Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Listaan omia oireita aikani kuluksi tänne toisia odotellessa 😊
Eli dpo 7 jälkeen aika pian alkoi sellainen etova olotila. Voimakkain se oli dpo 10 jolloin jo mietin että ei oo normaalia ja tuli flashback esikoisen odotusaikaan. En voinut oikein syödä mitään, puhallutti. Oltiin pitkästä aikaa jopa elokuvissa ja jouduin jättää karkit syömättä kun tuntui että oksentaa siihen paikkaan muuten 😒 Tämä etova olo iskee ihan satunnaisesti, yleensä iltapäivästä tai yövuorossa ollessa aamuyöllä. Rinnat ei ole kovin arat, välillä tuntuu outoa "pakotustusta". Alavatsassa oli noin viikko ovulaatiosta kovempia alavatsakipuja, nyt lähinnä nipistyksiä ja äkkinäiset liikkeet vihlaisee nivusissa. Huimaus alkoi tosi aikaisin, mistä ensin ajattelin vain olevan omat alhaiset verenpaineet syynä, mutta olin extra herkkä ylösnoustessa yms huimaamaan. Ei yleensä niin monesti meinaa pimetä silmissä 😅

Ja sitten perus palelu, jano.. Vähän nuhainen olotila. Plussapäivänä jäätävä finni iski leukaan 🙄
 
Heippa Elliephant! Odottelin jo et aloittaako täällä joku keskustelun ni voi liittyä seuraan :D
Nyt menossa 4+4. Oireet ennen plussaa: rinnat ei kipeänä (yleensä on), itkuisuus ja kasvojen kuumotus :D huomasin myös, että kuukautisia ennen tuleva yöhikoilu (lämpöjen lasku) ei tullut.
Oireet plussan jälkeen(3+6 ->) : nälkä koko ajan, itkuisuutta, hengästyn/sykkeet korkealla, menkkamaista juilintaa muutaman kerran päivässä. Aika vähän ja lieviä oireita ja muistelen ettei esikoisen odotusaikanakaan suurempia oireita alussa ollut :)
 
Heippa Elliephant! Odottelin jo et aloittaako täällä joku keskustelun ni voi liittyä seuraan :D
Nyt menossa 4+4. Oireet ennen plussaa: rinnat ei kipeänä (yleensä on), itkuisuus ja kasvojen kuumotus :D huomasin myös, että kuukautisia ennen tuleva yöhikoilu (lämpöjen lasku) ei tullut.
Oireet plussan jälkeen(3+6 ->) : nälkä koko ajan, itkuisuutta, hengästyn/sykkeet korkealla, menkkamaista juilintaa muutaman kerran päivässä. Aika vähän ja lieviä oireita ja muistelen ettei esikoisen odotusaikanakaan suurempia oireita alussa ollut :)
Tosi ihanaa, että uskaltauduit liittyä seuraan! 🥰 Itsellä tänään lähti rv5 (4+0)

Toisaalta ihana kun olotila vielä hyvä eikä pahemmin mitään. Nyt toki taas tuntuu, ettei tämä aamu kahvini mene alas.. 😒

Ja siis miulla huulet kuivaa ja halkeilee ihan tajuttomana, samoin suu! Tätä en kyllä muista esikoisen alkuraskaudesta. Vesipullo on todella hyväksi ystäväksi tullut, aiemmin olin surkea juomaan eikä mitään tällaista.. Nyt menee todella paljon vettä päivään 😅
 
Sama täällä, kuiva suu ja huulet. Toki huulet kuivuu aina näin alkutalvesta mutta tämä jano.. ja sitten kun vesi ei tunnu niin raikkaalta mitä toivoisi, mutten osaa oikein juoda muutakaan mehuja yms. pakko mennä vain vedellä :D
 
Hetkellä 5+0. Tein testin yli viikkoa takaisin, koska menkät olivat 2p myöhässä (aina enneen menkkoja rinnat kivuliat ja menkkäkipuja, mutta nyt ei ollut muuta kun väsymys).. Salissa nostaminen oli niin vaikea, painot tuntuivat painavan enemmän kun tavallisesti 😁
Testin jälkeen paljon menkkäkipuja, vatsa turvonnut ja huulet ja kädet kuivunnut.
 
Moi, liityn seuraan! Mulla nyt 4+3. Ihmetyttää kun ei yhtään mitään oireita paitsi ennen plussaa vähän nipisteli mahaa. Sitäkään ei enää. Esikoisesta oli jo tässä vaiheessa huonoa oloa ym. Olen menossa myöhemmin varhaisultraan. Jotenki tosi vahva tunne että siellä ei olekaan ketään, tuulimuna tms 😔 vaisto sanoo että ei kannata nyt iloita. Inhottavaa. Ei pelkästään sen takia ettei ole oireita vaan muutenkin vaan todella vaikea päästä fiilikseen että siellä joku kasvaisi. Hitsi miten tässä jaksaa odottaa pari viikkoa ultraan!
 
Moi, liityn seuraan! Mulla nyt 4+3. Ihmetyttää kun ei yhtään mitään oireita paitsi ennen plussaa vähän nipisteli mahaa. Sitäkään ei enää. Esikoisesta oli jo tässä vaiheessa huonoa oloa ym. Olen menossa myöhemmin varhaisultraan. Jotenki tosi vahva tunne että siellä ei olekaan ketään, tuulimuna tms 😔 vaisto sanoo että ei kannata nyt iloita. Inhottavaa. Ei pelkästään sen takia ettei ole oireita vaan muutenkin vaan todella vaikea päästä fiilikseen että siellä joku kasvaisi. Hitsi miten tässä jaksaa odottaa pari viikkoa ultraan!
Minulla ensimmäisellä raskaudella ei ollut ollenkaan oireeita.
Minulla nyt neljäs raskaus ja olen itsekin huolissani, enneen ultra ei iloitse ollenkaan. Varaan ajan yksityiselle, en jaksaa odottaa.
 
Minulla ensimmäisellä raskaudella ei ollut ollenkaan oireeita.
Minulla nyt neljäs raskaus ja olen itsekin huolissani, enneen ultra ei iloitse ollenkaan. Varaan ajan yksityiselle, en jaksaa odottaa.
Ymmärrän, kävin esikoisestakin ja saa siitä mielenrauhaa että tietää et joku ainakin on kyydissä 🤍
 
Ymmärrän, kävin esikoisestakin ja saa siitä mielenrauhaa että tietää et joku ainakin on kyydissä 🤍
Tämä ois niin tärkeää, et ihan automaattisesti siihen pääsisi. Esikoisen aikaan (reilu 2v sitten) siihen pääsi ihan ilman mitään, neuvolan ensikäynnillä tsekkasivat. Outoa miksi siihen niin hankala päästä, toki yksityiset sitten oma lukunsa.

Toivotaan ettö kaikki hyvin ja varmasti oireettomuus tuo epävarmuutta vaikka yhtä normaalia olla kuin oireiden kanssa. Ei se vaan kaikille heti tule 😌
 
Tämä ois niin tärkeää, et ihan automaattisesti siihen pääsisi. Esikoisen aikaan (reilu 2v sitten) siihen pääsi ihan ilman mitään, neuvolan ensikäynnillä tsekkasivat. Outoa miksi siihen niin hankala päästä, toki yksityiset sitten oma lukunsa.

Toivotaan ettö kaikki hyvin ja varmasti oireettomuus tuo epävarmuutta vaikka yhtä normaalia olla kuin oireiden kanssa. Ei se vaan kaikille heti tule 😌
Niinpä, pakko se vaan on yksityiselle mennä.

Ja tottahan se on että oireet on niin yksilöllisiä!
 
Moi, liityn seuraan! Mulla nyt 4+3. Ihmetyttää kun ei yhtään mitään oireita paitsi ennen plussaa vähän nipisteli mahaa. Sitäkään ei enää. Esikoisesta oli jo tässä vaiheessa huonoa oloa ym. Olen menossa myöhemmin varhaisultraan. Jotenki tosi vahva tunne että siellä ei olekaan ketään, tuulimuna tms 😔 vaisto sanoo että ei kannata nyt iloita. Inhottavaa. Ei pelkästään sen takia ettei ole oireita vaan muutenkin vaan todella vaikea päästä fiilikseen että siellä joku kasvaisi. Hitsi miten tässä jaksaa odottaa pari viikkoa ultraan!
Hei kiva kun liityit mukaan! Tää on just tällasta odottelun aikaa ja kuulostelee ainakin ite jokaista pientä vihlasua ja kolotusta et onko merkki raskaudesta vai meneekö kesken 😫 mie pääsin ite kns vähillä oireilla esikoisen odotusajan. Mies onneks muistuttaa et valittelin samoja menkkatuntemuksia yms silloinkin 😝 @Elliephant samaa mieltä et tulis varhaisultraa edes tarjota odottajille, vaikka viikolle 8 yms. Onneksi on yksityiset, mutta on se aika tyyris keikka monessa kunnassa😔
 
Nyt 4+6 ja oireina kipeät rinnat, vihlasut rinnoissa, väsymys, pikkunälkä koko ajan, närästää ja välillä todella pieniä menkka tuntemuksia
 
3+3. Menkkamaisia kipuja välillä alavatsalla, turvotusta ja rinnat sivuilta kipeät.
Nälkä kokoajan ja ruokahalu parempi kun koskaan🫢
Väsymystä ja herkkä olo
 
Moi kaikille! Täällä saatu 5 vuoden yrittämisen jälkeen plussa, jonka verikoe vahvisti tänään. Tänään 4+1. Aika epätodellinen olo!!

Oireina ollut ainoastaan lievät ”menkka”kivut, alkoi 5 päivää alkionsiirron jälkeen ja kesti viikon, aamusta iltaan. Siitä jo arvasin että nyt on jotain meneillään. Eilen olin sängynpohjalla mutta kyseessä olikin vatsatauti jolla ei ilmeisesti mitään yhteyttä raskauteen. Tänään aivan täysin normaali olo, ei mitään vatsatuntemuksia eikä muutakaan. Pahoinvointia odotellessa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Moi kaikille! Täällä saatu 5 vuoden yrittämisen jälkeen plussa, jonka verikoe vahvisti tänään. Tänään 4+1. Aika epätodellinen olo!!

Oireina ollut ainoastaan lievät ”menkka”kivut, alkoi 5 päivää alkionsiirron jälkeen ja kesti viikon, aamusta iltaan. Siitä jo arvasin että nyt on jotain meneillään. Eilen olin sängynpohjalla mutta kyseessä olikin vatsatauti jolla ei ilmeisesti mitään yhteyttä raskauteen. Tänään aivan täysin normaali olo, ei mitään vatsatuntemuksia eikä muutakaan. Pahoinvointia odotellessa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Tervetuloa ja paljon onnea! ❤️ Ihania onnistumisia pitkän yrityksen jälkeen 🥰
 
Ihana kun tulee porukkaa lisää 😍
@Myrtle ootko yksityisellä vai kunnallisella ollu alkionsiirrossa, jos saa kysyä? 😊
Meillä kans alkionsiirrosta kyytiläinen vihdoin matkassa 😍
 
Moi kaikille! Täällä saatu 5 vuoden yrittämisen jälkeen plussa, jonka verikoe vahvisti tänään. Tänään 4+1. Aika epätodellinen olo!!

Oireina ollut ainoastaan lievät ”menkka”kivut, alkoi 5 päivää alkionsiirron jälkeen ja kesti viikon, aamusta iltaan. Siitä jo arvasin että nyt on jotain meneillään. Eilen olin sängynpohjalla mutta kyseessä olikin vatsatauti jolla ei ilmeisesti mitään yhteyttä raskauteen. Tänään aivan täysin normaali olo, ei mitään vatsatuntemuksia eikä muutakaan. Pahoinvointia odotellessa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Moikka! Kiva kun liityt joukkoon ja oot saanut ihania uutisia 💕
 
tänää alavatsa ollu jotenki enemmän kipeä. Ei kivulias, mut selkeesti enemmän kipeä ku yleensä. Tulee aaltoilevasti
Onkohan tälläin normaalia 😫
 
tänää alavatsa ollu jotenki enemmän kipeä. Ei kivulias, mut selkeesti enemmän kipeä ku yleensä. Tulee aaltoilevasti
Onkohan tälläin normaalia 😫
On normia, itsellä kans tänään oikeen nivusissakin vihloo ja vv lisääntynyt reippaasti. Alaselkää joskus jomottaa. Mutta lievää nippailua/vihlontaa. Pitää ottaa vaan rauhassa 🥰
 
Takaisin
Top