Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä menossa rv 9 ja pahoinvointi edelleen läsnä. Olen kakonut itselleni peräpukamat ja siis tää kakominen alkaa aamulla ja loppuu, kun käyn unille. Päivällä saan hetken siitä hengähtää ja kaikki vippaskonstit kokeiltu, ei kai tässä auta kun aika. Väsymys on next level, nukun 1-2h päiväunet sekä 9-10h yöunet, sekä käyn töissä välissä vaikka ei uskois :laughing002 esikoisesta muistan myös tämän väsymyksen mikä sit jossain vaiheessa helpotti ja alkoi uudet oireet. Tissit on kokoajan turpeessa, ollut plussasta asti ja mitään ruokaa ei tee mieli. Hermot on todella kireät johtuen tästä huonosta olosta sekä väsymyksestä, mies sanoikin rohkeasti yksi päivä että narisen kun oven sarana :laughing001 no onneksi hän on ihana ja jaksaa tehdä kaiken mitä minä en, tällä hetkellä en todellakaan selviäisi arjesta ilman häntä, joten otan vastaan mukisematta myös kuittailun omasta diivailustani

Oih. Sinun mies kuulostaa ihanalta, kun hän jaksaa pyörittää arkea sinun ollessa heikoilla. :Heartpink
Pahoinvointi ja väsymys on kyllä jotain aivan kamalaa ja voimia vievää. :yuck: :hungover:
Toivottavasti jäisi sinulla vain ekaan kolmannekseen. :happy:

Mutta eikös ne sano, että jos on rankka raskaus niin on sitten helppo vauva. :wink :binkybaby :Heartred

Mä vietin lähes koko eilisen sohvalla, aivan järkyttävä olo oli. En tiedä liittyikö se raskauteen vai olinko syöny jotain sopimatonta, mutta vatsassa kiersi ja olo tuntui kuumeiselta. Tänään herätessä jo suht normaali olo.

Täällä 24h pahoinvointi, ihan järkky olo koko ajan vaikka kuinka koittaos tsempata itteään. 2h välein ku syön, ni auttaa jonki verran. Mutta yrjö nousee kurkkuun helposti ihan vaan "haukottelemalla". Yöks. Tähän ei taida oikee mitää apukeinoja olla, muutako kärsiä?:smiley-ashamed004:banghead:

Onko muita, joilla on vaikeuksia selvitä ihan perusarjesta raskauden takia? Aamupäivät olen todella huonovointinen, ja eilenkin istuin yhdessä etäpalaverissa vessan lattialla kamera kiinni siltä varalta, että pääsee oksennus. Joudun myös nukkumaan päiväunet joka päivä. Iltaisin töiden jälkeen en mistään löydä energiaa ruoanlaittoon ja kodinhoitoon...

Onko muita, joilla on vaikeuksia selvitä ihan perusarjesta raskauden takia? Aamupäivät olen todella huonovointinen, ja eilenkin istuin yhdessä etäpalaverissa vessan lattialla kamera kiinni siltä varalta, että pääsee oksennus. Joudun myös nukkumaan päiväunet joka päivä. Iltaisin töiden jälkeen en mistään löydä energiaa ruoanlaittoon ja kodinhoitoon...

Mulla on ollut muutamina päivinä. Nyt on onneksi helpottanut. Toki sitä alkaa heti miettiä, että onko jotain vialla vaikka tiedostaa itsekin, että oireiden vaihtelu on normaalia.

Mulla on ollut muutamina päivinä. Nyt on onneksi helpottanut. Toki sitä alkaa heti miettiä, että onko jotain vialla vaikka tiedostaa itsekin, että oireiden vaihtelu on normaalia.

itse yritän lohduttautua sillä, että ilmeisesti pahoinvointi on hyvä merkki, mutta ei kai siitäkään voi olla ihan varma :sorry:

Pillow ja muut, jotka olette vielä raskausviikoilla 4 tai 5, onko teille jo pahoinvointia? Omalla kohdalla toisessa raskaudessa pahoinvointi alkoi 6+1 ja kesti joitain viikkoja, joten siihen nähden ei pitäisi vielä edes odotella pahoinvoinnin alkamista. Silti väistämättä tuntuu oudolta, kun huomenna on 5+0, eikä pahoinvoinnista ole tietoakaan. Ainoat oireet edelleen palelu (joka muutenkin mun kohdalla yleistä ilman raskauttakin), jatkuva nälkä ja ajoittainen väsymys. Olo ei ole yhtään raskautunut o_O

Pillow ja muut, jotka olette vielä raskausviikoilla 4 tai 5, onko teille jo pahoinvointia? Omalla kohdalla toisessa raskaudessa pahoinvointi alkoi 6+1 ja kesti joitain viikkoja, joten siihen nähden ei pitäisi vielä edes odotella pahoinvoinnin alkamista. Silti väistämättä tuntuu oudolta, kun huomenna on 5+0, eikä pahoinvoinnista ole tietoakaan. Ainoat oireet edelleen palelu (joka muutenkin mun kohdalla yleistä ilman raskauttakin), jatkuva nälkä ja ajoittainen väsymys. Olo ei ole yhtään raskautunut o_O

Olen miettinyt ihan samaa. o_O Ei varsinaisesti ole pahoinvointia ikävä, mutta... :hilarious:
Hampaita pestessä meinaa joka kerta tulla sellaista kakomisrefleksiä ja ajottain on orastavaa kuvotusta, mutta se on mennyt aika nopeasti ohi. :confused005

Esikoisesta kärsin pahoinvoinnista synnärille asti, mutta muistelen sen silloin alkaneen vasta rv7. :pompus:

Muutenkin on aika vähä oireista. o_O

Ehkä ne meilläkin vielä iskee päälle ja kovaa. Heti, kun ollaan keritty niitä "kaipaamaan". :grin

Täällä tänään 6+5 ja ei oo täällä vieläkään pahoinvoinnista tietoa o_O Aamuisin pientä kuvotusta, mut ei mitään suurempaa :pompus:
Kai pitäis olla vaan iloinen, mut silti mietin että missä se luuraa, onko joku vialla :grin

Tottahan tämä on, etten erityisesti sitä yökkimistä ja kuvotusta odota, mutta toisaalta se antaisi edes hieman enemmän varmuutta onnistuneesta raskaudesta (vaikkei toki sekään yksin mikään varmistus ole). Osahan selviää koko raskauden ilman pahoinvointia, mutta kun itsellä on jo kolmas raskaus menossa, niin olisi outoa, jos tässä raskaudessa ei sitä pahoinvointia olisi. Toki omat viikot ovat vielä niin pienet, ettei yökkimistä edes "pitäisi" olla, jos peilaa aiempiin raskauksiin.

On tämä vaikeaa :hilarious: kuka hölmö odottaa, että olisi paha olo? :laughing002 Täällä näköjään ainakin yksi sellainen hölmö :salut:laughing001

Ootteko kokeillut tohon kun maha menee sekaisin jos söis probiootteja? Mä otin nyt käyttöön kun yks ystävä sanoi et sillä tuo on aina pahin oire ja siihen pribiootit on auttanut. Voi tehdä hyvää myös sikiölle tulevaisuudessa :) itellä maha onneks vaan välillä sekaisin.

Ymmärrän niin hyvin nuo ajatukset ja huolet siitä, et vähän oottelee selkeämpiä oireita raskaudesta, esim pahoinvointia, vaikka tietää yhtä aikaa että se on aivan typerää toivoa sitä :hilarious: mut kyllä mulla ainakin tuli pahoinvoinnin myötä vähän jotenki varmempi olo omasta raskaudesta ja et kaikki ois hyvin vaik tiiän et ei se varmista vielä mitään. Mut etteköhän tekin vielä pääse nauttimaan tästä pahoinvoinnin ihanuudesta :wink

Mulla on aiemmat raskaudet olleet täysin ilman pahoinvointia, joten en osaa sitä kaivata. Nyt on jatkuva palelu, välillä jotain alavatsatuntemuksia ja huimausta, kun nousee nopeasti ylös. Eli aika oireettomalta olo tuntuu.

Mulla iski nyt 7+ viikolla pahoinvointi :dead: aiemmissa raskauksissa oon selvinnyt vain etovalla ololla, joka pysyy kurissa syömällä, mutta nyt oksettaa oikeasti. Tosi kiva, kun miehellä alkoi just monen viikon tiukka työputki ja hän tekee viikonlopunkin töitä. Pitää jotenkin yrittää pysyä ton 2,5v perässä ja pystyä tekemään ruoat yms.

:yuck: Mullakin iski nyt 7+0 tienoilla etovaolo ja yökkäykset. Etäpalaverit menee mutella ja ilman videota. Pitää toivoa että jää siihen. Muutoin on tosi vähän oireita ja väsyttää vain enemmän.

Eilen ei tehnyt mieli ruokaa yhtään kun taas tänään oisin voinut syödä miehenkin ruuat:woot:

Ei ole pahoinvointia. Mulla oli pahoinvointia ensimmäisessä raskaudessa, kahdessa seuraavassa ei ollenkaan. Ja näistä keskenmenneistä ensimmäisessä oli alusta asti todella huonoa oloa ja seuraavissa ei ollenkaan. Mulla nyt rv 5+4 eikä tosiaan yhtään mitään etomistakaan

Ootteko kokeillut tohon kun maha menee sekaisin jos söis probiootteja? Mä otin nyt käyttöön kun yks ystävä sanoi et sillä tuo on aina pahin oire ja siihen pribiootit on auttanut. Voi tehdä hyvää myös sikiölle tulevaisuudessa :) itellä maha onneks vaan välillä sekaisin.

Ymmärrän niin hyvin nuo ajatukset ja huolet siitä, et vähän oottelee selkeämpiä oireita raskaudesta, esim pahoinvointia, vaikka tietää yhtä aikaa että se on aivan typerää toivoa sitä :hilarious: mut kyllä mulla ainakin tuli pahoinvoinnin myötä vähän jotenki varmempi olo omasta raskaudesta ja et kaikki ois hyvin vaik tiiän et ei se varmista vielä mitään. Mut etteköhän tekin vielä pääse nauttimaan tästä pahoinvoinnin ihanuudesta :wink
Mulla ei tosiaan ole pahaaoloa, mutta maitohappoa syön joka päivä (koska muuten vatsa ei kestä rautalääkkeitä, joita syön). Mutta se voi tosiaan myös vaikuttaa siihen, ettei ole huono olokaan.

Täällä kans etova ja huono olo alkanut todella, tänään erehdyin syömään töissä munkin ja olo on ollu karmea iltapäivän ja illan. Väsymys vaikuttanee myös. En oksenna, eikä tavallaan okseta mut huono olo, jatkuva darra. Tossa vajaa pari viikkoa sitten ihmettelin kans kun oli vielä niin hyvä ja normaali olo ja ”kaipasin” huonoa oloa, voi en kaipaa kyllä enää! :yuck: Tänään omien laskujen mukaan 6+6.

Ja ei tosiaan helpota 1,5v:n järjettömät kiukuttelut, jotka tällä viikolla jostain syystä jatkuvia ja JOKA asiasta :dead:

Rinnat kipeät, reilusti valkovuotoa, vatsaa nipistelee. Pari edellistä viikkoa oli väsymystä niin että simahdin illalla ysiltä unille, mut se on nyt vähentynyt. Himo on tullut maitoon, jota en ole juonut aikuisiällä oikeastaan yhtään, mutta nyt tarvii saada lasillinen joka ruualla.

Takaisin