Mieliteot ja muut ruokajutut

Minä olen välttänyt inkivääriä melkein vainoharhaisuuteen asti koko raskauden ajan. Kuin jostain ett se aiheuttaisi keskenmenoja tms. En mene takuuseen, mutta en ota riskejä :D
 
Mulla alussa kiellettiin kuivattu inkiväärikin, mutta jos olen syönyt aasialaista ruokaa ja huomannut syödessä jotta pahus! niin ole jatkanut syömistä. Inkivääri on luonnon antibiootti että siksi "pahana" jotkut sitä raskausaikana pitää. ..harmi kun olisi sen parin viikon takaisen kurkkukivunkin vienyt päivässä pois, niin nyt kärsin siitää keinotekoisen strepsilsin kanssa puolitoista viikkoa.
 
Suklaa on astunut yllättäin arkeeni. Makeanhimo on ollut varsin vähäistä koko raskausajan (lukuunottamatta lakritsijäätelöä, jonka tosin lopetin kun kuulin että sen sisåltämä glykyrritsiini on monella tapaa haitallista raskaana olevalle).

Mutta suklaa! Fazerin sininen ja Tupla ja Snicers. :hungry:
 
Mulla tekisi mieli herkutella jäätelöllä mutta joku kumma ääni pääni sisällä kieltää sen sen takia ku mie muka lihoisin hirmuisesti ku syön edes pikkuisen. En sitä kyl litrakaupalla söisi mut kuiten. Ny koetan hillitä herkkuhimoa rouskuttelemalla porkkanaa ja popsimalla kirsikkatomaatteja.
 
Täällä kans suklaa maistus! Ostin raakasuklaata pari viikkoa sitten :) vähän terveellisempää kun normisuklaat. Itelle riittää pala-kaks ja makeanhimo on tyydytetty :D
 
Ihanaa että muillakin on kaikenlaisia houkutuksia. Mää söin koko viime kuun tolkuttomasti mansikkaa, siis monta litraa päivässä. Nyt oonkin sitten koukussa mandariineihin joita menis iso pussi päivässä mutta iho ei kestä. Herkkuja oon yrittänyt välttää ja pitää sitä iänikuista namipäivää vaan lauantaina, välillä sortuen.

Ai niin ja sitten caesarsalaattia menis kanssa kiulu tolkulla mutta refluksi ei anna myöden
 
Tiuku, pidä sitten tosiaan minimissä se raakasuklaan syönti. Raakakaakaota ei suositella syötäväksi raskaana. :) Itse jätin tuon herkkuni siksi alkuvuonna pois kokonaan.

Mitäs sit söis? Mahaan ei mahdu mut suu vetäis. Kiva lukee K-ruoka lehtistä, kun siellä on toinen toistaan ihanampia omenaherkkuja. Kuola valuu...
 
Muokattu viimeksi:
Hepsuli: en oo kuullukaan ettei raakasuklaata sais syödä :eek: pitääpä tutkia nettiä! Onneksi en oo ottanukaa ku pikkupalan pari kertaa viikossa.
 
Mokkapalat tekeillä... Tää makeenhimo on niin järkky nykyään ja varmasti näkyy jo painonnoussakin. Järki sanoo ei, mutta himo on liian voimakas!!!
 
Täälläkin maistuu suklaa liiankin hyvin! Eilen ostin sellaisen puolen kilon suklaakääretorttu kakkurullan, tais olla Fazerin.. Mies sai siitä jopa pienen palan, ja tänään se on jo hävinnyt jääkaapista :sad001 Onneks paino ei ollut viime neuvolassa noussut kuin 300g viikossa, mutta saa nähdä mitä seuraavalla kerralla näyttää.. Pakko koittaa hillitä tätä herkkuhimoa, mutta on se vaan niiin vaikeaa!
 
Täällä kanssa ihan hirveä makeanhimo ollut lähes koko raskausajan, mutta nyt pitäisi vähän vähentää, kun ei tule enää liikuttua samalla tavalla kuin aikaisemmin..
 
Makean ja suolaisten herkkujen " pikkuinen lisäys" ruokavalioon on kyllä konkretisoitunut viime viikkoina. Turvotus aika lailla lisääntynyt: aamuisin ei meinaa itseään tunnistaa peilistä ja jalkapohjien alla tuntuu olevan " pehmikkeet" kun nousee jalkeille. Tänään neuvolassa paino noussut 3kg/ 3vkoa!!:nailbiting: silti lompsin neuvolasta suoraan kauppaan ja kotiuduin tumman geishalevyn kanssa:grin
 
Meitsi pyöräytti pullataikinan. Ja kohta on niin sanotusti pullat uunissa. :P onpahan mitä kahvin kanssa taittaa. Makeanhimo on hirvittävä, ja myöhäistä se on enää tässä vaiheessa ruveta itteensä rajoittamaan... Menetetty tapaus. :D
 
Näyttää olevan aika yleistä tää loppuajan makeanhimo. Mulle vois pari kiloa vielä tulla, niin pysyisin samoissa lukemissa ekan raskauden kanssa. Silloin tuli 13kg ja siitäkin isoimmat osat heti alussa ja ihan lopussa.
 
Mulla tekee vuoronperään mieli makeeta ja suolasta.. Herkkuja tietenkin suurimmaksi osaksi :D. Ja näyttää pahenevan vaan mitä pidemmälle mennään! Mutta onneks oon pystynyt liikkumaan vielä melko aktiivisesti niin paino ei oo noussut ihan järkkyihin lukemiin :p
 
Voi ei kun alkaa tehdä mieli itsekin jotain näitä lukiessa! Leipominen on muutenkin kivaa niin entäs nyt, miten voin estää? Katsotaan viekö ompeluprojekti voiton vai löydätkö itseni pian taikinan ääreltä...

Ja mitä raakasuklaaseen tulee, niin maalaisjärjellä suhtautuisin. Pari palaa ei liene vaaraksi ja itselleni ainakin parempi vaihtoehto kuin irtokarkit tai light limut. Varmaan tutkimuksen puute siinäkin kiellossa taustalla. Moni asia on suurina annoksina myrkkyä. :)
 
Mokkapaloja ajattelin myös tehdä, osa pakkaseen odottamaan nimiäisiä :) Makia maistuu siis täälläkin. Niin ja mähän olen askarrellut nimiäisiin korttipohjat valmiiksi, teksti vain puuttuu. Ajoissa liikkeellä :D
 
Täälläkin jäätävä makeanhimo! Nytkin kuumottelee suklaalevy kaapissa, veikkaan että huomenna sitä ei enää siellä ole. Alkuraskaudessa oli kans kovat suolan ja makean himot, sit ne laantui ja pari viime kk oon syönyt ilahduttavan maltillisesti. Mutta nyt on kyllä piru irti :grin Onneksi enää noin kk jäljellä niin ei siinä mitään kymmentä kiloa ehdi kerryttää enää vaikka mitä tekis :rolleyes:
 
Takaisin
Top