Millaisia raskausoireita sinulla on?

8+4
Eilinen oli kipuilu ja palelu päivä. Ensimmäinen oksennus, ja toinen ja kolmas... 🤢
Tänää jo parempi.
Muuta rinnat ei oo enää kipeet.

Mulla on tänään ollu jatkuva herkistyminen. Ei ihan itkuun asti, mutta melko lähellä.

Välillä nippailee alavatsa ja selkä.
Rinnat hiukan arat, ei mitenkään erityisen kipeät. Aavistuksen paha olo, yrittää syödä tasaisesti, niin se vähän hellittää.

Miul välillä myös tuota herkistymistä. Kahoin eilen karhuherra badingtonia ja itkeä pillitin. Vaikka ei siinä kyllä mitää itkettävää ollu 😄

Joo toi herkistyminen ihan ihme asioihin on kyllä tullut huomatuksi 😅 yks päivä pysähdyin autolla suojatielle ja herkistyin kun sitä ylitti joku päiväkoti porukka ja ne heijastinliiveissä niin suloisesti jonossa meni ja hoitotätien välissä 🥺🤣

Joo toi herkistyminen ihan ihme asioihin on kyllä tullut huomatuksi 😅 yks päivä pysähdyin autolla suojatielle ja herkistyin kun sitä ylitti joku päiväkoti porukka ja ne heijastinliiveissä niin suloisesti jonossa meni ja hoitotätien välissä 🥺🤣
Tää kuulostaa just sille, että itsekin olisin itkenyt 🤣

Juuri meinasin tulla kyselemään, että herääkö joku muukin keskellä yötä ja mistähän johtuu. Ilmeisesti en siis ole yksin tän vaivan kanssa.. Mä nukahdan kyllä uudelleen - parin tunnin valvomisen jälkeen. Että siinä vaiheessa kun täytyy töihin lähteä, nukuttaisi kyllä.
Herääsin viikolla 5-8 joka yö, nyt viikko 11 ja ei enää , ainakin 2vk nukkunut hyvin

Kaikki ärsyttää ja kiukuttaa.
Kun odottin tyttölasta kahdella kerrallaan, oi silloin ärsytti kaikki, vihaasin minun miestä (luin myös netistä, että se aika tavallista silloin, kun kehossa liian paljon naishormooneja 😂)
Nyt olen todella rauhallinen

Kun odottin tyttölasta kahdella kerrallaan, oi silloin ärsytti kaikki, vihaasin minun miestä (luin myös netistä, että se aika tavallista silloin, kun kehossa liian paljon naishormooneja 😂)
Nyt olen todella rauhallinen
Hmmm onkohan meille tulossa nyt sitten poika😄 Viime raskaudessa kaikki ärsytti niin paljon ja tyttö tuli, nyt en ole ihan niin raivopää tässä raskaudessa😅

Täälläkin edelleen vatsakivut jatkuu. Kaiken maailman epämääräsiä nipistyksiä ja "vetoja" ja sitten välillä hiljenee. Koko ajan myös "tiukka" olo mahassa, vatsallaan nukkuminen ei enää onnistu. Ja kaikki eilisen ultran mukaan oikein hyvin, eli mahakivut kuuluu normaaliin raskauteen.

Ai tuliko väärään ketjuun kun katsoin että joku kyseli mahakivuista ja nyt en näekään enää sitä viestiä 😂🤷‍♀️ No, joka tapauksessa, tällaista täällä ☺️

Tänään 8+4 ja luulin jo, että minullapa on ollut helppoa. No, eilen alkoi iltapäivähuonovointisuus ja sama homma tänään, asentohuimauksen kera. Lisäksi aivan järkyttävän lamaannuttava väsymys, nukuin tänään päivällä kolme tuntia ja enemmän olisi mennyt. Toivottavasti tätä ei kestä ihan hirveän pitkään, 😅.

Tänään 9+1 ja ihanaa! Eka päivä sitten joulunalusviikon kun etovaa oloa ei ole ollut! Toki päivää on vielä jäljellä, parina viimeisenä päivänä se on yllättänyt vasta illalla nukkumaan mennessä 🙊

Vähän pelkäsin etukäteen miten energiat riittää kouluhommiin, kun joululoma loppui maanantaina, mutta yllättäen olen nyt jo kaksi päivää pystynyt semiaktiivisesti tekemään hommia 😅 kunhan vaan ei ole merkki taas kkm, niin olen tyytyväinen. Toivottavasti torstain neuvolassa olisi mahdollisuus kuunnella sydänääniä?

Yöllä saa kyllä ravata pissalla pari kertaa. Unen laatu jotenkin levotonta, pyörin ja heräilen. Ja sit päivällä väsyttää ku yön nukkunu huonosti

Tänään 9+1 ja ihanaa! Eka päivä sitten joulunalusviikon kun etovaa oloa ei ole ollut! Toki päivää on vielä jäljellä, parina viimeisenä päivänä se on yllättänyt vasta illalla nukkumaan mennessä 🙊

Vähän pelkäsin etukäteen miten energiat riittää kouluhommiin, kun joululoma loppui maanantaina, mutta yllättäen olen nyt jo kaksi päivää pystynyt semiaktiivisesti tekemään hommia 😅 kunhan vaan ei ole merkki taas kkm, niin olen tyytyväinen. Toivottavasti torstain neuvolassa olisi mahdollisuus kuunnella sydänääniä?
Hienoa että oot jaksanu tehdä kouluhommia ja että etova olo hillinnyt.

Riippuu kai aika pitkälti neuvolasta suostuuko kuuntelemaan. Meillä päin taidetaan viikolla 10+ tai 11+ jotakin kuunnella, ja aikasemmin hoitaja kuuntelee vain jos asiakas haluaa ja selittää että pitää ymmärtää ettei välttämättä vielä kuulu ja ei saa säikähtää ja yms

9+6 ja 'heti_mulle_ruokaa_tai_pyörryn' tyyppinen pahoinvointi ja ällö olo on vihdoin ohi😆👌🏻 ihan hassu tunne kun tulikin tavallinen nälkä eikä yhtään huono olo sen seurauksena!! Väsymys on kuitenkin pysynyt, joka päivä tarvii ottaa päikkärit, tai oikeastaan töiden jälkeen vaan huomaa kirjaimellisesti sammuvansa sohvalle ja ei siitä pääse ylös ennen kuin on nukkunut.😅

10+0
Pahoinvointi matkassa edelleen mut pahimmillaan aamusin ja iltasin.
Herään usein öisin myös huonoo oloon ja ihan järkyttävään nälkään. Pakko aina syödä jotain😅 Päivisin pahaolo tulee kyl jos ei syö tunnin välein..
Sais pian helpottaa jo😮‍💨

Takaisin