Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Minulla oli monia oireita jo pitkästi ennen plussaa tai sitten ne oli niitä kuuluisia psyykkisiä oireita.. alkuunhan oli kovasti nippailua alavatsalla, pientä kuvotusta ja nälkä aivan koko ajan. Rinnat kipeytyivät ja metallin maku suussa varsinkin aamuisin.. nyt mennään rv4+3 vielä ei pahoinvointia ole, pientä kuvotusta ja ehkä väsymystä. Nippailut muuttuneet kokonaisvaltaisemmiksi tuntemuksiksi alavatsalla, ehkä semmonen paineen tuntu!? Ja rinnat todella kipeät edelleen. Jännä seurata tässä raskaudessa tuleeko oksentelua kuten edellisessä o_O
 
Dpo 5 alkaen jotain oireita, mitkä voi ainakin halutessaan kuvitella raskausoireiksi :angel4 repäsykipuja, sellanen täysi olo iltasin vaikkei olis syönyt edes just, nippailuja ymsyms. Vähän myöhemmin, ehkä dpo10 alko huimaus.

Nyt iltaisin huonoa oloa ja yhtäkkiä saattaa iskeä armoton väsymys. Huimausta tulee edelleen välillä ja jotain outoa kohinaa tuntuu päässä. Ehkä verenpaineet heittelee? Aiemmissa raskauksissa ei moista ongelmaa kyllä oo ollut, vaan päin vastoin aina hyvät paineet :confused005

Paristi oon myös ollut varma, että nyt tulee ylös :confused2
 
Minulla oli tänään kunnon juilintaa tuosta häpykummusta/luusta.. oli vähä epämiellyttävä tunneo_O aina saa miettiin että onhan kaikki hyvin.

Minullakin samantyylistä huimausta ja kohinaa tuntu, mutta ei pahasti. Välissä tuntuu huono-olo tulevan mutta kun syö niin helpottaa. Saapa nähdä alkaako oksentelut tässä raskaudessa.
 
Minulla oli tänään kunnon juilintaa tuosta häpykummusta/luusta.. oli vähä epämiellyttävä tunneo_O aina saa miettiin että onhan kaikki hyvin.

Minullakin samantyylistä huimausta ja kohinaa tuntu, mutta ei pahasti. Välissä tuntuu huono-olo tulevan mutta kun syö niin helpottaa. Saapa nähdä alkaako oksentelut tässä raskaudessa.

Joo kyllä ne kaikki ihme tuntemukset pistää miettimään. Mua sattu aamulla selkään sillee jomottamalla, mitä ei yleensä oo ja vv holvahti samaan aikaan, nii olin ihan varma, että tässä se nyt sit oli. Onneks ei! Mut hitsi että pelästytti :smiley-ashamed004

Toivottavasti ei tarvis kauheesti oksentaa, vaikka siitä kyllä tuntee sen, että on raskaana :biggrin
 
Joo kyllä ne kaikki ihme tuntemukset pistää miettimään. Mua sattu aamulla selkään sillee jomottamalla, mitä ei yleensä oo ja vv holvahti samaan aikaan, nii olin ihan varma, että tässä se nyt sit oli. Onneks ei! Mut hitsi että pelästytti :smiley-ashamed004

Toivottavasti ei tarvis kauheesti oksentaa, vaikka siitä kyllä tuntee sen, että on raskaana :biggrin

Hui kauhia, no varmana pelästyttää ja kyllä mua ainaki joka vessakäynnillä mietityttää että eihän jää mitään punasta paperiin tai muuta:rolleyes: loppuukohan tämä stressaus ikinä.. tai muistan että alku tämmöstä ja sitten ehkä helpottaa. Kunhan nytkin asukki ois ja oikeassa paikassa :smiley-angelic001
 
Mulla oli ihan hirvee paineentunne mahassa noin viikon ennen ku plussasin. Joka yö heräsin siihen et tuntuu ku ois valtava kakkahätä. Se on tosin loppunu :grin muuten ei minulla ees hirveesti oo ollu oireita, rinnat on kipeät ja väsymystä ja nälkää. Välillä tuntuu mahassa jotain vihlasuja.

Jännittää tosi paljo. Viikonloppuna oli vähän jotain tuhrutteluvuotoja.. Kerkesin jo säikähtää, et tää oli tässä, kun viimeeksi keskenmeno alkoi ihan samalla tavalla. Mutta se onneksi nopeasti väheni ja nyt ei oikeestaan oo ollu sitäkään. Toisaalta helpottaa aatella, et oli mitä vaan niin ei siihen itse voi vaikuttaa. Pitää yrittää olla rauhassa ja uskoa parasta. Vaikka minulla on paha tapa ylianalysoida oloja ja seurailla tuntemuksia, vessapapruu pyyhkiessä tutkia tuleeko verta jne. Eli varmaan itselleni aiheutan turhaa stressiä. :hungover:
 
Täällä alkoi dpo 5 aivastelu. Tissit alkoi turvota ja aristaa samoihin aikoihin, ja dpo 7 nännit alkoi tummeta, niin että mieskin huomasi. Rintojen kova arkuus, nyt jo kipu, herätti toiveita, koska oli uusi oire muihin kiertoihin nähden. Menkkajomotusta/paineentunnetta alavatsalla on ollut myös viikko oviksesta lähtien, välillä kovempaa ja välillä lievempää.
Ja väsymyksestä on saanut maistiaisia, sänky kutsuu iltaisin normaalia aiemmin :wacky:
 
Voi että tämä alkuraskaus on stressaavaa aikaa.. koko ajan miettii onko siellä ketään, jos on onko oikeassa paikassa, onko vielä mukana jne jne mulla oireet vaihtelee lähes joka toinen päivä. Tai tuntuu että välissä kunnolla oireita ja välissä ei muuta kuin rintojen arkuutta. :rolleyes: välissä tulee epätoivoinen olo kun ei oo ollut tuntemuksia ja toisinaan nippailee/jomottaa. Pahoinvointia ei oo tullut mutta nälkä välissä enemmän ja kuiva ja metallinmakuinen suu. Toisaalta vasta niin alussa niin varmaan tällainen kuuluukin alluun.
 
Heti kun kirjoitin tuon palasi tutut paineentuntu alavatsalle, jota ei ole ollut koko päivänä :grin
 
Minulla paineen tunnetta on yhä eniten yöllä. Päivällä ei välttämättä oikein mitään oireita. :bored:

On tämä kyllä stressaavaa aikaa. Mekin ollaan yritetty niin pitkään ja toive omasta lapsesta on aivan valtavan suuri. Välillä tuntuu ihan musertavalla. Joten kamalasti sitä toivoisi, että saisi jonkun varmuuden, että hyvin menee ja tää päättyy hyvin. Vaikka sitä ei kai missään vaiheessa voi saada. :arghh:
 
Täällä jatkuva paineentunne vatsalla. Menkkajomotusta ja repäisykipuja oli taas enemmän töissä, inhottavaa. Pistää jännittämään alkaako menkat sit kuitenkin :nailbiting:
 
Täällä jatkuva paineentunne vatsalla. Menkkajomotusta ja repäisykipuja oli taas enemmän töissä, inhottavaa. Pistää jännittämään alkaako menkat sit kuitenkin :nailbiting:
Mulla oli kans tänää töissä menkkamainen olo. On tää kyl yhtä jännäämistä..
 
Mulla myös ainoa oire toistaiseksi menkkamainen pieni jomotus ja paineentunne alavatsalla. Viime yönä tuli aika pahat alavatsakivut mutta meni onneksi ohi eikä mitään vuotoa ole ollut. Tuntuu myös että vessassa pitää käydä vähän useammin, vähän nälkä koko ajan ja jano. Väsymystä ehkä myös vähän, tai oikeastaan enemmän sellainen levollinen ja rauhallinen olo :dead: Vaikka tietysti jännittääkin!!
 
Me yritettiin 7kk ja nyt tärppäs ❤
Tissit on turvonnu ja hieman arat, painetta tääläkin vatsassa ja alaselkä kipeä l. sellasta menkkajomottelua. Ja kaamee väsymys!
Viikko oviksesta havahduin aamulla siihen kun pojan ääni sanoo "äiti". Hetken kuuntelin ja mietin oliko se meidän teini huhuilemassa oven takana. Ei se ollut. Siitä tiesin jo
 
Toistaiseksi lievät oireet, vatsassa nipustelee ja kuvottaa kevyesti kun verensokerit laskee. Vielä ei kunnon pahoinvointia havaittavissa. Kuiva suu ja jatkuva jano, ja vessassa pitää käydä normaalia useammin, oli syy sitten hätä tai huoli.

Väsymystäkin normaalioloja enemmän.
 
Kauhea väsymys meinaa ottaa vallan.. ja myös huomannut että hien haju muuttunut. En ikinä haise hielle, tänään aamulla vielä kävin suihkussa ja deodoranttia laitoin ja ei kauaa mennyt kun kainaloa haistoin ja hiki haisi. Ja tuntuu että hien haju on myös muuttunut :bag:
 
Kauhea väsymys meinaa ottaa vallan.. ja myös huomannut että hien haju muuttunut. En ikinä haise hielle, tänään aamulla vielä kävin suihkussa ja deodoranttia laitoin ja ei kauaa mennyt kun kainaloa haistoin ja hiki haisi. Ja tuntuu että hien haju on myös muuttunut :bag:

Onpa jännä. En ookkaan ennen kuullut tollasesta raskauteen liittyen.

Mulla särkee toista päivää pää. Eihän se toki välttämättä raskauteen liity, mutta kumminkin. Inhottava vaiva varsinkin, kun ei tahdo pelkkä parasetamoli auttaa :sorry:
 
Onpa jännä. En ookkaan ennen kuullut tollasesta raskauteen liittyen.

Mulla särkee toista päivää pää. Eihän se toki välttämättä raskauteen liity, mutta kumminkin. Inhottava vaiva varsinkin, kun ei tahdo pelkkä parasetamoli auttaa :sorry:


Minä luin tuosta että hien haju tai määrä voi lisääntyä, samoten kuin virtsankin haju. Toisaalta myös haistan kaikki niin terävästi että voi johtua siitäkin:grin

Voi että, pääkipu on kyllä inhottava vaiva ja varsinkin jos joutuu useamman päivän kestämään. Minä luin siitäkin että liittyisi alkuraskauteeno_O tsemppiä, toivottavasti menee ohi!
 
Auttaiskohan tähän särkyyn oksentaminen? :dead: Ei oikein olis koko päivää aikaa maata sängyn pohjalla kylmäpakkaus otsalla :angry1
 
Takaisin
Top