Millaisia raskausoireita sinulla on?

Siis apua, oon aivan jääkalikka!! Tietääkö joku mistä palelu johtuis? Sisällä pitäis olla normaali huoneilman lämpötila ja ulkona on käyty lenkillä eikä sekään auta. Nyt makaan lämpöpeiton alla kun en muutakaan keksi, hrrr. Kuumettakaan ei ole. :O on niin kummallista! :eek:
Sama täällä,päivällä töissä on ihan Ok mut iltaisin haluis vaan makoilla peiton alla ja melkein joka ilta on pakko ollut laittaa sauna päälle..sit tuo palelu tuntuu myös rinnoissa tosi ikävältä,hrrrrr
Kai se johtuu hormoneista ja kuuluu asiaan

Oletteko huomanneet, että pahoinvointi olisi jotenkin yhteydessä väsymykseen? Mulla on jo kolmatta viikkoa (nyt 6+0) ollut etovaa oloa aina loppuviikkoa kohden enenevässä määrin. Kun sitten viikonloppuna saa levättyä, onkin alkuviikko mennyt ihan ilman yökkäilyä/etomista.

Muina oireina on oikeastaan vain järkyttävä palelu ihan yötä päivää. Rinnat on varmaan jo niin loppuun kulutettu (4 lasta jo imetetty), että niihin ei tunto palaa koskaan

Onkos muita vähä oireisia vielä? Omat oireet tuntuu vähäisiltä. Toinen raskaus eikä rinnoissa tunnu mitään mikä ihmetyttää eniten, koska ekassa raskaudessa se oli vahvin oire heti ennen plussausta! Tuntui että tissit räjähtää.
Alavatsassa vähän tuntemuksia silloin tällöin ja nälkä ehkä vähän useammin. Pääkipuun heräsin taas tänään ja krapula 24/7 myös liittynyt seuraan. Viikkoja nyt 5+3.
Edellisessä pahoinvointi alkoi 6+1 eli saattaahan se sieltä yllättää vielä

Mulla m
Onkos muita vähä oireisia vielä? Omat oireet tuntuu vähäisiltä. Toinen raskaus eikä rinnoissa tunnu mitään mikä ihmetyttää eniten, koska ekassa raskaudessa se oli vahvin oire heti ennen plussausta! Tuntui että tissit räjähtää.
Alavatsassa vähän tuntemuksia silloin tällöin ja nälkä ehkä vähän useammin. Pääkipuun heräsin taas tänään ja krapula 24/7 myös liittynyt seuraan. Viikkoja nyt 5+3.
Edellisessä pahoinvointi alkoi 6+1 eli saattaahan se sieltä yllättää vielä
Mulla myös toinen raskaus eikä rinnoissa tunnu mitään, ekassa ne turposi heti ja nännit oli tulessa jo ennen plussaa. Kohdussa on kaikenlaisia tuntemuksia kihelmöinnustä repäisykipuihin, röyhyttää, väsyttää ja on kylmä. Ei muita oireita. Tuudittaudun siihen että raskaudet on erilaisia, neuvolatäti lohdutti että iän ja synnytyksen myötä keho ja raskaudet voivat erota paljonkin toisistaan. Mulla tänään 4+6 ja viimeksi joskus 6+ alkoi pahoinvointi, toivon että olisi vielä viikko arvon aikaa...

Mullakaan ei pahoinvointia vielä näy, onneksi. Mutta yöt on ihan härdelliä, nukahdan kyllä heti mutta sitten on hikoilua ja/tai ihme sekavia unia (ja paljon!) ja kunnon uni loppuu aamuyöstä. Ei oo mulle mitenkään normaalia, yleensä nukkuisin vaikka miten pitkään :hilarious:

Mua kans janottaa ihan koko ajan. Lisäksi sykkeet huitelee aika korkealla jo nyt. Mua palelee muutenkin usein joten se ei oo mitenkään erikoista :woot: Itkettää myös herkästi, ärsyttävää :facepalm:

Onko kellään muulla ollut vuotoja? Tähän saakka ei mitään, nyt yhtäkkiä ruskeaa valkovuodon seassa kaks päivää. Ei kipuja, ei mitään muuta. Hyvin vähän, tulee just ja just pikkuhousun suojaan (laitoin kun mustat alkkarit). Pitääkö olla huolissaan?

Onko kellään muulla ollut vuotoja? Tähän saakka ei mitään, nyt yhtäkkiä ruskeaa valkovuodon seassa kaks päivää. Ei kipuja, ei mitään muuta. Hyvin vähän, tulee just ja just pikkuhousun suojaan (laitoin kun mustat alkkarit). Pitääkö olla huolissaan?

Mulla tuli just tänään pyyhkiessä tosi vaaleanpunaista valkovuotoa. Yhden kerran siis aamulla, ei sen jälkeen. Edelleen on näitä raskausoireita, pahoinvoinnit, rintoja aristaa yms. niin en oo niin huolissani.
Ruskeesta en osaa sanoa, kun einoo omaa kokemusta. :confused005

Ei kuulosta vaaralliselta. Enemmän olisin huolissani kirkkaasta verestä :sad001 minulla tuli esikoisen aikana rv 12 verta ja pääsin ultraan, eikä verta tullut enää ja kaikki oli hyvin. Eli voi sitä tulla vaikka olisikin harmitonta.

Mulla tuli just tänään pyyhkiessä tosi vaaleanpunaista valkovuotoa. Yhden kerran siis aamulla, ei sen jälkeen. Edelleen on näitä raskausoireita, pahoinvoinnit, rintoja aristaa yms. niin en oo niin huolissani.
Ruskeesta en osaa sanoa, kun einoo omaa kokemusta. :confused005
Millä viikoilla oot? Luin, että näillä 7 viikon mailla voi istukan porautumisesta kohdun seinään tulla vuotoja, mutta pelkään tietenkin nyt eniten kohdunulkoista tai keskenmenoa :arghh:

Omien laskujen mukaan olis raskausviikko 6 menossa, tänään 5+3.

Mutta samoin kun Ninni tuolla aiemmin kirjoitti, että enemmän olisin huolissaan kirkkaasta verestä. Ainahan sitä voi toki neuvolaan soitella ja kysellä sieltä kun on huolissaan. :)

Alkuraskauden pienet vuodot on käsittääkseni tosi yleisiä ja onneksi lähes aina vaarattomia. Mutta ymmärrän, että huolestuttaa. Aina voi varalta soittaa neuvolaan. Mutta komppaan edellisiä, olisin enemmän huolissani runsaasta tai kirkkaasta vuodosta. Voi olla ihan myös limakalvoista jos on kuivuutta. Ja jos on suunnilleen sitä aikaa kun menkat pitäisi olla, myös se voi aiheuttaa vuotoa. Mutta, aina jos on kovin huolissaan niin voi soittaa neuvolaan, ovat siellä kuitenkin sinua varten :)

Mä huomaan ettei kärsi kyllä jättää ruokailuväliä kovin pitkäksi, vaikka muuten ei huonoa oloa olekaan varsinaisesti. Melko karmea olo kun aamupalan ja lounaan väli venyi :wtf:

Sama ku Daiyalla, tosin aamulla ja aamupäivällä pitää syödä 2 h välein kunnolla, tai muuten on ihmisraunio. :dead::hungover::banghead: Iltapäivällä jo helpottaa :cheers (ja voi olla jopa 3 h ateriaväli)

Täällä karsea väsymys on suurin oire, ja nukun valitettavasti myös todella levottomasti joka tuskin helpottaa asiaa. Tuskaista, kun työni on ajattelutyötä jossa yleensä todella pitkiä päiviä. Eilinen meni sängyssä makoillessa.

Myös lievää pahoinvointia löytyy, mutta sentään vaihtelevasti. Olen ottanut B6-lisää ja inkivääriä joka tuntuu auttavan. Toivottavasti tilanne ei enää tästä kauheasti pahene - nyt siis 6+3.

Täällä karsea väsymys on suurin oire, ja nukun valitettavasti myös todella levottomasti joka tuskin helpottaa asiaa. Tuskaista, kun työni on ajattelutyötä jossa yleensä todella pitkiä päiviä. Eilinen meni sängyssä makoillessa.

Myös lievää pahoinvointia löytyy, mutta sentään vaihtelevasti. Olen ottanut B6-lisää ja inkivääriä joka tuntuu auttavan. Toivottavasti tilanne ei enää tästä kauheasti pahene - nyt siis 6+3.

Tuo väsymys on kyllä tosi inhottavaa. Toivottavasti pian helpottaa.

Tiesithän, että inkivääriä ei ainakaan Suomen ruokasuositusten mukaan suositella raskaana oleville? Siis ainakaan inkiväärivalmisteita, teetä tai ravintolisissä. Mausteenomaisesta käytöstä ei haittaa. Oon kans kuullut, että jossain maissa käytetään pahoinvointiin, mutta tosiaan noissa turvallisen käytön ohjeissa ei suositella...

Tuo väsymys on kyllä tosi inhottavaa. Toivottavasti pian helpottaa.

Tiesithän, että inkivääriä ei ainakaan Suomen ruokasuositusten mukaan suositella raskaana oleville? Siis ainakaan inkiväärivalmisteita, teetä tai ravintolisissä. Mausteenomaisesta käytöstä ei haittaa. Oon kans kuullut, että jossain maissa käytetään pahoinvointiin, mutta tosiaan noissa turvallisen käytön ohjeissa ei suositella...

Kiitos tiedosta! Itse asiassa en tiennyt - asun Englannissa jossa tätä ei pidetä ongelmana, joten jatkan itse asuinmaan suositusten mukaan :)

Kiitos tiedosta! Itse asiassa en tiennyt - asun Englannissa jossa tätä ei pidetä ongelmana, joten jatkan itse asuinmaan suositusten mukaan :)

Aivan, varalta vaan sanoin, pahoittelut jos vaikuttaa että yritin päteä :oops: se on kyllä jännä miten nää suositukset vaihtelee maittain. Kiva kun täällä on odottajia muualtakin maailmalta, kuulee samalla vähän eri käytäntöjä!

Aivan, varalta vaan sanoin, pahoittelut jos vaikuttaa että yritin päteä :oops: se on kyllä jännä miten nää suositukset vaihtelee maittain. Kiva kun täällä on odottajia muualtakin maailmalta, kuulee samalla vähän eri käytäntöjä!

Ei mitään, hyvä tietää (ja pitää varoa selvästi että en vedä inkivääriövereitä)! Eroja tosiaan on varmasti jonkin verran, täällä ainakin raskaana saunominen on aivan kiellettyä.

Takaisin