Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tämä raskaus on ollut ihan erilainen kuin aiemmat. Aiemmissa raskauksissa on ollut kova pahoinvointi. Nyt pahoinvointia ei juuri lainkaan, vain jos ruokaväli venyy liian pitkäksi ja syöminen auttaakin heti. Väsymys on jäätävä, samoin yöllä kukkumista on havaittu. Nyt uusimpana oireena on levottomat jalat, mutta vatsassa :D Siis levoton vatsa. Hankala selittää, mutta ei oikein pysty olla paikallaan, etenkin kun hakee unta. Ja yölliset vessakäynnit ovat alkaneet, huoh.
 
Väsyttää, väsyttää, väsyttää. Yöllä nukun levottomasti, heräilen useasti (ravaan pissalla) mut nukahdan herkästi. Aamut silti on parhaita, ei etovaa oloa, iltapäivät ja illat pahimpia sen suhteen.
Voisko vaipua talviunille ja herätä keväällä sit :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Viime viikolla oli etova olo tosi usein, nyt vähän lieventynyt kaiketi🤔 Ummetus on kyllä nyt tullut uutena. Yllätyin ihan siitä kuin väsynyt voi olla, "onneksi" oon nyt toistaiseksi työttömänä ja voi levätä kun väsyttää.
Minä aloitan aamun 3 taatelin kanssa ja ei ikinä ole ollut ongelma ummetuksen kanssa. Päivän aikana voi syödä 7.
Taatelit eivät ole kuivatettu. K-Supermarketissa on myynnissä laatikossa hedelä-ja vihannesosastolla.
Luonnollinen laksattiivi 🙂
 
Täytyy kokeilla noita luumuja tai taateileita🤔 Oon kyllä muutenkin lisännyt kuitua ruokavalioon ja on helpottanu jo vähän oloa
 
Millasia oloja muilla vk10 olevilla on? Mulla on nyt muutaman päivän sisään alkanut ummetus, turvotus, etova olo ja väsymys helpottamaan. Tiedän, että ainakin osa oireista alkaa tässä vaiheessa helpottamaan, mutta eikö ummetuksen pitäisi kuitenkin jatkua raskauden loppuun saakka? Vielä ois puolitoista viikkoa nt-ultraan, ja jotenkin ihan sellainen olo, että kesken on mennyt 😭
 
Mulla on ruvennu kasvaa haituvaa kaulalla. Semmoista hentoista valkoista karvaa mikä lähtee ihan sormin kevyesti vetämällä.
 
Millasia oloja muilla vk10 olevilla on? Mulla on nyt muutaman päivän sisään alkanut ummetus, turvotus, etova olo ja väsymys helpottamaan. Tiedän, että ainakin osa oireista alkaa tässä vaiheessa helpottamaan, mutta eikö ummetuksen pitäisi kuitenkin jatkua raskauden loppuun saakka? Vielä ois puolitoista viikkoa nt-ultraan, ja jotenkin ihan sellainen olo, että kesken on mennyt 😭
Mutta käytitkö jotain suolentoimintaa edistävää, luumua, kuituja, pegorionia? Jos sen takia ummetus helpottunut. 🙂 ja kai se ummetuskin on yksilöllistä et jatkuuko koko ajan vai helpottaako välillä ja palaa takaisin. Tsemppiä, ymmärrän kyllä että heti alkaa miettimään kaikkea kun joku oire häviää tai joku outo oire tulee ❤
 
Millasia oloja muilla vk10 olevilla on? Mulla on nyt muutaman päivän sisään alkanut ummetus, turvotus, etova olo ja väsymys helpottamaan. Tiedän, että ainakin osa oireista alkaa tässä vaiheessa helpottamaan, mutta eikö ummetuksen pitäisi kuitenkin jatkua raskauden loppuun saakka? Vielä ois puolitoista viikkoa nt-ultraan, ja jotenkin ihan sellainen olo, että kesken on mennyt 😭

Mulla on ainakin tosi vaihtelevaa, nyt 10+2. Alkuviikosta ajattelin jo että pahoinvointi tainnut pitkälti mennä ohi, nyt on kolmena päivänä ollut sitten niin huono olo puolille päivin asti. Ummetus myös vaihtelee, välillä on ja välillä ei 🤷‍♀️ just kätilö sanoi siellä ultrassa kun käytiin, että tässä kohtaa saattaa jo oireet alkaa hävitä, ja että ne voivat myös loppua ihan seinään.
 
Mutta käytitkö jotain suolentoimintaa edistävää, luumua, kuituja, pegorionia? Jos sen takia ummetus helpottunut. 🙂 ja kai se ummetuskin on yksilöllistä et jatkuuko koko ajan vai helpottaako välillä ja palaa takaisin. Tsemppiä, ymmärrän kyllä että heti alkaa miettimään kaikkea kun joku oire häviää tai joku outo oire tulee ❤
Joo, oon käyttänyt aika paljon kuitulisiä tukena aiemmin, mut nyt ei oo enää puuro iltasin maistunut ja psylliumkin on parina aamuna unohtunut laittaa mukaan ja silti on suoli toiminut hyvin. Kunnon kaksia jakautunut olo, kun silloin kun on oireita, toivoo, että ne helpottaisi, mut sit ku ne helpottaa niin toivookin, et voisko ne palata 😂 vaikkei nekään mitään totuutta lopulta kerro 🤷

Tänään illasta oli taas niin jumalattoman kamala refluksi (kypsennettyä)sipulia sisältäneen salaatin jälkeen, että vähän helpotti henkinen ahdistus 😅
 
Mulla on ainakin tosi vaihtelevaa, nyt 10+2. Alkuviikosta ajattelin jo että pahoinvointi tainnut pitkälti mennä ohi, nyt on kolmena päivänä ollut sitten niin huono olo puolille päivin asti. Ummetus myös vaihtelee, välillä on ja välillä ei 🤷‍♀️ just kätilö sanoi siellä ultrassa kun käytiin, että tässä kohtaa saattaa jo oireet alkaa hävitä, ja että ne voivat myös loppua ihan seinään.
Ihana kuulla! Kiitos @Pahabarbi ❤️
 
Joo, oon käyttänyt aika paljon kuitulisiä tukena aiemmin, mut nyt ei oo enää puuro iltasin maistunut ja psylliumkin on parina aamuna unohtunut laittaa mukaan ja silti on suoli toiminut hyvin. Kunnon kaksia jakautunut olo, kun silloin kun on oireita, toivoo, että ne helpottaisi, mut sit ku ne helpottaa niin toivookin, et voisko ne palata 😂 vaikkei nekään mitään totuutta lopulta kerro 🤷

Tänään illasta oli taas niin jumalattoman kamala refluksi (kypsennettyä)sipulia sisältäneen salaatin jälkeen, että vähän helpotti henkinen ahdistus 😅

Heh kuulostaa niin tutulta toi että ensin toivoo että oireet helpottaisi, ja sit kun ne helpottaa niin apua miksi ne nyt helpotti 😂😂 mulla oli alkuun varsinkin sen unettomuuden kanssa rankkaa, ja toivoin vain että saispa nukkua kokonaisen yön. Sitten kun tulikin se yö että nukuin hyvin enkä herännyt kertaakaan, olin ihan varma että nyt on joku huonosti 😄
 
Mulla on nyt kans rv9 ollu tosi vaihtelevaa, yks päivä huimas hirveesti ja niin paha olo et koko päivään en juuri tehny mitään, tänään puolestaan lähin heti aamusta kevyelle lenkille ja sitten asioille kaupungille ja on hyvä olla.
 
Täällä 11+0. Pahoinvointi ei ole helpottanut vielä 😣 aamu alkoi tyhjän mahan yökkimisellä, siitä selvisin aamiaiselle. Koko ajan pitää syödä tai muuten tulee liian huono olo.
Muita oireita levottomat unet ja vähän yötkin, saatan nukkua aika kevyesti ja jopa ohjailla uniani. Viime kesänä kuollut rakas koirani käy unissani ja sitähän sitten aamuisin aina ulvon, kun ikävä tulee. Jännästi nämä elossa olevat lemmikit eivät vilahtele unissa.
Rinnat on vieläkin kipeät ja isot 😅 jatkuukohan tämä loppuun asti.
 
Täällä 11+0. Pahoinvointi ei ole helpottanut vielä 😣 aamu alkoi tyhjän mahan yökkimisellä, siitä selvisin aamiaiselle. Koko ajan pitää syödä tai muuten tulee liian huono olo.
Mulle neuvottiin neuvolassa, että yöpöydälle kannattaa varata jotain syötävää ja syödä se jo ennen kuin nousee ylös. Saattaisi siis auttaa tuohon aamupahoinvointiin. Mulla ei (ainakaan vielä) onneksi yltynyt oksennukseksi asti, mutta pohdin, että joku tuoremehu pillimehuna voisi olla aika näppärä tuossa.
 
Moi ☺️ tässä hieman meinannut jännittää kun on ensimmäinen raskaus ikinä 😅 nyt siis 10+2 menossa
Mutta oireita on ollutkin vähän laidasta laitaan.
Esimmäisinä oireina oli rintojen arkuus ja menkkojen poisjäänti ja jatkuva pissahätä. Pahoinvointi ja närästys on olleet läsnä tähän asti joka päivä. Hirveä väsymys, ummetusta ja ripulia vuorotellen, rinnat turvonneet ja todella arat. Välillä pientä huimausta. Todella itkuherkkä🙈
 
11+5 ja öisin tulee herättyä vähintään kahdesti jo vessaan, toki yksi herääminen on jo suht myöhään aamulla, klo 6-7 välillä, mutta kuitenkin. Huono olo muistittelee yhä itsestään, jos ruokailuvälit venyy. Uutena oireen on tällä viikolla alkanut tosi oudoista asioista herkistyminen, onneksi opiskelen kotona, nii ei tule ihmisten ilmoilla kiusallisia tilanteita 😂
 
Moi ☺️ tässä hieman meinannut jännittää kun on ensimmäinen raskaus ikinä 😅 nyt siis 10+2 menossa
Mutta oireita on ollutkin vähän laidasta laitaan.
Esimmäisinä oireina oli rintojen arkuus ja menkkojen poisjäänti ja jatkuva pissahätä. Pahoinvointi ja närästys on olleet läsnä tähän asti joka päivä. Hirveä väsymys, ummetusta ja ripulia vuorotellen, rinnat turvonneet ja todella arat. Välillä pientä huimausta. Todella itkuherkkä🙈
Täällä muuten alkanut viime viikolla myös tuo ummetuksen ja ripulin vaihtelu! Todella outoa ja ärsyttävää, kun ikinä ei tiedä kuinka kuitupitoisesti uskaltaa päivän aikana syödä 🙈
 
Mulla on "normaali" olo. Jotain pientä enää mutta ainakaan ei oo huono olo. Itkettää kyllä herkästi ja taidan joutua rintsikkaostoksille. Tuntuu kyl rauhallisemmalta kun viime viikolla käytiin ultrassa ja kaikki oli hyvin, ei tuu niin paljon mietittyä oireita.
 
Takaisin
Top