Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla pahoinvointi alkoi jollain 3+4 tai 3+5 viikolla ja siitä hiljalleen voimistui. Joka kolmas päivä on sellanen et tulee mietittyä pystyykö menee töihin :wideyed: välillä vain käväsee. Yleensä ne ei kestä kun 1-3h ja sit loppuu, ei mitään koko päivän kestävää. Pelottaa jos tää kovin tästä pahenee :hungover: nyt viikkoja 5+4

Uusi oire havaittu, pissaaminen on paineetonta liruttelua. Edes aamulla ei tule voimakasta suihkua, vaikka rakko tuntuu täydeltä.

Pahoinvointi ja kuvotus on vaihtunut nyt ihan rehelliseen yrjöämiseen :depressed: Aamukahvi maistunut tähän mennessä, mut tänää lens kaaressa ulos ja eilen appelsiinimehut eli taitaa kahvin juonti jäädä. Tää mun pieni termiitti on aika vaativa näiden ruokien ja juomien kaa..

Täällä viikko 10 menossa, aluksi oli 24/7 pahoinvointia 3-4 viikon ajan, nyt vähän helpottanu. Myös alussa huimasi monta viikkoa. Väsymystä on myös, voimattomuutta (rautavarastot vähissä), myös hieman itkuherkkyyttä ja alakuloa. Ja jatkuva nälkä, myös yöllä usein herättää!

Oireita siis riittää!

Viikkoja kasassa todennäköisesti 5+4 ja oireita on edelleen vähän. Ajoittain, jos nälkä äityy oikein kovaksi tai jos syön hieman liian suuren annoksen, tulee etova olo. Se menee yleensä suht nopeasti kuitenkin ohi. Kohdussa nippailee ja jomottelee aika-ajoin ja viluttaa. Siinäpä ne oireet on :scratch

Huh mikä kuvotus ollut viikonlopusta saakka. Väsyttää, heräilen yöllä vatsakipuun ja pahoinvointiin. Tänään jouduin lopulta oksentamaankin :wtf:
Kaikki haisee kammottavalle! Vaikea keksiä mitään mitä söisi. Puuro ja kylmät hedelmät on vielä maistuneet. Töitten tekeminen kyllä hieman kärsii tästä, mutta oon sitkutellut, sillä teen etätöitä. Maha on myös sekaisin. Jos en tietäisi, niin väittäisin että mulla on vatsatauti. Viikkoja nyt 6+4. Perjantaina pääsee katsomaan löytyykö tuolta ketään joka tämän olon aiheuttaa. Toivottavasti :Heartbigred

Toisaalta kun tietää minkä vuoksi näitä oireita on niin kestää kyllä varsin paljon :love017

Tänään 7+3. Oireet:
  • Oksentaminen ja huono olo
  • Kamala päänsärky
  • Rinnat kipeät
  • Väsyttää, piti ottaa taas päiväunet
  • Koko ajan nälkä, mutta en voi syödä kuin muutaman suupalan ennen kuin oksettaa
  • Tekee mieli täytekakkua
Raskaus on ihanaa aikaa :woot:

Tänään 7+4, ainut oire väsymys :confused004
Rinnat oli aiemmin kipeet, mut nyt sekin oire on kadonnut..
Toivon, että nää on nyt näitä et oireet katoaa ja tulee sitten vaikka ryminällä takaisin jonkun päivän päästä :confused005

Toivon, että nää on nyt näitä et oireet katoaa ja tulee sitten vaikka ryminällä takaisin jonkun päivän päästä :confused005

Älä huoli, mulla katosi oireet muutamaksi päiväksi mutta palasivat tosi voimakkaina takaisin!

Älä huoli, mulla katosi oireet muutamaksi päiväksi mutta palasivat tosi voimakkaina takaisin!

Okei!! Helpottavaa kuulla joltain tällästä, vaikkei se varmaan kivaa olekkaan voimakkaiden oireiden kanssa :smiley-ashamed004 Mut silti tosiaan on mukava kuulla samanlaisia juttuja muiltakin :Heartpink

Mulla on taas ollut tosi etova olo koko työpäivän ajan. Lisäksi väsyttää ihan hirveästi ja nyt tänään on ollut sellaisia pieniä vihlaisuja.

Mull

Mulla kävi sama et välillä oireet katosi kokonaan mut parin päivän päästä ne tuli takas ja tänään ultrassa kaikki oli hyvin. Ultraaja sanoikin et ei kannata huolestua jos oireet tässä vaiheessa jää pois, kun joillakin ne tosiaan jää näin aikaisin, 8+1. :cat:

No oireiden loppua ei vielä näy, vaan sain ihanasti taas uuden oireen, semmosen et herään öisin joskus 3 aikaan sit valvon monta tuntia. Huonot yöunet ihan selvästi pahentaa päivisin pahoinvointia. Onneksi sain jäädä etätöihin taas kun kerroin pomolle mikä tilanne, kun oireiden kanssa työpaikalla olo oli kyllä välillä aika painajaista.

En edelleenkään pysty syömään kuin kylmiä ruokia. Alkaa salaatit jo vähän kyllästyttää :hungover:

Ja väsymys on välillä ihan järkyttävää. Käyn yleensä joka päivä edes vähän lenkillä, mut pariin päivään en oikeesti jaksanut työpäivän jälkeen kuin maata sohvalla kuolemanvasyneena. :wideyed:

Hei, ajattelin nyt eka kysyä täältä ennen kuin mihinkää tohtorille soitan :laughing002 Mulla on muutama päivä sit alkanut tosi reilu valkovuoto, se on melko juoksevaa ja välillä hiukan paakkuuntuu. Ei haise millekkään, mutta aiheuttaa kirvelyä ja alapään kipua... mulla, kun oli kierukka kärsin useista bakteerivaginooseista, mutta tämä ei nyt ole sitä koska se haisee. Osaako joku neuvoa, onko ihan normaalia todella runsas vv mikä sit aiheuttaa tätä kirvelyä et voiko mennä seuraamalla ohi vai epäilettekö jotain tulehdusta, mikä vaatisi ihan hoitoa?

Hei, ajattelin nyt eka kysyä täältä ennen kuin mihinkää tohtorille soitan :laughing002 Mulla on muutama päivä sit alkanut tosi reilu valkovuoto, se on melko juoksevaa ja välillä hiukan paakkuuntuu. Ei haise millekkään, mutta aiheuttaa kirvelyä ja alapään kipua... mulla, kun oli kierukka kärsin useista bakteerivaginooseista, mutta tämä ei nyt ole sitä koska se haisee. Osaako joku neuvoa, onko ihan normaalia todella runsas vv mikä sit aiheuttaa tätä kirvelyä et voiko mennä seuraamalla ohi vai epäilettekö jotain tulehdusta, mikä vaatisi ihan hoitoa?

Kuulostaa hiivatulehdukselta.
Olen lukenut, että hiiva taitaa olla yleinenkin raskausajan vaiva.

Siihen löytyy erilaisia itsehoitovalmisteita apteekista ilman reseptiä, mutta kannattaa tarkistaa mitkä sopivat raskaana oleville.

Komppaan Pillow'ta. Hajuasiaan en osaa kommentoida, mutta kirvely, runsas vv ja kipu ovat aika yleisiä hiivan oireita. Oireisiin kuuluu usein myös kutina.

Joo soitinkin sit tänää neuvolaan ja ohjeistivat aloittamaan hiiva lääkityksen. Sit jotain suun kautta otettavia maitohappobakteereita, kun mulla on ennenkin tää pH ja bakteeri kanta horjunut. Nyt on siis tissit räjähtämäisillään (pienin paha), laatta lentää joka päivä, vuotavat peräpukamat kakomisesta ja hiiva :laughing002 tää on tälläinen kerää koko sarja raskaus, mut on tää vaa ihanaa ja hehkeää aikaa :taunt014

Takaisin