Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla samoin! Ei edellisissä raskauksissa oo ollut tällaista pissihätää kokoajan. En oo edellisistä käynyt edes lopussa öisin vessassa kuin harvoin ja nyt käyn vähintään 2x yössä 😬
Toivon että menee ohi 👌🏻
Vessa juoksut rv5-11 max2.5h päivinä ja öin, ja sinne oli päästävä heti!
Nyt 12+3 ja nukun jo 4h -5h jaksoja, myös kiire vähentynyt. Rakon tilavuus palautunut jo lähemmäs raskautta edeltävään aujaabt.
Nestettä menee etenkin iltaisin vähintään aiemman verran, jollei jopa enemmän.
Toivottavasti teilläkin käynnit harvenee!

Täällä kans ravataan yöt läpeensä pissalla.

Tänään ollut kyllä tähän mennessä varmaan huonovointisin päivä, aiemmin huonovointisuus on ollut lähinnä aamuisin. Ei niinkäön ole etova olo, vaan sellainen matkapahoinvointityyppinen.
Ollaan kaveriporukalla just reissussa yhteisessä mökissä Lapissa ja vietän aikaa suurimmaksi osaksi meidän omassa huoneessa kun olen vain niin väsynyt ja välillä huonovointinen. Ei haluta kertoa uutista vielä ja mietin kyllä että mitähän ajattelevat tästä epäsosiaalisuudestani mutta valkenee heille sitten joskus mikä oli homman nimi.

Onneksi olen kuitenkin jaksanut noita päiväretkiä tehdä vaikka vähän ällöttäisikin, osannut silti nauttia Lapin ihanista maisemista ❤

Koitetaanpas listata kaikki :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

- Sellainen outo ehkä enemmän refluksiin kuin varsinaiseen pahoinvointiin kääntyvä ikävä olo, röyhtäyttää paljon ja pitää nieleskellä :Grimacing Face:
- Syöminen on hidasta ja oikein mitään ei tee mieli (marjat, hedelmät yms. raikkaat jutut erikseen), ei myöskään tule nälkä
- Pissalla käyn useammin kuin ennen, mutta tämä on vähän rauhoittunut
- Vatsa on välillä vähän sekaisin, tulee kova vatsanväänne ja sitten on pakko mennä vessaan
- Heräilen aamuyöstä ja näen usein todella häiriintyneitä unia
- Rinnat on kipeät, mutta ei mitenkään ihan järkyttävän pahasti
- Menkkamaisia juilintoja alavatsalla edelleen ajoittain
- Lonkkakipu on tehnyt paluuta, ei onneksi yhtä pahana kuin aiemmin
- Valkovuoto on runsasta
- Alavatsa tuntuu turvonneelta, ei näytä mitenkään erikoiselta, mutta ei pysty käyttämään mitään vaatetta jonka resori tulisi tuohon turvonneen alueen keskelle - onneksi on kesä ja mekot!
- Repäisykipuja on päivittäin, jos esim. kääntyy sängyssä huolimattomasti tai nousee jotenkin vähänkin vinosti

Että onhan noita toisaalta juu vaikka mitä, vaikka varsin oireettomana itseäni pidänkin.

Koitetaanpas listata kaikki :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

- Sellainen outo ehkä enemmän refluksiin kuin varsinaiseen pahoinvointiin kääntyvä ikävä olo, röyhtäyttää paljon ja pitää nieleskellä :Grimacing Face:
- Syöminen on hidasta ja oikein mitään ei tee mieli (marjat, hedelmät yms. raikkaat jutut erikseen), ei myöskään tule nälkä
- Pissalla käyn useammin kuin ennen, mutta tämä on vähän rauhoittunut
- Vatsa on välillä vähän sekaisin, tulee kova vatsanväänne ja sitten on pakko mennä vessaan
- Heräilen aamuyöstä ja näen usein todella häiriintyneitä unia
- Rinnat on kipeät, mutta ei mitenkään ihan järkyttävän pahasti
- Menkkamaisia juilintoja alavatsalla edelleen ajoittain
- Lonkkakipu on tehnyt paluuta, ei onneksi yhtä pahana kuin aiemmin
- Valkovuoto on runsasta
- Alavatsa tuntuu turvonneelta, ei näytä mitenkään erikoiselta, mutta ei pysty käyttämään mitään vaatetta jonka resori tulisi tuohon turvonneen alueen keskelle - onneksi on kesä ja mekot!
- Repäisykipuja on päivittäin, jos esim. kääntyy sängyssä huolimattomasti tai nousee jotenkin vähänkin vinosti

Että onhan noita toisaalta juu vaikka mitä, vaikka varsin oireettomana itseäni pidänkin.
Voi ei, tuo lonkkakipu on kyllä yks viheliäs vaiva!
Mulla Briteissä käynnistettiin kaksi viimeistä raskautta kun olin kepeillä viikosta 16 lähtien lonkkien takia.
Saas nähdä miten tällä kertaa; ne edelleen ovat vaivanneet ja esim. ostoskärryjen työntäminen on no-no, kun lonkat tulee ihan hirveen kipeiksi siitä. Usein nukun myös mahallaan, niin ei ole painoa niiden päällä öisin. Saas nähdä mitä tule loppuraskaudessa kun ei voi mahallaan nukkua 🤦🏻‍♀🙈😬

Voi ei, tuo lonkkakipu on kyllä yks viheliäs vaiva!
Mulla Briteissä käynnistettiin kaksi viimeistä raskautta kun olin kepeillä viikosta 16 lähtien lonkkien takia.
Saas nähdä miten tällä kertaa; ne edelleen ovat vaivanneet ja esim. ostoskärryjen työntäminen on no-no, kun lonkat tulee ihan hirveen kipeiksi siitä. Usein nukun myös mahallaan, niin ei ole painoa niiden päällä öisin. Saas nähdä mitä tule loppuraskaudessa kun ei voi mahallaan nukkua 🤦🏻‍♀🙈😬
Alkoiko sullakin lonkkakipu siis jo näin tosi varhaisilta viikoilta, ja jo rv 16 meni noin pahaksi? :Grimacing Face: Ilmeisesti vähän harvinaisempi, vaan ei ihan tavaton alkuraskauden oire, "kiva" kuulla että muillakin on ollut tällaista!

Rv 8+1 menossa ja pari päivää ollut kyllä niin herkullinen olo.

Tänään mies pesi hampaita ja oli pakko pyytää tekemään se muualla, kun alkoi oksettaa. Myöhemmin otin aamuvitamiinit ja oksensin ne syliini. 🙈🤮

Lisäksi alavatsaa juilii, VÄSYTTÄÄ, rinnat on turvonneet ja arat + täynnä todella kauniita verisuonia ja hiusverisuonia, selällään tai mahallaan ei pysty makaamaan, tulee herkästi matkapahoinvointia ja jatkuvasti on pissahätä. Yölläkin saa 2-3h välein käydä. Olikohan vielä jotain? 🤔

Hehkeää. 🤣

Alkoiko sullakin lonkkakipu siis jo näin tosi varhaisilta viikoilta, ja jo rv 16 meni noin pahaksi? :Grimacing Face: Ilmeisesti vähän harvinaisempi, vaan ei ihan tavaton alkuraskauden oire, "kiva" kuulla että muillakin on ollut tällaista!
Mulla ei vielä ole mitään hirveitä lonkkakipuja, ihan vaan perus mikä on jäänyt edellisistä raskauksista. Ei siis koskaan hävinnyt. Yks mikä mulla kans auttaa on tyyny polvien välissä tai tyynyn päälle toinen polvi kun on kyljellään sängyssä. Kannattaa kokeilla.

Mulla oli toisen synnytyksen jälkeen kauheita lonkkakipuja, jotka ajattelin olevan häpyluuliitoskipua. On vaan niin pitkä aika, etten millään muista minkä verran kipua raskausaikana oli. Kävelin tukia/seiniä pitkin, kun en pystynyt astumaan toiselle jalalle kunnolla.
Se on kummallista, ettei niitä ole ollut enää seuraavissa raskauksissa. Myöskään öisiä lonkkakipuja jatkuvasta kyljellään nukkumisesta ei ole enää ollut. Nämä ovat juuri tällaisia asioita joita ihmettelen, kun vaivasivat nuorempana, mutteivät vanhempana.🤔

Jos ei oksenna niin sitte tulee toisesta päästä. Siis ei montaa päivää oo ollu etteikö juommasta kummasta päästä oo tullu ruuat ulos. Syöt niin kohta mahassa velloo ja se o menoa. Ei oikee pysy muut kuin nestemäiset sisöllä niin jotai ateriankorvike juttuja ja prostkupirtelöitä koita syödä sitte.. autossa tulee sekunnissa pahaolo, joten taidan pysyä kotikaupungissa raskausajan 😂 sunnuntaina turpos mahakin niin isoksi että oli samankokoinen kuin esikoisesta joskus vk 26 😂😂🤰että koitappa salata ens viikolla töissä raskaus 🤭

Nyt viikko 5+6 omien laskujen mukaan, mutta kierto heitellyt jonkin verran ennen raskautta. Suurin oire ollut ihan jumalaton väsymys. Ennen selvisin tosi lyhyilläkin unilla ja kävin tosi myöhään nukkumaan ja urheilin tosi paljon. Nykyään semmonen uupumuksen tunne pitkin päivää ja nukun tuplasti pitempiä yöunia kun ennen. Toinen on rintojen arkuus ja yleinen turvotus. Jonkin verran kuvottavaa oloa ollut, mutta ei mitään verrattuna esikoisen raskauteen jossa etova olo ja oksentelu kesti alusta asti toiselle kolmannelle.

Ärsyttävin oire on jatkuva päänsärky. Esikoisen kanssa migreeni paheni ja oli lähes päivittäistä alkuraskaudesta. Nyt ei oo onneks ollut niin paha tilanne, eikä toivottavasti tuukkaan.

Ihan parasta lukea oireketjuja ja vertailla omiin vastaaviin viikkoihin.
Itellä nyt 7+1 ja oireina on
-päänsärky välillä kova ja valoherkkyys
-vatsan alueen nipistely ja vihlonnat
-yölliset vessareissut
-kova jano koko ajan
-nälkä myöhään illalla ja aikaisin aamuyöstä
-väsymys (nukkumaan on mentävä jo alkuillasta) ja voin hyvin nukkua yli 10 tuntia putkeen
-pieni huono olo lämpimän ruoan yhteydessä
-rinnat on kasvanut ja öisin vaivaa kipuilu kun ei meinaa voida nukkua kyljellä tai kääntyä ilman heräämistä

Mulla etomis- ja närästysoireet kadonneet. Tissit yhä kipeät ja väsyttää mutta tietty nyt sitten huolettaa toi muiden oireiden katoaminen. Nyt 5+2.
Lueskelin että saattaa olla normaalia että oireet tulee ja menee mutta silti ressaa...
Onko tullut oireita sulla nyt myöhemmin? Mulla alko ehkä vähän yli viikko sitte rintojen aristelulla, ja sitäkään ei juuri huomannut ellei rintoihin koskenut, ja ummetusta kyllä. Nyt rv5+6 ja ei mitään, mahakin alkanu vähän toimimaan. Määki luin että suht normaalia, mutta tosi ahistavaa! Pari iltaa sitten kun kävi vessassa, oli semmonen ihan pienen pieni määrä verta, josta kans luin että on normaalia, enkä oo alkanu mihinkään soitteleen kun neuvola parin viikon päästä ja tuskin alkaisivat tutkimaan kun ei sinänsä mitään syytä.. tosi ahdistavaa :D

Väsymys, etova olo ja tunneherkkyys.. Oon yleensä tosi rauhallinen ihminen enkä paljoo tunteile ylimääräistä, mutta raskaana tulee kyllä kaikki tunteet ihan yli, positiiviset sekä negatiiviset..

5 ja 6vk rinnat kipeyty, pahoinvointia ja tunneherkkyyttä oli. Kaikki hajut oli ihan hirveitä. 7vk kaikki oireet katos ja ajattelin että varmaan kesken menny. Samoin kävi edellisessä joka meni kesken. 25.7 oli varattu ultra ja siellä porskutteli 8+5 ja syke näkyi ja kuului. Oireista jäi jäljelle tunneherkkyys ja nyt 9vk lopulla maha turpos niiku ois pitemmälläki.

6+1

Koen olevani vielä aika oireeton. Rinnat edelleen herkät ja tänä aamuna ensimmäisen kerran oksensin.

Mutta ihan uutena ja outona oireena uniorgasmit 😅 niitä tullut 1,5 viikkoon jo 5 kappaletta.. Ainoa ikävä että niiden jälkeen tulee hetkellisesti kipua (supistusta?) ovatko muut huomanneet kipua orgasmin jälkeen? Hereillä olen tuon kivun takia tietoisesti välttänyt, mutta eihän noille unissa mitään voi 🤦‍♀️

Mulla on tietyt oireet helpottanut pikkuhiljaa viime perjantaista eteenpäin. Tavallaan tosi hyvä, mut samaan aikaan kamalaa, kun tottunut niiden perusteella ajattelemaan, että kaikki on ok. 🙈

Alavatsatuntemukset on ennallaan (repäisykipuja, jomotusta), välillä huimaa, liitoskipuja on ja pissahätä on jatkuvasti.

En oo oksentanut viime tiistain jälkeen ja pahoinvointi on muuttunut hyvin lieväksi, eikä sitä ole koko ajan. Rintojen aristus on helpottanut. Nyt enää vain nännit ovat herkät.

Unettomuus sen sijaan on pahentunut. Menen nukkumaan noin klo 22.30, herään vessaan 00.30-01.30 enkä saa uudestaan unta ennen klo 5-6. Sit parisen tuntia unta ja taas hereillä. 🙈

Myös itkuherkkyys on tullut kuvioihin. Ja siis onnellisista asioista itkeminen. Eilen ihan huutoitkin, kun mietin miten ihana mies mulla on ja miten se on niin hyvä isä. 😅

6+1

Koen olevani vielä aika oireeton. Rinnat edelleen herkät ja tänä aamuna ensimmäisen kerran oksensin.

Mutta ihan uutena ja outona oireena uniorgasmit 😅 niitä tullut 1,5 viikkoon jo 5 kappaletta.. Ainoa ikävä että niiden jälkeen tulee hetkellisesti kipua (supistusta?) ovatko muut huomanneet kipua orgasmin jälkeen? Hereillä olen tuon kivun takia tietoisesti välttänyt, mutta eihän noille unissa mitään voi 🤦‍♀️
Orgasmin jälkeen voi kohdun kannattimet yms. kipuilla, mut ei oo vaarallista. 😊

Mulla oli orgasmin jälkeen kivun lisäksi pientä vuotoakin, mut lääkäri lohdutteli, et ei voi mitään vakavaa aiheuttaa. Keskenmeno kyllä tulee, jos on tullakseen, eikä sitä voi orgasmia välttelemällä ehkäistä.

Täällä rv 7 menossa. Mulla selkein oire on pissahätä, luulin ensin että on virtsatietulehdus kun teki kipeää pissaaminen, mutta näytteet oli puhtaat.
Lisäksi kipeät rinnat ja alavatsalla tuikkaisuja sekä uutena kuukautiskrampintuntuisia kipuja.
Mielialat on vaihdellut aika paljon myös ja välillä väsyttää niin että pitää ottaa päikkärit.
Vatsan toiminta tuntuu hidastuneen.

Mullakin on pahoinvointi helpottanut, mutta kyllä edelleen pitää syödä säännöllisesti tai tulee kuvotus. Myös rinnat ei oo enää niin kipeet ku aiemmin.

Väsymystä on edelleen, ja kans mulla tunnetilojen voimakkuus on lisääntynyt - sekä positiivisien että negatiivisten tunteiden kohdalla. Välillä hämmästyn itsekin, kuinka voi tunteet olla jotenkin niin ylitsevuotavia 😅

Takaisin