Millaisia raskausoireita sinulla on?

Joo riippuu kyllä ihan täysin päivästä onko oireita vai ei. Parina päivänä ei oo mitään ja sitte taas kaikki mahdolliset oireet :grin

Sitä tietysti heti tossa viikonloppuna mietin, että miksiköhän oireet katosi yhtäkkiä. Mutta hyvä tietää, että tätä vaihtelua on muillakin ja ne kuuluu asiaan :happy:
 
Joo toisina päivinä täysin oireeton!



Ihan mielenkiinnosta et onks lapset kaikki samaa sikupuolta..?
5 ekaa tyttöjä ja kuopus on poika. Ainoa ero oireissa oli se että poikaa odottaessa ei ollut niin pohjatonta väsymystä kun tyttöjä odottaessa.
 
Nyt on muutamana yönä pitänyt käydä vessassa ja päivälläkin tuntuu olevan koko ajan hätä. Muuten aika normaali olo. Minulla kans on ollut oireettomia päiviä, heti tuli mieleen, että onko kaikki kunnossa :eek:
 
Onko muut huomannee että pulssi olisi noussut raskauden aikana? Itse huomaan että pulssi välissä normaalia korkeampi ja saattaa tulla tykytyskin joskus levossa, inhottavan tuntuinen mutta kun tietää että on vaaratonta. Toivottavasti tämä olisi vaan alkuraskauden vitsaus o_O täällä myös pissalla täytyy käydä tiheään ja muistaa syyä tai tulee huono-olo, mutta oksentelu ei vielä ole alkanut. Metalli maistuu suussa ja suu on kuiva.
 
Viime yönä olin aika kipuinen, jotenki vatsalihaksissa ja alavatsalla tuntui sellasta kovaa painetta. Laittoi oksetuttamaankin, mut en kuitenkaan oksentanut. Aamulla heräsin ja ihan kamalat menkkakivut alavatsalla ja selässä.. Toivottavasti ei enteilisi huonoa..
 
Viime yönä olin aika kipuinen, jotenki vatsalihaksissa ja alavatsalla tuntui sellasta kovaa painetta. Laittoi oksetuttamaankin, mut en kuitenkaan oksentanut. Aamulla heräsin ja ihan kamalat menkkakivut alavatsalla ja selässä.. Toivottavasti ei enteilisi huonoa..


Toivottavasti harmitonta vain. Muistan että itellä reipas viikko sitten oli myös alavatsakiou mutta minulla kyllä meni maha löysälle ja se sitten helpotti heti.. eli olikin suolistoperäistä. Mutta säikäyttäähän nuo aina..
 
Onko muut huomannee että pulssi olisi noussut raskauden aikana? Itse huomaan että pulssi välissä normaalia korkeampi ja saattaa tulla tykytyskin joskus levossa, inhottavan tuntuinen mutta kun tietää että on vaaratonta. Toivottavasti tämä olisi vaan alkuraskauden vitsaus o_O täällä myös pissalla täytyy käydä tiheään ja muistaa syyä tai tulee huono-olo, mutta oksentelu ei vielä ole alkanut. Metalli maistuu suussa ja suu on kuiva.

Mulla pulssitaso on noussut selvästi, sekä päivällä että urheilukellon mukaan myös nukkuessa. Olin itse kiinnittänyt huomiota tohon pulssin nousuun jo pari päivää ennen plussaa. Nyt kun jälkikäteen katsoin myös mun urheilukellon unitietoja, niin siellä unenaikainen pulssin nousu on tapahtunut jo muutama päivä ovulaation jälkeen.

Mulla on taipumusta nopeaan pulssiin ja lisälyönteihin ja sen vuoksi olenkin syönyt monta vuotta betasalpaajaa tosi pienellä annoksella. Jouduin nyt heti plussasta lopettamaan sen lääkityksen, mutta siis tuo pulssitason nousu oli tapahtunut jo ennen plussaa ja lääkkeen lopettamista, joten yhdistin sen tähän raskauteen.

Tuo tekee kyllä tosi inhottavan olon kun sydän tykyttelee nopeasti. Itse huomaan sen varsinkin paikallaollessa ja iltaisin välillä vaikea nukahtaa kun jyskyttää.
 
Mulla iski jäätävät tissikivut siinä dpo7-8 ja samalla alkoi kovat nippailut, repäisyt ja jomottelut. Nyt dpo 14, tissit edelleen käsittämättömän kipeät ja nippailua ja jomottelua esiintyy säännöllisen epäsäännöllisesti. Välillä koko ajan, välillä on taukoa ja niin edelleen :joyful:
 
Minulla ihan yllättäen tänään iski töissä pahoinvointi. Mullahan ei oo ollu oikein mitää raskausoireita tässä missään kohtaa, rintojen arkuutta lukuunottamatta. Tänään koko aamun pahaolo, kuvotti, ällötti, mikään ei ollu hyvä. Sit yhtäkkiä oli pakko rynnätä oksentamaan. :depressed:

Vähän helpotti mut piti enne lounastakin vähän puhallella ku meinas paha olo iskee. Toivottavasti ei töissä kovin tarviis oksennella :angelic: tosin tässä kaksi vähä huonosti nukuttua yötä takana, lyhyet unet ja Super aikaiset aamut. En kerenny syyä enne töihi menoa, et pitää varmaa vaa varustautua eväillä jos rupee näyttää siltä et tää jatkuu.
 
Täällä kans tissikipu jatkuu ollut koko ajan ja selkeesti rintsikat puristaa, pitäs käydä isommat ostamassa:rolleyes:
Pääkipu yrittänyt nyt myös, toki voi johtua mistä vain.. kunnon ällötyksiä tai oksenteluja ei ole tullut, huolehtia vaan että syö säännöllisesti.. tämä väsy vaivaa koko ajan semmonen sumuverho-fiilis, vaikka kuin nukkuis niin haukotuttaa.
 
Mulla ei oo edelleenkään muuta kuin aaltoilevat menkkakivut jotka tulee ja menee. Alkoi jo ennen plussaamista ja toistaiseksi jatkuu. Yleensä se kovin kipu tulee nukkumaan mentyä sängyssä. Inhottavaa, ihan kuin kuukautiskramppeja, mutta ne menee ohi itsestään, en oo ottanut panadolia.. luin että kuuluu asiaan kun kohtu kasvaa, kun ei ole jatkuvaa.
 
Mä en oikeastaan vielä edes uskaltais kuulua tänne huhtikuisiin, kun menkkojen pitäis alkaa vasta huomenna tai ylihuomenna, mutta en voi uskoa, että jo about viikolla 3+6 tai jotain voi alkaa heikotus! Kahdesta aiemmasta raskaudesta ei näin ollut. Samaan aikaan olo on hengästynyt, etova ja tekis mieli vaan mehuja ja viileitä ruokia. Koitin syödä lounaskeittoa, mutta tökkii pahasti.

Oli vaan pakko tulla ihmettelemään tätä. :wideyed: Muutoin en taida uskaltautua joukkoon kuin vasta ensi viikolla joskus.
 
Mulla pahimpana oireena ihan mieletön väsymys. Onneks oon saanut ottaa töissä pieniä power napeja.

Muina oireina ollut alavatsaa nipistellyt.
 
Mulla on kans kuiva suu ja vuorotellen jano ja pissahätä. Rinnat on niin arat, etten oo pitänyt rintsikoita pariin viikkoon. Alavatsassa tuntuu kuin joku väreilisi.
 
5+0 tänään. Onko kellään muulla ollut flunssan oireita tähän aikaan? Kurkkukin kipeä. Omaolosta tein koronakyselyn ja sen perusteella ei ainakaan suurta epäilyä sen suuntaan ollut, mutta jäin miettimään..
 
Huimausta ollu nyt muutama päivä ja etova olo. Edellisessä raskaudessa oli kanssa huimausta pitkään, se loppu sit, kun verenpaineet pompsahti m lko korkeiksi yhtäkkiä. Ollaan oltu viikko reissussa, niin sen piikkiin on voinu mennä jotain oireita.
 
Tänään kaupungilla käydessä huomasin että mun hajuaisti on muuttunut! Paikkakunta, jossa ei montaa ruokapaikkaa ole ja kaikki ainakin korttelin tai pari etäällä toisistaan niin silti haistoin ihan koko ajan ruoan. Välillä rasvaisen grilliruoan ja välillä pizzan. Niin ja yks oli kahvila niin se leipomusten tuoksu! En ennen oo mitää huomannut kun siellä oon kulkenut :joyful: Mutta ei kyllä tullut nälkä!
 
Täällä 5+5 ja maha on ollu pari päivää ihan sekasin. Väsymys on tänään ihan jäätävää ja viikon tuntuu että pää on ollu ihan pehmee ja ajatus ei juokse. Alamaha turvottaa huolella :woot::nailbiting::dead: rinnat ihan kosketusarat iltaisin kun riisuu liivit

Ihanaa että on oireita!:Heartpink
 
Mulla on nyt ollu kolmena aamuna ihan tosi etova olo. Tänään piti väkisin ennen töihin lähtöä syyä aamupalaa. Yleensä syön töissä vasta mut tänään oli heti aamusta hirmunen olo. Aattelin et syöminen vois auttaa. Ja taisi se auttaakin. :bored:
 
Moi! 4+3 vasta menossa. Itsellä oireina väsymystä, nenän tukkoisuutta, alaselkä ja vatsa oireilua, mutta rinnat ei oo mitenkään kauheen kipeet. Tosin muistelen, ettei esikoisestakaan ollut. Kovasti odotan pahoinvointia, jota esikoisesta oli. Keväällä yksi keskeytynyt keskenmeno ja siinä ei pahoinvointia ollut. Hullua, et sitä pahoinvointia odottaa, vaikkei se nyt mikään välttämättömyys ole ❤️
 
Takaisin
Top