Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on ollu nyt muutaman päivän huono olo lähes 24/7. Mitään ei tee mieli syödä, mutta pakko jotain tukkia naamariin ettei koko ajan yökkäilytä. Lisänä hirveä väsymys ja palelu koko ajan.

Ferritiiniarvot kiinnostais myös, mutta ainakaan ennen ei ole lähetettä saanut jos hb on normaali.
 
Mulla on ollu nyt muutaman päivän huono olo lähes 24/7. Mitään ei tee mieli syödä, mutta pakko jotain tukkia naamariin ettei koko ajan yökkäilytä. Lisänä hirveä väsymys ja palelu koko ajan.

Ferritiiniarvot kiinnostais myös, mutta ainakaan ennen ei ole lähetettä saanut jos hb on normaali.

mulla sama, siis äklötys, väsymys ja palelu. Mä en ole saanut viime päivinä syötyä oikein mitään ja olen jo miettinyt, että onko tämä syömättömyys kuinka haitallista vauvanalulle.
 
Varasin nyt ajan työterveyteen jos ne voisi auttaa ton ferritiiniasian kanssa. Pääasia että vauva saisi rautaa koska sillä iso vaikutus kehitykseen.

Mä maksoin itse oman ferritiinitestauksen Puhdin kautta.
 
Huh, tänään pääsi halailemaan pönttöä ekan kerran :depressed: Mahakin on taas vähän löysällä, aiemmin oli enemmänkin kovan puolella. Palellut on ihan hulluna viime päivät, ajattelin että se liittyy tähän raskauteen mutta nyt on vähän semmonen olo, että saattais olla flunssa tulossa..saapa nähä, voi olla aika raposat oltavat tulossa jos tää oksentelu&mahan löysyys jatkuu ja tähän iskee vielä flunssa lisäksi :sad001
 
Muistakaa ferritiinin ohessa lisäksi d-vitamiinin ja b12 mahdollinen puutos. Toki jos nyt syö raskausajan vitamiineja, noiden testaus ei anna luotettavaa tulosta. D-vitamiinia suosittelisin jokaista ottamaan vahvana, jopa 50-100 ug päivässä. Raskausvitamiineissa on yleensä paljon pienempiä määriä.
 
Katma mitä teet työksesi? Minä olen hoitoalalla ja olen sinnitellyt pahoinvointini ja väsymykseni kanssa.. vielä en ole saikuttanut kun en millään ”kehtaisi” ☹️ Rv7+2
 
Oire kai tämäkin, kun alkaa jo ärsyttämään olla jatkuvasti huolestunut. :banghead: Olen alusta asti seurannut aamupainoa. Se ei ole liikahtanut mihinkään suuntaan. Nyt tietenkin tänä aamuna sain viriteltyä siitä itselleni kauhukuvat päähän! :banghead:
 
Minä oon luovuttanut painon suhteen. Syön ihan koko ajan että jotenkin selviän toimintakykyisenä. Inhottavaa :sad001
 
Mä oon hyppiny seinille kun ei oo käytännössä ollut kuin väsymys, palelu, rintojen arkuus ja äkkinälät oireina, että onko siellä ketään enää edes matkassa. Eilen kävin kurkkaamassa, kaikki on pienellä kunnossa, 8+2 tänään. Jos en tietäisi odottavani, niin en välttämättä edes epäilisi. Paino ei oo noussut vielä juuri mitään, epäilin että näillä lääkkeillä ja äkkinälällä olis noussut enemmän. Vaatteista ei huomaa, paitsi tissit työpaidassa.. Onneksi otin vähän kasvuvaraa jo ennemmin silloin kun paidat tilattiin, en ihan heti jäisi kiinni kun napit pingottaa.

Äitinäiti, äiti, mun sisko -- kaikki oksentaneet oikein kunnolla. Miten voikin olla niin erilaista tää. Toki vielä on hyyvin aikaa itselläkin alkaa se pahoinvointi. Ja melkein oman tuurinsa tietäen, nyt kun on niin tyytyväistä ettei tarvi oksentaa, mä saan vielä sellaset pahoinvoinnit että varmasti tiedän sitten mitä se on o_O.
 
Täällä oireina tällä hetkellä jatkuva nälkä ja tissien kasvu :) Ja on tuo mahakin jo kasvanut, tykkään nukkua mahallaan ja se kyllä onnistuu vielä mutta selvä ero tuntuu jo. Pitäis ostaa imetystyyny niin sitä vois käyttää nyt jo, viime raskaudessakin nukuin sen avulla kyljelläni. Huomenna alkaa 9. viikko!
 
Joo mullakin yökkäyttää koko ajan :sad001 Erona edellisiin raskauksiin on että en oksenna. En tiiä johtuuko siitä että en juuri juo, eli kuiva ruoka ei oikein nouse ylös. Pitäisi varmaan yrittää juoda enemmän (vaikka oksentaminen ei houkuta).
 
Kaipa tää jonkinlainen raskausoire on vaikkakin aika hassu sellainen. Mut oon huomannu että heti plussaamisen jälkeen mun on ollu vaikeeta kattoa kauhuelokuvia. Vaikka joku kohta pelottais, niin silti oon aina pystyny kattomaan ja tiedostan että on vaan elokuva. Mutta nyt raskaana ollessa mua alkaa aina jossakin vaiheessa ihan ahdistamaan ja joudun miettimään et pystynkö kattomaan loppuun asti vai en, välillä joutuu lopettamaan kesken. Vaikka olis sellanen leffa kyseessä missä ei oikeesti oo päätä eikä häntää, niin silti jossain vaiheessa ahistus iskee :bored:
 
Kaipa tää jonkinlainen raskausoire on vaikkakin aika hassu sellainen. Mut oon huomannu että heti plussaamisen jälkeen mun on ollu vaikeeta kattoa kauhuelokuvia. Vaikka joku kohta pelottais, niin silti oon aina pystyny kattomaan ja tiedostan että on vaan elokuva. Mutta nyt raskaana ollessa mua alkaa aina jossakin vaiheessa ihan ahdistamaan ja joudun miettimään et pystynkö kattomaan loppuun asti vai en, välillä joutuu lopettamaan kesken. Vaikka olis sellanen leffa kyseessä missä ei oikeesti oo päätä eikä häntää, niin silti jossain vaiheessa ahistus iskee :bored:
Mulla tulee samat fiilikset Avara luonto-ohjelmasta. Ahdistaa, kun siinä käy jollekin aina huonosti. Ja se tuntuu sellaiselta musertavalta. Vaikea selittää, kun ei mulle siitä normioloissa ikinä ole tullut tällaisia fiiliksiä. Varmaan nää hormonit tekee.
 
Mä oon joutunu lopettamaan jopa uutisten katsomisen/lukemisen, ku huonot uutiset saa ahdistumaan. :bookworm:
 
Onhan tää ihan hullua tän pahoinvoinnin kanssa, mikään ruoka mitä on aikasemmin syönyt ei enää uppoa ollenkaan. Aikasemmin söin paljon salaattia, rahkaa ja raejuustoa ja nyt noiden ajattelukin oksettaa. Varsinkin jos mietin sitä salaattiannosta minkä normaalisti söin lounaaksi niin tulee oksennus kurkkuun :yuck:Oikeestaan tuntuu että kaikki ruoka ällöttää tällä hetkellä, mutta silti olis pakko syödä jotain vähän väliä että olo olis etes pikkasen vähemmän öklö. Eilinen meni aikalailla leivän, jogurtin, mehun, riisisuklaan ja sipsin voimilla, koska ne oli ainoita "ruokia" mitä sai ilman suurempia yökkäilyjä alas. Jos olisin viikko takaperin tiennyt mitä syön tällä hetkellä niin olisin pyörtynyt kauhusta :laughing021
 
Onhan tää ihan hullua tän pahoinvoinnin kanssa, mikään ruoka mitä on aikasemmin syönyt ei enää uppoa ollenkaan. Aikasemmin söin paljon salaattia, rahkaa ja raejuustoa ja nyt noiden ajattelukin oksettaa. Varsinkin jos mietin sitä salaattiannosta minkä normaalisti söin lounaaksi niin tulee oksennus kurkkuun :yuck:Oikeestaan tuntuu että kaikki ruoka ällöttää tällä hetkellä, mutta silti olis pakko syödä jotain vähän väliä että olo olis etes pikkasen vähemmän öklö. Eilinen meni aikalailla leivän, jogurtin, mehun, riisisuklaan ja sipsin voimilla, koska ne oli ainoita "ruokia" mitä sai ilman suurempia yökkäilyjä alas. Jos olisin viikko takaperin tiennyt mitä syön tällä hetkellä niin olisin pyörtynyt kauhusta :laughing021

Joo, ei paljon kans naurata tää et joku päivä ainoa asia, jota voi kuvitella edes syövänsä on just jotkut sipsit... Ja ihan jakomielitautista, että koko ajan on nälkä mut about kaikki yökkäyttää. Varmaan riippuu tähtien asennosta, että mitä voi kuvitella tänään syövänsä ei mene enää huomenna. Ei paljon voi ennakoida. Vähän sillee että mitä tänään haluaisin oksentaa? :laughing021 Ei kyllä sinänsä halua edes syödä mitään aiempia lempiruokia ettei niistä tule inhokkeja.
 
Viime lauantaina ja tänään aamulla oli vähän huono olo, mutta saattoi olla muutakin kuin raskaus.. helpotti kun söi väkisin. Tänään tuore munkki vei sen olon pois. Ruokahalu on vähän huonontunut, syön mielitekojen pohjalta, mutta esim normaalisti sipsit kelpaisi milloin vain, nyt olen vain että äh. Ananas ja appelsiini himottaa, ihan sylki nousee suuhun. Normaalisti laihtuisin näillä kaloreilla, mutta nyt olo on masussa silti turpea aamusta lähtien.
 
Mulla ”onneksi” ruoka maistuu. Aiemmissa raskauksissa oksetti paljon enemmän, nyt se on semmoista ällötystä ja yökkäilyä. Nälkä pahentaa tilannetta.
 
Mulla on ollu nyt muutaman päivän huono olo lähes 24/7. Mitään ei tee mieli syödä, mutta pakko jotain tukkia naamariin ettei koko ajan yökkäilytä. Lisänä hirveä väsymys ja palelu koko ajan.

Ferritiiniarvot kiinnostais myös, mutta ainakaan ennen ei ole lähetettä saanut jos hb on normaali.
Juu ei saa.. Oon yrittänyt ferritiiniarvoja pyytää ja puhunut niiden merkityksestä jne mutta vastaukset on vaan tyyliin, nii, mmm, mmm joo.:smiley-angry007:disgust
 
Takaisin
Top