Millaisia raskausoireita sinulla on?

Rv 5+4. Toistaiseksi tosi vähän oireita. Hengästyminen pienestäkin (reippaampi kävely, portaiden nousu), arat rinnat ja kova väsymys erityisesti iltaisin. Muuta ei oikeastaan ole, välillä pientä tuntemusta alavatsassa. Muutamana päivänä oon tuntenu etovaa oloa ja ajatellut, että tästäkö se pahoinvointi nyt alkaa, mutta seuraavana päivänä on ollut taas ihan normaali olo.

Täälläki alkanu oikee kunnon pahoinvointi ja väsymys. Koiralenkeillä tuntuu, et happi loppuu ennenku on edes päässy vauhtiin:smiley-ashamed004 Eilen lensi yrjö ja ruoka tuntuu pysyvän sisällä ainoastaan, ku syön pieniä annoksia parin tunnin välein. Helpottaa pahimpaan pahoinvointiinkin. Tietyt ruoat ei maistu enää samalle. Appelsiini on ehkä nyt ainoa mikä helpottaa olotilaa. Alavatsa kipuilee ja pääsärkee.

Mä tulen joulukuisen häntäpäässä, viikkoja kasassa 4+1. Kuukautisten oletettuna alkamispäivänä oli perinteisiä menkkajomoja, jotka jatkui pari päivää. Aamulla tänään aamiaista syödessä tuli hieman etova olo, mikä meni yhtä nopeasti ohi kuin alkoikin :) kohdun alueella on kevyttä jomotusta aika-ajoin, mutta toistaiseksi olo on hyvä ja seesteinen.

Mulla on taas raskausoireena se että ei maistu juotava. Ei varsinkaan vesi. Ihan todella ärsyttävää. Huono olo lisääntynyt nyt päivä päivältä.

Mua taas janottaa enemmän kuin ennen ja oon kyllä lisännytkin veden juomista sen myötä. Mulla kuvotus on ehkä vähän vähentynyt viime päivinä, sitä ennen oli jatkuvaa. Rinnat on edelleen tosi kipeät ja arat (ja turvonneet).

Onko täällä kellään hajuaisti niinkuin huumekoiralla? Musta tuntuu et kaikki haisee jotenkin terävämmälle ja pahemmalle. Jääkaapin avaa niin haisee, oven kun avaa -> haisee, hajuvedet haisee (vaikka niitä itsekin useamman omistan), mies ja sen ominaishaju haisee, lapsen vessakäynnit :dead::dead:. Mikäpäs siinä, ehkä tähän tottuu? :hilarious:

Onko täällä kellään hajuaisti niinkuin huumekoiralla? Musta tuntuu et kaikki haisee jotenkin terävämmälle ja pahemmalle. Jääkaapin avaa niin haisee, oven kun avaa -> haisee, hajuvedet haisee (vaikka niitä itsekin useamman omistan), mies ja sen ominaishaju haisee, lapsen vessakäynnit :dead::dead:. Mikäpäs siinä, ehkä tähän tottuu? :hilarious:

Mulla on täysin sama :woot:. Haistan pian pilaantumassa olevan tavaran jääkaapista ennen kuin kukaan muu. Vessassa haistan muiden pissat. Jauheliha haisee paistaessa pahalle jne..:wtf:

Joo, mullakin hajuaisti herkkänä. Haistan jo kaukaa kaikki hajut ja tuoksut ja muu perhe on ihan ihmeissään, kun eivät haista kuin ihan läheltä.

Mulla alkaa rintaliivit jäädä pieneksi. Rintoja kihelmöi koko ajan ja näytän siltä, kun olisin ottanut vähän täytettä. Hassua, kun en muista missään muussa raskaudessa näin suurta kasvua.

Mulla kans tullut eilen rintojen kihelmöintiä esille.. tympee kun ei kärsi hipaistakkaan :hilarious: pahoinvointi vähentynyt verraten alkuviikkoon.

Myös täällä on raskausoireet alkanut ihan kunnolla ja pahenee koko ajan. Pahoinvointi on melkein jatkuvaa, väsyttää ja heikottaa eikä ruokaa tee enää oikein mieli. Pakko silti yrittää syödä vähän usein koska se auttaa kuitenkin pahoinvointiin. Mielialan vaihtelut alkaa myös jo tuntua, tuntuu ettei tään fyysisen huonon voinnin takia oo myöskään samanlaista henkistä sietokykyä kuin ennen, vaan negatiiviset tunteet nousee herkemmasta ja on isompia. Välillä on parempia päiviä, kävin jopa salilla treenaamassa yks päivä ja se tuntu aivan hyvältä, tänään taas on ollut aamusta asti kamalan huono vointi koko ajan. Vielä ei oo sentään pitänyt oksentaa mut ei oo kaukana ollut.

Toivottavasti tää ei nyt kestäis kauaa, meillä kellään. Ei oo nimittäin elämänlaatu erityisen huikea tällä hetkellä kyllä, ja vähän hirvittää miten jaksaa töissä näillä voinneilla :dead:

Mulla alkoi eilen iltapäivästä melko kovat jomottelut alavatsalla, vähän kuin menkka kipu. :bored: ilta kuluikin sit sohvalla viltin alle käpertyneenä, mutta olo helpotti ennen nukkumaanmenoa.. Yöllä heräsin kuitenkin vastaaviin kipuihin n. neljän aikaan ja valvoinkin tunnin verran, kun ei tuntunut että missään asennossa ois ollut hyvä.. :confused: Nukahdin sitten kuitenkin vielä hetkeksi ennen kellonsoittoa..

Onko tälläset kivut ihan normaaleja? Oon heti ihan huolissani kun on jotain poikkeavaa :arghh: :anyone
Mitään vuotoa tai tiputtelua ei oo tullut missään vaiheessa onneks kuitenkaan.

Mulla alkoi eilen iltapäivästä melko kovat jomottelut alavatsalla, vähän kuin menkka kipu. :bored: ilta kuluikin sit sohvalla viltin alle käpertyneenä, mutta olo helpotti ennen nukkumaanmenoa.. Yöllä heräsin kuitenkin vastaaviin kipuihin n. neljän aikaan ja valvoinkin tunnin verran, kun ei tuntunut että missään asennossa ois ollut hyvä.. :confused: Nukahdin sitten kuitenkin vielä hetkeksi ennen kellonsoittoa..

Onko tälläset kivut ihan normaaleja? Oon heti ihan huolissani kun on jotain poikkeavaa :arghh: :anyone
Mitään vuotoa tai tiputtelua ei oo tullut missään vaiheessa onneks kuitenkaan.

Mitkä viikot sulla on nyt? Kohtuhan kasvaa, venyy ja paukkuu koko raskauden ajan, joten siihen kuuluu myös jomotusta jos jonkinlaista. En olisi tällaisesta vielä kovin huolissani :)

Mitkä viikot sulla on nyt? Kohtuhan kasvaa, venyy ja paukkuu koko raskauden ajan, joten siihen kuuluu myös jomotusta jos jonkinlaista. En olisi tällaisesta vielä kovin huolissani :)

Tänään on 6+3 :angelic:
Kaikki tälleen esikoista odotellessa on niin uutta ja outoa, et säikähdän varmaan koko raskauden kaikkea mahdollista :wideyed::woot:

Kiitos sulle vastauksesta Imme :Heartred

Kaikki tälleen esikoista odotellessa on niin uutta ja outoa, et säikähdän varmaan koko raskauden kaikkea mahdollista :wideyed::woot:

Mulla on tänään 6+2, juttelin eilen neuvolan kanssa ja kuulemma näillä viikoilla menkkamaiset kivut ovat vielä ihan normaaleja :happy: tietty jos kivut on todella kovia niin sitten pitää mennä päivystykseen, mutta mulla ainakin tuntemukset on aika ohimeneviä ja muistuttavat lieviä menkkakipuja.

Tosennäköisesti ovat juuri noita kasvukipuja :) mulla oli niitä ekassa raskaudessa aika paljon etenkin alkuvaiheessa ja monesti silloin kun olisi ollut kuukautisten aika (n. neljän viikon välein).

Itsellä oireet on ollut hyvin vähäisiä :nailbiting: ( ainakin vielä o_O).
Pissattaa, hajuherkkyyttä, pissattaa, väsyttää, nipistelyjä ja kiristelyjä alavatsalla sekä mainitsinko jo, että pissattaa. :hilarious:

Pillow, meillä on ihan samat viikot ja la, ja nyt myös oireet vaikuttavat aivan yhtäläisiltä. Samoissa siis mennään :)

Ja kyllä, vessa on tullut tutuksi, kun joutuu jatkuvasti ravaamaan pissalla :hilarious:

Pillow, meillä on ihan samat viikot ja la, ja nyt myös oireet vaikuttavat aivan yhtäläisiltä. Samoissa siis mennään :)

Ja kyllä, vessa on tullut tutuksi, kun joutuu jatkuvasti ravaamaan pissalla :hilarious:

Kiva, että joku muukin on täällä "kuun perukoilla". :happy:

En muista, että edellisissä raskauksissa olisin näin tiuhaan ravannut vessassa. Tai sitten on vaan aika kullannut muistot. :hilarious:

Miten voi muuten olla näin kova nälkä jatkuvasti? Tuntuu, että syön koko ajan ja silti vatsassa olisi tilaa ruoalle :confused:

Mulla taas tuntuu menevän niin, että mies saattaa kysyä "syötäiskö jotain?".
Vastaan, että "ei mulla kyllä ole yhtään nälkä". Ja sitten minuutin päästä onkin aivan karmiva nälkä ja silloin on jo aivan liian myöhäistä, kun olisi pitänyt tajuta syödä jo tunti sitten. :hungover: :wtf:

Takaisin