Millaisia raskausoireita sinulla on?

onko sulla raskausoireita?
toivotaan ettei ole vakavaa.
km ei aina ole runsasta vuotoa/kipuja.

Mulla oli raskausoireita mutta ykskaks ei enää väsyttäny, etonu, eikä hajut tullu pistävästi.

Jotenkin sitten aattelin että jaahas, testi oli plussa mutta oireet hävis.

Mulla ei ole keskenmenoista muuta kokemusta kun 20viikolla, se raskaus oli vaikea alusta asti verivuotoineen ja kummallisine jättiklimppeineen, luulin että istukasta lähtee palasia mutta oli joku hematoomajuttu ja meni sitten puolivälissä kesken.

Tuulimunat oli tosi kivuliaita ja ykskaks verivuotavia.
 
Mulla on ykköstyypin diabetes ja huomaa nyt jo, että insuliinin tarve on lisääntynyt kun meinaa vs nousta. Lisäksi on koko ajan joko hiki tai sit kylmä. Yölliset kuolaamiset tullu näköjään nytkin, kun sitä oli viime raskauden keskivaiheilta loppuun asti :hilarious:

Välillä tulee se tunne et onko tuolla mahassa ketään, kun on kuitenkin välillä normaali olo :hilarious:

Mulla oli edellisessä raskaudessa aamuisin tyyny ihan märkä, huvittavaa miten ihmeessä aloinkin kuolaamaan öisin niin että naamassakin oli kuivuneita kuolaviiruja:laughing001
 
Mä oon nyt ollut viikon verran tavallista kiukkusempi, ja tajusin et voikin johtua tästä raskaudesta. Kaipaisi nyt ihan omaa rauhaa. Toisaalta tää korona-aikakin tekee sen et päivät on vähän tylsiä ja samanlaisia, mikä itellä saa vähän ärtyneeksi. Tiedä sit kummasta johtuu vai vähän molemmista.
 
Mulla oli raskausoireita mutta ykskaks ei enää väsyttäny, etonu, eikä hajut tullu pistävästi.

Jotenkin sitten aattelin että jaahas, testi oli plussa mutta oireet hävis.

Mulla ei ole keskenmenoista muuta kokemusta kun 20viikolla, se raskaus oli vaikea alusta asti verivuotoineen ja kummallisine jättiklimppeineen, luulin että istukasta lähtee palasia mutta oli joku hematoomajuttu ja meni sitten puolivälissä kesken.

Tuulimunat oli tosi kivuliaita ja ykskaks verivuotavia.
kuulostaapa todella valitettavalle keskenmenosi :sad001

nämähän on niin yksilöllisiä, mutta aion kertoa tämän silti. itselläni oli joulukuussa kkm joka oli mennyt kesken jo loka-marraskuussa. tuli vain pientä ruskeaa tuhrua, ei ollut kipuja,
tyhmänä luotin neuvolaan (sanoivat normaaliksi). rv11 sitten ei pääkoppa enää kestänyt ja keksin ku/km oireet ja hakeuduin lääkärille ja sitä kautta lähetteellä polille ultrattavaksi ja hcg oli hurja 5600.silti kkm oli tullut jo varhaisilla viikoilla.
tyhjennyslääkkeillä saatiin plussatestit vasta nolliin.
kuten sanoin nämä ovat yksilöllisiä, mutta jos oireesi ovat kadonneet niin ehkä olisi hyvä tarkistuttaa asia.
toivottavasti on harmitonta tiputtelua sinun kohdallasi. se on hyvin yleistä myös.

kerron tämän siksi koska itsellä tuli erittäin petetty olo tuosta että noin pitkään elättelin kaikkia toiveita.
 
Muokattu viimeksi:
Onko teillä minkälaista särkyä?
Itsellä alkoi alavatsan vihlonta jo neljännellä raskausviikolla (keskenmeenneessä vasta joskus kuudennella), ja nyt se on muuttunu erilaiseksi. Välillä toki vihloo, mutta enemmänkin särkee vatsaa ja heijastuu jopa reisiin ja hieman selänkin puolelle. Viikkoja on vasta 5+0 joten mietityttää toki että minkätakia. En osaa oikein kuvailla sitä, hieman samanlaista kuin kuukautiskivut mutta ei kuitenkaan. Enemmän ns. hellänä vatsa ja jos osaatte ajatella miltä kuume tuntuu kropassa, se tuntuu samalta mutta vain alavatsassa, hieman kuin polttelee sieltä. Ja kropan väsymys on armotonta, välillä kun sohvalla makaa niin tuntuu että ei yksinkertaisesti jaksa kättä nostaa ylös.
Lueskelin (tietenkin) että esimerkiksi kohdun ulkoisessa on normaalia kovemmat kivut munasarjoissa, ja virheellisestä raskaudesta huolimatta raskaustestit näyttää vahvaa plussaa. Mitään vuotoja ei ole, eikä myöskään pahoinvointia. Rinnat ei myöskään ole edes kosketusarat, vaikka onkin kovasti turvonneet.
Tiedän, että kaikki raskaudet ovat erilaisia ja kaikki oireet yksilöllisiä eikä koskaan saisi verrata, mutta en tiedä. Kai toivoisi että jollain muullakin on joskus näitä oireita ollut ja kertoo että kaikki voi silti olla ihan hyvin :sad001 Astetta kovempi olen vissiin maalailemaan piruja seinille.


Tsemppiä myös sulle @Pumpuliina :Heartred:Heartred Oliko sulla mikä rv menossa nyt?
 
Onko teillä minkälaista särkyä?
Itsellä alkoi alavatsan vihlonta jo neljännellä raskausviikolla (keskenmeenneessä vasta joskus kuudennella), ja nyt se on muuttunu erilaiseksi. Välillä toki vihloo, mutta enemmänkin särkee vatsaa ja heijastuu jopa reisiin ja hieman selänkin puolelle. Viikkoja on vasta 5+0 joten mietityttää toki että minkätakia. En osaa oikein kuvailla sitä, hieman samanlaista kuin kuukautiskivut mutta ei kuitenkaan. Enemmän ns. hellänä vatsa ja jos osaatte ajatella miltä kuume tuntuu kropassa, se tuntuu samalta mutta vain alavatsassa, hieman kuin polttelee sieltä. Ja kropan väsymys on armotonta, välillä kun sohvalla makaa niin tuntuu että ei yksinkertaisesti jaksa kättä nostaa ylös.
Lueskelin (tietenkin) että esimerkiksi kohdun ulkoisessa on normaalia kovemmat kivut munasarjoissa, ja virheellisestä raskaudesta huolimatta raskaustestit näyttää vahvaa plussaa. Mitään vuotoja ei ole, eikä myöskään pahoinvointia. Rinnat ei myöskään ole edes kosketusarat, vaikka onkin kovasti turvonneet.
Tiedän, että kaikki raskaudet ovat erilaisia ja kaikki oireet yksilöllisiä eikä koskaan saisi verrata, mutta en tiedä. Kai toivoisi että jollain muullakin on joskus näitä oireita ollut ja kertoo että kaikki voi silti olla ihan hyvin :sad001 Astetta kovempi olen vissiin maalailemaan piruja seinille.


Tsemppiä myös sulle @Pumpuliina :Heartred:Heartred Oliko sulla mikä rv menossa nyt?

mulla on ollut kans aika kovia vatsakipuja, välillä tuntuu selän puolella myös, muistan että esikoisesta oli myös todella kovat kivut. Eikös kohdun ulkopuolinen raskaus tunnu aina kovempana kipuna toisella puolella vatsaa?
 
mulla on ollut kans aika kovia vatsakipuja, välillä tuntuu selän puolella myös, muistan että esikoisesta oli myös todella kovat kivut. Eikös kohdun ulkopuolinen raskaus tunnu aina kovempana kipuna toisella puolella vatsaa?

Useissa tapauksissa vissiin joo. Toki joillakin ei välttämättä ku-raskauksissa taida ees olla mitään ihmeellisiä tuntemuksia. Ota ja tiedä :confused:

Mulla nyt ei vertailukohteena olekaan kuin yks keskeytynyt keskenmeno raskaus, joten en osaa sanoa milloin kipu on kova ja milloin ihan normaalia. Mutta kipeämpi olen kuin ensimmäisessä raskaudessa, kyllä. Ja kun sanoin että ei ole pahoinvointia, niin tänään lounas lensi suoraan vessanpönttöön kun sai lautaseni tyhjäksi:meh: Saas nähä mitä tästä vielä tulee.
 
Huhhu mulla ruokailut muuttuneet ihan taisteluksi, aamupalaa pitää syödä kaksi kertaa nii toinen pysyy sisällä
 
Onko kellään ollu alaselkä/selkä kipuja? Miulla oli tuosta kuopuksesta kyllä ihan hirnuset alavatsakivut ja ne säteili sillo kyl koko alakroppaan. Nyt on ollu viikonlopusta niitä alavatsa nippailui enemmänkin, ruokahalu kans ollu aika hyvä. Mutta kyl nää kivut taas laittaa pelottamaan kun noiden kahden vanhemman välillä oli 2 keskenmenoa.. Hyvin alkuvaiheen et nyt jos oo pidemmällä mitä ne, mut muistissa on.

Tää alaselkäkipu on nyt tänää tullu ja on aika moinen.. :sad001 alkava pahoinvointi on hävinnyt ja minuu vaa nyt pelottaa tosi paljon kun ei oikeestaan ees uskottu et meille vauvaa tulis kun miulla todennäköisesti on jotain häikkää munasarjoissa.

Muistan panikoineeni kuopuksen aikaisista kivuista myös tosi paljon ja muistan ne neki oli aika sietämättömii ja olin varma et kesken menis. Vuotoja ei oo ja koko ajan käyn tarkistaa kun valkovuoto on T o d e l l a runsasta.

Toivon vaan niin paljo et tää nyt pysyis matkassa:Heartred lauantaina tein toisen testin ja tosi vahvat viivat tuli kyllä sillon :Heartred jospa hän vaa sinne nyt kovasti koittaa asettua :confused2


Rv 4+6 tännää
 
Muokattu viimeksi:
Täällä vähän hellittänyt kovin pahoinvointi. Tänään palasin töihin ja pikkuevästä napostelin pitkin päivää. Töistä päästyäni hain huoltsikalta Hodarin ja se tuntui erävoitolta. Pystyin myös ekaa kertaa 2 viikkoon kokkaamaan itse lämpimän ruuan. Keho ja mieli on melko puhki näistä 1,5 viikon okenteluista! Nyt palautuessa jotta jaksaa seuraavat kolotukset:bored: Ja epävarmuus piinaa varhaisultrasta ja oloista huolimatta, kun edellinen menehtyi näillä 7-10 viikoilla. Koitan ottaa nää raskaina viikkoina ja helliä ja tsempata itseä niin kuin osaan:thumleft Tsempit meille kaikille vaivaan tai toiseen, tai epävarmuuteen!!
 
Mulla ois nytten 6+4 tulihan ainakin ultrassa näkyviin että siellä on pieni taimi oikeassa paikassa, mutta vasta viikon päästä saan tietää onko sykettä.
Omasta mielestä näin että siinä pientä värinää oli mutta tottakai mieli haluaa aatella niin.
Rv 20 kun meni kesken niin siinä kyllä tuli kummallisia klönttejä ja verta viikoittain, sitten sairaalassa oli tulehdusarvot taivaissa ja kuulemma olisin kuollut jos raskaus olisi jatkunut.
Nyt ei ole mitään kipuja, vähän vuotaa mutta olihan se puolikkaan makkaran kokoinen klöntti aika iso.
Vähän ihmettelen että miten se on voinut tulla kohdusta pois ilman että tuntuu? Se sitten vaan plumpsahti housuun kun yskäisin.
Tulee pitkä viikko mutta sitten tiedän missä mennään!
 
Tin_ti mulla oli/ollut kans! Pääsiäisperjantaina iski kovat alavatsakivut sekä alaselkäkivut. Olivat jatkuvia ja panadolikaan ei auttanut. Sinnittelin maanantaihin asti, kunnes lähdin käymään naistenpolilla. Pieni oli oikeassa paikassa ja syke näkyi. Selvisi, että oon 5+6 ja kaikki näytti olevan ok. (5 päivää vähemmän kun veikkasin). Syytä ei selvinnyt ja nyt alkaa olemaan vain vähäisiä kramppeja pari kertaa päivässä. Vaikka todettiin kaiken olevan ok pelottaa vieläkin. Takana km (jonka jälkeen alkoi tämä heti). Paras veikkaus mitä sain oli kohdun kasvukivut
 
Pari kertaa viikossa oksentelua iltaisin, enemmän yökkäityksiä iltaisin tullut. Väsymystä, nukkumaan aina ennen ysiä. Ummetusta. Tissit ja nännit kipeät ja turpeat. Alaselän ja mahan ajottaista särkyä ja vihlomista. Näen unia kokoajan.
 
Muokattu viimeksi:
:rulezMulla ollut myös jonkin verran alaselässä kipua, mutta selkeästi sellaista joka on vain heijastunut vatsasta. Eli ei suoranaista kipupistettä selässä.
Tää etovuus ja heikotus tuntuu välillä kyllä vievän tajun. Tänään kävin n. tunnin päässä ystäväni luona ja ne matkat oli suoraan sanottuna täyttä helvettiä. Ilman vesipulloa ei voi lähteä mihinkään. Koitan ajatella kaikkien oireiden olevan vain hyvä merkki!

@Pumpuliina iso virtuaalihalaus sulle! :Heartpink
Toivottavasti saat pian hyviä uutisia. Pimennossa olo kai se on pahinta olla. :sorry:
 
Eilisiltana alkoi aivan yllättäen jatkuva menkkamainen särky ja polte alamahalla ja maha turposi tavallistakin isommaksi. Oli piinaavaa, kun tuntui koko ajan, että nytkö ne alkavat ja piti käydä vessassa tarkistamassa vähän väliä alkaako vuoto. No ei onneksi alkanut ja yöllä kivut olivat hävinneet. Aamulla ei muuta kuin olo, että vatsalihakset aivan hellänä. Kyllä säikäytti. Itkeskelin jo miehellekin, että nyt pelottaa tämän olleen tässä. Huoh! On tämä vaan...ylös ja alas menee fiilikset.:nailbiting:
 
Täällä on melko oireetonta. Ainoat selkeät oireet olleet pissalla ramppaaminen ja sellainen pohjaton nälkä. (Olen siis hyvinkin pieniruokainen normaalisti :p)

Mutta mitä ihmettä ovat yölliset pahoinvoinnit, onko se joku juttu? :yuck: Aiemmista raskauksista ei ole pahoinvointia ollutkaan. Olen nyt useampana yönä herännyt todella huonoon oloon.
 
Mulla on nyt muutaman päivän ollut alapäässä kuivaa ku saharassa. Myös ulkopuolelta kipeä ja arka, seksiä ei voi edes miettiä kun alkaa sattumaan. Osaatteko sanoa onko ihan normaalia, vai kannattaako käydä tarkistuttaa? Ei kuitenkaan sellainen hiivaolo yhtään o_O

Huh Miitu kuulostaa ärsylle. Ihan niinku jaksaminen ei olis raskaana jo toista, niin saati sitten jos pahoinvointi herättäis yölläkin kesken unien. :hungover: Tsemppiä! :Heartpink
 
Takaisin
Top