen liittyvĂ€ levottomat jalat -syndroomahan se đŸ„Č
Onko muilla kokemuksia? Ei onneks oo vaikuttanut (vielÀ ) nukahtamiseen, mutta tosi inhottava tunne heti kun vĂ€hĂ€nkin istuu/makaa paikoillaan!
 
PientĂ€ hengĂ€stymistĂ€ alkanut olla ilmassa ja Ă€lytön vatsan turvotus.. Mulla on ollut levottomat jalat jossain raskaudessa muistelen! En kyllĂ€ muista mitÀÀn varsinaista kikkaa, olisikohan jotain viileÀÀ kokeillut jalkapohjiin, huuhdellut kylmĂ€llĂ€ vedellĂ€ ja nukkunut kylmĂ€kallen kanssa?😅 en tiedĂ€ onko noista oikeasti mitÀÀn apua
 
PientĂ€ hengĂ€stymistĂ€ alkanut olla ilmassa ja Ă€lytön vatsan turvotus.. Mulla on ollut levottomat jalat jossain raskaudessa muistelen! En kyllĂ€ muista mitÀÀn varsinaista kikkaa, olisikohan jotain viileÀÀ kokeillut jalkapohjiin, huuhdellut kylmĂ€llĂ€ vedellĂ€ ja nukkunut kylmĂ€kallen kanssa?😅 en tiedĂ€ onko noista oikeasti mitÀÀn apua
Mulla oli kuopuksesta levottomat jalat ja se kesti koko raskauden.. nyt on alkanu sama. Ihan todella inhottava tunne eikĂ€ tuu nukkumisesta mitÀÀn. Oon kyllĂ€ kaikki niksit kokeillu eikĂ€ muusta oikeen oo apua ollu ku kĂ€velystĂ€ ympĂ€ri kĂ€mppÀÀ, koitaha siinĂ€ si nukkua 😮😂
 
PientĂ€ hengĂ€stymistĂ€ alkanut olla ilmassa ja Ă€lytön vatsan turvotus.. Mulla on ollut levottomat jalat jossain raskaudessa muistelen! En kyllĂ€ muista mitÀÀn varsinaista kikkaa, olisikohan jotain viileÀÀ kokeillut jalkapohjiin, huuhdellut kylmĂ€llĂ€ vedellĂ€ ja nukkunut kylmĂ€kallen kanssa?😅 en tiedĂ€ onko noista oikeasti mitÀÀn apua
Helpottavaa kuulla, ettÀ muillakin on hengÀstymistÀ! Oon ihmetellyt sitÀ itse viime pÀivinÀ. Tuntuu myös, ettÀ aamupÀivisin on lihaksista, varsinkin jaloista, kaikki voimat pois.
 
VĂ€hĂ€n vĂ€liĂ€ nĂ€lkĂ€,sitten kun syö jotain,varsinkin lĂ€mmintĂ€ ruokaa,alkaa nopeasti tökkiĂ€ eikĂ€ teekÀÀn mieli. Olo kuin krapulassa koko ajan,vĂ€hĂ€n paleltaa ja oksettaa..hyviĂ€ ruokasuosituksia? PaahtoleipÀÀ pelkĂ€llĂ€ voilla menee aika hyvin 😄
 
Mulla on nyt ollut pÀÀnsÀrkyÀ useampana pÀivÀnÀ, sellaista pientÀ mutta ÀrsyttÀvÀÀ. Onko muilla ollut pÀÀnsÀrkyÀ?
 
6+0. TĂ€nÀÀn on ollut etova olo koko pĂ€ivĂ€n. Luulen ettei kahvi mene huomenna enÀÀ. Rinnat on kipeĂ€t. Vatsa tuntuu ratkeavan. Ummetus. VĂ€symys. Itkuherkkyys. Raivoherkkyys. TĂ€ssĂ€pĂ€ tĂ€mĂ€n hetkiset. 😂
 
Mulla on nyt ollut pÀÀnsÀrkyÀ useampana pÀivÀnÀ, sellaista pientÀ mutta ÀrsyttÀvÀÀ. Onko muilla ollut pÀÀnsÀrkyÀ?
TÀÀllÀ kans pÀÀnsÀrky riesana. Tulee ja menee. Kokeile kallonpohja hierontaa, mulla ainaki autto.
 
Mulla meni yöunet ja muisti jos tĂ€ssĂ€ vaiheessa. Hankala yrittÀÀ olla töissĂ€. 😐TĂ€mĂ€ voi liittyĂ€ kyllĂ€ tĂ€hĂ€n yllĂ€ttĂ€vÀÀn raskauteen ja sen sisĂ€istĂ€miseen.

LisÀksi on ruokahaluttomuutta, alavatsatuntemuksia, huonoa oloa yms.
 
Takaisin
Top