Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mites muilla tuo lämmönnousu? Mulla aina raskaus nostaa normilämmön normi 35,9 noin 0,5-1 astetta. En nyt ole mittaillut ahkerasti, mutta esimerkiksi tänään aamulla oli 37,15. Tulkitsisinko tuon jo johtuvan alkavasta flunssasta vai onkohan tuo nyt vaan uusi normi. :hungover:
 
Mites muilla tuo lämmönnousu? Mulla aina raskaus nostaa normilämmön normi 35,9 noin 0,5-1 astetta. En nyt ole mittaillut ahkerasti, mutta esimerkiksi tänään aamulla oli 37,15. Tulkitsisinko tuon jo johtuvan alkavasta flunssasta vai onkohan tuo nyt vaan uusi normi. :hungover:

Ovulaatiosta lähtien aamulämpö on ollut +0,1-0,5°C. Tänään oli +0,0 mutta Oura mittaa lämpöä joka aamu, ja käytännössä normaali lämpötilani on 36,1°C, ja aamuisin normaalisti se voi heittää jopa miinuksen puolelle (aamuyöllä ruumiinlämpö laskee?).
 

Liitteet

  • Screenshot_20200226-092239_Oura.jpg
    Screenshot_20200226-092239_Oura.jpg
    23.1 KB · Katsottu: 4
Täällä ei aamulämmön ja tissien kasvamisen lisäksi tänään taas muuta, 5+2
 
Tää väsymys on jotain uskomatonta :hungover: viime yönä nukuin erittäin sikeästi vähän yli 9 tuntia ja silti meinaa pystyyn nukahtaa...
 
Pari kertaa on ollut pieni etova olo, ei kertaakaan oksettanut.
Mutta nälkä. Voi päivää! Eilen söin päivällä ja lisäksi töistätultuani söin kunnolla. Kympin aikaan oli jo nälkä, oikeasti melkein sarjaa "mahaan sattuu"-nälkä. Eihän tuo pieni sentin papu vielä niinpaljoa vaadi että mun täytyy pupeltaa kaikenaikaa :wideyed:. Äitinsä paisuu kohta kuin pullataikina tällävauhdilla :facepalm:
Tissit on kasvaneet jonkunverran, työpaita varmaan paljastaa mut ensimmäisenä töissä. Arat ne on, muttei enää niin pahat kuin aikaisemmin. Eikä ne oo olleet koko aikana niin kipeät kuin ekalla kerralla joka oli kkm.
Väsykohtauksia oli aiemmin, nukahtelin sohvalle. Nyt sekään ei oo pariin päivään vaivannut. Yöuniin ei vaikuttanut, nukuin sen saman 4-6h mitä normistikin.
Kylmä mun tuntuu olevan koko ajan, lämmöt on vähän koholla kun oon mitannut.
Maha nipistelee, maanantaina varsinkin oli sellainen tunne kun on kun on menkat, säteili ihan jalkoihin asti. Neuvolan mukaan kasvavasta kohdusta johtuvaa. Toivottavasti.
 
Pari kertaa on ollut pieni etova olo, ei kertaakaan oksettanut.
Mutta nälkä. Voi päivää! Eilen söin päivällä ja lisäksi töistätultuani söin kunnolla. Kympin aikaan oli jo nälkä, oikeasti melkein sarjaa "mahaan sattuu"-nälkä. Eihän tuo pieni sentin papu vielä niinpaljoa vaadi että mun täytyy pupeltaa kaikenaikaa :wideyed:. Äitinsä paisuu kohta kuin pullataikina tällävauhdilla :facepalm:
Tissit on kasvaneet jonkunverran, työpaita varmaan paljastaa mut ensimmäisenä töissä. Arat ne on, muttei enää niin pahat kuin aikaisemmin. Eikä ne oo olleet koko aikana niin kipeät kuin ekalla kerralla joka oli kkm.
Väsykohtauksia oli aiemmin, nukahtelin sohvalle. Nyt sekään ei oo pariin päivään vaivannut. Yöuniin ei vaikuttanut, nukuin sen saman 4-6h mitä normistikin.
Kylmä mun tuntuu olevan koko ajan, lämmöt on vähän koholla kun oon mitannut.
Maha nipistelee, maanantaina varsinkin oli sellainen tunne kun on kun on menkat, säteili ihan jalkoihin asti. Neuvolan mukaan kasvavasta kohdusta johtuvaa. Toivottavasti.

Miten ihmeessä selviät 4-6 tunnin yöunilla? :grin
 
Mietin aivan samaa! :oops: Noin lyhyestä unentarpeesta on hyötyä sitten vauva-aikana. :grin
 
Mä hain myös pahoinvointirannekkeet ja Rennietä. Jospa tää olo niillä edes vähän taittuisi.
 
Sympatiat kaikille pahoinvoinnista kärsiville, se on kyllä jotain niin kamalaa :hungover:

Mua vaan rassaa tämä kun ei ole yhtään mitään pienintäkään oiretta. Olisi edes jotain pientä, mutta ei niin ei. Nyt siis rv 6+4
 
Janksu ja Eetla, ei se 4-6h oikein riittäisikään. Onneksi viikonloppuisin saa nukuttua aamuyöstä sitten vielä lisää ja vähän univelkaa pois. Toivottavasti pieni nukkuu sitten sen 00-04 välin että saan edes tämän mun "normaalin" yöunen, auta armias jos se valvoo tuon pätkän, loppuu mun nukkuminen kokonaan :nailbiting:

7+4, tissikipu helpottanut, on oikeastaan vasta illasta kipeät. Mahan juiliminen helpottanut. Eilen ei tullut sitä justnytruokaamulle-tyyppistä äkkinälkää, ennemminkin ollut ähkyntuntua vaikkei syömiset oo olleet määrällisesti paljot. Hyväkin vain ettei tule liikaa ylimääräistä. Kylmyys jatkuu. Alkavaa närästyksentunnetta? Ei vielä mielitekoja eikä ällötyksiä. Eilen niistäessä tihkutti verta, nenän limakalvot taitaa olla kuivat.

Jos tämä olisi luomusti enkä siis tietäisi odottavani, en näillä oireilla varmaan ees epäilisi kyytiläisestä. Onkohan se matkassa enää.. Kkm aikaan oli sama, silloin oli tunne ettei kaikki ole ok, nyt ei varsinaisesti samaa tunnetta mutta pelko että tilanne toistuu.
Ei auta kuin lähettää :smiley-angelic001 universumille ja toivoa parasta.
 
Mua vaan rassaa tämä kun ei ole yhtään mitään pienintäkään oiretta. Olisi edes jotain pientä, mutta ei niin ei. Nyt siis rv 6+4

Mulla on samat viikot ja sama tilanne. Viime viikolla oli vielä normaalista poikkeavaa väsymystä ja jatkuvaa näläntunnetta, mutta nyt ei oo oikein niitäkään ollu. Vähän on välillä etova olo ja ajatus joistain ruuista ällöttää (tässä just istun lounaalla ja yritän saada ei-niin-mieleistä mössöä syötyä), mutta tosi selkeää pahoinvointia ei oo. Ehkä tästä pitäis vaan olla onnellinen, mutta vähän mietityttää että onko kaikki hyvin.
 
Siis syön ihan koko ajan!!!

Täällä sama homma. Max. 2 tuntia syönnistä ja alkaa etomaan, jos ei taas syö jotain.

Nyt löytyi yksi öklötys, popparit. Mies on parina viikonloppuna niitä tehnyt ja oon ihmetellyt että miten ne haisee niin järkyttävän pahoille! :eek: Viime viikonloppuna linnottauduin makkariin ovi kiinni ettei se haju tulis sinne, äsken näin popparipussin kaapissa ja kävi oksennus kurkussa. Meille taitaa tulla popparikielto määrittelemättömän pituseksi ajaksi :grin
 
Limsa! Se on oikeasti tosi ällö himo, mutta hirveä jano koko ajan ja vettä ei voi juoda. Vähän kuin krapulassa tai kipeänäkin tulee ryystettyä Jaffaa. Kuinkahan paljon minä vielä lihon:rolleyes:
 
Miekin himoitsen kokista mutta yritän välttää.. jos kerran viikossa sallisi yhen kokiksen :) vähän pelottaa se lihominen, tai no lähinnä ettei tulis radi. Esikoisen kanssa ei kyllä ollut.
 
Mä huomaan että mieliala heittelee normaalia enemmän. Oon väsyny koko ajan ja varmaan senkin takia kiukkuinen, ei ole mukavaa.. Mieskin alkaa olla hermot kireällä kun näpäyttelen sille mitä sattuu. Mulla on paha mieli asiasta ja mietin kans että joku anteeksipyyntö ois enemmän kuin paikallaan.

Lisäksi pahoinvointi alkaa nostaa päätä pikkuhiljaa, eikä aamulla voi enää skipata aamupalaa. Ruokahalu ois ihan pohjaton.

Palelu ja rintojen arkuus. Alkaa näitä oireita hiljalleen kuitenkin tulemaan vaikka aluksi pelotti oireettomuus :grin:p
 
Kohta kolme viikkoa ollu todella kiukkuinen
Tissit kipeänä. Kylmä!! Todella väsy iltaisin, nukahdan klo 21 aikaan, kaipaan rauhoittumista.
Parina aamuna ollut huono olo sekä öisin. Aiemmissa raskauksissa pahoinvointi ollut pahimmillaan rv 8. Sitä odotellessa.
 
Nukun piitkään ja heräämisestä paha olo n. 5 tuntia. Pistää vähän ärsyttämään. Tuntuu etten saa mitään aikaiseksi tuon etovan olon takia. Toivon että tämä olo kohta helpottaa ja sais takas sen energian mitä oli alkuraskaudessa.♥️
Fyysisesti rinnat ei ole enää niin aristavat, vaihdellut suuntaan tai toiseen parin päivän välein. Ja naamaan puskee finnejä.
 
Janksu ja Eetla, ei se 4-6h oikein riittäisikään. Onneksi viikonloppuisin saa nukuttua aamuyöstä sitten vielä lisää ja vähän univelkaa pois. Toivottavasti pieni nukkuu sitten sen 00-04 välin että saan edes tämän mun "normaalin" yöunen, auta armias jos se valvoo tuon pätkän, loppuu mun nukkuminen kokonaan :nailbiting:

7+4, tissikipu helpottanut, on oikeastaan vasta illasta kipeät. Mahan juiliminen helpottanut. Eilen ei tullut sitä justnytruokaamulle-tyyppistä äkkinälkää, ennemminkin ollut ähkyntuntua vaikkei syömiset oo olleet määrällisesti paljot. Hyväkin vain ettei tule liikaa ylimääräistä. Kylmyys jatkuu. Alkavaa närästyksentunnetta? Ei vielä mielitekoja eikä ällötyksiä. Eilen niistäessä tihkutti verta, nenän limakalvot taitaa olla kuivat.

Jos tämä olisi luomusti enkä siis tietäisi odottavani, en näillä oireilla varmaan ees epäilisi kyytiläisestä. Onkohan se matkassa enää.. Kkm aikaan oli sama, silloin oli tunne ettei kaikki ole ok, nyt ei varsinaisesti samaa tunnetta mutta pelko että tilanne toistuu.
Ei auta kuin lähettää :smiley-angelic001 universumille ja toivoa parasta.

Piti tohon limakalvojen kuivuuteen todeta, että mulla on joka aamu nenä tukossa ja niistäessä tulee veristä tavaraa pihalle, jonka jälkeen henki taas kulkee.. Mulla jatku tällainen esikoisen odotuksessa varmaan melkein viimeisille viikoille saakka.

Pari viikkoa sit kehuin, miten nukun kuin tukki mutta nyt on yhtäkkiä homma muuttunut. Tosi levotonta ja vaikea saada unta vaikka väsy olis kuinka kova..
 
Oliko täällä muita matalan ferritiiniarvon omaavia? Mä luulen, et tää yleinen heikotus ja saamattomuus johtuu ihan siitä. Lisäks nukun noin 12 h yössä ja tuntuu, et sekään ei riitä. :sad001
 
Takaisin
Top