Mieliteot ja muut ruokajutut

Multa yhtäkkiä lähtenyt paino tippuun -4kg. Mistä voi johtua? Ehkä vain turvotus lähtenyt tai näin ainakin toivon. Sinäänsä ei haittaa yhtään :)
 
Painon tippumisesta en tiedä, mulla vaan junnaa tossa samassa alkupainossa. Ootko liikkunut normaalia enemmän? Tai sitten se on vaan turvotuksen poistumista.
 
En oo liikkunut juurikaan.. Syöminen samanlaista herkuttelua kun ennenkin .. Siks ihmetyttää. Ei haittaa ollenkaan kun ylipainoa jo muutenkin. Kunhan vaan olis ihan haitatonta.
 
Niin joo, piti vielä lisätä, että mulla kanssa tippui paino loppuvaiheessa kun esikoista odotin. Ei siitä kukaan huolestunut, kunhan vauva kasvaa :)
 
Mäkään en löydä pätkis-jäätelöä ja monta viikkoa jo etsinyt! Aina on loppu hyllystä. Olen kova pätkis-friikki, joten ei malttais odottaa kokeilua.
 
Toivottavasti löydätte! Hyvää kannattaa odottaa ja metsästääkkin. :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Aino jäätelöllähän on ollut toi Omar maku mun mielestä.. No täytyy seuraavalla kauppareissulla kytätä altaat läpi. Toivottavasti ei lähde pois kausituotteena.
 
Jnk, mulla on ihan sama ruokahaluttomuusongelma. Ekalla kolmanneksella ja nyt vikalla palannut takas. Lämmin ruoka ei houkuta, liha erityisesti tökkii ja ruuanlaiton ajatteleminenkaan ei kiinnosta vaikka normaalisti tykkään kokkailla ja miettiä mitä tekisin. Edellisen päivän ruokaa en saa alas ollenkaan, uunituoretta pitäis olla. Ei kuitenkaan niin paha tilanne kun alkuraskaudessa. Ruoka ei okseta ja kun vaan alan syödä niin yleensä alkaa maittaa. Hedelmiä, leipää, puuroo, jogurttia, ja kaikkea raikasta ja tuoretta söisin mieluiten pelkästään.

Meillä mies osaa tehdä ruokaa jos täytyy ja tekee jopa hyvää ja mielellään. Eli varmaan pärjätään ekat viikot vaikken jaksaiskaan kokkailla. Lähellä asuva äitini on myös lupautunut auttamaan ruuanlaitossa jos tulee tarve.
 
Ilmeisen suosittua tuo Pätkisjäde, kun kaupan hylly ammotti tyhjyyttään :/
 
Jos ja kun vauvalla on kaikki masussa hyvin nin en olis huolissani painon tippumisesta. Turvotus jos lähtee niin hieno juttu! Ja voihan se olla niinkin että vauva vaan kasvaa ja kuluttaa energiaa tällähetkellä niin paljon ja nopeasti että mammalla alkaa paino tippua.
Muistakaa huolehtia riittävästä vitamiinien saannista, etenkin kalsiumia nyt kun vauvalla alkaa kiivain kasvukausi.
 
Kalsiumista tuli mieleen yks tuttuni, joka esikoista odottaessani ihmetteli että miks ihmeessä kittaan maitoa ku viimestä päivää, että mihin sitä kalkkia nyt yhtäkkiä muka niin kovasti tarvitaan ja eihän mun luista sitä maagisesti mihinkään rupea häviämään vaan siksi että oon raskaana? Kyllä kaverin leuka loksahti kun kysyin siltä, että mistäs sitten luulet vauvan luurangon rakentuvan ellei mun kalkistani? :hilarious:
 
Mun raskauden aikana on ihmiset ihmetelleet jopa sitä että miks mun muka pitää vettä juoda niin kauheasti! Hohhoijaa. En ole syönyt kalsiumlisää kun neuvolassa laskettiin että syön päivän aikana tarpeeksi maitotuotteita. Kuulemma sitä kannattaa jatkaa synnyttämisen jälkeen siis sitä kalsiumlisää jos ottaa tai maidon syömistä.
 
Mä oon himoinnut puolukkaa tämän raskauden ajan. Enää reilu viikko töitä, niin sit pääsen ihan itsekin poimimaan metsästä tuoreet herkut. Myös vaniliajäde marjojen kera maistuu. Muutoin ei kyllä ole öllötyksiä eikä pakkomielteitä.
 
Sama täällä. Ihan pystysuorassa olo menee, mutta kyykkiminen on niin yök.
 
Join koko viime viikon itsetehtyä glögiä, tajusin vasta että siinä inkivääriä, onko teille puhuttu haitallisuudesta? :)
 
Mä join n. 20 pussii inkivääriteetä ihan vahingossa tän raskauden aikana. Nyt vasta loppusuoralla luin jostain et olis haitallista. Itsekin mietin että kuinkahan haitallista se on ollut...
 
Mulle sano terkkari et ollakseen haitallista, inkivääriä pitäis syödä aivan järjettömiä määriä ihan sellaisenaan.

Ja siis, inkiväärikapseleitahan jotkut syövät helpottaakseen pahoinvointia! No worries siis :)
 
Takaisin
Top