Millaisia raskausoireita sinulla on?

Viime viikolla oli etova olo tosi usein, nyt vähän lieventynyt kaiketi🤔 Ummetus on kyllä nyt tullut uutena. Yllätyin ihan siitä kuin väsynyt voi olla, "onneksi" oon nyt toistaiseksi työttömänä ja voi levätä kun väsyttää.
 
7+4
*Huono olo lisääntynyt, ja alkaa heti aamusta ja kestää ihan siihen asti kun menee nukkumaan.

*Nyt myös tullut vaihe, ettei mikään ruoka houkuta yhtään.

*Rinnat aamuisin tosi arat kun nousee sängystä.
 
Pari tosi kovaa tuikkaisua tullut viime yönä ja tänä aamuna alavatsaan, ihan säikäytti. Myös vv:n määrä lisääntynyt, pahoinvointi jatkuu tasaisena ja lievänä. Jatkuva jano ja pissahätä 24/7 🫢 Just eilen kävin hcg-mittauksessa, oli vähän vajaa 10000. Huomenna uus mittaus..
 
Pari tosi kovaa tuikkaisua tullut viime yönä ja tänä aamuna alavatsaan, ihan säikäytti. Myös vv:n määrä lisääntynyt, pahoinvointi jatkuu tasaisena ja lievänä. Jatkuva jano ja pissahätä 24/7 🫢 Just eilen kävin hcg-mittauksessa, oli vähän vajaa 10000. Huomenna uus mittaus..
Saako kysyä miksi sulla mitattiin hcg?
 
Mulla tää etova olo on pahentunut ihan tosi paljon. Tavallaan tekee mieli syödä, mutta sitten kun lähtee miettimään eri ruokia, niin kaikki kuvottaa.
 
@Janniliini kiitos tiedosta! Pitää tosiaan kysyä huomenna, että oisko siihen jo mahdollisuutta.

Toki etova olokin palasi sitten yöllä, heräsin viiden aikaan syömään mandariinin ja valvoin varmaan tunnin, sit puoli kahdeksan aikoja herätessä oli taas huono olo. Onneksi en ole kertaakaan kuitenkaan oksentanut 🤞

Muutenkin taisin iloita turhan aikaisin, tänään jaksoin seurata fysiikan videota 10min ja lopun päivää oonkin lepäilly ja syönyt 😅 kävvin sentään 30min kävelyllä koirien kans, kun reilu viikko sitten sairastelun tukoksen takia olisi vähän pakko välillä saada liikettä, vaikka kuinka väsyttäisi.

Oo ko täällä muuten muita, kellä on jo alkuraskaudesta tullut tukos? Miten loppuraskaus on edennyt, tuliko komplikaatioita? Mulle ei oikein päivystyksessä osattu vastata näihin kysymyksiin ja varhaisultrassa (Iapsettomuushoitojen vuoksi saadaan julkisella varhaisultra automaattisesti) kerrottiin vaan, että seurantaa on enemmän ja sen tekee lääkäri eikä kätilö. Vähän sellainen musta aukko tämä kuvio kaikkinensa mulle vielä.
 
Viime viikolla oli etova olo tosi usein, nyt vähän lieventynyt kaiketi🤔 Ummetus on kyllä nyt tullut uutena. Yllätyin ihan siitä kuin väsynyt voi olla, "onneksi" oon nyt toistaiseksi työttömänä ja voi levätä kun väsyttää.
Tähän ummetukseen muuten auttaa yön yli liotetut (ensin pestyt) kuivatut luumut hyvin! Mä laitan aina 5 tai 6 kerrallaan ja liotusvesi on hyvä juoda kans, vaikka onkin pahaa. Mulla on tukena vielä psyllium 0,5tl päivässä j lesepuuro, niin ei ole ollut enää näitä ongelmia 😊
 
Tähän ummetukseen muuten auttaa yön yli liotetut (ensin pestyt) kuivatut luumut hyvin! Mä laitan aina 5 tai 6 kerrallaan ja liotusvesi on hyvä juoda kans, vaikka onkin pahaa. Mulla on tukena vielä psyllium 0,5tl päivässä j lesepuuro, niin ei ole ollut enää näitä ongelmia 😊

Mulla ei auttanut tää kikka yhtään, ja kaiken lisäks ne luumut ällötti ihan järjettömästi 🤮 hyi oksettaa vieläkin ees ajatella niitä vetisiä luumuja 🤣
 
Mulla ei auttanut tää kikka yhtään, ja kaiken lisäks ne luumut ällötti ihan järjettömästi 🤮 hyi oksettaa vieläkin ees ajatella niitä vetisiä luumuja 🤣
Mullakaan ei luumut viimeksi auttanut oikee mitään. Otin sit pegorionia ehkä joka toinen päivä että vatsa toimi sopivasti
 
Toi pregorion on vissiin monella auttanut, kellä ei luumut auta. Vaikeahan munkaan on toki tietää minkä verran pelkillä luumuilla olisi vaikutusta, kun niiden kaverina menee kuitenkin vahvoja kuituja sit tosta lesepuurosta ja psylliumista 😅 Jouluna vaan ei ollu psylliumia käytettävissä ja luumut oli ainut millä sain vatsan oloa helpotettua.

Toivottavasti @Pahabarbi löytyy sullekin sopiva cocktail, ettei tarttis kärvistellä ummetuksen kanssa määräänsä pidempää! Ja ymmärrän kyllä hyvin ton äklötyksen, hyvähän ne ei ole 🤢
 
Toi pregorion on vissiin monella auttanut, kellä ei luumut auta. Vaikeahan munkaan on toki tietää minkä verran pelkillä luumuilla olisi vaikutusta, kun niiden kaverina menee kuitenkin vahvoja kuituja sit tosta lesepuurosta ja psylliumista 😅 Jouluna vaan ei ollu psylliumia käytettävissä ja luumut oli ainut millä sain vatsan oloa helpotettua.

Toivottavasti @Pahabarbi löytyy sullekin sopiva cocktail, ettei tarttis kärvistellä ummetuksen kanssa määräänsä pidempää! Ja ymmärrän kyllä hyvin ton äklötyksen, hyvähän ne ei ole 🤢

Joo tolla pegorionilla mullakin helpotti 😊 nyt ei oo enää ollut niin paha, ei oo tarvinnut läheskään joka päivä ottaa.
 
@faunitius niin siula nyt kuitenkin menee klexane (tai vastaava) koko ajan sen tukoksen jälkee?
Joo, inhixa 2xpv raskauden loppuun saakka. Reilu viikko pistelty ja vatsa on toiselta puolelta kuin narkkarin kyynärtaive, toisella puolella kaksi reilun kokoista mustelmaa, mitkä ei vaan suostu poistumaan (tuli melkein ekoista pistoksista), niin sinne ei nyt uskalla pistellä ennen ku ne häviää.
 
Joo, inhixa 2xpv raskauden loppuun saakka. Reilu viikko pistelty ja vatsa on toiselta puolelta kuin narkkarin kyynärtaive, toisella puolella kaksi reilun kokoista mustelmaa, mitkä ei vaan suostu poistumaan (tuli melkein ekoista pistoksista), niin sinne ei nyt uskalla pistellä ennen ku ne häviää.
Mun piti pistellä sektion jälkeen ööööm 10 päivää ehkä, niin minulla ainaki meni kyl maha ihan tosi rajun näköiseksi ja mustelmia täynnä. En tajuu enkö vaa osannu sitä yhtään mut mulla ois loppunu tila kesken 🤔🤣
 
Joo, inhixa 2xpv raskauden loppuun saakka. Reilu viikko pistelty ja vatsa on toiselta puolelta kuin narkkarin kyynärtaive, toisella puolella kaksi reilun kokoista mustelmaa, mitkä ei vaan suostu poistumaan (tuli melkein ekoista pistoksista), niin sinne ei nyt uskalla pistellä ennen ku ne häviää.
Ai Ihan kaks kertaa päivässä. Siitä tulee kyl herkästi valtavia mustelmia jotka kestää pitkää. 🙁

Miula ollut parissa raskaudessa klexane käytössä kerran päivässä. Katsotaan alotanko sen tässäkin vai meenkö pelkällä primaspanilla
 
Ai Ihan kaks kertaa päivässä. Siitä tulee kyl herkästi valtavia mustelmia jotka kestää pitkää. 🙁

Miula ollut parissa raskaudessa klexane käytössä kerran päivässä. Katsotaan alotanko sen tässäkin vai meenkö pelkällä primaspanilla
Joo, aattelin kyllä kysellä tuosta, et onko toi 2xpv ihan must kun mulla korona luultavasti vaikutti syntymiseen, kun koskaan aiemmin ei ole ollut vaikka oon ollu useita viikkoja levossa leikkausten jälkeen. Tila rupee tosiaan kohta loppumaan, jos noi mustelmat ei ala paranemaan 🙈
 
Takaisin
Top