Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tessan kans samaa mieltä! Ja yks päivä ku tein intialaista niin mietinkin et tokkopa tää inkivääri nyt kovin myrkkyä voi olla.
Sama juttu, en esim usko että Aasiassa naiset lopettaisi inkiväärin käyttöä raskaana, eli tuskin se nyt ruuan mausteena käytettynä mitään haittaa :happy8

Joo maustekäytössä inkivääri on ok, varmaan enempi riski esim. jotkut lisäravinteet ja vastaavat, joissa ei voi tietää paljonko niissä sitä on ym. :) ja muistelen että just Aasiassa sitä on just käytetty tossa pahoinvoinnin estämisessä. Että tiiäpä näistä sitten :grin

Mutta onpa jännä toi saunominen, vois Suomessa olla melko mielipiteitä herättävää jos saunominen kiellettäisiin :joyful: mä en normaalisti tykkää saunoa kun on alhainen verenpaine, siitä tulee oikeastaan aina huono olo, ja jos on vielä pahoinvointia lisäksi niin eihän se sillon oo hääviä, mutta nyt kun palelee vähän väliä niin oon saunonu paljon useammin ku ennen.

Jee, kiva että meillä on kansainvälistä edustusta lokakuisissa :Heartred

Mulla on aina pääpyörällä kaikista suosituksista, kun lähinnä oon tutustunut Suomen ohjeistuksiin ja suosituksiin, ja sit ruokakaupassa törmään siihen kuinka joka sosepurkissa on hunajaa ja vauvanruokaresepteissä puolet aineksista suomalaisten suositusten vastaista :scratch
Italialainen työkaveri ihmetteli kerran kauhuissaan, että eikö tosiaan voi raskaana juoda edes yhtä lasia viiniä :rolleyes:

Ei mitään, hyvä tietää (ja pitää varoa selvästi että en vedä inkivääriövereitä)! Eroja tosiaan on varmasti jonkin verran, täällä ainakin raskaana saunominen on aivan kiellettyä.

Minä ku nautin oikee olan takaa löylyistä kerranki pääsi huonolta ololta.. xD melkosta, terveyskirjaston mukaan saunominen on ok.

Salmiakista tuli nyt tarkempi ohje jossa kerrottiin että yksi salmiakin ainesosa (jota en muista enkä osaa kirjoittaa) auttaa stressihormonin siirtymisessä äidin verenkierrosta istukan läpi vauvaan, siksi sitä ei suositella.

Salmiakista tuli nyt tarkempi ohje jossa kerrottiin että yksi salmiakin ainesosa (jota en muista enkä osaa kirjoittaa) auttaa stressihormonin siirtymisessä äidin verenkierrosta istukan läpi vauvaan, siksi sitä ei suositella.
Nimenomaan ja tämäkin info on tullut jo 4v sitte :happy: silti kaikki ystäväni ovat syöneet normaalisti raskauden aikana salmiakkia ja lakua :confused005

Olispa suklaakin kiellettyä niin säästyisi monelta ylimääräiseltä raskauskilolta :laughing001

Oireita on jäätävä väsymys joka ei lähde nukkumalla, pahoinvointi, että pitää syödä parin tunnin välein ja aluksi oli menkkamaisia kipuja tai muita tuntemuksia, nyt lähinnä eniten haastaa väsymys&pahoinvointi, mutta hyvästä syystä jaksaa kaiken tän alkuraskauden vaivan kestää, onhan tää niin ihmeellistä kaikesta huolimatta.:):dead:

Täytyypä tulla päivittämään tänne tilanne. Tässä on ollut vähän hiljaiseloa,kun vkl iski ihan jumalaton vatsakipu, jota seurasi yöllinen ripulointi :wideyed:
Seuraavana päivänä alkoi näköhäiriöt ja pääsinkin lääkäriin, jossa todettiin että todennäköisesti migreeniä. Mulla ei siis ennen ole koskaan ollut. Äidilläni alkoi migreeni, kun odotti minua, joten karma kostaa :meh:

Samaan aikaan alkoi pahoinvointi pahenemaan, joten vkl asti on ollut huono olo 24/7. Painoakin lähtenyt 5 päivässä 2 kg :laughing002

Ai niin , Vaapukka puhui palelusta. Täällä on kohtalotoveri, olen jäässä kokoajan, jos ei öitä lasketa :laughing021kynnet on siniset ja vedän vaan lisää kampetta päälle kokoajan.. ja tää väsymys! Ei aikasemmissa raskauksissa ollut näin pahaa väsymystä, voisin vaan nukkua kokoajan, ellei se lisäis tätä pahoinvointia :arghh:

Täytyypä tulla päivittämään tänne tilanne. Tässä on ollut vähän hiljaiseloa,kun vkl iski ihan jumalaton vatsakipu, jota seurasi yöllinen ripulointi :wideyed:
Seuraavana päivänä alkoi näköhäiriöt ja pääsinkin lääkäriin, jossa todettiin että todennäköisesti migreeniä. Mulla ei siis ennen ole koskaan ollut. Äidilläni alkoi migreeni, kun odotti minua, joten karma kostaa :meh:

Samaan aikaan alkoi pahoinvointi pahenemaan, joten vkl asti on ollut huono olo 24/7. Painoakin lähtenyt 5 päivässä 2 kg :laughing002

Ai niin , Vaapukka puhui palelusta. Täällä on kohtalotoveri, olen jäässä kokoajan, jos ei öitä lasketa :laughing021kynnet on siniset ja vedän vaan lisää kampetta päälle kokoajan.. ja tää väsymys! Ei aikasemmissa raskauksissa ollut näin pahaa väsymystä, voisin vaan nukkua kokoajan, ellei se lisäis tätä pahoinvointia :arghh:

Tsemppiä migreenin kanssa! Mulla oli kans esikoisen aikaan, sairastan muutenkin mutta sillon oli ihan jatkuvaa (onneks suht lievää suurimmaksi osaksi). Hormonit tekee mukavia juttuja :meh: Onneksi aika paljon eri lääkkeitä voi käyttää myös raskausaikana, kunhan lääkärin kanssa kattoo mikä cocktail on sulle hyvä. Ei ainakaan minusta kannata yrittää pelkän panadolin kanssa kärvistellä jos ei ole ihan pakko... mulla aloitettiin lopulta estolääkitys sillon, kun en jaksanut sitä ainaista särkyä ja esim. Sumatriptaanista tuli ihan kamala olo :wtf:

Mulla on ollut etovaa oloa plussasta asti, muttei varsinaista pahoinvointia. Edellisessä raskaudessa ei ollut missään vaiheessa paha olo. Outoa. :bored:

Lisäksi alaselkää juilii, mikä aina säikäyttää, mutta muistelisin, että viime raskaudessakin googletin (joo tosi fiksua! :facepalm:) alaselkäkipua heti raskauden alussa, joten josko tuo olisi edelleen ihan normaali oire.

Tsemppiä migreenin kanssa! Mulla oli kans esikoisen aikaan, sairastan muutenkin mutta sillon oli ihan jatkuvaa (onneks suht lievää suurimmaksi osaksi). Hormonit tekee mukavia juttuja :meh: Onneksi aika paljon eri lääkkeitä voi käyttää myös raskausaikana, kunhan lääkärin kanssa kattoo mikä cocktail on sulle hyvä. Ei ainakaan minusta kannata yrittää pelkän panadolin kanssa kärvistellä jos ei ole ihan pakko... mulla aloitettiin lopulta estolääkitys sillon, kun en jaksanut sitä ainaista särkyä ja esim. Sumatriptaanista tuli ihan kamala olo :wtf:

Ikävä kuulla että tää on sulla myös, tosin vertaistuki tulee tarpeeseen :)

Lääkärin kanssa nyt keskusteltiin, että ei vielä estolääkitystä aloteta, kun eka kerta vaan katotaan kuinka usein alkaa niitä tulemaan. Toivotaan ettei kovin usein :happy:

Mun oireet on kadonnut lähes kokonaan sellanen olo ku ei oliskaan raskaana...

Ainoo mikä on edelleen ni oksennusrefleksi on tosi herkässä mut en oo viikkoon oksentanu kertaakaan enkä kokenu juuri pahoinvointia... Toi oksennusrefleksi tulee esim ku syö aamul puuroa ja sit tulee seinä vastaan eikä jaksa enää tai sitte hajuista esim perus roskis ja tiskikone... Mies saanu viimisen viikon hoitaa noi edellä mainitut asiat.. Rinnat ei oo ollu enää kipeet ja muutenki olo on ollu normaali kaikinpuolin... Yritän olla huolestumatta mut silti mietin että onko sielä ketään.. No maanantaina sitten se varhaisultra niin selvii

Mun oireet on kadonnut lähes kokonaan sellanen olo ku ei oliskaan raskaana...

Ainoo mikä on edelleen ni oksennusrefleksi on tosi herkässä mut en oo viikkoon oksentanu kertaakaan enkä kokenu juuri pahoinvointia... Toi oksennusrefleksi tulee esim ku syö aamul puuroa ja sit tulee seinä vastaan eikä jaksa enää tai sitte hajuista esim perus roskis ja tiskikone... Mies saanu viimisen viikon hoitaa noi edellä mainitut asiat.. Rinnat ei oo ollu enää kipeet ja muutenki olo on ollu normaali kaikinpuolin... Yritän olla huolestumatta mut silti mietin että onko sielä ketään.. No maanantaina sitten se varhaisultra niin selvii

Mull kans oireet vähän hellittänyt, vai onko vaan oppinu sietää niitä paremmin. Rinnat tuntuu kipeiltä, kun niihin koskee, mut se jomotus on onneks poissa.

Tällä viikolla on alkanut huono olo. Ei oo oksentaminen vielä lähelläkään, mutta päivisin etova olo. Tuntuu et ruokailukaan ei auta siihen.
Väsymys lisäntyy mut rinnat sitä vastoin vähemmän kipeet.

Takaisin