Millaisia raskausoireita sinulla on?

Yöhikoilu! Siis todella rasittavaa. Nyt kun muistelen niin samaa ollut aiemminkin raskausaikana. Meillä on melko viileä makkari varsinkin näin pakkasilla, ja voitte kuvitella miten palelee kun ensin hikoilee vaatteet ja peiton ihan nihkeäksi :facepalm:
 
Yöhikoilu! Siis todella rasittavaa. Nyt kun muistelen niin samaa ollut aiemminkin raskausaikana. Meillä on melko viileä makkari varsinkin näin pakkasilla, ja voitte kuvitella miten palelee kun ensin hikoilee vaatteet ja peiton ihan nihkeäksi :facepalm:
Mulla samaa, niin ärsyttävää! :bored:
 
Joo mulle itseasiassa tuli tota kanssa. Aivan jäässä tälleen päivällä ja illalla ja sit ku menee sänkyyn niin saa potkia peiton rullalle... Mitä kummaa!!

Nyt on alkanu tuntumaan myös siltä että koko ajan on nälkä...... ja jos ei syö niin sitte alkaa yökötys... ihan mahotonta! Töiden teko kärsii kun koko ajan pitäis jääkaapilla ravata. Vähä pelottaa kanssa että jos tässä nyt alkaa kauheesti mättämään niin paino nousee hirveesti. Imetyksellä kyllä pystyy sitte saamaan normaalipainon takasi.. se on kunnon rasvaimu, mutta silti. xD
 
Näin ensikertalaisena tulee tarkkailtua kaikkia mahdollisia oireita :bookworm: tänään 5+3 ja tähän mennessä ollut väsymystä, jatkuva nälkä, lämpötilan vaihtelut kylmästä hikoiluun, alavatsan kivut, hengästyminen ihan pienestä, jäätävä turvotus, yöunet tosi katkonaisia (ikinä ollut mitään ongelmia nukkumisen kanssa), niin ja pissahätä koko ajan..Sit vielä päälle epäluulo, että onko siellä kohdussa ketään vai ei :nailbiting: eka neuvola-aika vasta 22.2 ja ultrasta ei vielä tietoakaan..menee normikäytännöllä varmaan maaliskuun loppuun :smiley-angry003
 
Näin ensikertalaisena tulee tarkkailtua kaikkia mahdollisia oireita :bookworm: tänään 5+3 ja tähän mennessä ollut väsymystä, jatkuva nälkä, lämpötilan vaihtelut kylmästä hikoiluun, alavatsan kivut, hengästyminen ihan pienestä, jäätävä turvotus, yöunet tosi katkonaisia (ikinä ollut mitään ongelmia nukkumisen kanssa), niin ja pissahätä koko ajan..Sit vielä päälle epäluulo, että onko siellä kohdussa ketään vai ei :nailbiting: eka neuvola-aika vasta 22.2 ja ultrasta ei vielä tietoakaan..menee normikäytännöllä varmaan maaliskuun loppuun :smiley-angry003
Olisitko kuitenki halukas menemään varhaisultraan? Pääkaupunkiseudulla on perhe-arte, siellä halvempi (62€) kun kätilö tekee. Muuten jos menee yksityiselle ni voi maksaa 160-260€
 
Näin ensikertalaisena tulee tarkkailtua kaikkia mahdollisia oireita :bookworm: tänään 5+3 ja tähän mennessä ollut väsymystä, jatkuva nälkä, lämpötilan vaihtelut kylmästä hikoiluun, alavatsan kivut, hengästyminen ihan pienestä, jäätävä turvotus, yöunet tosi katkonaisia (ikinä ollut mitään ongelmia nukkumisen kanssa), niin ja pissahätä koko ajan..Sit vielä päälle epäluulo, että onko siellä kohdussa ketään vai ei :nailbiting: eka neuvola-aika vasta 22.2 ja ultrasta ei vielä tietoakaan..menee normikäytännöllä varmaan maaliskuun loppuun :smiley-angry003

Heippa! Me mennään samoilla päivillä :rolleyes: mulla tänään myös 5+3 ja eka neuvola 24.2. Ultraa oon laskenut ett taitaa olla siellä vkolla 12. Elättelen toiveita et olis jo edellisellä...
 
Näin ensikertalaisena tulee tarkkailtua kaikkia mahdollisia oireita :bookworm: tänään 5+3 ja tähän mennessä ollut väsymystä, jatkuva nälkä, lämpötilan vaihtelut kylmästä hikoiluun, alavatsan kivut, hengästyminen ihan pienestä, jäätävä turvotus, yöunet tosi katkonaisia (ikinä ollut mitään ongelmia nukkumisen kanssa), niin ja pissahätä koko ajan..Sit vielä päälle epäluulo, että onko siellä kohdussa ketään vai ei :nailbiting: eka neuvola-aika vasta 22.2 ja ultrasta ei vielä tietoakaan..menee normikäytännöllä varmaan maaliskuun loppuun :smiley-angry003

Tänään alkanut mullakin tuo hengästyminen ihan vaan kävellessä ja varsinkin maskin kanssa. Lisänä pahoinvointia liikkumisen aikana/jälkeen. Toivottavasti menisi pian ohi, että pääsisi taas harrastamaan ihan hikiliikuntaakin :rolleyes: Ja tunnistan myös tuon huolen siitä, onko masussa mitään/ kaikki hyvin. Varsinkin jos on hetken oireetonta, iskee nakertava epäilys :nailbiting:
 
Tuntuu kääntyvän iltavoittoiseksi tämä ellotus. Onneksi etäkonttorilla on sohva, miten voikin väsyttää näin paljon. Ja nyt viimeisempänä mielialat on alkaneet heittelemään.
 
Olisitko kuitenki halukas menemään varhaisultraan? Pääkaupunkiseudulla on perhe-arte, siellä halvempi (62€) kun kätilö tekee. Muuten jos menee yksityiselle ni voi maksaa 160-260€

Joo katselinkin varhaisultran hintoja ja ollaan vähän kiikun kaakun, onko tarvetta vai ei :dontknow Mennäkö nyt oman mielenrauhan vuoksi vai odotella kiltisti..Kiitos vinkistä!
 
Jatkuva vessassa juokseminen ja väsymys on pahimpia. Tajusin, että olis syytä tehdä testi, kun vatta löi täysin ummelle :bored: Onneks se kesti vaan pari päivää.
 
Mun tissit räjähtää :woot: En muista aikaisemmista raskauksista olleen mut nyt oon hyvin tietoinen koko ajan rintavarustuksesta.

Me mennään juurikin tonne perhe-arteen varhaisultraan. On sen 79€ toimistomaksuineen. Perhe-Arte löytyy myös Lahdesta :) Mä en aikaisemmissa raskauksissa käynyt mutta nyt haluan kyllä mennä, liian pitkä aika odottaa normi nt-ultraan :angelic:
 
Lähinnä palelua ja väsymystä oireina tällä hetkellä, nyt 4+6. Edellisessä raskaudessa alkoi voimakas pahoinvointi viikolla 7. :meh: Meilläkin on suunnitelmissa mennä varhaisultraan parin viikon päästä. :happy:
 
Mä en ollut mitenkään varma raskaudesta - mahdollisuus kuitenkin oli, niin se teki tietysti mielen vilkkaaksi ja salaa toiveikkaaksi, mutta mitään varmaa tunnetta ei todellakaan ollut.

viikko ennen testiä oli pää kipeä yhden päivän.
Koko edeltävän viikon olin ollut niin kiukkuinen että oksat pois (ei mitenkään verrattavissa menkkakiukutteluun ). Sitä ihmettelin itsekin (ja huojennuin positiivisesta tuloksesta, että löytyi joku selitys! ).

lisäksi olin ennen testiä herännyt poikkeuksellisesti kahtena yönä pissalle.

Jatkuva pissalla käynti jatkuu, ja tällä viikolla alkoi nännit kipeytyä.

Ja tietty väsyttää aiempaa vähän enemmän, mut ei toistaiseksi mitenkään tolkuttomasti.

Oksentaminen on mun pahinta painajaista, niin toiv ei sitä tulisi!

nautitaan nyt tästä olosta!
 
Täällä kans yks yöhikoilua, en muista että tätä olis ollut aikasemmissa raskauksissa, mutta nyt kyllä päivät palelee ja yöt hikoilee. Ja lisäksi aina kun kääntää kylkeä niin vatsaa vihlasee niin maan perusteellisesti..

Etova olo on onneks pysyny kurissa, mutta tänään alkoi ripuli :confused: Onko muilla ollu? Vai puskeekohan tässä joku vatsatauti päälle..:smiley-angry017
 
Täällä kans yks yöhikoilua, en muista että tätä olis ollut aikasemmissa raskauksissa, mutta nyt kyllä päivät palelee ja yöt hikoilee. Ja lisäksi aina kun kääntää kylkeä niin vatsaa vihlasee niin maan perusteellisesti..

Etova olo on onneks pysyny kurissa, mutta tänään alkoi ripuli :confused: Onko muilla ollu? Vai puskeekohan tässä joku vatsatauti päälle..:smiley-angry017

Mulla oli! Nyt jo suht rauhoittunut mutta muutamana päivänä oli aivan löysällä vatsa.
 
Täällä kans yks yöhikoilua, en muista että tätä olis ollut aikasemmissa raskauksissa, mutta nyt kyllä päivät palelee ja yöt hikoilee. Ja lisäksi aina kun kääntää kylkeä niin vatsaa vihlasee niin maan perusteellisesti..

Etova olo on onneks pysyny kurissa, mutta tänään alkoi ripuli :confused: Onko muilla ollu? Vai puskeekohan tässä joku vatsatauti päälle..:smiley-angry017

Joo, mahassa kiertää.. En ajatellu että liittyis raskauteen.. Mutta mistäpä sitä tietää... :O
 
Joo, mahassa kiertää.. En ajatellu että liittyis raskauteen.. Mutta mistäpä sitä tietää... :O

no mullakin! Ilmaa on mahassa paljon ja kiertää mahassa. Ajattelin, että olis suolitulehduksesta johtuvaa (päivittäinen lääkitys siihen), mutta voikin sit ollakkin ihan vaan tähän tilanteeseen liittyvääo_O :grin
 
no mullakin! Ilmaa on mahassa paljon ja kiertää mahassa. Ajattelin, että olis suolitulehduksesta johtuvaa (päivittäinen lääkitys siihen), mutta voikin sit ollakkin ihan vaan tähän tilanteeseen liittyvääo_O :grin

Mulla todettiin ibd vuosi sitten. Syyksi laitoin aivan järkyttävän stressin, oli vähä paineita. Nyt on siihe asacol ja lääkäriaika parin viikon päästä. Niitä kaikkia lääkkeitä ei saanutkaan syödä. Toivottavasti pysyy kurissa ettei pahene. On kuulemma kans riski raskaudelle.
 
Mulla todettiin ibd vuosi sitten. Syyksi laitoin aivan järkyttävän stressin, oli vähä paineita. Nyt on siihe asacol ja lääkäriaika parin viikon päästä. Niitä kaikkia lääkkeitä ei saanutkaan syödä. Toivottavasti pysyy kurissa ettei pahene. On kuulemma kans riski raskaudelle.

Kohtalotovereita siis! Mulla todettiin se 2019 alkuvuodesta ja samalla endometrioosi. Isossa endoleikkauksessa 2019/9 lähti suolesta 20cm ja paljon muualta endoa. Suolitulehdus on pysynyt hyvänä, mutta asacol 800x2 menee aamuin illoin. Juttelin mahdollisesta raskaudesta lääkärini kanssa jo syksyllä ja sanoi että on ehdottoman tärkeää jatkaa lääkitystä. Nyt seuraavassa kontrollissa on mahdollista pienentää annosta jos kaikki arvot pysynyt hyvinä. En siis oo ollut huolissani tähän liittyen. :rolleyes:
 
Mun tissit räjähtää :woot: En muista aikaisemmista raskauksista olleen mut nyt oon hyvin tietoinen koko ajan rintavarustuksesta.

Me mennään juurikin tonne perhe-arteen varhaisultraan. On sen 79€ toimistomaksuineen. Perhe-Arte löytyy myös Lahdesta :) Mä en aikaisemmissa raskauksissa käynyt mutta nyt haluan kyllä mennä, liian pitkä aika odottaa normi nt-ultraan :angelic:


Sama täällä tissien kanssa! Plussaa ennen tuli jo se kummallinen tunne maidon nousemisesta, ja nyt tämä on mennyt siihen pisteeseen, että pitää kaivaa imetysliivit kaapista kun tavalliset kiristää ja ahdistaa. En tiennyt että raskausaikana voi jo näin paisua ja kipuilla :wideyed:
 
Takaisin
Top