Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Jonkunhan se täytyy tämäkin ketju korkata. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tein tällä viikolla useamman plussatestin ja nyt olisi rv 4+1. Tänään on ikävästi, mutta ei nyt missään tapauksessa mitenkään arkea haittaavasti vihlonut häpyluun kohdalta vasemmalta puolelta. Mulla on joskus tällaista menkkojen aikaan, mutta ei menkkoja ennakoivana oireena, vaan sitten kun vuoto on jo kunnolla päällä. Voiko tällainen olla raskausoire myös? :Grimacing Face:
 
Mulla on tänään 4+4, eikä mitään oireita. Miten monta kuukautta elämästä onkaan käyttänyt raskausoireiden kuulosteluun ja sitten kun vihdoin on raskaana, niin ei mitään 🤭.

@harsokukka vissiin melkeinpä mikä vaan voi olla raskausoire eli voihan se hyvin olla. Hormonitoiminnan muutos kuitenkin tekee kaikkea mahdollista.
 
Mulla on tänään 4+4, eikä mitään oireita. Miten monta kuukautta elämästä onkaan käyttänyt raskausoireiden kuulosteluun ja sitten kun vihdoin on raskaana, niin ei mitään 🤭.

@harsokukka vissiin melkeinpä mikä vaan voi olla raskausoire eli voihan se hyvin olla. Hormonitoiminnan muutos kuitenkin tekee kaikkea mahdollista.
Kiitos rohkaisusta, näinhän se varmaan on! Muuten on kyllä oireetonta, mutta näillä viikoillahan se sopii ihan kuvaan. 😅 Ei voi muuta kuin odottaa siis. Parin kuukauden takainen kemiallinen sen varmasti tekee, että pitää ihan itselleen muistuttaa, että joka ainoa ympärilläni näkemäni ihminen on joskus ollut hedelmöittynyt munasolu joka ON kiinnittynyt ja jatkanut kasvuaan. 😂
 
Mulla tänään 4+0, eikä minkäänlaista oiretta. Tuntuu niin absurdilta koko ajatus, kun ei tosiaan tunnu mitenkään omituiselta. Plussasin eilen ja tänään oli pakko aamulla tehdä vielä varmistus. :)
 
Mulla tänään 4+0, eikä minkäänlaista oiretta. Tuntuu niin absurdilta koko ajatus, kun ei tosiaan tunnu mitenkään omituiselta. Plussasin eilen ja tänään oli pakko aamulla tehdä vielä varmistus. :)
Tiedän niin tunteen! Mutta viime raskaudessa sanoin miehelle ääneen että "olisi edes vähän huono olo, niin tietäisi olevansa raskaana" oksensin sitten rv 6:sta synnytyssaliin 🥴🙄
 
Tänään taitaa olla 5+5, ja aika vähän on mulla ollut tähän mennessä oireita. Rinnat turvonneet ja vähän kipeät, sekä välillä juilii menkkamaisesti mahaa, siinäpä ne. Ei mulla kyllä edellisissäkään raskauksissa ole hirveesti oireita ollut, varsinkaan näin alussa.
 
Valkovuotoa ja tissit kipeet, myös väsymys iltapäivästä eteenpäin jäätävää mut ehkä mulla on vaan vilkas mielikuvitus kun viikot vasta 3+6 🤪
 
Mulla on hyvin mitäänsanomattomia oireita, mutta aivastelen kauheesti ja mulle tulee isoja, kipeitä ihonalaisia finnejä. 💩
 
Mulla on ollut lonkat ja aivan alaselkä/pakarat oudosti jo viime lauantaista asti. :Grimacing Face: Ei ole mitään tyypillisintä alkuraskauden oirehdintaa, mutta en mä tiedä mitä muutakaan tämä olisi, kun ensimmäistä kertaa ikinä tällaista koen eikä muuten mitään muutoksia ole ollut. Itse kipu ei ole voimakasta, mutta sellaista, että on vaikea ainakaan kovalla tuolilla istua pitkään liikuttelematta jalkoja, seisominen, kävely ja makaaminen on ok. Lämpötyyny tuntuu auttavan. Ei tässä kai mitään paniikin ainestakaan ole, kun kerta testit vahvistuvat tästä huolimatta.

Noin muuten ei kyllä sitten olekaan oikein mitään, tissitkin on ihan normaalit. Tai no nukkuminen on mennyt kummalliseksi, mä olen siis ennen nukkunut kuin tukki, nukahdan kun käyn sänkyyn ja herään kellonsoittoon. Nyt nukahdan kyllä edelleen nopeasti, mutta herään virkeänä usein jo aamuyöstä, joka tapauksessa aina ennen kellonsoittoa.
 
Jaa, palelukin on näköjäön sitten raskausoire 😅 pari iltaa hytissy menemään ja aattelin että johtuu vaan siitä ku helteet loppu 😆
Menkkamaista juilintaa myös...se on vähän pelottavaa mutta ilmeisesti kuuluu asiaan 🙄
3+6
 
Tuli aavistus, että nyt tärppäs jo pari pv oviksen jälkee. Mulla ollut aina hyvä intuitio, en vaan uskaltanut luottaa tähän. Tän viikon alussa sitte tuli rinnat kipeeks ja yhtenä iltana turpos nii että verisuonet näky pinnassa, alaselänkipuilu ja viimeisin vahvistus tuntemuksiin tuli kuivista limakalvoista:No Evil Monkey: Esikoisesta tuli jäätävä alaselkäkipu kiinnittymisen aikoihin (en toki sillon tiennyt olevani raskaana), josta jouduin ravaa lääkärissä ja fyssarilla, en pystyny istuu tai makaa, kävely oli ainut hyvä. Plussasin sillo 5+3 kun ei käyny mielessäkää että oisin raskaana. Nyt ku tästä tuli samanlaisia selkäkipuja niin olin jo 80% varma raskautumisesta :Speak No Evil Monkey: Etominenkin alkanu, mutta toivon että pääsen helpolla. Viimeksi alko rv 7-8 etoilu ja oksensin vaan sillo tällö.
 
Mulla ollu viimepäivät aika kovaa väsyä ja pahoinvointia pitkin päivää, myös oksentelua aamusta ja välillä illasta. Ei ruoka meinaa upota ja olo aika heikko. välillä onneks parempia hetkiä. en osannu kuvitella että alkuraskaus voi tuntua näin ikävältä 🤣
 
Mulla ollu viimepäivät aika kovaa väsyä ja pahoinvointia pitkin päivää, myös oksentelua aamusta ja välillä illasta. Ei ruoka meinaa upota ja olo aika heikko. välillä onneks parempia hetkiä. en osannu kuvitella että alkuraskaus voi tuntua näin ikävältä 🤣
Mitkä sulla olikaan nyt viikot? Mulla alkoi oksentaminen viime kerralla 5+3 ja nyt on 5+1, jännityksellä ja kauhulla odotan, miten nyt käy. Tsemppiä pahoinvointiin!
 
Mitkä sulla olikaan nyt viikot? Mulla alkoi oksentaminen viime kerralla 5+3 ja nyt on 5+1, jännityksellä ja kauhulla odotan, miten nyt käy. Tsemppiä pahoinvointiin!
6+3 ja alkoi tää olo 5. viikolla just kans. Kiitos tsempeistä! Toivotaan et pääset tällä kertaa helpommalla pahoinvoinnin suhteen :)
 
Mulla on järjetön turvotus mahassa. Mies kommentoi, että näyttää raskausmahalle.😝 Ei ihan vielä tarvitsisi.
Menkkamaista vihlomista oli parina iltana, se ei ollut kauhean kivaa.
Aiemmissa mulla oli pojasta voimakasta etomista, tytöistä ei. Tiedän, että pitäisi olla toisin päin, mutta mulla näin. Oksentanut en kuitenkaan ole raskauksien aikana, kuin ehkä kerran pojan loppukolmanneksella.
Tämä siis vaikuttaa tytölle tähän asti, kun ei hajut yms. tunnu missään.😁
 
Hämmentävää, ettei ole vieläkään mitään oireita.
Mullakaan ei oo kyllä vielä mitään kovin huomattavia oireita ollu. Ehkä rinnoissa ollut jotain pientä kipeytymisen yritystä.Yleensä ne alkanu sielä 5-6 vkojen paikkeilla. Tällä hetkellä kauhee päänsärky enkä uskalla ottaa särkylääkettä🙄
 
Mulla on järjetön turvotus mahassa. Mies kommentoi, että näyttää raskausmahalle.😝 Ei ihan vielä tarvitsisi.
Menkkamaista vihlomista oli parina iltana, se ei ollut kauhean kivaa.
Aiemmissa mulla oli pojasta voimakasta etomista, tytöistä ei. Tiedän, että pitäisi olla toisin päin, mutta mulla näin. Oksentanut en kuitenkaan ole raskauksien aikana, kuin ehkä kerran pojan loppukolmanneksella.
Tämä siis vaikuttaa tytölle tähän asti, kun ei hajut yms. tunnu missään.😁
Tästä vasta tajusin, että onhan mullakin turvotusta reilusti. Pari viikkoa sitten käyttämiäni shortseja ei pystynyt enää tänään pitämään kiinni, kun ahdistivat niin paljon.
 
Mulla on ollu kans kauheeta päänsärkyö, mutta johtunee siitä että jätin kahvin pois. Pitää varmaan vähentää ensin, kun ei kyllä kauheen pitkään sitä särkyä kestä. Muuta ei täälläkään vielä, tosin 4+5 tänään vasta.
 
Takaisin
Top