Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on ollu kans kauheeta päänsärkyö, mutta johtunee siitä että jätin kahvin pois. Pitää varmaan vähentää ensin, kun ei kyllä kauheen pitkään sitä särkyä kestä. Muuta ei täälläkään vielä, tosin 4+5 tänään vasta.
Juu täälä ei kyllä kahvia pysty jättää pois. Suosituste rajoissa kun pysyy nii tuski haittaa on ☺️

Mä oon aiemmissa raskauksissa voinut niin pahoin kahvista että oli pakko jättää pois🤢 mit otin sitten pikku siemauksen alkuun aina aamulla ja päivällä niin pääsi siitä päänsärystä eroon.
Nyt ei oo vielä tätä oiretta tullut mut ehtiihän se vielä😅

Mä oon aiemmissa raskauksissa voinut niin pahoin kahvista että oli pakko jättää pois🤢 mit otin sitten pikku siemauksen alkuun aina aamulla ja päivällä niin pääsi siitä päänsärystä eroon.
Nyt ei oo vielä tätä oiretta tullut mut ehtiihän se vielä😅
ite pystyn juomaa kahvin ainoastaan kylmänä. Eli aamuisin ekana jääkahvia laitan itelle :Smiling Face With Smiling Eyes:

Tämä hajuherkkyys on jo vähän naurettavaa 😅 omat koirat haisee ihan kauhealle. Miehen kaveri meidän mökillä nyt ollut pari päivää ja sen joku dödö tms haisee niin pahalle etten voi mennä lähelle 🙄 muutenkin hajut tuntuu tosi voimakkailta nyt.
Meidän kissa jostain syystä taas tuoksuu ihanalle, kuin vaniljapullalle 😄 koiraraukat kun äiskä paapoo nyt vaan kissaa 😆

Hengästyttää myös ihan kamalasti tosi pienestä. Mitään normijuttuja ei näköjään voi tehä ilman kauheeta puuskutusta.

Hengästyttää myös ihan kamalasti tosi pienestä. Mitään normijuttuja ei näköjään voi tehä ilman kauheeta puuskutusta.
Mulla on muuten myös tää hengästyminen oireena. Kävely lenkilläkin tuntuu, että pitää välillä oikein haukkoa henkeä 😅

Tänään 6+4 ja ensimmäinen kerta raskaana niin kaikki on jotenkin outoa ja uutta.

Oireet on ollut 1) väsymys - nukahtelen menemään helposti 2) pissalla ravaaminen 3) turvonneet ja kipeät rinnat - en pysty nukkumaan mahalleni enään ja joidenkin ystävien halauksetkin on tehneet kipeää 😅 4) Kova nälän tunne ajoittain - siis ihan sellainen ettei voi mihinkään muuhun keskittyä ku kuvittelee että vatsa alkaa jo syömään itseään 🙈 5) aamupahoinvointia oli viikko sitten neljänä aamuna, mutta nyt se on jäänyt pois (sormet ristissä et se olisi ollutkin jotenkin tossa) 6) turvotus - mä aika epäuskoisena täs naureskelen (ehkä lievä pelko tulevasta), kun näytän jo ihan raskaalta kun toi maha on jotenkin niin turvoksissa. Ehkä yllättävin on just toi mahan koko 🧐 Milloin maha ns. alkaa normaalisti näkymään?

Tänään 6+4 ja ensimmäinen kerta raskaana niin kaikki on jotenkin outoa ja uutta.

Oireet on ollut 1) väsymys - nukahtelen menemään helposti 2) pissalla ravaaminen 3) turvonneet ja kipeät rinnat - en pysty nukkumaan mahalleni enään ja joidenkin ystävien halauksetkin on tehneet kipeää 😅 4) Kova nälän tunne ajoittain - siis ihan sellainen ettei voi mihinkään muuhun keskittyä ku kuvittelee että vatsa alkaa jo syömään itseään 🙈 5) aamupahoinvointia oli viikko sitten neljänä aamuna, mutta nyt se on jäänyt pois (sormet ristissä et se olisi ollutkin jotenkin tossa) 6) turvotus - mä aika epäuskoisena täs naureskelen (ehkä lievä pelko tulevasta), kun näytän jo ihan raskaalta kun toi maha on jotenkin niin turvoksissa. Ehkä yllättävin on just toi mahan koko 🧐 Milloin maha ns. alkaa normaalisti näkymään?
Mulla tuli viime raskaudessa aikaisin vatsa esiin, 7+ jotain oli selkeä kumpu. 8+ ei mennyt enäö farkut kiinni. Nyt on jo turvotusta (5+4), mutta sellaista tasaisempaa vatsan kasvua 🤭

Oon ajatellut, että itsellä hengästyminen liittyisi turvotukseen. Heti jos vähemmän turvottaa, niin henkikin kulkee paremmin. En tiedä onko totta, vai kuvittelenko vain.🤔
Mullakin muuten oireena selvästi lisääntynyt ruokahalu. Ja ihme himo sitruunalimsaan. Ei sprite vaan sellainen kirpeämpi. Että mä niin ostan huomenna kaupasta uuden 1,5L pullollisen sitä😁 Sanoin miehelle, että alan juoda sitä pullollisen joka päivä. Hän kuulemma alkaa sitten juoda olutta joka päivä, niin ajattelin sittenkin jättää vähemmälle.😅

Mulla pompsahti aiemmissa raskauksissa kanssa jo 6+ viikoilla turvotuksen vuoksi, sitten tais laskea 8+ ja "oikeasti" lähti näkymään 10+. Mä oon niin lyhytselkänen että ei kai vaan mahtunut muualle kasvamaan niin kuin monilla

Meidän kissa jostain syystä taas tuoksuu ihanalle, kuin vaniljapullalle 😄

Voi apua, söpöä 😄

Mä jo ajattelin että eihän mulla oikein mitään oo, mutta nyt kun luin muiden oireita niin joo, mulla on väsymystä, rintojen arkuutta, hajuherkkyyttä, turvotusta, valkovuotoa. Edelleen ”odottelen” pahoinvoinnin alkamista, mulla se on aina kestänyt kuukausia. Tosin en nyt ymmärrä miksi oon huolissani sen puutteesta kun kaikenlaista muuta oiretta on. Olis vallan ihanaa jos pääsis vähän vähemmällä tällä kertaa. Nyt siis 5+5.

Voi apua, söpöä 😄

Mä jo ajattelin että eihän mulla oikein mitään oo, mutta nyt kun luin muiden oireita niin joo, mulla on väsymystä, rintojen arkuutta, hajuherkkyyttä, turvotusta, valkovuotoa. Edelleen ”odottelen” pahoinvoinnin alkamista, mulla se on aina kestänyt kuukausia. Tosin en nyt ymmärrä miksi oon huolissani sen puutteesta kun kaikenlaista muuta oiretta on. Olis vallan ihanaa jos pääsis vähän vähemmällä tällä kertaa. Nyt siis 5+5.
Mulla on ihan sama fiilis! Viimeeksi oksensin 5+3 alkaen synnytykseen asti ja se oli ihan mielettömän raskasta. Nyt on 5+4 ja oon vähän huolissani kun en oksenna 🙄

Mulla ei edelleenkää mitään suurempia oireita. Alavatsa on jo kovahko, että kyllä sielä jotain on kuitenkin. Väsymystä on jonku verran. Nyt rv 5+0

Iloitsin tossa viime viikolla et onpa kiva kun ei ole ollut juuri mitään oireita kuin väsymystä. Nyt sit kaveriksi on tullut mukaan ympärivuorokautinen pahoinvointi ja väsymys jatkuu. Ruokahalua olisi mut närästys on niin suurta et ruoka suorastaan pysyy jääkaapissa rv 8+0

Mulla alkoi oireet dpo 7 (eli 3+0) ja niiden perusteella sit tein raskaustestinkin.

Alkuun (3+0-3+6) oli rinnat todella kipeät ja turvonneet (kerran aiemmin ollut ja liittyi raskauteen), hengästyin naurettavan vähästä ja huimasi, paksuhkoa valkovuotoa, mut limakalvot kuitenkin kuivat, pissahätä herätti öisin, nenä tukossa, alaselkä oli kipeä, kovia repäisykipuja, nippailua, alavatsan vihlomista + reisi- ja lantiokipuja, selkään ja olkapäihin tuli finnejä (mulla ei oo ikinä finnejä). Oksensin loppuviikosta kerran ja etova olo jäi mukaan kuvioihin. En oo enää pystynyt harjaamaan kieltä. 😭

Mietin jo tän viikon aikana, et miten kamalaa tulee olemaan, jos jatkuu tällaisena, kun voimakkaita oireita niin paljon jo alussa. 😬
Oireet on onneksi lievittyneet. Alkuun ajattelin, et on km tulossa tai kkm. Mut hcg on noussut niin kuin pitää, tosin viiterajojen yli mennään jonkin verran. Se ilmeisesti selittää nuo alun voimakkaat oireet.

Tänään rv 6+0 ja oireina on etova olo, väsymys, alavatsan repäisykivut, Rinnat arat ja turvonneet, nännipihat täynnä Montgomeryn rauhasia, nenä tukossa, hengästyminen, jatkuva pissahätä ja huimaus. ❤️

Voi apua, söpöä 😄

Mä kans melkeen odotan sitä pahoinvointia, että sais jotain konkreettista oiretta. Mulla on alaselkä ollut tosi kipee (voi tosin olla mistä tahansa), päänsärkyä (johtunee kahvinjuonnin rajoittamisesta/lopettamisesta), rinnat ehkä inan kipeet ja turvonnu jos tutkiskelemalla tutkiskelee ja maha on kokoajan vähän sekaisin (voi toki johtua mistä vaan).

Onko teillä vaihdellu oireet päivästä riippuen? Mulla on ollu pari helpompaa päivää pahoinvoinnin ja väsymyksen suhteen mikä on tosi ihanaa ja helpottavaa mut heti nousee huoli että jos kaikki ei ookkaan hyvin :( koitan pitää pelot kurissa niin hyvin kuin mahdollista mutta joka päivä huoliajatuksia pukkaa. Toki varmaan aika normaalia näin alussa.

Pahoinvoinnin väheneminen voi myös osaltaan johtua siitä että oon oppinut syömään itselle ”oikealla” tavalla: joka tunti vähintään jotain, tosi pieniä määriä ja en välitä niin paljoa onko ruoka terveellistä kuhan uppoaa edes jotenkin.

Ja jos jakaa vinkkejä kuinka rauhoittaa oireisiin/ oireettomuuteen liittyviin huolia niin niistäkin olisi kiva kuulla:)

Onko teillä vaihdellu oireet päivästä riippuen? Mulla on ollu pari helpompaa päivää pahoinvoinnin ja väsymyksen suhteen mikä on tosi ihanaa ja helpottavaa mut heti nousee huoli että jos kaikki ei ookkaan hyvin :sad001 koitan pitää pelot kurissa niin hyvin kuin mahdollista mutta joka päivä huoliajatuksia pukkaa. Toki varmaan aika normaalia näin alussa.

Pahoinvoinnin väheneminen voi myös osaltaan johtua siitä että oon oppinut syömään itselle ”oikealla” tavalla: joka tunti vähintään jotain, tosi pieniä määriä ja en välitä niin paljoa onko ruoka terveellistä kuhan uppoaa edes jotenkin.

Ja jos jakaa vinkkejä kuinka rauhoittaa oireisiin/ oireettomuuteen liittyviin huolia niin niistäkin olisi kiva kuulla:)
Voi kun tähän olisi jotain fiksua vastattavaa. Mie odotan vaan tuskaisena varhaisultraa, että näkee kaiken olevan ok. Ja varmaan sen jälkeen, että tulisi rv12 ja keskenmenon riski pienenisi. Ja tuskin lopetan huolestumista sittenkäön, vaan odotan ensin rakenneultraa ja sitten niitä viikkoja, että vauva selviäisi todennäköisesti elossa jos syntyisi nyt 🙄🙄😁. Lopussa sitten tuskailen, että miksi tää ei jo synny 😁🤭😂

Onko teillä vaihdellu oireet päivästä riippuen? Mulla on ollu pari helpompaa päivää pahoinvoinnin ja väsymyksen suhteen mikä on tosi ihanaa ja helpottavaa mut heti nousee huoli että jos kaikki ei ookkaan hyvin :sad001 koitan pitää pelot kurissa niin hyvin kuin mahdollista mutta joka päivä huoliajatuksia pukkaa. Toki varmaan aika normaalia näin alussa.

On vaihdellut. Joinain päivinä ei ole ollut kuin vähän alavatsatuntemuksia + väsymystä, toisena taas vähän kaikkea.

En osaa huolehtimiseen antaa helpottavia vinkkejä. Kai tätä epätietoisuutta täytyy jotenkin vaan koittaa sietää. 😅

4+0-5+2 välillä oli lievä pahoinvointia, turvotusta ja arat nännit. Loppuivat kuin seinään kaikki. Siitä melkoisen ressin sain kehitettyä. Onneksi ultrassa tänään kaikki ok. Eli täällä ei tosiaan mitään oireita.

Takaisin