Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko kellään kohdun kasvukipuja? Millasena tunnette ne, jos on?

Mulla ei ole nyt ollut, mutta ekassa raskaudessa oli paljonkin ja ne oli hyvin kuukautiskipumaisia suht lyhyitä särkyjä. Vähän säikäyttivät, mutta menivät aina nopeasti ohi.

Mua ärsyttää se, että hengästyn ihan superhelposti. Ei vain liikkuessa, vaan esim. puhuessa. Työkokouksissa pitää kesken puheenvuoron pitää tauko, ettei ala liikaa puuskututtaa :hilarious:
 
Mulla ei ole nyt ollut, mutta ekassa raskaudessa oli paljonkin ja ne oli hyvin kuukautiskipumaisia suht lyhyitä särkyjä. Vähän säikäyttivät, mutta menivät aina nopeasti ohi.

Mua ärsyttää se, että hengästyn ihan superhelposti. Ei vain liikkuessa, vaan esim. puhuessa. Työkokouksissa pitää kesken puheenvuoron pitää tauko, ettei ala liikaa puuskututtaa :hilarious:
Mullakin on tuota hengästymistä. Tänään perehdytin uutta työntekijää ja kun puhuin paljon, niin alkoi hengästyttää. Jotenkin noloa.
 
Mulla myös tuota hengästymistä. Kun rupee selittään jotaki vaikka puhelimessa, niin vastapuoli olettaa mun varmaa kävelevän portaita kun pitää happea välissä haukkoa :hilarious:

ja nuista kasvukivuista, Trixie kuvailit juuri noin niinkuin mullaki on ollut niitä. Äkkiä käväsevät mut välillä vihlasee kovemminkin.
 
En tiedä ovatko ne kasvukipuja, mutta mulla on ollut välillä kuukautiskipuja muistuttavaa hetken kestävää särkyä alavatsassa.

Olen alkanut heräillä öisin ja nähdä paljon vauva-aiheisia unia. :happy: Tuo herääminen on siinä mielessä ärsyttävää, että uudestaan unen saaminen saattaa kestää. Muita uusia oireita on hiusten nopea rasvoittuminen ja sen myötä hiuspohjan kutina, kasvoihin on tullut yhtäkkiä paljon finnejä ja tietyt ruoat tai ruoka-aineet ällöttää. Itkuherkkyyttä en ole huomannut, mutta pinna on välillä tosi kireällä! :sour: Hengästyn kävellessä ja portaita noustessa. Pahoinvointi loistaa edelleen poissaolollaan.
 
Tänään 6+0. Eilen oli koko päivän aaltoilevaa pahoinvointia. Ei sentään ylös tullut, mutta tiedän jos olisin vahingossakaan mennyt pöntön pohjaan vilkaisemaan niin varmasti olisi tullut antaumuksella. :yuck:

Tässä oksua pidätellessä mietinkin, että tätäkö mä nyt sitten jo kaipasin. :hilarious: :facepalm:
Kaipa tämä jotain "turvan tunnetta" tuo. :shy:
 
Mites te ootte pärjänneet väsymysoireiden kanssa?

Musta tuntuu et nyt ku oon päässyt pahimmista nälkäkuolemakokemuksista eroon (on edelleen nälkä mutta ei niin järjetön) niin nyt on sitten ollut kauhea kuolemanväsymys. :dead: Oikeasti meinaan nukahtaa päivisin töissä koneen äärelle. Yritän nukkua paljon, vähintään 7 h mut välillä nukun 9-11 tunnin yöunia, ulkoilen päivittäin ja liikun muutenkin, mutta eipä nuo piristä kuin hetkellisesti. Tietenkin myös lepäilen enemmän myös päivisin, nukun välillä päiväunia joita en normaalisti nuku koskaan. Aloitin myös syömään rautaa, kun lievä anemia selittää tätä varmaan osittain. Koitan lohduttautua sillä että tää loppuu kyllä pian, mutta tuntuu kyllä välillä melkoiselta rämpimiseltä arjen keskellä tään väsymyksen kanssa vaikkei edes lapsia vielä ole. Tsempit vaan kaikille teille etenkin jo valmiiksi perheellisille näiden oireiden kanssa pärjäämiseen :smiley-angelic003
 
Mites te ootte pärjänneet väsymysoireiden kanssa?

Musta tuntuu et nyt ku oon päässyt pahimmista nälkäkuolemakokemuksista eroon (on edelleen nälkä mutta ei niin järjetön) niin nyt on sitten ollut kauhea kuolemanväsymys. :dead: Oikeasti meinaan nukahtaa päivisin töissä koneen äärelle. Yritän nukkua paljon, vähintään 7 h mut välillä nukun 9-11 tunnin yöunia, ulkoilen päivittäin ja liikun muutenkin, mutta eipä nuo piristä kuin hetkellisesti. Tietenkin myös lepäilen enemmän myös päivisin, nukun välillä päiväunia joita en normaalisti nuku koskaan. Aloitin myös syömään rautaa, kun lievä anemia selittää tätä varmaan osittain. Koitan lohduttautua sillä että tää loppuu kyllä pian, mutta tuntuu kyllä välillä melkoiselta rämpimiseltä arjen keskellä tään väsymyksen kanssa vaikkei edes lapsia vielä ole. Tsempit vaan kaikille teille etenkin jo valmiiksi perheellisille näiden oireiden kanssa pärjäämiseen :smiley-angelic003

Nooh minähän en pärjää :banghead: vielä tämä järkyttävä pahoinvointi ja joka päiväinen oksentaminen, niin tein nyt päätöksen ja jäin hetkeksi töistä pois. Nyt on vähän rauhallisempi mieli, kun saa käydä oksentamassa kun oksettaa ja saa nukkua sillon kuin nukuttaa. Miulla on tuollainen eskari joka antaa äidin levätä..:Heartred
 
Täällä myös väsymys vaivaa. Edellisessä raskaudessa ei helpottanut missään vaiheessa :dead: kotona olen lasten kanssa, päivällä pakko ottaa lepo/päiväunet, kun pienempi on päiväunilla. Pian neljävuotias ei päiväunille enää suostu, hän saa silloin telkkariaikaa, jotta minä voin levätä. Muuten en kyllä selviäisi mitenkään päin.

Mulla on nyt alkanut rinnat kipeytyä. Tänään 7+6.
 
Mulla tänään 8+0. Vajaan viikon ajan ollut nälkä ihan koko ajan! Hankala yhtälö sen kanssa, että esimerkiksi lämpimät ruoat ei oikein tällä hetkellä maistu, vaan syön salaatteja, jogurtteja, hedelmiä ja leipää. Heräilen yöllä monta kertaa siihen, että vatsa kurisee. Väsymys on kova, työpäivät tuntuvat raskailta. Viikonloppuna nukuin toisena päivänä kahden tunnin päiväunet, ja silti olin taas illalla valmis nukkumaan jo aikaisin.
 
Mites te ootte pärjänneet väsymysoireiden kanssa?

Musta tuntuu et nyt ku oon päässyt pahimmista nälkäkuolemakokemuksista eroon (on edelleen nälkä mutta ei niin järjetön) niin nyt on sitten ollut kauhea kuolemanväsymys. :dead: Oikeasti meinaan nukahtaa päivisin töissä koneen äärelle. Yritän nukkua paljon, vähintään 7 h mut välillä nukun 9-11 tunnin yöunia, ulkoilen päivittäin ja liikun muutenkin, mutta eipä nuo piristä kuin hetkellisesti. Tietenkin myös lepäilen enemmän myös päivisin, nukun välillä päiväunia joita en normaalisti nuku koskaan. Aloitin myös syömään rautaa, kun lievä anemia selittää tätä varmaan osittain. Koitan lohduttautua sillä että tää loppuu kyllä pian, mutta tuntuu kyllä välillä melkoiselta rämpimiseltä arjen keskellä tään väsymyksen kanssa vaikkei edes lapsia vielä ole. Tsempit vaan kaikille teille etenkin jo valmiiksi perheellisille näiden oireiden kanssa pärjäämiseen :smiley-angelic003

Täällä on pakko jaksaa 1-vuotiaiden kaksosten kanssa. Teen heille ruokaa, itselle ruokaa, pyykkään, tiskaan, siivoan kuten ennenkin, mutta paljon väsyneemmin :woot:. Olen nukahtanut lasten viereen jo 22, vaikka yleensä puuhailen ainakin 24. Nyt ei vaan jaksa. Lapset onneksi nukkuu yleensä aamuisin pitkään, mutta heräilevät kyllä öisin.. Onneksi en ole töissä vaan vielä vapaalla :hungover:.
 
Aivan next level väsymys iskenyt 9+ viikolla. Sunnuntaina vedin 12h unet ja päälle kahdet päikkärit, ekat heti aamupalan jälkeen:woot: :sleep002

sain neuvolassa lähetteen onneksi mitattaa myös ferritiinin, joten tulee selvitettyä jos johtuisi siitä. Rautalisää olen syönyt 6kk mutta oma lääkäri kehotti pitää taukoa rv 12 asti, kun oli kaikkea muutakin ollut kehossa meneillään.

onko muilla lisääntynyt väsymys?
 
Aivan next level väsymys iskenyt 9+ viikolla. Sunnuntaina vedin 12h unet ja päälle kahdet päikkärit, ekat heti aamupalan jälkeen:woot: :sleep002

sain neuvolassa lähetteen onneksi mitattaa myös ferritiinin, joten tulee selvitettyä jos johtuisi siitä. Rautalisää olen syönyt 6kk mutta oma lääkäri kehotti pitää taukoa rv 12 asti, kun oli kaikkea muutakin ollut kehossa meneillään.

onko muilla lisääntynyt väsymys?
Mulla kyl kans väsymys lisääntyny, ei oo ongelmia nukahtaa ja viikonloppuna nukuin kans sujuvasti päikkärit ilman vaikutusta yöhön :dead: Nyt just 9+1.
 
Täällä 11+1 ja tosi vähäoireista on ollut. Ei yhtään pahoinvointia ja oikeastaan ainoat oireet on väsymys ja rintojen arkuus. Tää on kyllä ihmeellistä kun kaksoissisko oli sellasessa 24/7 krapulassa koko alkuraskauden o_O pelkäsin samanlaista
 
Mulla oli pari päivää kun ei ollut pahoinvointia. Heti pelästytti, mutta "onneksi" nyt on taas paha olo. :woot:

Raskaudet voi kyllä olla tosi erilaisia. Mulla on tosi monta kaveria, joiden raskaudet on olleet oireettomia.
 
Joko muilla on oireet helpottamaan päin? :)

Mulla on nyt jo yli viikon oireet loistanut poissaolollaan. Kauhea nälkä, väsymys ja pahoinvointi ja muut kummallisuudet noin vain hävisi johonkin siinä 9+5 kieppeillä ja nyt olo on täysin normaali kuin ennen raskautta, oikeestaan vaan mahan pienestä kasvamisesta huomaa raskauden. On ollut kyllä mukava olla ja oon osannut nauttia tästä vaikka tietenkin jännittää että onko kaikki hyvin. Onneksi seuraavaan ultraan on enää 1,5 vk, tänään rv 10+5 :cat:
 
Vielä ei ole helpottanut ja en sitä toisaalta toivokaan kun on vasta 8+5. :) Mulla onnistuneessa raskaudessa pahoinvointi jatkui rakenneultrankin jälkeen hetken joten toivoisin kyllä että tällä kerralla ei tarvitsisi samaa kokea. :smiley-angelic001
 
Ei ole aikaisemmin ollut repäisykipuja, mutta au! Nyt niitä ollut tänään useampi. Ei kyllä kivoja ja huoli heräsi että ovatko sittenkinjotain muuta. Todella nopeita kipuja varsinkin jos vaihdan liikettä, nousen, yskin tai niistän ym
 
Tääl on etova olo ehkä vähän vähentyny, samoin kun aamuinen heikotus (paitsi jos ei syö heti jotain :grin). En malta odottaa nt-ultraa että näkis onko kaikki kunnossa, jännittää jotenkin tosi paljon :nailbiting: 2 viikkoa vielä pitää malttaa!
 
Ja siis noita repäsykipuja on ollu kans, inhottavia kun yhtäkkiä sattuu mut joka kerta ei niin ei osaa varautua. Just esim aivastaessa tullu. Mut ihan normaaleja ovat kyllä, säikäytti kyllä etenki ekassa raskaudessa!
 
Takaisin
Top