Millaisia raskausoireita sinulla on?

Alkuun oli hirmuinen aasialaisen ruuan himo. Nyt ajatuskin ällöttää todella paljon. Mitään ei oikein tee mieli. Kaikki ruoka haisee. Huono-olo on yleensä aamuisin, aamupäivällä ja joskus iltapäivällä. Eilen oli ihan illallakin. Ja se huono-olo tulee välillä aika yllättäen. Ruokakaupassa saa välillä puhallella ja ostaa vain sitä mitä edes jotenkin voi harkita syövänsä. Iltaisin on myös järkyttävä turvotus joka katoaa aamuksi. Taaperon raskausaikana ei todellakaan ollut tälläistä pahoinvointia.

Mulla on ollut pahoinvointia, aika lievää, ja lisäksi kohdun kasvukipuja. Välillä vihlaisee jostakin kyljestä kun liikkuu. Samaa oli edellisissäkin raskauksissa alkuun.

Täällä pahoinvointi edelleen jatkuu, kovasti odotan että alkais lievenemään kun kuitenkin jo 10:llä viikolla. Lisäksi turvotus ja rintojen kasvu ainakin tuntuu siltä, että kun meen ensi maanantaina töihin takas niin nehän kattoo heti että toi on raskaana!

Täällä kans pahoinvointia ja rintojen arkuutta. Alavatsalla tuntuu toisinaan semmoista ärsyttävää tunnetta, toivottavasti on vaan jotain kasvukipuja..🙄

Täällä pahoinvointi edelleen jatkuu, kovasti odotan että alkais lievenemään kun kuitenkin jo 10:llä viikolla. Lisäksi turvotus ja rintojen kasvu ainakin tuntuu siltä, että kun meen ensi maanantaina töihin takas niin nehän kattoo heti että toi on raskaana!

Onneks on talvi ja kamppeet sen mukaiset, niin ei näy maha vaatteiden alta 😂 mulla kans toi turvotus sellanen että kesävaatteissa alkais varmaan kohta tulla kyselyjä 😄

Väsymystä on myös ollut. Ärsytti kun viime viikolla en vaan jaksanut tehdä yhtään mitään. Oli niiin saamaton olo..

Ennen plussaa yhtenä yönä oli sellasta menkkamaista kipua ja outo olo ja sanoin poikaystävälle että ihan varmana oon. Nyt 7+1 ollut väsynyt olo, kuvottaa välillä mutta ei mitenkään kamalasti. Makeaa ei tee mieli vaikka yleensä oon tosi perso makealle. Vessassa juoksen koko ajan. Välillä itkenyt että "liian vähän oireita" mutta äiti lohdutti ettei hänelläkään ollut mitään ihmeellistä ja ei aina tule vahvoja oireita. Vaikka en kyllä voi sanoa että olo olisi hyvä, jotenkin nuutunut olla. Eka raskaus kyseessä ja todella levoton olo, vuoroin iloitsen, vuoroin pelkään ja oireita tulee syynättyä että olis joku "todiste" ja lupa iloita.

Ennen plussaa yhtenä yönä oli sellasta menkkamaista kipua ja outo olo ja sanoin poikaystävälle että ihan varmana oon. Nyt 7+1 ollut väsynyt olo, kuvottaa välillä mutta ei mitenkään kamalasti. Makeaa ei tee mieli vaikka yleensä oon tosi perso makealle. Vessassa juoksen koko ajan. Välillä itkenyt että "liian vähän oireita" mutta äiti lohdutti ettei hänelläkään ollut mitään ihmeellistä ja ei aina tule vahvoja oireita. Vaikka en kyllä voi sanoa että olo olisi hyvä, jotenkin nuutunut olla. Eka raskaus kyseessä ja todella levoton olo, vuoroin iloitsen, vuoroin pelkään ja oireita tulee syynättyä että olis joku "todiste" ja lupa iloita.
Mulla on kans tätä samaa, oireita on tällä hetkellä tosi vähän, lähinnä tuota väsymystä ja ummetusta, viikkoja 8+2. Onneksi oli tänään aamulla vihdoin varhaisultra ja syke löytyi!
Mutta kyllä sitä huomaa, että omat hoidot ja koettu keskenmeno aiheuttaa sen, että todella vaikea luottaa vieläkään siihen, että on raskaana vielä viikon päästä.

Toisaalta toivoisi enemmän oireita, mutta toisaalta jo nyt on niin surkea olo väsymyksen takia, että en todellakaan haluaisi lisää 😅 eli ymmärrän hyvinkin sun fiiliksiä 😅

Mulla tuli joulun jälkeen vielä bonuslisurina laskimotukos pohkeeseen. Eilisestä lähtien piikitetty 2xpv verenohennuslääkettä napaan ja jatketaan koko loppuraskauden ajan. Onneksi pistäminen on tullut lapsettomuushoidoissa tutuksi, niin sinällään ei nyt kamala homma ole, mut onhan tää nyt taas yksi stressinaihe lisää.

9+2 oirepäivitys uusista oireista mitä ilmennyt:

- närästys alkanut löytää tiensä, röyhtäyttää
- naama kukkii ihan hitokseen leuasta (syynä jouluherkutko?)
-rinnat sivuilta todella arat
-huimaus tullut uudelleen ihme kohtauksina

Mulla on alkanut tulla ummetusta ja tuo väsymys meinaa olla ihan sänkyyn kaatavaa. Huomenna pitäis lähtee parin yön reissuun, saahan nähdä miten jaksaa 🤭

9+2 oirepäivitys uusista oireista mitä ilmennyt:

- närästys alkanut löytää tiensä, röyhtäyttää
- naama kukkii ihan hitokseen leuasta (syynä jouluherkutko?)
-rinnat sivuilta todella arat
-huimaus tullut uudelleen ihme kohtauksina
Mulla kans tuota huimausta, on aika metkan tuntuista ku yhtäkkiä aina heittää päässä 😄

Miul on sellanen kesto etovaolo ja ällötys melkein kokoaja. Jos en syö ällöttää, mut sit ku syön niin ällöttää. Oksentaa ei oo tarvinnu, mut välillä pitäny vähä yökkiä.
Rinnat ollut arat, mut tää on eka viikko ku arkuus alkanu niistä poistumaan.
Alaselkää vihloo ja täähä se on minkä jotenkin vaan yhdistän keskenmenoon, vaikka se voi johtua ihan myös kohdunkasvustakin. Onko muilla ollu alaselkä kipuilua?

Miul on sellanen kesto etovaolo ja ällötys melkein kokoaja. Jos en syö ällöttää, mut sit ku syön niin ällöttää. Oksentaa ei oo tarvinnu, mut välillä pitäny vähä yökkiä.
Alaselkää vihloo ja täähä se on minkä jotenkin vaan yhdistän keskenmenoon, vaikka se voi johtua ihan myös kohdunkasvustakin. Onko muilla ollu alaselkä kipuilua?
Tutulta kuulostaa tuo jatkuva etova olo. Alaselkää ei vihlo, mutta alamahaa kyllä välillä, ja tietysti aina huolettaa (kun tuntemuksia kuulostelee vähän liikaakin).
"kivana" lisänä olen alkanut heräillä liian aikaisin; esim. neljältä, kun herätys olisi 6.30! Nytkö tämä jo alkaa... Onko muilla yöunet häiriintyneet tässä vaiheessa?

Mulla juili alussa alaselkää. Aattelin kans et kesken menee, sit alko pieni vuotokin. Käytiin kyllä ultrassa ja siellä oli syke et ainakaan meillä se ei enteilly mitään.

Miula oli tossa pari viikkoa sitten tota et heräsin aivan liian aikasi. Olin 5 aikaa aamulla sit pihaa kolaamassa vaikka oisin saanu nukku puol seiskaan asti. Yö unet oli myös tosi katkonaiset tuolloin.
Nyt voisin vaan nukkua nukkua nukkua heräsin juuri kolmen tunnin päikyiltä 😁

Tutulta kuulostaa tuo jatkuva etova olo. Alaselkää ei vihlo, mutta alamahaa kyllä välillä, ja tietysti aina huolettaa (kun tuntemuksia kuulostelee vähän liikaakin).
"kivana" lisänä olen alkanut heräillä liian aikaisin; esim. neljältä, kun herätys olisi 6.30! Nytkö tämä jo alkaa... Onko muilla yöunet häiriintyneet tässä vaiheessa?

Siitä alkaa olla viisi viikkoa kun plussasin, ja sen jälkeen oon nukkunut ehkä kolme kokonaista yötä. Lähes joka aamu herään ennen neljää, enkä saa nukuttua enää. Varhaisultrassa kätilö sanoi että jotkut reagoi raskaushormoniin näin. Kun nyt ei ihan koko raskautta kestäisi 😵‍💫

Juuri meinasin tulla kyselemään, että herääkö joku muukin keskellä yötä ja mistähän johtuu. Ilmeisesti en siis ole yksin tän vaivan kanssa.. Mä nukahdan kyllä uudelleen - parin tunnin valvomisen jälkeen. Että siinä vaiheessa kun täytyy töihin lähteä, nukuttaisi kyllä.

Etova olo on helpottanut tällä viikolla ja nyt toivonkin sormet ja varpaat ristissä että tämä oire olisi pysyvästi ohi.

Juuri meinasin tulla kyselemään, että herääkö joku muukin keskellä yötä ja mistähän johtuu. Ilmeisesti en siis ole yksin tän vaivan kanssa.. Mä nukahdan kyllä uudelleen - parin tunnin valvomisen jälkeen. Että siinä vaiheessa kun täytyy töihin lähteä, nukuttaisi kyllä.
Minä myös. Yöunet ovat olleet parin viikon ajan hyvin katkonaisia ja olo sen mukainen. Päivällä kyllä nukuttaa ja hyvin.

Takaisin