Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ihana turvotus tullut tännekin ja tänää aloitettu sitte oksentamaan 🤢 oireettomuus kelpais mulle 😄

Ihanaa kun on muitakin ”oireettomia”. 😅 ei sillä että sitä pahoinvointia varsinaisesti odottaisin, mutta olisi edes jotain konkreettista! Just sanoin puolisolle et jos tää loppuun menee ni on varmasti poika jos näin oireettomana jatkuu, kun tytöstä oli kyllä tässä vaiheessa jo kunnon pahoinvoinnit. 😅

Kyllä täälläkin nyt pahoinvointi nostanut päätään. Alkoi perjantaina 5+4. Luulin aluksi, että on vain jostain muusta syystä huono olo, mutta jatkunut samanlaisena eilen ja tänään niin eiköhän tämä ole sitä itseään. Niin kuvottava olo vähän väliä jos ruoka välit venyy pidemmiksi🤢😮‍💨

Rinnat kipeytyivät jo ennen plussaa ja siitä tiesinkin että mitä on tulossa. Sen koommin ei alkuun ollut mitään muuta, mutta nyt viikon on ollut superhuono olo koko ajan 😞 kerran olen vaan oksentanut, mutta kesälomalla kun olen niin paljon tulee maattua ja säännöllinen syöminen ja juominen vähän helpottaa. Lapsille vaan kurja kun äiti vaatii paljon lepoa. Ulkona onneksi pieniä määriä kerralla pystyy olemaan kun saa raitista ilmaa.

Mulla on ollut hirveä olo tänään. Tämän on pakko olla poika, kun vain pojasta olen voinut pahoin.😅 Ei kuitenkaan mitään oksentelua. Rannekanavaoireyhtymä myös aloitti jo kiusaamaan.😫 Sitäkin oli pojan raskaudessa, muttei tytön.😅

Mulla etomis- ja närästysoireet kadonneet. Tissit yhä kipeät ja väsyttää mutta tietty nyt sitten huolettaa toi muiden oireiden katoaminen. Nyt 5+2.
Lueskelin että saattaa olla normaalia että oireet tulee ja menee mutta silti ressaa...

Mulla selkein oire ollut toistaiseksi arat nännit ja rintojen turpoaminen. Myös ummetusta ja ehkä senkin mukanaan tuomaa turvotusta. Maha tuntuu jo nyt pallolta (5+2) ja ihmetyttää, että hetikö se alkaa kasvamaan. 😅 Jospa tämä turvotus helpottaisi ja asian pystyisi pitämään salassa vielä pitkään.

Täälläkin turvotusta, ja kuvottava olo on vaivannut lähes päivittäin jo ainaki pari viikkoa. Pari päivää oli välissä sellaisia, etten voinut pahoin, ja hetihän siitä toki huolestuin 😅 No, kun paha olo on kuitenkin tehnyt jo come backin, lupaan että seuraavan kerran kun on hyvän olon päivä niin nautin vain 😃 Viime päivinä kaikki hajut on olleet erityisen vahvoja -- oon alkanut kakoa jopa omaa hajuani jos en ole heti aamulla käynyt suihkussa 😁

Voi luoja miten kipeät nännit osaakin olla! Jopa yöpaita sattu jos vähäkää heilahti päällä. En muista että esikoisesta ois tälleen ollu kipeet, rinnat oli arat muttei nännit 😂

Tänne on nyt vihdoin rantautunut myös pahoinvointi. Ei oo kyllä aamupahoinvoinnista kyse, kun aamut on helpoimpia ja pahenee vaan päivän mittaan. 😅 ja väsy, luoja että pystyn nukkumaan paljon. 😅 Onneks esikoinen on mummulassa hoidossa, ni voi ottaa vähän rennommin!

Ennen plussaa tuli kuvottava olo ja arvasin heti että taidetaan olla raskaana. Kuvotus on helpottanut, melkein toivon sitä että olisi oireita ja luottaisi raskauteen! Mutta nännit on todella kiepät ja nännipihat kuin lautaset 😁 vaihdelleen aamusin hieman pahaa oloa ja pientä päänsärkyä.

Täällä myös kiusaa kokopäivän kestävä kuvotus ja aivan loputon väsymys. Ikinä en päikkäreitä nuku ja nyt viimeisen viikon ihan joka päivä olen sohvalle nukahtanut. En muista että esikoisesta olisi ollut näin nuutunut ja huonovointinen alussa 😏

Täällä mennään vasta 4+1 (dpo 15), oireita ei ihan hirveästi ole. Oireet alkoi raudan maulla suussa, sen jälkeen ollut lähinnä alavatsa ja selkä jomottelua. Tissit on olleet vaihtelevasti hellät, mutta ei kovin paljon kuitenkaan. Parina päivänä tuli pientä rusehtavaa vuotoa, luulen että kiinnittymisvuoto vaan löysi ns tiensä ulos. Oon myös nukkunut huonosti - heräilen pitkin yötä tai tosi aikaisin aamulla - ainut jokaista raskauttani yhdistävä juttu. Koitan liikaa olla analysoimatta, mut km-taustalla on tietty heti maalailemassa piruja seinille kun on liian normaali olo :Smirking Face:

Mä aavistelin raskautta kun rv 4+0 yöllä kylkeä kääntäessä tuli repäisykipuja kohtuun. Muuten sit oireina paineen tunne alavatsalla satunnaisesti sekä turvonneet ja kipeät rinnat.

Mulla on alkanu kipu alavatsalla oikealla. Tänään ultrassa asiasta puhuin ja kätilö katsoi että keltarauhanen on hiukan suurentunut sillä puolella ja sanoi että on normaalia. Nyt kipu tuntuu kuitenkin pahenevan. Onko muilla moista?

Täällä ollut melko vähäoireista (tänään 7+4). Ummetusta oli välillä enemmän ja väsymys on ollut joka päiväistä. Nälkä hellittänyt. Kaikki oireet oikeastaan sellaisia ja niin vähäisiä, että jos ei tietäisi olevansa raskaana ei voisi mitenkään sitä arvata.

Olen kovasti odottanut, että nännikipu menisi ohi, mutta ihan kuin pahemmaksi vain menisi. Harmittaa kun jokainen imetyksen aloitus aina kirpaisee. Pitää koittaa vain sisäisesti irvistellä, ettei vauva huomaa. Mahallaan makaaminen sattuu myös nänneihin niin että tekee mieli kääntyä. Olisi vaan niin kiva vielä niin päin maata, jos kohta ei pysty.😄

Täällä ei hirveästi oireita; välillä väsymystä, mutta siihen helpottanut mökillä olo. Alavatsa on silloin tällöin juilinut, mutta ei kovasti.

Mutta tää vessassa ramppaaminen 🤦🏻‍♀️ Siis ihan hirveetä! Edellisissä raskauksissa ei koskaan ollut tarvetta herätä edes öisin. Mutta nyt pissihätä tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta ja vessaan pitää päästä sillä sekunnilla kun tuntuu että muuten pissaan housuun 😳🤦🏻‍♀️

Pahoinvointia ei ole vielä ainakaan onneksi (ja puuhun koputus).

Mutta katsellaan, nyt vasta 6+3 menossa

Täällä ei hirveästi oireita; välillä väsymystä, mutta siihen helpottanut mökillä olo. Alavatsa on silloin tällöin juilinut, mutta ei kovasti.

Mutta tää vessassa ramppaaminen 🤦🏻‍♀️ Siis ihan hirveetä! Edellisissä raskauksissa ei koskaan ollut tarvetta herätä edes öisin. Mutta nyt pissihätä tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta ja vessaan pitää päästä sillä sekunnilla kun tuntuu että muuten pissaan housuun 😳🤦🏻‍♀️

Pahoinvointia ei ole vielä ainakaan onneksi (ja puuhun koputus).

Mutta katsellaan, nyt vasta 6+3 menossa
Mulla samoin! Ei edellisissä raskauksissa oo ollut tällaista pissihätää kokoajan. En oo edellisistä käynyt edes lopussa öisin vessassa kuin harvoin ja nyt käyn vähintään 2x yössä 😬
Toivon että menee ohi 👌🏻

Takaisin