Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tein testin viikonloppuna, ainoana oireena oli ihan tolkuton palelu. Siis palelen niin paljon etten varmaan koskaan ennen oo palellut... Töissä kaverit ihmettelee kun sisälläkin päällä kaks neuletta ja kaulahuivi. Oikeen tärisen välillä kylmästä.
 
Tein testin viikonloppuna, ainoana oireena oli ihan tolkuton palelu. Siis palelen niin paljon etten varmaan koskaan ennen oo palellut... Töissä kaverit ihmettelee kun sisälläkin päällä kaks neuletta ja kaulahuivi. Oikeen tärisen välillä kylmästä.
 
Ennen ku plussasin mä aavistin raskauden siitä, että heräilin öisin nälän tunteeseen. Muuten ei ollut mitään poikkeavaa, rinnat oli kipeet oviksesta lähtien mutta niin ne saatto olla normistikin ja viikkoa ennen kun menkkojen piti alkaa alkoi jomotukset ja olinkin ihan varma et sieltä ne alkavat mut ei sitten tullutkaan.

Mulla on nyt rv 8+1 ja olo on aivan jäätävä. Oksentelen yötä päivää, 5-15 kertaa päivässä. Paha olo on 247, eikä siihen auta tällä hetkellä mikään. Nää olot alkoi joskus 5+jotain viikoilla. Nyt alkaa kieltämättä oleen jo vähän epätoivoinen olo ja haluis vaan et tää loppuu
Oon aivan poikki
 
Ja on ihan käsittämätöntä miten kaikki hajut etookin tällä hetkellä. En meinaa suihkussa pystyä peseen itseeni kun kaikki pesuaineet on niin järkyn hajusia et laatta lentää.
Samoin koko ajan on kova nälän tunne mutta juuri mitään et pysty syömään kun kaikki ruoat etoo.. itseasiassa jo pelkkä ajatus syömisestä saa oksennusrefleksin aikaan ja syömättömyys itsessään pahentaa oloa entisestään :banghead:
 
Mulla ei oo ollut ku tissienkipua, väsymystä ja järkkyä nälkää. Yks itkukohtaus ultranjälkeen kun helpotti että kaikki kunnossa. Nyt taas maha kurnii vaikka päivällä syöny ja vielä puolituntia töissä. Pitää varmaan alkaa tuoda välipalaa kaappiin hätävaraksi.
 
Onko muilla enää tätä jäätävää väsymystä!? Siis minun pitäisi nukkua yössä varmaan 8h ja lisäksi otan ihan kevyesti päiväunet. Viime yönä sain vain 6h unta mutta nyt päivällä olen nukkunut varmaan 2,5h päiväunet. Pitkin päivää on nuutunut olo. Rintojen kipu on hellittänyt mutta menneet kaksi viikkoa oli jopa ihan häiritsevän kipeät. Etoo tai ruoka ei maistu edelleenkään mutta sitä vain ajoittain. Mutta vitsi tää väsymys:hungover:
 
Mulla on hirveää väsymystä! Nyt jo 14+3 ja ei oo yhtään vieläkään helpottanut. Nukun välillä monet päikkärit, eilen taisin nukkua neljät... Etovaa oloakin edelleen, etenkin iltaisin, mutta helpottanut vähän alkuraskaudesta.
 
Vkolla 9-10 helpotti pahoinvointi. Nyt rv 12 alkanut melkein päivittäin särkeä päätä jossain vaiheessa, yleensä mulla ei ole päänsärkyä melkeinpä ikinä
 
Mulla on tosi vähän oireita: väsymys, nälkä ja tissikipu. Välillä pahoinvointi (riippuu vähän päivästä) mut yleensä helpottaa kun syön. Ja viinietikkaa kyllä auttaa :Heartred
 
Onko kellään ollut nyt rv 16 alavatsa vihlontaa? Mulla aina välillä. Toivottavasti kuuluu asiaan ja johtuu vain kohdun kasvamisesta.
 
Mulla on nyt 16+4, eilen ja tänään on ollut jännää jomotusta. Samantyyppistä oli alussakin ja silloin ainakin neuvolan mukaan kohdun kasvusta. Sykkeet kuului eilen, tänään en oo vielä kuunnellut.
 
Mulla on 15+5 ja myös on ollut vihlontaa ja jomotusta tällä viikolla. Oon kans tulkinnut venymisestä johtuvaksi. :)
 
Joko tunnette liikkeitä? Musta tuntuu iltaisin et olis vähän niinku elohiiri mahassa, mutta sellaisia tuntemuksia on ollut joskus ennen raskauttakin. Oon yrittänyt kuulostella, mutta kun ei tiedä miltä pitäisi tuntua, niin vaikea sanoa.
 
Mulla alkaa huomenna jo 20. raskausviikko ja mitään ei tunnu, mutta istukka onkin edessä, niin en odotakaan kauheasti vielä, esikoisen raskaudessakin istukka oli edessä ja meni pitkälle yli puolivälin, että jotain alkoi tuntemaan.
 
Odotan kovasti liikkeiden tuntemista. Nyt ainakin dopplerilla löytyy sykkeet samantien ja pieni kovasti liikuskelee siellä. Ne liikkeet vaan on niin ihania ja niitä jää synnytyksen jälkeen kaipaamaan. :wink

En tiedä onko varsinainen raskausoire mutta selkä ja niska AIVAN jumissa ja sen vuoksi päätä särkee kolmatta päivää. Onneksi lievää jomotusta vaan mut tosi ärsyttävää.
 
Voiko nenäverenvuoto olla oire? Aamulla tein aamupalaa ja alkoi maistua ja haista rauta. Ei tuu solkenaan mutta senverran että tuppo nyt nenässä, kiva lähtee tästä töihin... Ja hampaita pestessä tuli ikenistäkin. Mulla on nyt 17+2.
 
Voiko nenäverenvuoto olla oire? Aamulla tein aamupalaa ja alkoi maistua ja haista rauta. Ei tuu solkenaan mutta senverran että tuppo nyt nenässä, kiva lähtee tästä töihin... Ja hampaita pestessä tuli ikenistäkin. Mulla on nyt 17+2.

Voi varmasti olla, koska limakalvot kuivuu. Mutta siitepölykausi voi vaikuttaa myös. Ja siis kerkesin käydä hammaslääkärillä juuri ennen korona-rajoituksia, jolloin hammaslääkäri sanoi, että ikenet vuotaa helpommin verta raskauden aikana.
 
Voiko nenäverenvuoto olla oire? Aamulla tein aamupalaa ja alkoi maistua ja haista rauta. Ei tuu solkenaan mutta senverran että tuppo nyt nenässä, kiva lähtee tästä töihin... Ja hampaita pestessä tuli ikenistäkin. Mulla on nyt 17+2.

On ainakin minulla ollut oire kaikissa kolmessa raskaudessa. :)
 
Takaisin
Top