Mieliteot ja muut ruokajutut

Nyt jakoon välipalavinkkejä! Mua vaivaa ainainen, mieletön ruokahalu. Koko ajan vois olla syömässä jotain, ja se näkyy kyllä vaa'allakin... :sad001 millä lähtis nälkä oikeasti, mikä pitää kylläisyyden tunteen pidempään, ja mikä olis vieläpä herkullista... Suklaa maistuu vähän liikaakin. Herkun korvikkeet mielessäin...
 
Mulla herkut korvannu marja/ hedelmäsmoothie!! Saatan juoda sitä PALJON päivässä :) (banaania, mustikkaa, ananasta, mansikkaa yms. Ja vettä) noista joku hyvä kombo ja tulee maha täyteen.
 
Sama ongelma mullakin. Smoothiet olis kyl herkkuu mut oon jostain syystä kauheen laiska tekeen niitä. Hedelmiä sellasenaan syön paljon.
 
Mä taas oon laiska syömään hedelmiä ja juomaan vettä niin tossa tulee molemmat :)
 
Syömisistä. Alkupahoinvoinnin aikaan en oikein muuta kyennyt nauttimaan kuin tomaatteja, kaurapuuroa ja join paljon appelsiinimehua. Sittemmen kun joskus viikolla 12 alkoi taas ruoka maittamaan en ole meinannut saada tarpeekseni salaatista! Erilaisia salaatteja on helppo tehdä töihinkin evääksi. Pinterest on ollut tässä oiva apu itelle. Siellä muitakin terveellisiä lounasideoita mitä on pitänyt kokeilla. Hedelmiä menee kausittain. Ensin oli mandariinit, sitten banaanit, nyt nektariinit jotka alkaa jo vähän puskea korvista kun niin tekis mieli alkaa syödä jo tuoreita herneitä ja mansikoita. Ensi viikolla sokerirasitus. Kiitos vinkeistä..mun terveydenhoitaja ei mitään puhunut miten kannattaa ennen syödä kun tietää kyllä että vältän vehnää ja sokereita, tosin suklaa on nyt maistunut vähän liian hyvin. Ennen raskautta söin tummaata suklaata, mutta se on nyt jotenkin liian kitkerän makuista ja itsetehtyä raakasuklaata, nyt sitä raakakaakaojauhetta pitää vältellä niin ei sitten sitäkään ole tullut tehtyä. Limpparia en ole kans ennen raskautta kauheasti juonut mutta nyt tuntuu maistuvan jaffat ja pommacit. Vesi maistuu kyllä usein niitäkin paremmalta ja vie oikeasti pois makeannälän! Enemmän olen kuitenkin suolaisen syötävän perään. Eilen illalla tein jääkaapin antimista makoisan kanaleivän..kanaa jäi vielä..vähänkö nakottais tehdä taas. :wacky: ..me itseasiassa syötiin just ruoka pari tuntia sitten, mutta tuntuu että taas voi syödä jotain..pientä. :facepalm::happy:
 
Ananas on mainio herkkukorvike, nyt on olleet mun makuun todella makeita, mutta tekee eväsrasiaan itse hedelmä sekoituksen, ja laittaa jotain kirpeämpää kaveriks, jos ei tykkää liian makeasta. Tai mangoa ja limerahkaa, toimii hyvin. :) Hedelmissähän myös on kyllä paljon sokeria, joten parashan tietty olis päästä sokeriviekkareista kokonaan pistämällä sokerit minimiin noin viikoks ja sitten pyrkii välttämään makeimpia juttuja.
Ja muistaisin joskus selvitelleeni, että suklaanhimo voi olla myös magnesiumin puutoksesta aiheutuvaa, niin kannattaa siihen kiinnittää huomiota että saa tarvittavat ravintoaineet. :)
 
Smoothieen uppoaa myös esim. avokado, jogurtti ja siemenet tai pähkinät. Niistä saa vähän kylläisyyden tunnetta.
Banaaniletut on myös hyvä välipala. Banaani muussiksi, 2-3 munaa sekaan ja pannulle. :)
 
Hei pitääkin koittaa noita banaanilettuja, kiitti vinkistä! Vois olla 1,5v pojalle hyvä herkku myös :)
 
Banaaniletut on ihania! Mä joskus laitoin aina jogurttia tai rahkaa smoothien joukkoon, mutta nyt laitan pelkkää vettä jotta saan sitä vettä juotua edes siinä ja hedelmät/marjat maistuu musta enemmän :)
 
Banaaniletuille ääni täältäkin, tosi helppoja ja hyviä! Naminami :)
 
Banskuletut on suurta herkkua täälläkin! Mä oon viime päivinä himoinnut puolukkahilloa. Mun makunystyröiden mukaan se sopii täydellisesti minkä tahansa ruuan kanssa, leivän päällä, sellaisenaan... :shy:
 
Kalapuikot ja puolukkahillo: kun kerran kokeilet, ilman ei voi syödä :p (ja tämä siis ihan ennen raskauttakin!)
 
Mulla ois himo tällähetkellä mustaan makkaraan, mutta eipä ole tullut ostettua vaikka sitä saa tiskiltä ihan pienenkin määrän. Kiitti alysha vinkistä. Mulla on magnesium purkki ostettuna, mutta oon vähän vältellyt sitä, kun huomasin syödessäni kalanmaksaöljytabletteja ja niitä yhtäaikaa alkoi nenä vuotaa verta ja sitä oikeasti vuosi kolmatta tuntia ennenkuin loppui. Jotenkin nyt sitten ostin mielummin niitä IhoQ kapseleita eli mustaherukkaöljy, mutta en ole uskaltanut vielä aloittaa yhteiskäyttöä kun miettinyt että eikai sekin ohenna verta samallalailla kuin kalanmaksaöljy.
 
Multa on kadonnut ruokahalu tyystin. Ei herkut, ei lempiruoat ei oikein mikään. Jokainen suupala vaatii ponnistusta. Juhannukselta tyssäs. Vähän samalla tavalla kuin alun pahoinvointi aikana, joutuu miettimään mitä voi syödä ja milloin, ettei tuu ylös. En siis kuitenkaan samalla tavalla voi pahoin, mutta tosi ankeeta kun joutuu pakottaa ittensä syömään.
 
Joku joskus jossain mainitsi nektariinit. Seuraavan kerran kaupassa käydessä oli pakko ostaa niitä ja koukkuun jäin! Voi Nam kun ne on hyviä! Ja joo.. nyt on muutoman aika päivänä tullu syötyä hiukan mansikoita sekä vanilja jäätelöä...Mmm..:hungry:
 
Takaisin
Top