Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä alkanut lähes kaikki hajut ällöttämään, mm deodorantti, hajuvesi, kahvi ja ruoat. Alkuun joku ruoka runtuu hyvälle ja sitten alkaakin ällöttään haju ja ehkä pientä närästystä. En tiiä mitä tässä joiskaan, vettä oon juonu ja sekin ällöttää.. :meh:
 
Nyt oli kyllä niin käsittämättömän hullu uni viime yönä että ei mitään rajaa o_O
 
Mulla pulssitaso on noussut selvästi, sekä päivällä että urheilukellon mukaan myös nukkuessa. Olin itse kiinnittänyt huomiota tohon pulssin nousuun jo pari päivää ennen plussaa. Nyt kun jälkikäteen katsoin myös mun urheilukellon unitietoja, niin siellä unenaikainen pulssin nousu on tapahtunut jo muutama päivä ovulaation jälkeen.

Mulla on taipumusta nopeaan pulssiin ja lisälyönteihin ja sen vuoksi olenkin syönyt monta vuotta betasalpaajaa tosi pienellä annoksella. Jouduin nyt heti plussasta lopettamaan sen lääkityksen, mutta siis tuo pulssitason nousu oli tapahtunut jo ennen plussaa ja lääkkeen lopettamista, joten yhdistin sen tähän raskauteen.

Tuo tekee kyllä tosi inhottavan olon kun sydän tykyttelee nopeasti. Itse huomaan sen varsinkin paikallaollessa ja iltaisin välillä vaikea nukahtaa kun jyskyttää.

Hei Lani, mulla sama homma korkean sykkeen ja lisälyöntien kanssa. Syön Metoprolol ratiopharmia 0,5x47,5mg päivässä ja ekassa puhelussa neuvolaan ohjeistettiin jatkamaan lääkitystä normaalisti, kunnes lääkäri ottaa kantaa asiaan. Mikä lääkitys sulla oli?
 
Mulla pahimpina oireina edelleen väsymys, kova nälkä sekä rintojen arkuus. Piti hommata jo kaarituettomat liivit, mitä voin yöllä käyttää. Ilman särki aamuisin niin kovin, et nyt on vähän parempi. Harmittaa, ettei pysty ajattelemaankaan juoksemista nyt, kun kaikki tärähtely tuntuu niin epämiellyttävälle :rolleyes:
 
Hei Lani, mulla sama homma korkean sykkeen ja lisälyöntien kanssa. Syön Metoprolol ratiopharmia 0,5x47,5mg päivässä ja ekassa puhelussa neuvolaan ohjeistettiin jatkamaan lääkitystä normaalisti, kunnes lääkäri ottaa kantaa asiaan. Mikä lääkitys sulla oli?

Täällä kans, aikaisemmin oli satunnaisia lisälyöntejä ehkä kerran puoleen vuoteen, ikinä ei ole lääkitystä ollut koska niin harvoin tulee ja ei rasituksessa. Huomaan aina levossa, esim kun istahtaa tai illalla nukkumaan mennessä. Nyt raskauden myötä olen muutaman kerran hoksannut lisälyönnin ja niitähän säikähtää tosi paljon.. mutta ilmeisesti hormoonit voi saada tämän aikaiseksi. Koko ajan pohdin johtuuko jostain mitä syön/en syö, nestehukkaa, liikaa kofeiinia, stressiä jne. Mutta ahdistavia ne on :nailbiting: toivottavasti ne eivät tästä lisäänny.. ja minulla ne on todella vähäisiä kun puhutaan niin vähäisistä että tsemppiä niille kenellä tulee useasti viikossa/päivässä.
 
Hei Lani, mulla sama homma korkean sykkeen ja lisälyöntien kanssa. Syön Metoprolol ratiopharmia 0,5x47,5mg päivässä ja ekassa puhelussa neuvolaan ohjeistettiin jatkamaan lääkitystä normaalisti, kunnes lääkäri ottaa kantaa asiaan. Mikä lääkitys sulla oli?

Tosi hyvä kun laitoit viestiä Mirnikka. Mulla on mennyt monta vuotta Emconcor 1,25mg kerran päivässä. Se on puolikas siitä kaikista miedoimmasta tabletista. Se on pitänyt sykkeen hyvin kurissa (välillä jopa vähän turhankin alhaalla), mutta jokunen päivä ennen plussaa olin tosiaan kiinnittänyt huomiota jo syketason nousuun, vaikka otin silloin vielä tota lääkettä. Ehkä se pieni annos ei ihan silloin plussan aikaan enää riittänyt pitämään sykettä niin alhaalla. Mutta nyt taso on kyllä vielä noussut tostakin kun jätin sen lääkkeen pois.

Gynekologi oli sanonut mulle alkuvuonna, että heti plussasta ko. lääke jätettävä pois, joten en uskaltanut jatkaa sitä. Hyvä tietää, että eivät ainakaan tosta Metoprolinista sanoneet ehdotonta ei:tä heti. Pitääpä itsekin ottaa tämä puheeksi heti ekassa neuvolassa, koska tää jatkuva (päivisin ja öisin) korkea syke todella häiritsee ja väkisin tulee välillä mieleen että toivottavasti se ei rasita kroppaa liikaa.
 
Kuvottaa pitkin päivää ja ihan jäätävä väsymys. Painajaisia ja 1,5h:n välein herännyt nyt kolme yötä...Tissit tuli eilen kipeiksi ja vatsa on tosi turvonnut. Tänään yksi tuttu huomasi ja kysyikin asiasta :D rv. 6 menossa vasta siis
 
Mulla on nyt 4 päivää jatkunu huono olo aamuisin. Kahtena ekana joutui jopa oksentamaan. Nyt oon saanu kuriin syömällä 2 aamupalaa :hilarious: rintojen kipu on melkei hävinny, vähäistä enää. Maha ihan turvonnut pömppö.
 
Alkaa oikeastaan vasta illasta 19 jälkeen olee sellanen olo ettei joka hetki edo. Ei ollu tällaista viime raskaudessa ja en käsitä miten voi olla maha näin turvonnut et joku ulkopuolinenkin siitä arvaa :bored:
 
Alkaa oikeastaan vasta illasta 19 jälkeen olee sellanen olo ettei joka hetki edo. Ei ollu tällaista viime raskaudessa ja en käsitä miten voi olla maha näin turvonnut et joku ulkopuolinenkin siitä arvaa :bored:


Mä oon kans mielessäni naureskellu tällä mahan turvotukselle..:wideyed:o_O:grin ihan hupaisa miten jäätävä pallo, onneks vasta iltasin pahimmillaan niin ei herätä epäilyksiä! Toivotaan et kohta helpottais ja sais tovin vielä piilotella salaisuutta..!
 
Äiti oli pari päivää sitten mukana uimahallissa ja voin vannoa, että katsoi mun mahaa.:wacky:
Onneksi pahin turvotus on vasta iltaisin täälläkin. Miestä se on huvittanut jo monesti, kun kuulemma näytän kuin olisin 4.-5.kuulla:hungover::hilarious:
 
Aloin jo epäilee et olisikin jo pidemmällä, mutta ilmeisesti tokassa raskaudessa voi näkyä mahakin jo aiemmin, eli tää selittänee omalla kohdalla :computer005Kun clearbluen viikot näytti kuitenkin 2-3.
 
Kun lukee mitä oireita voi olla nii kyllähän niitä löytyy mm. väsymystä ja närästystä. Mutta kumpaaki ollu jo ennen raskautta pientä ellotusta ollu välillä ja alamahassa tuntuu erinäisiä pieniä tuntemuksia aina aika-ajoin.
 
Itsekkin olen huvittunut siitä että tyyppi on mustikan kokoinen (vko 6+1). Mutta maha on turvonnut niin että näyttää siltä että raskaus olisi paljon pidemmällä.
 
Mäkin oon huomannut jo tota turvotusta, ja sen lisäksi oli alkuun ruokahaluttomuutta. Tosin noin niinkun muuten olo tuntuu vähän liiankin helpolta, jos nyt ei nivuskipuja, rintojen arkuutta ja alavatsan outoja tuntemuksia huomioida :grin
 
Huomaako kukaan että näin alussa olisi turvotusta havaittavissa? Itse huomaan varsinkin aamuisin että jalat tuntuisi siltä kuin olisi vähän nestettä, toki varmaan vaikuttaa mitä illalla syönyt ja heti mennyt makuulleen, mutta varmaan tämäkin joku oire. Ehkä vähemmän syödä suolaista ja juoda enemmän vettä. Aamuisin myös aineenvaihdunta vilkastuu niin käyn monta kertaa pissalla:grin
 
Aamulla myös ei tiiä onko nälän vuoksi kuvottava olo vai muuten vaan ja saa miettiä mitä sitä söis. Ja todella monet hajut etoo ja ylipäätä hajuaisti on terävöityny välissä ihan liikaakin o_O
 
Kun lukee mitä oireita voi olla nii kyllähän niitä löytyy mm. väsymystä ja närästystä. Mutta kumpaaki ollu jo ennen raskautta pientä ellotusta ollu välillä ja alamahassa tuntuu erinäisiä pieniä tuntemuksia aina aika-ajoin.

Täällä myös närästystä - vatsaa ja ruokatorvea korventaa. Mulla ollut tätä jo joskus ennen raskautta, mutta tuntuu että nyt muutama päivä sitten pahentunut selvästi ja polttelee lähes jatkuvasti.
 
Täällä myös närästystä - vatsaa ja ruokatorvea korventaa. Mulla ollut tätä jo joskus ennen raskautta, mutta tuntuu että nyt muutama päivä sitten pahentunut selvästi ja polttelee lähes jatkuvasti.

Mie en ko en osaa ees arvioida, että onko lisääntynyt vai samanlaista ko ennenkin
 
Huomaako kukaan että näin alussa olisi turvotusta havaittavissa? Itse huomaan varsinkin aamuisin että jalat tuntuisi siltä kuin olisi vähän nestettä, toki varmaan vaikuttaa mitä illalla syönyt ja heti mennyt makuulleen, mutta varmaan tämäkin joku oire. Ehkä vähemmän syödä suolaista ja juoda enemmän vettä. Aamuisin myös aineenvaihdunta vilkastuu niin käyn monta kertaa pissalla:grin

En oo huomannut, toki nyt kun mainitsit niin varmaan rupeen kiinnittämään tähän enemmän huomiota.. :grin:rolleyes:
 
Takaisin
Top