Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ensimmäisellä kolmanneksella oli pahoinvointia (ei onneksi oksentelua), väsymystä, rintojen arkuutta, suolisto-ongelmia (jäätävät turvotukset, ilmavaivat, ummetusta), suussa aamuisin pahaa makua ja hengitystiheys nopeampaa/syvempää. Nyt onneksi pahoinvointi on rauhoittunut, joskus ajoittain pientä ällötystä. Ei kuitenkaan mitään verrattuna siihen alkuun.. Väsymys myös on suurilta osin väistynyt, taidan olla muiden asioiden takia ajoittain väsyneempi.

Toisella kolmanneksella on nyt ollut ajoittain vihlaisuja alavatsalla, ummetusta sekä rintojen arkuutta. Hengitystiheys edelleen oman kokemuksen mukaan nopeampaa/syvempää. Tämä on vähän inhottava yhdistettynä maskin pitämiseen töissä...
 
Mulla oli alkuun aivan jäätävää pahoinvointia ympäri vuorokauden. Viimeviikolla pahoinvointi kuitenkin loppui lähes kokonaan ja tästä seuras hirveä huoli onko vaivalla kaikki hyvin.. tänään oli onneksi eka ultra ja pienellä oli kaikki kunnossa Tännän alkoi illalla uusi vaiva nimittäin kova alaselkä kipu. Istuminen sattuu ja oikein missään asennossa ei saa oltua.

Kuulostaa tosi kurjalle. Oisitko venäyttäny selän? :/
 
Kunhan ei tuu pica-himoja ja alat syödä sitä multaa :hilarious:

Äläpä! :hilarious: tuo musta multa ei edes haise pahalle. Yleensä en oo ollu kauhee fani mullan ja maan tuoksuille. Ehkä mä kuiteki vielä oon sen verran järkevä etten pistele poskeeni noita.. :hilarious:
 
Moikka! Olen täällä pyörinyt ja lueskellut mutta en kirjoitellut. Nyt mieltä askarruttaa onko kenelläkään ollut tässä tai aikasemmissa raskaudessa sellasta kovaa lamaannuttavaa toispuoleista vatsakipua? Itsellä tuo kipu on nimenomaan vasemmalla puolella ja lamaannuttaa hetkeksi täysin kun koskee niin kovin, pahin kipu kun hellittää huomaa että aina myös samalla supistus päällä kun vatsa kivikova ja kiristää mahaa. Voiko olla kivulias toispuoleinen supistus vain kyseessä :bored: tämä itselle 3 raskaus mutta aikaisemmissa tällästä ei ole ollut.

Tällä hetkellä siis rv 23+1 ja vielä tämän viikon sairaslomalla juurikin ennenaikaisten supistelujen vuoksi, sekä väsymys, oksentelu, pahaolo kiusana..

Ja nuo kipuilut ei ole päivittäisiä että voi olla useampi päivä välissä ja tulee mite tulee, 1 päivässä, 3 päivässä, 3 päivää ei mitään jne.
 
Moikka! Olen täällä pyörinyt ja lueskellut mutta en kirjoitellut. Nyt mieltä askarruttaa onko kenelläkään ollut tässä tai aikasemmissa raskaudessa sellasta kovaa lamaannuttavaa toispuoleista vatsakipua? Itsellä tuo kipu on nimenomaan vasemmalla puolella ja lamaannuttaa hetkeksi täysin kun koskee niin kovin, pahin kipu kun hellittää huomaa että aina myös samalla supistus päällä kun vatsa kivikova ja kiristää mahaa. Voiko olla kivulias toispuoleinen supistus vain kyseessä :bored: tämä itselle 3 raskaus mutta aikaisemmissa tällästä ei ole ollut.

Tällä hetkellä siis rv 23+1 ja vielä tämän viikon sairaslomalla juurikin ennenaikaisten supistelujen vuoksi, sekä väsymys, oksentelu, pahaolo kiusana..

Ja nuo kipuilut ei ole päivittäisiä että voi olla useampi päivä välissä ja tulee mite tulee, 1 päivässä, 3 päivässä, 3 päivää ei mitään jne.

No itsellä on ollut vastaava toispuoleinen kova kipu oikealla puolella kertaalleen ja varmaan supistikin lopulta siinä yhteydessä, mutta koska meni kerrasta ohi, eikä ole vielä palannut, niin yhdistin johonkin kohdun kasvukipuun. Soittaisin kuitenkin melko matalalla kynnyksellä ihan neuvolaan ja kyselisin, onko aihetta huolestua. Itse myös tällä hetkelleä rv23+
 
Moikka! Olen täällä pyörinyt ja lueskellut mutta en kirjoitellut. Nyt mieltä askarruttaa onko kenelläkään ollut tässä tai aikasemmissa raskaudessa sellasta kovaa lamaannuttavaa toispuoleista vatsakipua? Itsellä tuo kipu on nimenomaan vasemmalla puolella ja lamaannuttaa hetkeksi täysin kun koskee niin kovin, pahin kipu kun hellittää huomaa että aina myös samalla supistus päällä kun vatsa kivikova ja kiristää mahaa. Voiko olla kivulias toispuoleinen supistus vain kyseessä :bored: tämä itselle 3 raskaus mutta aikaisemmissa tällästä ei ole ollut.

Tällä hetkellä siis rv 23+1 ja vielä tämän viikon sairaslomalla juurikin ennenaikaisten supistelujen vuoksi, sekä väsymys, oksentelu, pahaolo kiusana..

Ja nuo kipuilut ei ole päivittäisiä että voi olla useampi päivä välissä ja tulee mite tulee, 1 päivässä, 3 päivässä, 3 päivää ei mitään jne.

Hölmö kyssäri varmaan mutta liittyykö vatsakipuun vessassakäyntiä tai syömistä?
 
Heipat kaikille pitkästä aikaa, nyt mennään 36+2 ja kipeitä supistuksia ollut nyt reilu viikon. Yhtenä iltana tuli jo 2 h 5 min välein ja pakkasin paniikissa sairaalakamat muovipussiin :grin Ei tullut lähtö kuitenkaan.

Nyt vaan oon alkanut miettimään, että kuinkakohan kiirettä pitää pitää jos synnytys käynnistyy luonnollisesti, kun mun edellinen synnytys kesti 1h 55 min.. se käynnistettiin hepatoosin takia, mutta eteni luonnollisesti kalvojen puhkasun jälkeen. Terkka sanoi, että jos vedet menee, voi tulla kiire.. onko muita joilla nopeita synnytyksiä takana ja Oisko vielä kokemusta käynnistetyn ja luonnollisesti käynnistyneen eroista?
 
Heipat kaikille pitkästä aikaa, nyt mennään 36+2 ja kipeitä supistuksia ollut nyt reilu viikon. Yhtenä iltana tuli jo 2 h 5 min välein ja pakkasin paniikissa sairaalakamat muovipussiin :grin Ei tullut lähtö kuitenkaan.

Nyt vaan oon alkanut miettimään, että kuinkakohan kiirettä pitää pitää jos synnytys käynnistyy luonnollisesti, kun mun edellinen synnytys kesti 1h 55 min.. se käynnistettiin hepatoosin takia, mutta eteni luonnollisesti kalvojen puhkasun jälkeen. Terkka sanoi, että jos vedet menee, voi tulla kiire.. onko muita joilla nopeita synnytyksiä takana ja Oisko vielä kokemusta käynnistetyn ja luonnollisesti käynnistyneen eroista?

Tähän on varmaan yhtä monta vastausta, kuin on synnyttäjääkin. Mikäli sairaalalle ei ole pitkä matka, niin malttaisin varmaan supistuksienkin kanssa jonkin aikaa kotosalla. Toki mikäli vedet menee, pitää aina ottaa yhteyttä synnärille ja he arvioivat tilanteen. Itse odottelen vasta esikoista, niin en voi kokemuspohjalta neuvoa, mutta tämä nyt on oma ajatus synnytyksen kulusta...
 
Takaisin
Top