Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muruska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rv 26+5, kauhee turvotus ja hirveesti vatsavaivoja... Tuntuu että koko maha repee kohta ja tipahtaa pois... Pakko oli Activiaa kokeilla, mut eipä auttanu =)

Ei kuulu tänne, mut miulla auttaa tuore ananas mahaan..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Heh, mulle on tullu nyt linea negra ihan ylös asti. :) Ja mun masu on kans enimmäkseen toispuoleinen. Tyyppi pyöritteli ja nosteli pyllyään oikein kunnolla tänään niin, et sai kämmeneen napattua sen.

Mulle taitaa olla kans tulossa linea negra. Mies on ainakin muutaman kerran sanonu että jotain olis näkyvissä navan alapuolella. Itekin nään jotain jos oikeen tarkasti tihrustan. En olis ehkä sitä kyllä halunnu...mutta tulkoon jos on tullakseen.

Mulla ei linea negrasta tietoakaan. Eiks sekin perustu siihen, että raskaana olevalla erittyy melaniinia..
Miksköhön esikoisesta oli heti niin tumma? Vuoden ajat? Aurinko? En tiedä :)

Huomasin että maha on tänään ihan eri mallinen. Korkein kohta oli välillä tuossa jo paljon navan yläpuolella, nyt korkein kohta on laskeutunut vyötärön kohdalle. Samalla maksimiympärys on pikkuisen venahtanut.

Vauva on vissiin tehny volttia. Eilen ainakin tuntui siltä että siellä testattiin kaikkien seinien kestävyyttä ja tehtiin kuperkeikka peräään. Välillä tuntui puskemista rinnan alla, sitten se siirtyi alavatsalle ja välillä kylkeen.

Kokeillaanpas jos vaikka tänään olis jo parempi päivä...
ImageUploadedByVau Foorumi1393318989.769204.jpg
31+0 eli tänään. Ei näytä kasvaneen 2 viikossa...
Onko se vaan mun silmissä vai näkeekö joku muukin ton haileen linea negran jopa navan yläpuolella? :o

Sf-mittaa on ottanu sekä lääkäri että hoitaja ja mittaustuloksissa ollu aika iso ero mittaajan mukaan. Viimesimmässä mittauksessa mentiin vähän yläkäyrän alapuolella kun taas sitä edellisessä reilusti yläkäyrän yläpuolella. Tossa rv30 tapahtu kuitenkin se kuperkeikka istuma-asennosta päälläseisontaan niin voihan se olla että sekin vaikuttaa...

Sulla on kyllä pieni maha hymykuoppa! Itellä kans kun kattoo edestä näyttää ettei koko mahaa olis 8) mutta vaatteet päällä kumpu on suurempi. Eihän tässä oo enää kauan vieläkö se massu muka kerkee paisua nii ettei nää omia varpaita :D ?

Pitääki lisätä kuvaa, mutta tuntuu ettei kkssa oo tapahtunu mitää kasvua. :)

Jep mittaajakin vaikuttaa, pääasia että pieni kasvaa siellä masussa :)
Mun tutun lapset ovat olleet hyvin piilossa äidin sisällä ja painaneet täydellisesti sen 3-3,5 kg :) Eikai sua Hymykuoppa enää se vauvan paino pelota, olen ihan varma että saat ihannepainoisen vauvelin..
Mulla oli esikoisesta jo tossa vaiheessa tosi iso maha.. Niin hyvin siis ei yli 4 kg sisälle voi kätkeytyä ;)

Kyllä mua siihen synnytystapa-arvioon asti pelottaa mahdollisuus jättiläisvauvasta vaikka maha on pieni ja sf-mittakin himpun verran yläkäyrän alapuolella. Rauhotun tän pelkoni kanssa vasta kun nään että vauva mitataan huolellisesti!

Luulen kyllä että tää pieni maha selittää hyvin mun viimepäivien selkävaivoja. En yhtään ihmettele jos on hermot puristuksissa ja paikat kipeenä kun pikkunen vaikuttaa kasvavan lähinnä sisäänpäin!

Takaisin