Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
"Oire", mihin eniten kiinnitin ennen plussatestiä huomion, oli oireettomuus - edellisistä kierroista hyvin tutut PMS-oireet kuten palelu ja tissikipu ovulaatiosta lähtien loisti poissaolollaan. Olo on myöskin ollut todella tyyni ja onnellinen, yleensä ennen menkkoja olen hirviö.

Nyt kun miettii, niin onhan noita pieniä oireita ollut. Hajuherkkyyttä, väsymystä ja silti vaikeutta saada unta. Pari päivää ollut ajoittain etovaa oloa ja tissejä alkoi vasta nyt aristaa.

Kunpa tässä raskaudessa oireet voimistuisi! Keskenmenneestä raskaudessa oireita oli, mutta ne ei vahvistuneet kuten aiemmissa raskauksissa.
 
Maanantaina dpo 9 tissit kipeenä erilailla kuin aiemmin. Mulla ei oikein pms oireita ole, niin jotenkin pisti miettimään et mistä johtuu. Muita oireita ei oikein vielä ole.

Viime keväänä oli voimakas pahoinvointi. Paheni aina iltaa kohti. Sellaista ei noin rajuna ollut aikaisemmissa raskauksissa. Toivottavasti ei tule niin voimakkaana tällä kertaa.

Muoks. Viime keväänä kkm
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei ollut ennen plussaa mitään oireita, aiemmissa kierroissa olin kyllä oireillut vaikka miten. Nyt viikon ajan rinnat olleet kipeät, ja alavatsalla vähän menkkamaista kipua. Lisäksi palelee koko ajan. Pari kertaa tullut ensin nälän tunne ja sitten ihan salamana pahoinvointia. Jos tästä pahenee, niin täytyy alkaa kantaa pähkinöitä ja hedelmiä tms. mukana.
 
En tiedä onko vielä ollut mitään varsinaisia raskausoireita (ja toisaalta mitkä johtuu keltarauhashormonikuurista). Alkuviikosta oli sellainen useamman päivän laantumaton nälkä, mutta on samanlaisia episodeja ollut aiemminkin. Samalla oli myös hieman etova olo. Nyt se tuntuu menneen ohi, onneksi. Tänään huomasin että iho on kauttaaltaan herkkä eli vähänkään voimakkaampi kosketus sattuu. Ja palelen mutta toisaalta sekään ei oo mulle kovin erikoista. :angelic:
 
Ennen plussaa: nippailu oikealla puolella, yks päivä päänsärkyä, yks päivä väsymystä. Yhtenä päivänä ei mitään. Muutaman kerran repäisy kipuja kun noussu seisoo tai menny istumaan, plussan jälkeen myös.
Edit: alkuraskauden väsymys lisääntynyt
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on joka raskaudessa ollut aina jokin tosi selkeä yks oire joka paljastanut ennen plussaa. Ekassa oli niin arat rinnat että paitakin sattui, toisessa järkyttävä närästys ja tässä nyt sitten ympäriinsä alavatsalla nivusiin heijastuvia kipupiikkejä/ vihlaisuja.

Nyt on lisäksi selkä jumissa, rinnat ihan sivuista kipeät, päänsärky vaivaa ja jotenkin sellanen yleinen levottomuus. Toivon kauheesti alkuraskauden oireita jotta en stressais niin paljon. :grin Km oli niin selvän tuntuinen koska oireita ei juurikaan ollut ja lopulta loputkin katosivat.
 
Ennen plussaa mun rinnat muuttui todella aroiks, oli itkuherkkyyttä ja repäisykipuja. Muutenkin oli sellanen fiilis että tiesin olevani raskaana. Nyt plussan jälkeen alkanu tuntumaan että kohdussa on jotain meneillään. Tuntuu ihan erilaiselta ja etenkin aina makoillessa. Väsymys ehkä vähän lisääntyny.

Muoks. Lisääntyny pissahätä. :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Nyt on ollut eilisestä paineen tunnetta alavatsalla ja kusella juoksen jatkuvasti. Toisaalta olen kyllä alkanut juomaan enemmän vettäkin, etten pökerry tai mene ummelle. Mulla ei tule herkästi janon tunnetta, joten pakko juotan itseäni aina kun hanan ohi menen.
 
Hengästyminen... Etenkin lenkille lähtiessä hengästyn ihan alkumetreillä mikä on aika ahdistavaa kun tuntee ittensä ihan rapakuntoseks. o_O Muutenkin urheilusuoritukset tuntuu paljon raskaammilta tai vaivalloisemmilta kuin normisti.
 
Mun jatkuva pissahätä on jäänyt pois, samoin kun alavatsan nippailut. Tilalle on tullut jäätävä väsymys ja etova olo, varsinkin iltaisin.
 
Aavistus etovaa oloa, näläntunne tulee normaalia kovempana. Ei juuri muuta. Nyt kaiketi rv 5+0. Aiemmissa raskauksia kunnon pahoinvointi alkanut rv 6.
 
Tänään paristi kunnon repäisykivut. On pitänyt lopettaa kaikki liike siihen paikkaan.
 
Laskujeni mukaan 6+4 luokkaa ja viikonlopun aikana alkoi etomaan aika huolella. Vielä en oo oksentanut mutta todella lähellä on ollut, etenkin tänään töissä. Pitäis varmaan napsia vähän väliä jotain että verensokerit pysyis siedettävällä tasolla, koska aina syömisen jälkeen hetkeks helpottaa. Karkkia se nyt ei tietenkään kannata olla, mut esim pähkinät?
 
Ikenet on arat hampaita harjatessa. Lenkkeillessä tuntuu välillä lantion kohdilla epämiellyttävältä. :bored:
 
Sellainen etova olo aina välillä ja sitten nuo rinnat..... oikein itkettää töissä, kun on niin arat ja kaikki rintaliivit tuntuu ihan kamalilta.
Tekis mieli vain olla kotona.
 
Mulla vaihtunu vihlonta sellaseen tasaseen menkkajomotukseen.

Nälkä tulee välillä mutta ei tee oikeen mitään mieli.

Ja vatsa. No näytän siltä ku oisin kohta lähdössä synnyttämään. :bag:
 
Eilen etoi koko päivän lievästi. Tänään aamulla heräsin huonoon oloon, mutta aamupala helpotti. Mieliala normaalia rauhallisempi, ollut plussasta saakka.
 
Takaisin
Top