Masut

No onpa tosi ihmeellistä ettei noilla menetelmillä lähe paino laskemaan! Jos osuis omalle kohdalle niin pyytäisin varmaan päästä kilpirauhaskokeisiin ettei vaan johtuis kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
 
pakko mun on vissiin ruveta juomaan urakalla :confused: nyt otin mehukatti pönikän täyteen vettä tohon viereen, katotaan kui käy....
 
Mulla on kyllä jano mut se juominen vaan jää..raskausaikana välttelin juomasta ku se vessassa ravaaminen oli jotain järkyttävää ni vissiin se on jääny sieltä...Yritän kyllä juoda sen kaks litraa vettä mut monesti se jää yhteen litraan..
 
Mulla on edessä myös sokerirasitus, niin samalla sitten otatan kilpirauhaskokeet. Multa on lapsesta asti seurattu kilpirauhasta, kun se on ihan normaalin ylärajalla suuruudeltaan.
 
Hymis, mikä se "testi" oli josta ties onko vatsalihakset palautunut ja niitä vois alkaa reenaa :) ?
 
Mäkin mietin tota vatsalihasten treenauksen alottamista. Viime viikolla oli jälkitarkastus ja lekuri sano, että vatsoja saa alkaa treenaa samantien. Muistan kuitenkin lukeneeni jostain että olisi hyvä oottaa useempi kuukausi niin että lihasten välinen rako on palautunut yhteen. Ymmärsin sen niin, että jos liian ajoissa alkaa treenaa voi se rako jäädä palautumatta. Itellä ainakin vielä kun makuullaan kokeilee on semmonen 1.5-2cm rako lihasten välissä. Ota tästä ny taas selväö kun erilaisia suosituksia samasta asiasta...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Makuulla se rako usein tuntuu mutta kun nousee istumaan / puoli-istuvassa asentoon ja kokeilee niin vetäytyy vähän yhteen. Jos sitten rakoa ei enää tunnu tai on alle sormen leveyden niin saa treenata!
 
^ mää kans oon miettiny et mikä fucking rako ja missä!!? :D :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Selinmakuulla navan yläpuolella vatsalihaksia jännittäessä sen raon pitäis olla yhdellä sormella kokeillessa ahdas niin sit saa ruveta treenaamaan. Tai näin mulle siis neuvottiin :)
 
Mulla toi rako on noin kolmen sormen levyinen. Ystävä kertoi et hänellä on pysyvästi vaurioitunut synnytyksen yhteydessä(oli kait jouduttu voimakkaasti siitä painamaan) tuo vastalihasten väli ja häneltä siis niin leveä rako, että ilman tukivyötä sisäelimiä mahtuu tulla siihen pullottamaan kun vatsalihaksia käyttää. Häntä oli ohjeistettu treenaamaan vatsalihaksia, jotta se alkaisi korjautua, tietty hänen tapauksessaan sen tukivyön kanssa. Mutta että treenaamalla vatsalihaksia se myös jonkin verran korjaantuu, vaikka siinä väliä olisikin. Enhän mä voisi koskaan tehdä vatsoja, jos oottelisin et se väli siitä itsellään menisi, kun ei se mene.

Itse en oo vielä tehnyt varsinaista vatsalihastreeniä, mutta kyllähän ne saa jonkinlaista treeniä kuulatessa, kun pitää keskivartaloa tiukkana. Oon miettinyt, et jonkun ajan päästä alottelen varovasti sit syviä vatsalihaksia ja kunnon treenit alkaa vasta kun on reippaasti puolivuotta synnytyksestä. Pikkuhiljaa ja mikä hyvältä tuntuu, niin ei se kovin huonosti voi sit mennä.
 
joo en mä löydä sitä rakoo :confused: mut mitä luulette voisko esim lankuttaa jos on epävarma noista rakosista? mä oon tehny noita arkipäivän vatsalihas liikkeitä (jännittäny just keskivartaloo ja sellasta perus huttua) mut mieli olis kova ruveta jo reenaamaan enemmänkin :confused: kerranki ku lis inspistä!!!!!
 
niin... ja täs on vertailun vuoks rv 41 kuva.... 2päivää ennen synnytystä, et on se onneks vähä pienempi jo :grin
 

Liitteet

  • rv 41.jpg
    rv 41.jpg
    485.2 KB · Katsottu: 64
Mä kysyin neuvolassa vatsalihaksista ja siihen oli joku näppärä fysioterapeutin ohje, mutta terkka ja lääkäri puhu samaan aikaan enkä saanut koko ajatusta kiinni. Sanottii kuitenkin et samantien kun ei oo mulla sektiota. Eikä tosissaa halunnu ees koittaa mun vatsalihaksia vaikka tarjosin.
 
On se jännä, et mahan lääppijöitä riittää,kun siellä on vauva, mut sit kun tarjotaan, niin ei haluta...:excited001
 
Mä kokeilin eilen pitkästä aikaa omia "lihaksiani"ja rako on pienentynyt nyt lähes kiinni. Vielä n.kk sitten oli se sormen mentävä rako mutta nyt ei pikkurillikään enää mahdu väliin. Eli treenit voi alkaa. Jos vaikka alkais lankuttaa iltaisin. Sit mulla on sellanen zumban abs-video mikä kestää joku 20min ja on tosi tehokas keskivartalolle. Pari minsaa lankkua ja sit päälle se zumba. Näillä alkuun ja sitten muut treenit elokuusta kun pääsee säkkiä hakkaamaan. Lenkki-ihminen mä en ole.
 
Mulla on Kunto Plussalta tullut kirjanen "vatsa kiinteäksi" tms, pitää katsoa onko siellä mitään mitä ei jo ennestään ois joskus koittanut :)
Mie oon tehnyt syviä vatsoja ja lantionpohjan jumppaa, en uskalla suoria aloittaa ku esikoisen aikana jäi se rako. Nyt en ole edes uskaltanut koittaa miltä koko rako tuntuu. Ainakin maha kiinteytynyt, joten uskon se olevan nyt vähän pienempi kuin esikoisen synnytyksen jälkeen :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä niin nostan hattua teille kun jaksatte zumbata ja jumpata! Mä en oo lainkaan jumppaihminen, oikeen kammoon sitä vaikka joskus oon tehnytkin selkäni vuoksi, et pysyisin kunnossa. Mä vaan kävelen, vesijuoksen ja kausiliikun. Mut esim. pitkät metsäretket vois olla ihan mun juttu. Mun projekti laihtua 1,5 kg ristiäisiä varten ei sitten onnistunut :sad001 Laihduin vaan puoli kiloa. Se muuten harmittaa tällaista perfektionistia.
 
Takaisin
Top