Mieliteot ja muut ruokajutut

Keskustelun 'Laskettu aika lokakuussa 2015' aloitti nannapricis, 16 helmi 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Mua himottais kovasti omat omenat omenapuussa, mutta kun ei ne kypsy. Oon aina syönyt puolukoita jogurtin ja puuron seassa, mutta alku ja keskiraskauden aikana ne maistui mun suuhun jotenkin liian happamilta. Nyt tänä aamuna maistui taas niiin hyvältä! Ajattelin tänään leipasta murupiirakkaa niistä pakkaseen, jos ja kun sitten tulee kyläänkin joku joskus niin ei tarvi ensi hätään alkaa leipoa.
    Onko teidän miehet jotenkin aktiivisia ruuan laittajia, miettinyt että pitäiskö tehdä pakkaseen joku laatikkoruoka valmiiksi (himottaa jouluinen porkkaloora) ettei itse tarvitse synnytyksen jälkeen keskittyä vai voiko sitä sitten mennä pari päivää ranskalaisilla ja kalapuikoilla? :D
  2. Tiuku86 Tuttu foorumilla

Meillä mies onneksi laittaa jonkin verran ruokaa :) ihan perusruokia, mutta niillähän sitä pärjää.
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Lisamarie Tuttu foorumilla Heinä-äidit 2020 Lokakuunmammat 2015

Täällä mies kokkaa.. Ei tarvitse itse laittaa tikkua ristiin :) helpottaa sitten vauva arkeakin huomattavasti ja mies on kyllä huippuhyvä kokki!
    • Tykkää Tykkää x 3
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  4. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Täällä onnistuu vaan grillaus ja ehkä joku uunilohi, mutta lokakuussa grilliruokaa..ymh.
    • Hauska Hauska x 1
  5. Poksuli Peruskäyttäjä

Oi hyvä kun luki edelliseltä sivulta, että muilla on tehnyt mieli joulutorttuja niin mun tekee mieli glögiä! Muinakin vuosina on aina aikaistunut mun glögikausi, mut tää on varmaan uusi ennätys, jos jostain vaan löydän sitä. :)
    • Tykkää Tykkää x 3
    • Hauska Hauska x 2
  6. Minkki Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Mä leivoin just pullia. Taitaa olla edelliskerrasta muutama vuosi aikaa :woot: näin tässä aina käy kun olen liikaa kotona niin sit alan leipomaan jatkuvasti. Otetaahan nyt muutamat raskauskilot tästä haltuun :grin
  7. Tiuku86 Tuttu foorumilla

Täällä on pari kuukautta ollut kauhea leipomisinto myös :D pakasteeseen leivoin viime viikolla pullia, mutta kovasti ne sieltä hupenee.

Oi glögiä! Pitää koettaa etsiä kaupasta :P
  8. Pixieg Peruskäyttäjä Lokakuunmammat 2015

Meillä kans mies kokkaa. Minä vihaan ruoanlaittoa ja mies taas suorastaan harrastaa sitä, joten oli helppo päätös miten meillä hommat jaetaan :p Tänään kyllä tein niitä joulutorttuja ja leipasin samalla pellillisen kinkkujuustopasteijoita. Muistan että esikoisenkin raskaudessa about samoihin aikoihin oli kans hirveä leipomis- ja sisustamisvimma :grin
    • Tykkää Tykkää x 1
  9. Sussu83 Peruskäyttäjä Lokakuunmammat 2015

Mä eläisin pelkillä rahkoilla, jugurteilla ja hedelmillä&marjoilla, mut pakko syödä välillä lämmintäkin ruokaa vaikka ei tee yhtään mieli :P. On muuten älyttömän hyvää kun dippaa nakkia jugurttiin! :D
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Luova Luova x 1
  10. Ninni88 Peruskäyttäjä

Mäpäs teinkin sunnuntaina riisipuuroa ja luumu-rusinasoppaa :grin Oli muuten aikast hyvää! Glögiä mul o jemmassa yks pullollinen viimejoululta!

Vois sitä ruokaa tehdä pakkaseen valmiiks, mut mä oon kyl enempi "tuoreen" ruuan perään..Onneks ukko osaa kokata niin voi siihen sit tukeutua jos ei ite kykene :rolleyes:
    • Tykkää Tykkää x 2
  11. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Täällähän ollaan jo ihan joulu tunnelmissa:joyful:
    Nyt on tullu juhlittua ja herkuteltua niin paljon että mun osalta banaani+suklaa saa vielä tovin kaapissa ootella..
  12. pimmi85 Peruskäyttäjä

Meillä taas minä kokkaan ku mies "ei osaa/halua". Ei osaa edes yksinkertaista kaslerpihviä paistaa pannulla. Ei sinänsä haittaa, ku mie olen molempien mielestä aikas hyvä kokki. Mut mitäs sitten ku vauva syntyy ja ei jaksa..saa nähä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Poksuli tekee itse glögiä jos ei kaupasta löydy, mä teen aina itse kun kaupan glögeistä tulee tota limaa ja närästystä.
    No näemmä jouluruuat kaikilla mielessä. :D
    Mullakin ois kyllä punaviiniglögiä pullollinen, mutta ei nyt viittis alkaa alkoholeja haihduttamaan siitä. Ostin itselleni ihan itse kaupasta rommi-rusina jäätelöä, huomenna maistan, viimeksi teininä syönyt.
  14. Fiia Peruskäyttäjä Kesämammat 2018 Lokakuunmammat 2015

Mä keräsin mökiltä ison satsin puolukoita ja nyt voisin elää pelkällä vispipuurolla :D
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  15. alysha Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Oi glögiä tänne myös! Eihän tässä olekkaan rouvat ja neidit kun 3,5kk jouluun, kyllä mä näkisin, että vauvat on maailmassa samaan aikaan ekojen joulukalenterien kanssa! :D

Ja jos täällä on muita jäätelöfriikkejä, niin mitä mieltä uudesta pätkis-mausta? Ihan mahtava mun mielestä, kun ei ollut semmonen äklömakea! :p
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. M&S Rakastunut foorumiin Lokakuunmammat 2015

Mä ainakin ekan synnyttyä olisin niin mielelläni tehnyt ruokaa ja puoliso hoitanut vauvaa. Joten voisi olla ihan hyväkin, jos ruoanlaitto olisi mun vastuulla..nykyään meneekin tasapuolisemmin, kun kaksi vuotta kotona on siirtänyt ruokahuoltoa väkisin enemmän myös mulle. Mua eniten rasitti esikoisen synnyttyä just kaikki hommat, joita puoliso puoli-marttyyrina teki (tiskaus, imurointi ym.), ja joita olisin paljon mieluummin itse tehnyt ja päässyt vähäksi aikaa vauvanhoidosta. Mutta ei sitä vauvaa sit alkanut siirtämään, kun imetyksestä nukahti syliin ja heräs aina siirtoyrityksiin. Nyt kun on esikoinenkin hoidettavana, niin vauvan pitäis vaan oppia nukkumaan muuallakin kuin sylissä..saa nähdä mikä huutokone sieltä tulee.
  17. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Enpä ole edes kuullut sellaisesta jätskimausta, minkä firman tuote?
  18. alysha Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Hepsuli, Fazerilta tuli Pätkis ja Omar-jäätelöt nyt loppukesästä. Pitäisi saada keskon ja s-ryhmän kaupoista, mutta täällä omilla kylillä ei löydy esim Prismasta, mutta lähikauppa Salesta kyllä. Suosittelen! :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  19. Fiia Peruskäyttäjä Kesämammat 2018 Lokakuunmammat 2015

Mä en oo edelleenkään onnistunut saamaan käsiini tota Pätkis-jäätelöä.. Aina kauppareissulla yritän kuikuilla jos olis tullut, mutta ei..
  20. jnk Tuttu foorumilla

Mua vaivaa lähinnä ruokahaluttomuus. On nälkä mut mitään kunnollista ei tee mieli syödä.. Tilanne on melkein kun alkuraskauden pahoinvoinnissa eli alkaa etoa kun pitäis miettiä et mitä ruokaa illalla syö. Päivisin voin mussuttaa leipää kun mies on töissä mutta kaikki ns. oikea ruoka ja etenkin liha :depressed: Mikä on siis todella outoa koska oon innokas ruokaharrastaja yleensä! Toivottavasti tämä olo lähtee synnytyksen mukana pois.. Mies tekee onnekseni ruokaa ja hän on keittiövastuun kanssa ihan sujut. Helpottaa kummasti!

Jaa tämä sivu