Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ai niin, yksi oire unohtui! Onkohan teillä muilla vastaavaa?

Ihan alusta asti on ollut mahdotonta käyttää housuja jotka yhtään puristaa mahan päältä. Mulla on siis housuja, jotka ei todellakaan oo mitenkään kireitä, mutta eivät täysin joustavia vyötäröltä. Useamman kerran oon yrittänyt aamulla laittaa jalkaan ja hetken päästä todennut, että tuntuu niin inhottavalta mahassa ja jotenkin tulee huono olo. On sitten ollut pakko vaihtaa legginseihin tms... Alkaa vaatetus olla jotenkin yksipuolista tässä.. :joyful: Täytyy varmaan kiertää vähän kirppiksiä...

Juu, alavatsa on erikoisen arka; yhtään ei saa esim. housut kiristää. Eilen joogassa tuntui vatsallaan ollessa siltä, että olisi jotenkin todella pitkällä jo raskaus. Vaikka rinnat tuntui räjähdysherkiltä siinä kovalla matolla maatessa, tuntui kyllä alavatsakin.

Mä jotenkin tuudittaudun siihen, että vatsan valtaisa turvotus alkuraskaudessa on kehon fysiologinen tapa suojella alkiota ulkoisilta ärsykkeiltä - kuten myös niiltä liian kireiltä housuilta. :thumleft
 
Tämä väsymys on jotakin aivan kauheaa.. kuljen vessan ja jääkaapin väliä koko päivän ja muuten makaan sohvalla. Yhtä haukottelua päivät ja tuntuu ettei mikään muu innosta, yön nukun hyvin, toki nyt muutama vessareissu, mutta muuten. Voisko tämä väsymys väistyä.. ja närästys!
 
Mulla on vielä suht oireetonta, mutta viikotkin on vasta 4+4. Etova olo iskee kyllä jo, jos ruokailuvälit venähtää ja alavatsa turpoaa jo nyt hieman iltaa kohden. :wideyed: pahoinvointi mulla alkoi edellisessä raskaudessa 6+0. Ekassa sitä ei ollut, katsotaan tuleeko nyt vai ei.
 
Väsymys on tullut jäädäkseen, päikkärit on tullut nukuttua joka päivä, vaikka öisin olisikin nukkunut ihan ok. Nälkä ja paha olo vaihtelevat. Aamuisin on heti herättyä jotain syötävää/juotava tai olo on kamala. Oksentaa ei onneksi ole tarvinnut, mut yökkimään on joutunut muutamaan kertaan. Täytyy syödä parin tunnin välein jotain, että pysyy aisoissa. :dead:

Sitten nämä mahan nippailut jamenkkajomotukset päivittäin pistää mietityttämään, että onko normaalia. :anyone
 
Väsymys on tullut jäädäkseen, päikkärit on tullut nukuttua joka päivä, vaikka öisin olisikin nukkunut ihan ok. Nälkä ja paha olo vaihtelevat. Aamuisin on heti herättyä jotain syötävää/juotava tai olo on kamala. Oksentaa ei onneksi ole tarvinnut, mut yökkimään on joutunut muutamaan kertaan. Täytyy syödä parin tunnin välein jotain, että pysyy aisoissa. :dead:

Sitten nämä mahan nippailut jamenkkajomotukset päivittäin pistää mietityttämään, että onko normaalia. :anyone

Mä tuolla aiemmin kirjoittelinkin, että menkkaoloja on. Vähän jotenkin ikävältä tuntuu, kun niitä oli 4+ viikolla, sitten loppuivat tai vähenivät ihan huomattavasti ja nyt oon kaksi aamua herännyt siihen, että vähän pidempäänkin on se olo tuntunut. Jotenkin vähän ahdistava fiilis, mutta kyllä mä googlettelin, että niitä voi tulla ihan keskiraskauteenkin asti. Eikä sitten kuitenkaan jää kokonaan päälle, vaan aaltoilee..
 
Täällä järki jätättää ihan huolella!

Eilen hävitin evääni (oli lopulta eteisessä), äsken tyttären hammasharjan olin sujauttanut aivan väärään paikkaan ja tiskikonetta tyhjentäessä havahduin seisovani astiat kädessäni jääkaapilla. :laughing002
 
Nyt kun on oloihin tullut kiinnitettyä enemmän huomiota, niin ainakin tällä viikolla on ollut todella aaltoilevaa. Eli esim. ma-ti huonoa oloa, ke ei mitään oloja, tänään taas aamulla huonoa oloa, mutta meni ohi.

Onko muilla tollasta vaihtelua olossa päivien välillä?:anyone

Itellä ilmeisesti myös unen määrä tuntuisi vaikuttavan tosi paljon tuohon huonoon oloon. Eli esim. ma ja ti lyhyet yöunet = huono olo, ke tosi hyvät ja pitkä yöunet = ei mitään oloja. Jännää :woot: Mutta hyvä tämäkin huomata heti alussa, niin pystyy sitten vaikuttamaan oloihin.

On toi huono olokin kummallinen asia, silloin kun sitä on tuntuu kurjalta mutta silloin kun sitä ei oo alkaa epäillä onko raskauden osalta kaikki hyvin...

Mulla ei oo kahvin kanssa ollut vielä mitään ongelmia juoda.

Normaalisti en mielestäni juo kovin paljoa kahvia (aamulla 1-2 kuppia ja iltapäivällä 1-2 kuppia). Mutta kahvikupit on nykyisin reilun kokoisia (esim. Iittala Koko muki 3dl), joten sen takia on pitänyt miettiä tuota kahvinkin määrää. Ohjeistuksissa on 2-3 kuppia päivässä, mutta näillä tarkoitetaan jotain mummojen minikuppeja :grin niin deseissä maksimi onkin vaan 4,5dl. Oon päätynyt siihen, että aamulla juon noin 1 kupillisen ja iltapäivällä sitten kofeiinitonta, niin ei tarvitse desimitan kanssa laskeskella :grin
 
Nyt kun on oloihin tullut kiinnitettyä enemmän huomiota, niin ainakin tällä viikolla on ollut todella aaltoilevaa. Eli esim. ma-ti huonoa oloa, ke ei mitään oloja, tänään taas aamulla huonoa oloa, mutta meni ohi.

Onko muilla tollasta vaihtelua olossa päivien välillä?:anyone

Itellä ilmeisesti myös unen määrä tuntuisi vaikuttavan tosi paljon tuohon huonoon oloon. Eli esim. ma ja ti lyhyet yöunet = huono olo, ke tosi hyvät ja pitkä yöunet = ei mitään oloja. Jännää :woot: Mutta hyvä tämäkin huomata heti alussa, niin pystyy sitten vaikuttamaan oloihin.

On toi huono olokin kummallinen asia, silloin kun sitä on tuntuu kurjalta mutta silloin kun sitä ei oo alkaa epäillä onko raskauden osalta kaikki hyvin...

Mulla ei oo kahvin kanssa ollut vielä mitään ongelmia juoda.

Normaalisti en mielestäni juo kovin paljoa kahvia (aamulla 1-2 kuppia ja iltapäivällä 1-2 kuppia). Mutta kahvikupit on nykyisin reilun kokoisia (esim. Iittala Koko muki 3dl), joten sen takia on pitänyt miettiä tuota kahvinkin määrää. Ohjeistuksissa on 2-3 kuppia päivässä, mutta näillä tarkoitetaan jotain mummojen minikuppeja :grin niin deseissä maksimi onkin vaan 4,5dl. Oon päätynyt siihen, että aamulla juon noin 1 kupillisen ja iltapäivällä sitten kofeiinitonta, niin ei tarvitse desimitan kanssa laskeskella :grin

Mulla ainakin on isoa vaihtelua!

Tänään juuri töissä kerkesin ottaa oikein pessimistisen asenteen (”tuskinpa siellä mitään elävää edes on”), kun tuntui muutaman tunnin tosi oireettomalta. Sitten iski yhtäkkiä ihan jäätävä väsymys ja ensimmäisen selkeä huonon olon ja huimauksen kohtaus. Työkaveri oli oikein huolissaan, kun näytin kuulemma niin kalpealta ja väsyneemmältä kuin koskaan. Hitto... :laughing021

Töiden jälkeen tuossa nukuin sitten 1,5h päikkärit..
 
Oispa päikkärimahdollisuus töiden jälkeen! Esikoinen pitää vahvasti huolen siitä, että hirveästi ei omaa aikaa arjessa ole. Nyt onneksi ovat isän kanssa lenkillä, niin ehtii vähän somettaa.

Yöt ovat menneet nyt paremmin, eilenkin meinasin nukahtaa jo ennen kahdeksaa ja sain nukutuksi aamuun asti!
 
Valkovuotoa tulee kun hanasta. Ph-suojat siis käyttöön.
 
Finnejä tulee naamaan kuin sieniä sateella. En kestä :oops: ja isoja ja kipeitä vielä! Kestääkö tätä koko 9kk!?
 
Finnejä tulee naamaan kuin sieniä sateella. En kestä :oops: ja isoja ja kipeitä vielä! Kestääkö tätä koko 9kk!?
Minulle on myös tullut ja selkään myös! Ei kiitos tartteisi!! Esikoista odottaessa naama vaan kuivui ja ei näpyn näppyä missään, myöskään hiuksia ei tarvinnut pestä niin usein kuin ennen (poika tuli :wink)
 
Tuntuu, että ne pienetkin oireet, mitä on olleet olisi vähentyneet tämän päivän aikana. Etovaa oloa ei ole tuntunut. Palellut olen kyllä tänäänkin. Jännittää, mitä digi sanoo viikoista aamulla.
 
Minulle on myös tullut ja selkään myös! Ei kiitos tartteisi!! Esikoista odottaessa naama vaan kuivui ja ei näpyn näppyä missään, myöskään hiuksia ei tarvinnut pestä niin usein kuin ennen (poika tuli :wink)


Mulla ollut kahdesta edellisestä alkuraskaudessa juuri selässä näppyjä (ja kaksi poikaa). Nytkin on näppyjä, mutta suurin osa kasvoissa, hiusrajassa ja kaulalla. o_O Toivon kyllä, että nää pian häviäis!
 
Mulla oli pahoja menkkakramppeja plussaamisesta asti, joka päivä yleensä yksi pahempi niin että jouduin menemään makoilemaan 10-15 minuutiksi ja sitten se meni ohi. Ja yöllä tuli yleensä toinen. No eilisestä lähtien ei oo enää ollut, ainoastaan ihan pientä paineentunnetta/jomotusta kohdun seudulla. Nyt 6+4. Sen sijaan aika lailla tasan 6+0 alkoi etominen, koko ajan nälkä ja jano mutta silti ei oikein tee mieli syödä muuta kuin jotain raikasta, hedelmiä ja mehua. Oksua ei sentään tule.
 
Mulla tuli eilen ihan ihme väsymyskohtaus ulkona. Huimasi ja väsytti aivan hirveästi yhtäkkiä. Pelkäsin jo etten pääse kotiin asti, vaan meen jonnekkin nurmikolle nukkumaan.
Sit nukuin puolituntia kotona ja sit "valvoin" ilta yhteentoista ja nukuin aamuun.

Mietin että onko tämmönen väsymyskohtaus tutun kuulonen? Siis ihan kirkkaalta taivaalta oli yllättäen ihan tokkurainen.

Oon nyt kans huomannut herääväni 1-2h ennen herätyskellon soittoa työ- ja vapaa-aamuina. Tämä kai voi olla ihan raskaudesta ja sen hormoneista johtuvaa unirytmin muutostao_O
 
Mä myös heräilen aikaisin vaikka normaalisti kyllä oon aamu-uninen. Ja juu tutulta kuulostaa että kävelyllä voi tulla uuvahdus, hengästyttää ja mielikin on jotenkin herkillä että alkaa pelottaa että jaksaako kotiin ja pärjääkö...
 
Hengästymisen muuten unohdin ihan kokonaan! Se alkoi jo pari päivää ennen plussaa. Ei tarvi kuin yksi kerros nousta rappusia ja puuskutan. Koen kuitenkin normaalisti olevani ihan ok kunnossa.
 
Nyt alkoi täälläkin(5+0) tuo rintojen kipeys. Nännit olleet kipeät kauemmin, mutta nyt semmoses vaihees et tarvii pitää urheiluliivejä(tosin kaarituellisia en käytä ollenkaan), koska rintojen liikkuminen sattuu.

Tää on itelle jotenki pelottava oire sen takia, et liitän kipeät rinnat menkkojen alkuoireeksi(tein ihan raskaustestinkin taas kaks päivää sit ku alkoi pelottaa oireettomuus ja kontrolliviiva oli hyvin haalea kun testiviiva imaisi kaiken värin:love7). Tosin nyt yritän vaan rauhotella itteeni, että tällä kertaa nää rinnat on tämmöset raskauden takia:confused2
 
Takaisin
Top