Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänään oli eka aamu, kun oli etovaa oloa ennen kuin sai aamupalan syötyä. Helpotti onneksi syömisestä. Yh, toivottavasti ei nyt vielä alkaisi :yuck:
 
Minulla alkoi alavatsan juilimiset viikkoa ennen kuin olisi pitänyt alkaa menkat. Esikoisen kanssa oli ihan sama juttu, niin tästä aavistelin, että on tärpännyt. Maha on ollut myös tosi turvonnut etenkin iltaisin.

Tällä hetkellä on aika oireetonta, joskus tuntuu kuin olisi elohiiri kohdussa :grin Mutta olo on ihan hyvä, ei pahoinvointia tai väsymystä.
 
Ei mikään mukava olo yön jälkeen. Oon alkanut heräilemään aamuyöstä vessaan, mitä en yleensä normisti tee. Uni katkeaa siihen ja todella vaikea nukahtaa uusiksi, kun on kylmä ja kuuma ja mikään asento ei ole hyvä. Sitten kun saa unta, niin näkee mielenkiintoisia unia. Näin mm., että mulla oli 46 astetta kuumetta :laughing021
Nyt kun heräsin, niin sellanen outo ahdistus mahassa ja pieni äklötys. Kai se oksu sieltä vielä tulee joku kaunis päivä :smiley-angry017
 
Minulla monstera ihan samaa kuin sinulla, kylmää ja kuumaa välillä, sitte ku tulee hiki niin se tulee kunnolla päälle. Ja tänä aamuna oli kans maha jotenki kipiä ja sai nieleskelä ettei tuu oksu, äkkiä kun söi niin helpotti oloa. Ja tissit ollee todella kipeät o_O
 
Minulla monstera ihan samaa kuin sinulla, kylmää ja kuumaa välillä, sitte ku tulee hiki niin se tulee kunnolla päälle. Ja tänä aamuna oli kans maha jotenki kipiä ja sai nieleskelä ettei tuu oksu, äkkiä kun söi niin helpotti oloa. Ja tissit ollee todella kipeät o_O

Kyllä on aika niin kullannut muistot raskaudesta :biggrin
Ja tissit kans kipeet. Sattuu ihan helkkaristi liivien pois ottaminen ja ihan jo vaikka kylpytakin osuminen :laughing002
 
Kyllä on aika niin kullannut muistot raskaudesta :biggrin
Ja tissit kans kipeet. Sattuu ihan helkkaristi liivien pois ottaminen ja ihan jo vaikka kylpytakin osuminen :laughing002


Niinpä:grin minulla eilen ihan tuntu ku menin nukkuun että nipisteli rintoja, jotenki tosi tympeä kipu. Ja mahallaan ei kyllä voi nukkua..

Oksentelua ei kyllä jaksais, se vei voimat pois.. mutta saa nähdä o_O
 
Joo tää heräily on ihan kaameeta. Tuntuu että aivot ei tomi ollenkaan, kun samaan aikaan väsyttää ja ei voi nukkua.
 
Mulla iski tänään ruokakaupassa käydessä yhtäkkiä ihan tajuton migreeni. Saa nähdä kauanko kestää.. Panadolia en viitsi edes ottaa, kun ei siitä oo ikinä apua mulla näihin hormoneista johtuviin migreeneihin.. Tissit aavistuksen arat, mutta aika vähän. Ja väsymys on ollu jo ennen plussausta ihan kaameeta :wacky:
 
Mä taas alan oleen jo huolissani kun kipeät rinnat on lähes ainoa pysyvä oire eikä nekään nyt niin kipeät oo etteikö selviäis mutta rintsikoiden riisuminen tuntuu kurjalle ja rinnat lähes kosketusarat ensin hetken aikaa. Ja jos sattuu nukkumaan huonosti niin väsymys on heti sellasta totaalista mutta normaalien yöunien jälkeen jaksaa vallan mainiosti.
 
Mulla on ollu tosi voimakas pahoinvointi kahdesta ekasta raskaudesta mutta en muista missä vaiheessa se alko. Onko kellään kokemusta että yhdessä raskaudessa ois huonovointinen mutta toisessa ei..?
 
Mulla on ollu tosi voimakas pahoinvointi kahdesta ekasta raskaudesta mutta en muista missä vaiheessa se alko. Onko kellään kokemusta että yhdessä raskaudessa ois huonovointinen mutta toisessa ei..?


Mulla nyt ei ole kokemusta vielä kuin yhdestä aiemmin, mutta siinä raskaudessa pahoinvointi alkoi viikolla 9. En sitä itsekään aluksi muistanut, mutta piti muistiinpanoista tarkistaa. Toki yksilöllisiä juttuja, mutta voisi ajatella, että siihen mennessä varmaan alkaisi, jos alkaa. Suurimmalla osalla pahoinvointi kuitenkin loppuu jo ekan kolmanneksen jälkeen.
 
Mulla on ollu tosi voimakas pahoinvointi kahdesta ekasta raskaudesta mutta en muista missä vaiheessa se alko. Onko kellään kokemusta että yhdessä raskaudessa ois huonovointinen mutta toisessa ei..?
Mulla on joka kerta ollut vähintään yhtä kamala pahoinvointi. Etova olo alkaa jo ennen plussaa ja voimistiu vähitellen. Yleensä viimeistään rv7 alkanut oksentelu.
 
Edellisessä minulla tais se jatkuva oksentelu alkaa vasta viikon 12 jälkeen ja paheni loppua kohti. Johtui kylläkin ihan järkyttävästä närästyksestä kun vauva majaili niin ylhäällä. Söin estolääkitystä ja samariinia niin paljon kuin kehtasin vikat viikot.

Eilen alkoi voimakas menkkamainen alavatsakipu. Toivottavasti kyse ei kuitenkaan ole mistään hälyyttävästä.
 
Mulla on nuorempana eri suhteesta tyttöraskauksia ja nyt tämä helmikuinen20 on poika. Poikaraskaudessa oli paljon enemmän kuvotusta. Siinä itse asiassa olen oksentanutkin sen ainoan kerran, kun raskaana ollessa on pitänyt. Tosin sekin taisi olla viimeisellä kolmanneksella.:joyful:
Nyt mulla on muka heti jotain kuvotusta, kun plussan sain. Oliskohan psykologista.:hilarious:
 
Onko teillä muilla selvää päivittäistä vaihtelua näissä raskausoireissa?

Mulla oli plussan aikaan/muutaman seuraavan päivän aikana mm. väsymystä, lieviä menkkakipuja ja jatkuva vessahätä Sitten tuli jokunen lähes oireeton päivä, jolloin oli ihan normaaliolo. Mutta nyt taas tänään alkoi lievät menkkakivut ja yhtäkkiä tuli myös huimausta ja väsymystä. Hassua toi oireiden yhtäkkisyys eli olo saattaa muuttua ihan hetkessä jompaan kumpaan suuntaan.
 
Onko teillä muilla selvää päivittäistä vaihtelua näissä raskausoireissa?

Mulla oli plussan aikaan/muutaman seuraavan päivän aikana mm. väsymystä, lieviä menkkakipuja ja jatkuva vessahätä Sitten tuli jokunen lähes oireeton päivä, jolloin oli ihan normaaliolo. Mutta nyt taas tänään alkoi lievät menkkakivut ja yhtäkkiä tuli myös huimausta ja väsymystä. Hassua toi oireiden yhtäkkisyys eli olo saattaa muuttua ihan hetkessä jompaan kumpaan suuntaan.


Joo riippuu kyllä ihan täysin päivästä onko oireita vai ei. Parina päivänä ei oo mitään ja sitte taas kaikki mahdolliset oireet :grin
 
Joo toisina päivinä täysin oireeton!
Mulla on joka kerta ollut vähintään yhtä kamala pahoinvointi. Etova olo alkaa jo ennen plussaa ja voimistiu vähitellen. Yleensä viimeistään rv7 alkanut oksentelu.


Ihan mielenkiinnosta et onks lapset kaikki samaa sikupuolta..?
 
Takaisin
Top