Millaisia raskausoireita sinulla on?

On kyllä tosissaan turvotusta. Paino on noussut kahdessa viikossa 1,5 kiloa ja en ole syönyt yli kulutuksen 😁😂

Mulla on rv 5+4 ja maha niin turvoksissa, että voi olla ihan mahdotonta pitää raskaus salassa 😮 Mulla on normaalistikin maha aina enemmän tai vähemmän turvoksissa ärtyvän suolen takia, mitä koitan piilotella löysillä paidoilla. Mutta nyt on sellainen olo, että pitää siirtyä pian jo äitiyshousuihin 😀

Mullakin taitaa turvotusta mahan tienoilla olla juuri samoin kun sulla @Handeliini . Itse oon vaan tuon turvotuksen mieltänyt siihen, että olisi ilmaa masussa, mutta tässä ei oo nyt siitä kyse😅

@Handeliini äitiyshousut on kyllä ihan parhaat, vois varmaan itekin hankkia sellaset samantien 😆

Mulla alko nyt tänään viimeistään ihan kunnon pahoinvoinnit, vielä en oo oksentanut, mut lähellä on ollut. Oksettaa avata jääkaappi ja oksettaa paahdetun leivän tuoksu jne. Onneks on tällänen raikas sää, vietän varmaan loppukesän parvekkeella hengittelemässä.

Mullakin taitaa turvotusta mahan tienoilla olla juuri samoin kun sulla @Handeliini . Itse oon vaan tuon turvotuksen mieltänyt siihen, että olisi ilmaa masussa, mutta tässä ei oo nyt siitä kyse😅
Mulla on samanlaista tunnetta! Ihan, kun olisi nielaissut ilmapallon. 😅

@Handeliini äitiyshousut on kyllä ihan parhaat, vois varmaan itekin hankkia sellaset samantien 😆

Mulla alko nyt tänään viimeistään ihan kunnon pahoinvoinnit, vielä en oo oksentanut, mut lähellä on ollut. Oksettaa avata jääkaappi ja oksettaa paahdetun leivän tuoksu jne. Onneks on tällänen raikas sää, vietän varmaan loppukesän parvekkeella hengittelemässä.
Voin kyllä niin samaistua tuohon pahoinvointiin! Miksi joka puolella haisee jokin? Kotona keittiö on ehkä pahin, koska kaikki ruuan tuoksut hyökkää päälle 😬 Samoin bussissa tai muuten ihmisten ilmoilla on paha, koska niin moni käyttää hajusteita tai muuten vain haisee 😅
Ulkoilma tosiaan auttaa tässä.

Mulla parhaiten auttaa pahoinvointiin se, että makaa olohuoneen viileällä lattialla ja syö jotain suolaista.

Njaahas. 4+5 tänään ja aamuyöstä niin kuvottava olo että piti siirtyä sohvalle nukkumaan että pääsen nopeasti tarvittaessa oksentamaan. Ollaan mökillä ja nukumme pienessä makuualkovissa niin että joudun kipuamaan miehen yli päästäkseni sängystä niin en ottanu riskiä että siinä kavutessa oksennan miehen päälle 😅
Oksennus ei tullut mutta saa nähdö tästäkö se alkaa...

Njaahas. 4+5 tänään ja aamuyöstä niin kuvottava olo että piti siirtyä sohvalle nukkumaan että pääsen nopeasti tarvittaessa oksentamaan. Ollaan mökillä ja nukumme pienessä makuualkovissa niin että joudun kipuamaan miehen yli päästäkseni sängystä niin en ottanu riskiä että siinä kavutessa oksennan miehen päälle 😅
Oksennus ei tullut mutta saa nähdö tästäkö se alkaa...
Täällä kans pahoinvointi astunut kuvioihin. Aamulla on huono olo, päivällä öklöttää, ennen nukkumaan menoa oksettaa ja yöllä herää pahoinvointiin. 😬

Onneksi Viilikset, sokeriton mansikkakeitto ja miniluumutomaatit auttaa oloon ainakin toistaiseksi.

Mullakin alkoi huono olo, vielä en oo onneksi oksentanut. Happamat asiat tuntuvat vähän auttavan, onneksi pakastimessa on paljon puolukoita. Ja tekee mieli pistaasijäätelöä ja pitsaa 😂

Hitsi että saa muuten tarkkaan miettiä mitä pystyis syödä. Kaikkein pahin olo on kun herää aamulla maha tyhjänä, pitäisköhän alkaa syömään keskellä yötä jotain näkkileipää 🤭 Nyt just tekis mieli kokeilla leipäjuustoa ja ehkä mansikoita… Piimäpurkki oottais jääkaapissa, en oo ihan varma siitä.

Mies unohtaa koko ajan että voin huonosti ja kysy tänäänkin, onko mulla huono aamu kun istuin niin surkeen näkösenä keittiössä. Öö ei, mua vaan oksettaa. ”Aa niin joo, voi sua!” Sanoin sille myös, että kannattaa varata mulle oksennuspusseja autoon 😁

Eilen etomista aiheutti pelkkä ajatus ruisleivästä🙄

Miten, kuuluukohan verenpaineiden laskea alkuraskaudessa? Muutenkin alhaset aina ni nyt on ollu sellasta 102/63 🙄 pientä huimausta joo🥴🥴

Täälläkin pahoinvointi vain pahenee. Tänä aamuna tuli eka oksu 😬 Ehkä vois kokeilla syödä jotain ennen nousemista…
Muuten mulla on ollut kyllä pahin olotila iltaisin. Eilen illalla jouduin välttelemään mun miestä, koska se oli syönyt jotain sipulista lounaaksi 😳 Enkä pystynyt oleen lähelläkään pyykkejä, jotka oli pesty urheilupesuaineella 🙊

Samoin täällä, nyt tuli eka oksennus 🤢. Ilmeisesti verenpaineen lasku on normaalia. Mulla on normaalistikin matala verenpaine, niin toivottavasti ei enää laske.

Mulla ei oo vieläkään pahoinvointia. Ehkä ihan ministi aamulla, mutta normaalin rajoihin kyllä menee.

Maha on sekaisin, mahassa ilmaa ja rinnat arat. Muuten ei mitään poikkeavaa. 🤔

Mua vähän huolettaa tämä oireettomuus. Tiedän, että tämä kuulostaa varmaan hölmöltä, mutta päässä pyörii vaan että oksentaisinpa vaikka, niin olisi joku selkeä oire, jota ei voi kuvitella. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ainoat ihan kiistattomat jutut ovat nännien selkeä arkuus ja rintojen lievä arkuus. Lisäksi valkovuoto on selkeästi lisääntynyt ja unet huonoja ja herään aamuyöstä kierimään. Sykkeet on koholla. Se sen sijaan huolettaa, että olen aiemmin mittaillut (tosi satunnaisesti ja katsomatta tarkkoja kellonaikoja) iltalämpöjä ja ne ovat olleet välillä 36,9-37,3, nyt mittasin 36,4 :Grimacing Face: Ihan hölmöä panikoida tuollaisen epäsystemaattisen mittailun jälkeen, ja olin just tullut ulkoakin jossa palelin aivan hulluna, mutta silti.

Edit. Okei, ja vartti lämpimän peiton alla rauhakseen sohvalla ja lämpö 36,9. Turhaa hermoilua. :folded: Mutta silti, vähän pahoinvointia nyt kiitos tai kovaa väsymystä, niin ei tarvitsisi lämpöjäkään miettiä. :rolling:

Muokattu viimeksi:
Mua vähän huolettaa tämä oireettomuus. Tiedän, että tämä kuulostaa varmaan hölmöltä, mutta päässä pyörii vaan että oksentaisinpa vaikka, niin olisi joku selkeä oire, jota ei voi kuvitella. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Sama homma! Oireettomuus tuskastuttaa. 😅

Tällä hetkellä on yllättävän vähän pahoinvointia. Nyt oireet ovat turvotus, vatsa sekaisin ja outoja tuntemuksia kohdun tiedoilla. Useana päivänä särkee myös päätä ja kahvilla ei tunnu olevan asiaan vaikutusta.

Mulla on kanssa tosi vähän oireita ja se huolestuttaa 🙁 Vain rinnat turvonneet ja välillä vähän kipeet, nyt huolestuttaa että onko nekään enää niin turvonneet ja kipeet kuin aiemmin. Hermoja raastavaa tää alkuraskaus.

Takaisin