Millaisia raskausoireita sinulla on?

Väsymys, oi väsynys. Eka viikko töitä takana ja oottanu vaan vklp että saa nukkua taaperin kanssa päivöunet 🥱 iltaisinki mennyt samaa aikaa nukkuu (kasin aikaa viimestää) ja silti väsyttää.. völillä etoo, nyt enemmä iltaisin muttei enää yhtä pahana kuin alussa oli. SI-nivel jo löystynyt ja jäätävät pakarakivut tulee jos en käytä tukivyötä. Maanantaina meni puolituntia päästä illal lattialta ylös kipujen kans 🤯

Mä olen kanssa ollut hurjan väsynyt nyt viime päivät. En sillä tavalla, että nukkuisin mitään överipitkiä päiväunia, mutta ei ole voimaa oikein ryhtyä mihinkään ja sängyllä pötköttely tuntuu mukavimmalta ajanvietteeltä. Olen palaamassa huomenna kesälomalta töihin, joten saa nähdä miten siellä jaksaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä olen kanssa ollut hurjan väsynyt nyt viime päivät. En sillä tavalla, että nukkuisin mitään överipitkiä päiväunia, mutta ei ole voimaa oikein ryhtyä mihinkään ja sängyllä pötköttely tuntuu mukavimmalta ajanvietteeltä. Olen palaamassa huomenna kesälomalta töihin, joten saa nähdä miten siellä jaksaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Eka päivänä loman jälkeen kuuluukin olla väsynyt! 😁

Hei kanssaodottajat, onko teitä häntäluu vaivannut jo alkuraskaudessa? Mulla on teini-iässä murtunut häntäluu eikä se ihan entiselleen tullut koskaan, mutta nyt se muistuttelee istuessa itsestään melkein koko ajan. Ilmeisesti tämäkään ei ihan tavatonta ole?

Aamuiset pohjekrampit 😵 nyt kolmas aamu kun aloitan päivän krampilla 😢 pahoinvointi alkaa väistymään, väsymys ei. Myös rinnat normaalit, tosin kasvoi hitusen kaiken arkuuden keskellä 😩

Etova olo pitkin päivää, oksentanut en ole. Väsynyt ja saamaton olo. Kipeät rinnat tai nännit oikeastaan. Ummetus. Turvotus vatsassa >. <

Jäätävä pahoinvointi lääkkeistä huolimatta, närästys, kuolaaminen (!!!), rinnat kipeät ja vatsa turvonnut. Toooodella hehkeä olo, not!

En ole oksentanut muutamiin päiviin, mutta nyt vaivaavat liitoskivut ja kohdun kasvukivut ihan kunnolla. 🙈
En kyllä ihmettele, koska maha on nyt kasvanut ihan selkeästi ja pompahtanut kunnolla esiin.
Mut tästä positiivisena asiana on, että ei tarvitse enää juosta etenkään öisin vessassa montaa kertaa. 🤩

Väsymys on myös jotain ihan järkyttävää ja oonkin näiden olojen takia sairaslomalla.

Nännit on arat ja rinnat on kasvaneet reilun kuppikoon verran. Tuntuu, että koko rintojen aristus on myös palaamassa.
Sain muuten myös kaveriksi lamauttavan monipäiväisen migreenin, josta en ole aiemmin kärsinyt. 😶

Mä nyt kehtaan kysyä, vaikka tämä tällainen intiimivaiva onkin. :No Evil Monkey: Onko kenelläkään muulla alapää ihan outo? Mulla se tuntuu turvonneelta, vähän niin kuin olisi pikkuisen kiihottunut koko ajan. Näyttää ihan normaalilta. Välillä tulee myös sellaisia pistosmaisia, lieviä kipuja. Ei minnekään tuonne sisälle, vaan noihin ulkoisiin kudoksiin. Lantion alueen lisääntynyt verekkyys voisi ehkä tällaista aiheuttaa? Pötköttely tuntuu olevan hyvä, ymmärrettävästi silloin ei tietysti tule yhtään painetta alapäähän.

Mä nyt kehtaan kysyä, vaikka tämä tällainen intiimivaiva onkin. :No Evil Monkey: Onko kenelläkään muulla alapää ihan outo? Mulla se tuntuu turvonneelta, vähän niin kuin olisi pikkuisen kiihottunut koko ajan. Näyttää ihan normaalilta. Välillä tulee myös sellaisia pistosmaisia, lieviä kipuja. Ei minnekään tuonne sisälle, vaan noihin ulkoisiin kudoksiin. Lantion alueen lisääntynyt verekkyys voisi ehkä tällaista aiheuttaa? Pötköttely tuntuu olevan hyvä, ymmärrettävästi silloin ei tietysti tule yhtään painetta alapäähän.
Samanlaisia pistoja tulee täälläkin. Lisäksi tuntoherkkyys lisääntynyt, mikä ei tietty ole huono juttu.

Samanlaisia pistoja tulee täälläkin. Lisäksi tuntoherkkyys lisääntynyt, mikä ei tietty ole huono juttu.
Just tuollaista mullakin. On kyllä outo tunne. 😅 Nyt yön jälkeen kokonaan poissa, eli selkeästi päivän jalkeilla olo, istuminen ja liikkuminen sitä provosoi.

Ai että. Just ku eilen mietin, että ei oo ollut vuotoa yli kahteen viikkoon. No mikäpä odotti aamulla, kun kävin vessassa. Veristä vuotoa TAAS. 😑

Eli 6+1 tuli vähäistä vuotoa, 6+6-8+5 joka päivä tuhrua, pönttöön asti punaista, hyytymää, hailakkaa oranssia, ruskeaa yms. vuotoa ja nyt taas 11+1. 🙈

Tä alkaa olla jo todella ärsyttävää. En jaksa edes olla enää huolissani asiasta, vaikka km-riski toki on olemassa. Raivostuttaa ja kyllästyttää tällainen epätietoisuus. 😤

Ai että. Just ku eilen mietin, että ei oo ollut vuotoa yli kahteen viikkoon. No mikäpä odotti aamulla, kun kävin vessassa. Veristä vuotoa TAAS. 😑

Eli 6+1 tuli vähäistä vuotoa, 6+6-8+5 joka päivä tuhrua, pönttöön asti punaista, hyytymää, hailakkaa oranssia, ruskeaa yms. vuotoa ja nyt taas 11+1. 🙈

Tä alkaa olla jo todella ärsyttävää. En jaksa edes olla enää huolissani asiasta, vaikka km-riski toki on olemassa. Raivostuttaa ja kyllästyttää tällainen epätietoisuus. 😤
Onpa ärsyttävää! Tiedän kyllä kuinka paljon tuo vuoto luo tuskaa. Mulla on kaikista raskauksista ollut vuotoa, takana siis kolme raskautta, joista yksi synnytys. Nyt on ensimmäinen kerta ikinä, kun ei ole ollut mitään vuotoa ja JOKA KERTA kun käyn vessassa, odotan että jotain tuhrua näkyy. Todella paljon se jää kyllä vaivaamaan!

Turvotusta oli kyllä joskus 6viikon tienoilla useamman viikon.

Tänään 11+4 ja ihan uusi oire tullut kuvioihin.
Heräsin yöllä siihen, että vasenta nänniä/nännipihaa vihloi ihan älyttömästi. Ja päivällä alkoi vihloa myös oikeaa. Ihan todella kivuliasta. 🙈

Muiden olojen takia sairaslomaa jatkettiin ensi viikkokin. Toivottavasti lähtis helpottamaan ja vois elää välillä suht normaalia elämää. 💖

Koska teillä loppui rintojen aristaminen tässä raskaudessa tai aiemmissa? En tiedä kuvittelenko vaan, mutta ihan kuin rinnat olisi vielä aamulla olleet selkeästi turvonneen oloiset ja kipeät, mutta sitten yhtäkkiä tämän päivän mittaan ihan normaalit. Koko on edelleen (rintsikoista päätellen) sama kuin tässä raskausaikana muutenkin, eli ovat isommat kuin ennen, mutta sellainen täyteläisyyden tunne on tiessään. Ja tottakai se johtaa siihen, että alkaa kovasti huolettaa... :Grimacing Face:

Koska teillä loppui rintojen aristaminen tässä raskaudessa tai aiemmissa? En tiedä kuvittelenko vaan, mutta ihan kuin rinnat olisi vielä aamulla olleet selkeästi turvonneen oloiset ja kipeät, mutta sitten yhtäkkiä tämän päivän mittaan ihan normaalit. Koko on edelleen (rintsikoista päätellen) sama kuin tässä raskausaikana muutenkin, eli ovat isommat kuin ennen, mutta sellainen täyteläisyyden tunne on tiessään. Ja tottakai se johtaa siihen, että alkaa kovasti huolettaa... :Grimacing Face:
Mulla on nyt tässä tällä ja viime viikolla helpottanut rintojen kipu/arkuus. Samalla ehkä myös hävinnyt tai vähentynyt tuo täyteläisyys, josta mainitsit. Silleen oon kyl ihan tyytyväinen, koska mulla oli välillä aikas epämukavan kipeet rinnat kyllä 😒 Edelleen kyl tosi tuntoherkät nännit varsinkin, tosin onneks sekin helpottanut aiemmasta, jolloin vaikka t-paita päällä tuntui tosi raapivalta 😅

Takaisin