Millaisia raskausoireita sinulla on?

Huomaako kukaan että näin alussa olisi turvotusta havaittavissa? Itse huomaan varsinkin aamuisin että jalat tuntuisi siltä kuin olisi vähän nestettä, toki varmaan vaikuttaa mitä illalla syönyt ja heti mennyt makuulleen, mutta varmaan tämäkin joku oire. Ehkä vähemmän syödä suolaista ja juoda enemmän vettä. Aamuisin myös aineenvaihdunta vilkastuu niin käyn monta kertaa pissalla:grin


Huomasin tän muutama päivä sitten!! Mulla nyt 6+1. Meni tosin parissa päivässä ohi mutta jalkapöydistä huomasin nesteen kertymisen
 
Mä nukuin viikonloppa paljon, aamusin normaalia pidempään ja päiväunetkin. Sitten koitti sunnuntai ja viime yön vaan pyörin kun ei meinannu unti tulla ja yöllä kun heräs niin ei millään meinannu nukahtaa uudestaan. Aamulla ois kellon soidessa sit uni maistunu! Oon aina ollu hyvä nukahtamaan ja nukkumaan niin turhaudun tosi nopeeta jos en saakkaan unta!
 
Ihan ensimmäiset oirekuvat ovat vielä melko olemattomat.
Pientä sellaista munasarjojen pistelyä ja rintojen arkuutta on ollut kp 21 eteenpäin (kuten joka kierrossa) ja dpo 11-12 välisenä yönä tuli aivan aavistus verensekaista vuotoa pyyhittäessä (tässä kohtaa toki sellaiset epätoivoiset itkut miehelle ja seuraavana päivänä "pettymys" kun ei ne menkat alkaneetkaan). :smiley-ashamed004 Eilen ravasin vatsanpohjan tuntemusten vuoksi vessassa about 1h välein tarkistamassa josko ne jo kuitenkin alkaa...

Ja nyt sitten nuo maagiset kaksi vaaleanpunaista viivaa. Onnea on! :hello2
 
Huomenta ja onnea hirmuisesti BarbaMama81 ja tarrasukkia kaikille!

Täällä oireet ollut öähinnä vatsan turvotus ja nännien arkuus. Viime yönä tuli sitten ryminällä paha olo, vatsakrampit ja huippuna vielä oksennus.
En oo nyt ihan varma, et onko meilla a) mahatauti b) johtuuko toi yöllinen siitä, kun otin vitamiinin viimiseksi illalla suht tyhjään mahaan vai c) ihan vaan raskausoireita level 100.
Toivottavasti ei ainakaan toi a.
 
Huomenta Monstera,

Toivottavasti vointi on parempi :) itse kallistuisin vaihtoehtoon B

Vitamiinin ottaminen tyhjään vatsaan ainakin itselläni on aiheuttanut pahaa oloa ja olo helpottunut kun on oksentanut.
 
Huomenta Monstera,

Toivottavasti vointi on parempi :) itse kallistuisin vaihtoehtoon B

Vitamiinin ottaminen tyhjään vatsaan ainakin itselläni on aiheuttanut pahaa oloa ja olo helpottunut kun on oksentanut.

Krampit helpotti kyllä hetken päästä oksentamisesta. Pelkäsin niin jo taas keskenmenoa ja kaikkea mahdollista, mutta kipu tuskin olisi mennyt ohi, joten taidan kallistua myös tohon vitamiinihommaan.
A vaihtoehtoa toki tukisi se, että mies valittaa mahaansa ja sitä, että on välillä kylmissään. On kyllä herkkävatsainen ja se nyt ottaa nokkiinsa millon mistäkin, että ehkä aika näyttää.
 
Minulla tulee vitskuista huono-olo jos en ota ruoan yhteydessä:grumpy:
 
Lievä pahoinvointi on enää muisto vain. Nyt päivät kuluu petipotilaana. Pahoinvointi on voimakasta, ruokahalu täysin mennyt ja voimat loppu. Kertaalleen jo käynyt nesteytyksessäkin, kun paino tippuu eikä ravinto riitä. Toivon kaikille parempaa vointia! Ja tsemppaan yli äyräiden kanssaodottajia joiden vointi on vielä munkin vointia huonompi!

Eka neuvola tulee tosi myöhään (vielä reilu viikko pitää odottaa) kun ainakin mä kaipaisin tukea jo tähän ihan alkuun :sad001
Oon toki soitellut sinne jo pariinkin kertaan, ja torstaille on lääkäriaika varattuna.

Ja näin alussa vielä! 6+4...
Esikoisen kohdalla ekat oksut tuli 7+0 ja nyt on jo kovin tuttua.
 
Täällä myös vähitellen ilmestynyt väsymystä ja pientä huonoa oloa, joka jatkuu kyllä koko päivän, ei vain aamulla. Parina viime päivänä myös päänsärkyä.

Tykkään yleensä kuumasta ilmasta ja auringossa oleilusta, mutta nyt on huomannut, että viileä ilma (ilmastointi) toimii kyllä paremmin :D

Tuo päänsärky vähän mietityttää, että mitä siihen uskaltaisi ottaa... (onko Panadol ainut?) Tähän mennessä oon koittanut saada vaan ilman lääkkeitä menemään ohi.
 
Täällä myös vähitellen ilmestynyt väsymystä ja pientä huonoa oloa, joka jatkuu kyllä koko päivän, ei vain aamulla. Parina viime päivänä myös päänsärkyä.

Tykkään yleensä kuumasta ilmasta ja auringossa oleilusta, mutta nyt on huomannut, että viileä ilma (ilmastointi) toimii kyllä paremmin :D

Tuo päänsärky vähän mietityttää, että mitä siihen uskaltaisi ottaa... (onko Panadol ainut?) Tähän mennessä oon koittanut saada vaan ilman lääkkeitä menemään ohi.

Mulla ollut normi päänsärkyä ja migreeniä sekaisin. Panadol Fortea olen ottanut silloin kun särky yltyy liian kovaksi tai särkee yöllä niin, että en pysty nukkumaan. Mulla ei toi Panadol tehoa niin hyvin kun toivoisin - eilen päivällä alkoi särky, joka voimistui iltaa kohden ja yöllä iski sitten migreeni. Otin yöllä Panadol Forten ja se onneksi vei kovimman säryn, mutta silti vielä tänäänkin särkee. Onko muut saaneet päänsärkyihin jotain muuta särkylääkettä, mikä käy raskauden aikana?
 
Rinnat arat, vatsaa juilii ja väsyttää ihan järkyttävän paljon. Vielä ei oo hajut alkanut etomaan tai ruokahimot, niitä odotellessa. laughing6
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ollut normi päänsärkyä ja migreeniä sekaisin. Panadol Fortea olen ottanut silloin kun särky yltyy liian kovaksi tai särkee yöllä niin, että en pysty nukkumaan. Mulla ei toi Panadol tehoa niin hyvin kun toivoisin - eilen päivällä alkoi särky, joka voimistui iltaa kohden ja yöllä iski sitten migreeni. Otin yöllä Panadol Forten ja se onneksi vei kovimman säryn, mutta silti vielä tänäänkin särkee. Onko muut saaneet päänsärkyihin jotain muuta särkylääkettä, mikä käy raskauden aikana?


Okei! Täytyy siis tuo Panadol kokeilla. Tsemppiä sullekin päänsäryn kanssa, toivottavasti hellittää! On kyllä kurja vaiva, jos jatkuvasti jatkuu.

Ennen raskautta oon käyttänyt Burana 600 ja on myös reseptillä määrättyä migreenilääkettä. Näistä ajattelin viimeistään neuvolassa kysyä ensi viikolla, voiko käyttää joskus tilapäisesti, jos päänsärky äityy pahaksi. Panadolia en oo aiemmin käyttänyt, en tiedä miten se sitten toimii.

Migreeni yhdityksen sivuilta löytyi myös tietoa aiheesta: https://migreeni.org/tietoa/migreeni/migreeni-ja-raskaus/
 
T
Okei! Täytyy siis tuo Panadol kokeilla. Tsemppiä sullekin päänsäryn kanssa, toivottavasti hellittää! On kyllä kurja vaiva, jos jatkuvasti jatkuu.

Ennen raskautta oon käyttänyt Burana 600 ja on myös reseptillä määrättyä migreenilääkettä. Näistä ajattelin viimeistään neuvolassa kysyä ensi viikolla, voiko käyttää joskus tilapäisesti, jos päänsärky äityy pahaksi. Panadolia en oo aiemmin käyttänyt, en tiedä miten se sitten toimii.

Migreeni yhdityksen sivuilta löytyi myös tietoa aiheesta: https://migreeni.org/tietoa/migreeni/migreeni-ja-raskaus/

Tsemppiä myös sinne! Tuolla Migreeni-sivulla olikin hyvin tietoa asiasta, en ollut sieltä tajunnutkaan kurkata :)
 
Mulla ollut normi päänsärkyä ja migreeniä sekaisin. Panadol Fortea olen ottanut silloin kun särky yltyy liian kovaksi tai särkee yöllä niin, että en pysty nukkumaan. Mulla ei toi Panadol tehoa niin hyvin kun toivoisin - eilen päivällä alkoi särky, joka voimistui iltaa kohden ja yöllä iski sitten migreeni. Otin yöllä Panadol Forten ja se onneksi vei kovimman säryn, mutta silti vielä tänäänkin särkee. Onko muut saaneet päänsärkyihin jotain muuta särkylääkettä, mikä käy raskauden aikana?

Neuvolasta annettiin lupa ottaa 600mg burana. Mulla ei panadol auta yhtään mitään, niin pakko oli, vaikken kauheasti olisi halunnutkaan. Sillä sain katkaistua
särkykierteen, joka oli kestänyt jo useamman päivän. Sen jälkeen en ole ottanut kuin puolikkaan, eli 300mg.
 
Neuvolasta annettiin lupa ottaa 600mg burana. Mulla ei panadol auta yhtään mitään, niin pakko oli, vaikken kauheasti olisi halunnutkaan. Sillä sain katkaistua
särkykierteen, joka oli kestänyt jo useamman päivän. Sen jälkeen en ole ottanut kuin puolikkaan, eli 300mg.

Hyvä tietää, että toi Burana voi olla tarvittaessa sitten sellaisena hätä-hätävarana näin raskausaikanakin. Se on itsellänikin tuntunut ennen kyllä tehokkaammalta kuin Panadol.
 
Minulla on ollut aurallinen migreeni ala-asteikäisestä asti ja viime vuosina on tullut vaan ehkä 1-2 kohtausta vuodessa. Kunnes tulin raskaaksi... Migreeni otti nokkiinsa huolella ja sain ekaa kertaa puhehäiriöitäkin kohtauksen tullessa, se oli tosi pelottavaa. Luulin, että minulla on päässä vikaa ihan kunnolla. Eli kannattaa migreenistä kärsivien varautua siihen, että se saattaa pahentua raskauden aikana.
 
Itellä (4+2) nyt huomannut seuraavat:
-Nännien arkuus
-Välillä etoo, mutta tästä en nyt satavarma onko edes raskaudesta jihtuvaa vielä
-Alavatsa tuntemukset, ei kipua yhtään, mut semmonen outo "herkkä" olo alavatsalla ja jotenkin tuntuu että haluu varoa sen osumista mihinkään
-Vatsan turvotus iltaa kohden

Toivottavasti ei itsellä aktivoidu migreeni tässä raskauden toivottavasti edetessä. Mulla tulee stressistä migreeni jossa: aurat ja näköhäiriöt(ihmisten kasvojen näkemiseen vaikuttaa eniten, tää on jännä: välil en ymmärrä missä järjestyksessä nenä, silmät ja suu on yms.) ja päänsärky silmän taakse(tosin tää särky ei mulla mikään voimakkain mitä oon muiden kokemuksista ymmärtänyt).
Aika-ajoin tulee töissä oltua nököhäiriöiden kanssa hoitamassa hommia kun on kiire ja stressipiikki nousee eteen tulevista muutoksista. Oon kyl muuten ihan ok selviämään stressaantuneenakin, mut tuo migreeni on nyt nyk. työpaikassa aktivoitunu.
 
Syke hakkaa ja henki puuskuttaa. Eilinen joogakin sai sykkeen nousemaan ihan huolella ja kahvakuulan kanssa sai maksimit aikaan ihan heittämällä. Katsotaan kuinka tämän illan spinningin kanssa käy. o_O

Väsymys alkaa vaivata. Työpöydän ääressä olen ollut peräti 30min. ja vedet vaan valuu silmistä väsymyksen vuoksi. Yön nukuin hyvin (kiitos makoisten ja varsin elävien unikuvien), mutta silti olo on kuin raadolla. Mä olen sellainen aina iloinen ja hyväntuulinen elohiiri, joten katsotaan herääkö epäilykset askelten hidastuessa ja kielen roikkuessa poskella. :laughing002
 
Tähän mennessä (6+3) oon huomannut seuraavia oireita:
- Rinnat tosi kipeät ja turvonneet, ei pysty ollenkaan juoksemaan, alussa (4+?) en pystynyt edes nukkumaan mahallaan.
- Kuukautiskipumaisia mahatuntemuksia yhdistettynä sellaiseen ”söin jotain väärää”-mahakipuun. Nuo menkkatuntemukset olivat erityisesti viikon 4+? paikkeilla, mutta palasivat eilen. Se vähän ahdistaa, jotenkin tuntuu nyt ikävältä sellainen olo, mikä tähän asti elämässä on edeltänyt verenvuotoa... Googlettelu kertoisi, että voi näitä oloja tulla pitkin raskautta, mutta silti vähän mietityttää.
- Ihan alussa etenkin oli tosi herkästi liikuttuva olo, nyt viime aikoina ennemminkin vähän sellainen väsähtänyt, välillä negatiivinenkin fiilis.
- Eilen huomasin, että likaisten tiskien tiskikone haisi ihan JÄRKYTTÄVÄLTÄ, samoin ulkona kävellessä pihojen roskikset haisee nenään voimakkasti.
- Täytyy syödä usein, muuten iskee heikotus ja etova olo. Etovaa oloa muutenkin hyvin lievänä aaltoilee.
- Vatsan turvotusta ei ole oikeastaan ollut, paitsi ehkä tänä aamuna..
- Alussa (4+?) nukuin tosi huonosti, saatoin herätä neljältä enkä saanut pariin tuntiin unta. Nyt nukkuminen helpottanut.
- Pieniä nippailuja vatsassa ja vihlomisia lantionseudun nivelissä tms.
- Minullakin tuota sykkeen nousua ja hengästymistä pienestäkin liikunnasta.
- Tein raskaustestin kaksi päivää ennen kuin kuukautisten ois pitänyt alkaa koska oli tukkoinen ja flunssainen olo. Yhdistän sen olon kyllä selvästi raskauteen edelleen.
- Ei ole mitään lamauttavaa väsymystä ollut, mutta päikkäreitä on kyllä tullut nukuttua.
 
Ai niin, yksi oire unohtui! Onkohan teillä muilla vastaavaa?

Ihan alusta asti on ollut mahdotonta käyttää housuja jotka yhtään puristaa mahan päältä. Mulla on siis housuja, jotka ei todellakaan oo mitenkään kireitä, mutta eivät täysin joustavia vyötäröltä. Useamman kerran oon yrittänyt aamulla laittaa jalkaan ja hetken päästä todennut, että tuntuu niin inhottavalta mahassa ja jotenkin tulee huono olo. On sitten ollut pakko vaihtaa legginseihin tms... Alkaa vaatetus olla jotenkin yksipuolista tässä.. :joyful: Täytyy varmaan kiertää vähän kirppiksiä...
 
Takaisin
Top