Millaisia raskausoireita sinulla on?

Pe

proteiini. Sitä sun vauva tarvitsee ja se se vie nopemmin näläntunteen. Kannattaa googlettaa (jos ei tiedä tai muista), mitkä ruuat ja ruoka-aineet sisältää proteiinia. Ei kannatakkaan rasvaisia ruokia syödä. Ja toisaalta: raskaana ollessaan kannattaa syödä mitä mieli tekee; keho informoi sun aivoja mieliteoilla, mitä ruoka-ainetta sinä sekä vauva tarvitsette Tosin kannattaa miettiä missä muodossa mieliteot on. Jos vaikka hirveä himo jäätelöön (kannattaa syödä jäätelöäkin!), keho yrittää infota että nyt tarttis kalsiumia.

Proteiinin saantiin vois kyllä vielä enemmän panostaa. Syön kyllä semi paljon pehmeitä rasvoja ja paljon kuitua jotka pitää hyvin nälkää, mut kasvissyöjänä ei kyl ois haitaksi vaikka panostais vielä enemmän tohon proteiiniin vaikka normi tarpeeseen saan sitä ihan riittävästi.

Mut jos ennen mulle riitti aivan hyvin puuro aamupalaksi, 2 ruokaa ja iltapala, niin nyt tarvin tyyliin 2 aamupalaa, 3 ruokaa ja 2 iltapalaa. Ei ehi mitään muuta ku laittaa ruokaa ja syödä :hilarious: tää on ehottomasti kauhein oire tähän mennessä. saa nähä tuleeko paljon painoa, vaikka syönkin terveellisesti. :grin

Täällä on mustekurki ihan sama strategia et kun syö parin tunnin välein, sillä juur selviää :grin

Täällä mennään nyt 5+5 ja melkein ainoana oireena on, että tissit on kasvaneet ja särkevät välillä. :wacky:

Jotenkin joka päivä odottaa, että tulispa nyt muitakin oireita, niin tää raskaus realisoituis enemmän :smiley-angelic006 Ehkä kadun tätä toivetta vielä joskus, JOS alkaa ihan jäätävä pahoinvointi, mutta nyt siitä ei ainakaan oo tietoakaan :smiley-ashamed004

Rv9 nyt ja kohta viikon tullut veristä limaa. Millon rusehtavaa ja millon vaaleenpunasta. Jotenkin alkaa usko loppua että olisivat hengissä. Ultraan on vielä viikko ja ihmettelen jos sykkeet näkyy. Tosin oireita on edelleen, mutta valmistaudun henkisesti pahimpaan.

Oli pari päivää semi seesteistä. Ei melkein mitään kummallista. Vähän vatsanpohjalla tuntuu ja jotain pientä. Mutta tänään miehen tultua töistä ja kun söimme ruokaa, tuli hirveä olo. Jouduin jättämää ruuan kesken ja mentävä vessaan (kakalle). Siitä on jatkunut tasen oksettava olo, vatsa turvoksissa ja tuntuu kuin olis menkat alkamassa. Kokoinaisuudessaan väsynyt ja puistattava olo. Nälkä on koko ajan ja jano, mutta joka kerta kun syön, voisin oksentaa lautaselle ja sen jälkeen. Niin, on jatkuva nälän tunne, mutta kun olen syönyt on jatkuva kuvotuksen tunne.:depressed:

Täällä mennään nyt 5+5 ja melkein ainoana oireena on, että tissit on kasvaneet ja särkevät välillä. :wacky:

Jotenkin joka päivä odottaa, että tulispa nyt muitakin oireita, niin tää raskaus realisoituis enemmän :smiley-angelic006 Ehkä kadun tätä toivetta vielä joskus, JOS alkaa ihan jäätävä pahoinvointi, mutta nyt siitä ei ainakaan oo tietoakaan :smiley-ashamed004

Kun jokunen viikko sitten luin raskauden oireista, on kuulemma tavallista että rv6 tulee se ihana pahoinvointi. Joillakin aijemmin. Mutta uskon että kyllä pääset oksentelemaan vielä.

Mua vaivaa yllättäen väsymys ja nuukahtanut olo, jos en syö tai juo tarpeeksi. Välillä viluttaa ja välillä poskia kuumottaa. Huonoa oloa on ollut viime päivinä vähemmän kuin aluksi. Vatsaa pömpöttää, koska vatsa ei toimi. Välillä huimaa. 12-13kg lasten kantaminen hengästyttää. Keltarauhanen näyttää toimivan, koska valkovuotoa riittää. Sehän on toki raskauden jatkumisen kannalta hyvä. En tarvitse lugesteronia ainakaan. :angelic: Eilen oli myös migreeniaurat..

Muokattu viimeksi:
Mulla on ollut nyt useamman päivän vatsa aika sekaisin. Just juttelin lääkärin kanssa ja hän ei ollut huolissaan, mutta teki lähetteet näytteenottoa varten, jos tää vielä jatkuu. En osaa oikein sanoa onko tää jotain vatsatautia vai johtuuko vaan raskaudesta. Onko kellään muulla ollut samaa? Miehellä ei ole mitään oireita, joten hänelle ei ainakaan ole tullut lapselta tartuntaa.

Täällä sama että vatsa jatkuvasti sekaisin :banghead: Ensin menee pari päivää että vatsa on täysin normaali ja sitten alkaa yhtäkkiä aivan kamala kipu ja turvotus ja vessaan juostava kun vatsa ihan kuralla, tästä en tykkää :hungover: Toki itsellä muutenkin huono vatsa ja ibs epäily, mutta lähinnä ennen vaan ummetusta ollut enemmän, joten hieman ihmettelen tätä vatsan sekavuutta, varsinkin kun ummetus olisi normaalimpi raskauden aikanao_O Täytynee sitten ensi viikolla neuvolassa ottaa asia esille :confused:

Oireet kyllä pahenee päivä päivältä. Selvästi se, että rv6+ pyörähti käyntiin niin aiheuttaa lisää oireita. Niin on aikaisemmissakin raskauksissa ollut. Ällöttää, yököttää, väsyttää, päätä särkee, hengästyttää, huimaa välillä, maha sekaisin/ummetusta, kylmä/kuuma, ihan sellainen sumussa kulkevan olo :confused:

Täällä sama että vatsa jatkuvasti sekaisin :banghead: Ensin menee pari päivää että vatsa on täysin normaali ja sitten alkaa yhtäkkiä aivan kamala kipu ja turvotus ja vessaan juostava kun vatsa ihan kuralla, tästä en tykkää :hungover: Toki itsellä muutenkin huono vatsa ja ibs epäily, mutta lähinnä ennen vaan ummetusta ollut enemmän, joten hieman ihmettelen tätä vatsan sekavuutta, varsinkin kun ummetus olisi normaalimpi raskauden aikanao_O Täytynee sitten ensi viikolla neuvolassa ottaa asia esille :confused:

Täällä myös yksi, jolla vatsa sekaisin useina päivinä! Ehkä sen ummetuksen ehtii sitten myöhemmin ottaa. Minusta tuntuu että löysä vatsa liittyy myös tähän pahoinvointiin, koska on aina hyvin kokonaisvaltaisen huono olo.

Tänään 5+4. Väsymys jatkuu edelleen, voisin nukkua 24/7. Olen myös nälkäisempi kuin aiemmin. Vatsassa välillä revähdystuntemuksia. Rinnat turvonneet ja kipeät. Ei muita oireita - oksentanut en ole vielä kertaakaan.

7+5. Olen ollut toooodella väsynyt. Alavatsa nippailee ja on semmoisia huonon olon aaltoja, mutta jännä kyllä yleensä vasta iltapäivästä alkaen. Rinnat arat, joskaan koko ei ole kasvanut. Luin että kun on jo kerran imettänyt, rinnat ovat kypsyneet eivätkä välttämättä tule uusissa raskauksissa samalla tavalla kipeiksi tai kasva.

Täällä myös yksi, jolla vatsa sekaisin useina päivinä! Ehkä sen ummetuksen ehtii sitten myöhemmin ottaa. Minusta tuntuu että löysä vatsa liittyy myös tähän pahoinvointiin, koska on aina hyvin kokonaisvaltaisen huono olo.

Jep. Kävi itelläkin mielessä ihmetys kun odotin ummetusta. Siksi vähän säikähdin kun piti kesken ruokailun juosta vessaan. Vatsa oli koko päivän kummallinen. Pömpötti kuin olisin useammalla kuulla jo ja piereskelinkin loppupäivän:confused: Mies ei uskaltanut sanoa mitään vaikka hytisin kahden peiton alla, lämpötilan ollessa 22-23 ja päästelin ihme kaasu ääniä :laughing025

7+5. Olen ollut toooodella väsynyt. Alavatsa nippailee ja on semmoisia huonon olon aaltoja, mutta jännä kyllä yleensä vasta iltapäivästä alkaen. Rinnat arat, joskaan koko ei ole kasvanut. Luin että kun on jo kerran imettänyt, rinnat ovat kypsyneet eivätkä välttämättä tule uusissa raskauksissa samalla tavalla kipeiksi tai kasva.

Kiitos tästä infosta! Odotin kovasti että rinnat sattuisi koska se olisi viimeisin varma merkki. Mutta ainut ero normaaliin rinnoissa on, että en tykkää jos mies koskee. Raukka saikin vain pari kuukautta nauttia mun rinnoista, koska mulla on inhottava olo raskauden ja imetykseen aikana jos rintoihin koskeen. Olen ollut viimeiset viisi vuotta joko raskaana tai/ja imettänyt. Vasta tammikuussa lopetin imettämisen. Nyt rinnat on taas kielletty alue mieheltä.

Mulla on kyllä kovasti kihelmöinyt rinnat ja ovat kasvaneet jo nyt vaikka vasta rv 4+5. Mutta viimeisimmästä imetyksestä onkin jo 9 vuotta.

Tosi vähän oireita ollut. Kaikilla muilla perheen naisilla ollut synnytykseen asti pahoinvointia, jolta olen ilmeisesti (toistaiseksi) säästynyt :gen053

Paino ei ole noussut paljoa, mutta vatsa on selkeästi turvonnut. Rinnat aristaa, mutta ei kuten alussa. Väsyttää kyllä todella paljon ja ihme hajuille olen todella herkkä esim eilen ällötti puhtaat lakanat niin paljon että oli pakko siirtyä muualle nukkumaan:yuck: ja tänään itkin teleoperaattorin mainokselle...

Jahas nyt on raskauspahoinvointi virallisesti alkanut. Tunnin oksensin ja tein kuolemaa vessan lattialla. Nyt taas on ihan hyvä olo, muttei mitään tee mieli syödä tai juoda. Saas nähdä kuinka jatkuu, ei yhtään haittaa vaikka olisi ollut kertaluontoinen tila.

Kun jokunen viikko sitten luin raskauden oireista, on kuulemma tavallista että rv6 tulee se ihana pahoinvointi. Joillakin aijemmin. Mutta uskon että kyllä pääset oksentelemaan vielä.
Löytyy poikkeuksiakin, mulla alkoi pahoinvointi ennen rv 4+0:hilarious:

6+4. Väsyttää, kaikki etoo ja ällöttää. Hajut käy nenään. Ei tee mieli ruokaa, pakolla joutuu jotain syömään. Kaikki lämmin ruoka varsinkin ällöttää eniten, syön mielummin salaattia, jogurttia ja hedelmiä.
Esikoisen kohdalla oli ihan samanlaista tuon ruokahaluttomuuden kanssa. Ensimmäiset viikot elin pitkälti hedelmillä ja päärynän makuisella viiliksellä, kun mikään muu ei maistunut. :hilarious:
Rinnat myös kipeät, erityisesti nännit!

Nyt rv 7+5 ja oireet pysyneet todella maltillisina. Muutamat tuoksut esim ruoista käy tosi voimakkaasti nenään ja tupakan hajua en voi sietää :dead: (muutenkaan siitä tykkää).
Rinnat ovat kipeät, joinain päivinä enempi ja toisina päivinä pitää oikein kokeilla että oliko ne kipeät enää vai ei :hilarious:
Kohdunsuun seudulla tuntuu semmoista kevyttä sukkapuikkomaista kipua ja jomottelut sun muut joita tulee, tuntuu nykyään vain oikealla puolella.
Raskauspahoinvointikin voi olla periytyvää, mulla oma äiti ja hänen äitinsä ovat molemmat säästyneet oksentelulta

Takaisin