Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on nyt tässä tällä ja viime viikolla helpottanut rintojen kipu/arkuus. Samalla ehkä myös hävinnyt tai vähentynyt tuo täyteläisyys, josta mainitsit. Silleen oon kyl ihan tyytyväinen, koska mulla oli välillä aikas epämukavan kipeet rinnat kyllä 😒 Edelleen kyl tosi tuntoherkät nännit varsinkin, tosin onneks sekin helpottanut aiemmasta, jolloin vaikka t-paita päällä tuntui tosi raapivalta 😅
Onpas huojentava kuulla, viikotkin osuisivat sitten aika yksiin, jos tuo oireiden helpottaminen on sinulla alkanut jo viime viikolla. Nännit mullakin on edelleen kipeät, esim. suihku sattuu jos osuu suoraan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tilasin kotidopplerin torstaina, josko se vähän helpottaisi huolia, jos sillä saisi sykkeen kuulumaan. "Jo" ensi viikon pe on kuitenkin nt-ultra, joten jos en ääniä kuulisikaan, niin ei ainakaan olisi ihan hirveän montaa päivää piinailtavaa.

Koska teillä loppui rintojen aristaminen tässä raskaudessa tai aiemmissa? En tiedä kuvittelenko vaan, mutta ihan kuin rinnat olisi vielä aamulla olleet selkeästi turvonneen oloiset ja kipeät, mutta sitten yhtäkkiä tämän päivän mittaan ihan normaalit. Koko on edelleen (rintsikoista päätellen) sama kuin tässä raskausaikana muutenkin, eli ovat isommat kuin ennen, mutta sellainen täyteläisyyden tunne on tiessään. Ja tottakai se johtaa siihen, että alkaa kovasti huolettaa... :Grimacing Face:
7viikolla katos oireet🤷‍♀️

Koska teillä loppui rintojen aristaminen tässä raskaudessa tai aiemmissa? En tiedä kuvittelenko vaan, mutta ihan kuin rinnat olisi vielä aamulla olleet selkeästi turvonneen oloiset ja kipeät, mutta sitten yhtäkkiä tämän päivän mittaan ihan normaalit. Koko on edelleen (rintsikoista päätellen) sama kuin tässä raskausaikana muutenkin, eli ovat isommat kuin ennen, mutta sellainen täyteläisyyden tunne on tiessään. Ja tottakai se johtaa siihen, että alkaa kovasti huolettaa... :Grimacing Face:
Mulla myös loppui kuin seinään, olikohan H7+1. Yhtenä iltana tajusin, että on menny monta tuntia, eikä mua okseta ja havahduin siihen, että pystyn kivutta makaamaan vatsallani! Kauhea paniikki iski ja varasin jo varhaisultra-ajan, hetken miestä suostuteltuani.
Seuraavana aamuna pahoinvointi iski taas entistä voimakkaampana ja minä huokaisin helpotuksesta. Peruin ultra-ajan ja päätin odottaa maanantain neuvola-aikaa. Siellä näkyi hyvä syke, kaikki kunnossa. Päätin siitä lähtien olla kuulostelematta omia oireita tai oireettomuuksia liikaa. Ne kun tulee ja menee näköjään miten sattuun. Nyt uskallan jo nauttia, jos joku päivä pahoinvointi onkin poissa tai rinnat ei olekaan arat 😅

Mulla myös loppui kuin seinään, olikohan H7+1. Yhtenä iltana tajusin, että on menny monta tuntia, eikä mua okseta ja havahduin siihen, että pystyn kivutta makaamaan vatsallani! Kauhea paniikki iski ja varasin jo varhaisultra-ajan, hetken miestä suostuteltuani.
Seuraavana aamuna pahoinvointi iski taas entistä voimakkaampana ja minä huokaisin helpotuksesta. Peruin ultra-ajan ja päätin odottaa maanantain neuvola-aikaa. Siellä näkyi hyvä syke, kaikki kunnossa. Päätin siitä lähtien olla kuulostelematta omia oireita tai oireettomuuksia liikaa. Ne kun tulee ja menee näköjään miten sattuun. Nyt uskallan jo nauttia, jos joku päivä pahoinvointi onkin poissa tai rinnat ei olekaan arat 😅
Kiitos, tämä oli tosi lohdullinen vastaus. :red-heart: Ja noinhan tuo on omallakin kohdalla ollut, että oireet tulevat ja menevät. Olen esimerkiksi oksentanut raskausviikoilla 7, 10 ja 12, muuten en ole oikeastaan edes tuntenut pahoinvointia. Lonkkakipu taasen vaivasi heti plussan jälkeen, oli monta viikkoa pois ja palasi takaisin, nyt sitä ei taas tunnu. Koko aikahan tässä ollaan menossa kohti sitä oireettomaksi mainostettua keskiraskautta, että kai se on ihan luonnollistakin, että oireet helpottavat pikkuhiljaa.

Tänään 11+4 ja ihan uusi oire tullut kuvioihin.
Heräsin yöllä siihen, että vasenta nänniä/nännipihaa vihloi ihan älyttömästi. Ja päivällä alkoi vihloa myös oikeaa. Ihan todella kivuliasta. 🙈

Muiden olojen takia sairaslomaa jatkettiin ensi viikkokin. Toivottavasti lähtis helpottamaan ja vois elää välillä suht normaalia elämää. 💖
Mulla ollut tätä samaa pari päivää. Alkaa ikäänkuin pistämään yhtäkkiä nännipihaa ihan älyttömästi. Muutenkin tissit ihan järkyn arat nyt.

Mulla ollut melko lievät pahoinvoinnin oireet alkuraskauden mutta nyt pari viikkoa ollut tosi huono olo, nyt siis 10+1. Luvataan että alkaisi helpottamaan mutta mulla kyllä ihan päinvastoin. Ajattelin pyytää vähän saikkua kun töissäolo yhtä tuskanhikeä.

Sairauslomalainen täälläkin.. Pahoinvointi on aika lamaannuttavaa. Puoli tuntia jaksan olla pystyssä ja jos ei sitten mene maate, niin laatta lentää. Kävin perjantaina yhden päivän töissä ja lauantai meni kirjaimellisesti sängyssä.
Mikään ei oikein maistu ja kaikki ällöttää. Aamulla yökin tehdessäni munakasta miehelle. Voipa olla, että saa kohta tehdä itse aamupalansa. :Eyes:
Huomenna alkaisi opinnot työn ohessa, mutta saapa nähdä onko minusta lähtijäksi. Tällä hetkellä vaan tosi ristiriitainen fiilis koko koulun suhteen ja mietin jo illalla, että mitä hittoa ajattelin, kun ilmottauduin läsnäolevaksi. Tai ylipäätään, että miksi hain koko kouluun nyt, kun tiesin että lasta aletaan yrittämään kesällä.
Noh, jospa se tästä, kun viikkoja tulee lisää.

Huomenna alkaisi opinnot työn ohessa, mutta saapa nähdä onko minusta lähtijäksi. Tällä hetkellä vaan tosi ristiriitainen fiilis koko koulun suhteen ja mietin jo illalla, että mitä hittoa ajattelin, kun ilmottauduin läsnäolevaksi. Tai ylipäätään, että miksi hain koko kouluun nyt, kun tiesin että lasta aletaan yrittämään kesällä.
Mitä lähdit opiskelemaan? 😊

Hämmentävää. Olo ollut aamusta asti todella hyvä ja ruokakin on maistunut. Ihan pieni huonovointisuus oli hetken, mut meni vettä juomalla ohi.
Oon jopa jaksanut siivoilla ja tehdä töitäkin. 🥳

Voisko tä tarkoittaa, että toinen kolmannes ihan oikeasti on ensimmäistä helpompi? 😍

Onko muuten muille tullut karvoitukseen muutosta? Oon aina ollut todella Vaalea-ja vähäkarvainen, mut enpä oo enää. 😅
Alavatsan (ei siis vain se navan alla oleva alue vaan KOKO alavatsan) karvat muuttunu mustiksi ja navan alta tosi vahvoiksi. Häpykarvoitus leviää reisiin ja perskarvat on ihan järkyt. Myös säärikarvat on muuttunut mustiksi ja nännipihojen ympärille kasvaa mustia paksuja karvoja. 😅

Mulla ei nyt vielä näy karvoissa mitään muutoksia (ja oon muutenkin siis tosi tumma), mutta aiemmissa raskauksissa oon huomannut että säärikarvat kasvoi tavallista hitaammin, mutta just mahaan ainakin kasvoi sellasta tosi hentoa ja huomaamatonta karvaa, mutta se jatku melkein rintojen väliin 😄 Eikös hiuksetkin saata jollain muuttua suoremmiksi tai kiharammiksi.

Mä oksensin eilen siksi, että mies kysyi multa mitä haluan syödä 🙄 En varmaan ihan heti oo menossa päiväkotiin takas töihin, luulenpa että siellä on vähän liian monta asiaa jotka sais mut oksentamaan, ja mä kun vielä oksentelen ihan mihin sattuu kun ei ehdi ees vessaan.

Muokattu viimeksi:
rv 11+1 ja tällä hetkellä ainoat oireet pahoinvointi (etenkin aamuisin) ja väsymys. Maku- ja hajuaistit vähän muuttuneet, ei herkistyneet vaan ehkä päinvastoin 😄 On ollut kyllä tissit kipeänä, päänsärkyä, oksentelua (ja osastohoitoa sen takia), itkuisuutta, joitan satunnaisia mielitekoja, nippailuja alavatsalla ja repäisykipuja ja ties mitä muita "perusoireita" 😊

Sairauslomalainen täälläkin.. Pahoinvointi on aika lamaannuttavaa. Puoli tuntia jaksan olla pystyssä ja jos ei sitten mene maate, niin laatta lentää. Kävin perjantaina yhden päivän töissä ja lauantai meni kirjaimellisesti sängyssä.
Mikään ei oikein maistu ja kaikki ällöttää. Aamulla yökin tehdessäni munakasta miehelle. Voipa olla, että saa kohta tehdä itse aamupalansa. :Eyes:
Kuulostaa tutulta tuo pahoinvointi 😔 Mä oon joutunu jo kaks kertaa nesteytykseen ku oksennellu kaiken ulos useamman päivän ajan 😩 Paljoko sulla olikaan viikkoja?

Tuo opiskelutyökuvio myös ku suoraan mun elämästä 😅 tosin mietin ennemminki töiden lopettamista kun opintojen alottamatta jättämistä. Onneks käytännössä vaan tämä lukuakusi niin saa sit jäädä koulusta pois 😊

Mulla loppu ehkä rv9-10, nyt rv11 ja nännejä vaan vähän aristaa jos niitä puristelee. Huomaan kyllä et tissit kasvaa koko ajan kun vähän väliä saa ostaa uusia liivejä 🙈

Mulla on atooppinen iho muutenkin, mutta nyt kuivuu ihan hulluna iho. Joka puolelta hilseilee vaikka kuinka rasvais ja millä. 😒

Toisaalta ei siitä viiti niin paljon valittaa, kun pahimmat pahoinvoinnit on ohi. 😅

Mulla on atooppinen iho muutenkin, mutta nyt kuivuu ihan hulluna iho. Joka puolelta hilseilee vaikka kuinka rasvais ja millä. 😒

Toisaalta ei siitä viiti niin paljon valittaa, kun pahimmat pahoinvoinnit on ohi. 😅
Mulla taas näyttää et aknea tms pukkais päälle mut pientä tää tosiaan on sen pahoinvoinnin rinnalla 😅🙈

Täällä kans ihan älytöntä aknea. Tosi ärsyttävää ku naama on ku petolinnun perse. Jännä et aiemmissa raskauksissa ei ollut tällaista ongelmaa.

Kuulostaa tutulta tuo pahoinvointi 😔 Mä oon joutunu jo kaks kertaa nesteytykseen ku oksennellu kaiken ulos useamman päivän ajan 😩 Paljoko sulla olikaan viikkoja?

Tuo opiskelutyökuvio myös ku suoraan mun elämästä 😅 tosin mietin ennemminki töiden lopettamista kun opintojen alottamatta jättämistä. Onneks käytännössä vaan tämä lukuakusi niin saa sit jäädä koulusta pois 😊
Mulla on nyt 9+2.
Ja hauskaa, että joku muu on yhtä ihanassa tilanteessa! :Grimacing Face: :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Voidaan tsempata täällä toisiamme, kun tämä yhtälö tuntuu raskaalta.
Tällä hetkellä taloudellisesti mahdoton yhtälö, että töistä jäisi pois. Siksi nyt pakko puurtaa tämä syksy ja alkuvuosi. Toisaalta on niin mielenkiintoisia kursseja, että eiköhän sitä jaksa.
Samalla @Meiri :lle vastausta, että sosionomiopinnot siis aloitin! Lähihoitajan tutkinto taustalla, mutta haluan kehittää osaamistani eteenpäin.

Mulla ei nyt vielä näy karvoissa mitään muutoksia (ja oon muutenkin siis tosi tumma), mutta aiemmissa raskauksissa oon huomannut että säärikarvat kasvoi tavallista hitaammin, mutta just mahaan ainakin kasvoi sellasta tosi hentoa ja huomaamatonta karvaa, mutta se jatku melkein rintojen väliin 😄 Eikös hiuksetkin saata jollain muuttua suoremmiksi tai kiharammiksi.

Mä oksensin eilen siksi, että mies kysyi multa mitä haluan syödä 🙄 En varmaan ihan heti oo menossa päiväkotiin takas töihin, luulenpa että siellä on vähän liian monta asiaa jotka sais mut oksentamaan, ja mä kun vielä oksentelen ihan mihin sattuu kun ei ehdi ees vessaan.
Mulla nyt rv 9+3 ja kolmatta viikkoa oikeestaan jatkuva etova olo, iltaisin pahin ja jonkun kerran sitten saanut oksentaakin. Iteki oon päiväkodissa töissä ja ei koskaan oo mitkään pyllynpesut tai kakkapotan tyhjennykset ällöttäny, mutta viime viikolla meinasi oksennus tulla kun kakkapottaa tyhjensin ja pesin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: meninki toivomaan että tulis jotain oireita kun ihan alku oli niin helppo... tänään oli pakko saikuttaa ekaa kertaa kun eilisestä ollu pää kipee ja koitin selvitä ilman särkylääkettä, illasta oksensin kolme kertaa ei ees vesi pysyny sisällä ja en oo syöny nyt 15 tuntiin.. jospa se helpottaa pikkuhiljaa! Jaksuja sinne! :smiling-eyes:

Tällä viikolla selkeästi olo parantunut.💖

Oon käynyt kaupassa, siivonnut, käynyt kävelyllä ja saanut taas syötyä suht normaalisti.
Edelleen välillä oon huonovointinen ja oksennan, mut ne on todella pieniä hetkiä, ei kestä enää koko päivää.

Ihan uskomatonta miten nopeasti noiden kaikkien tuskaisten viikkojen jälkeen.
Kai se on kohdallani totta, että ensimmäinen kolmannes on se pahin. 😍

Tällä viikolla selkeästi olo parantunut.💖

Oon käynyt kaupassa, siivonnut, käynyt kävelyllä ja saanut taas syötyä suht normaalisti.
Edelleen välillä oon huonovointinen ja oksennan, mut ne on todella pieniä hetkiä, ei kestä enää koko päivää.

Ihan uskomatonta miten nopeasti noiden kaikkien tuskaisten viikkojen jälkeen.
Kai se on kohdallani totta, että ensimmäinen kolmannes on se pahin. 😍
Ihana kuulla :red-heart:
Tää sun viesti valoi itseenikin jotenkin uskoa, että kyllä tämä tästä vielä hyväksi muuttuu. Muutaman viikon kun jaksaa vielä tasapainoilla, että oksentaako vaiko eikö oksentaa, niin jospa alkais aurinko paistamaan tähänkin risukasaan! Syysaurinko, ei niin lämmittävä sellainen, kiitos :Winking Face:

Pahoinvoinnissa on kyllä huomattavissa jo aavistuksen muutosta parempaan, vaikka edelleen suurimman osan ajasta etoo. Torstain ultra ja sieltä mukaan saatu kuva auttavat myös jaksamaan.

Mullakin on jo vähän parempi olo, nyt olen oksentanut vaan muutaman kerran päivässä. Eikä tarvitse syödä ihan niin usein. Olisipa ihanaa, jos tällä kertaa pahoinvointi loppuisi ❤️

Takaisin