Marrasmammojen Kesäkuun löpinät :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onni-ilona: just noin! Mulla on täys sama juttu! Vaikka nyt syön kuinka paljon kaikkea pelkkää kuitua ja hedelmää ja liikun niin paljon kun pystyn niin ei mitään. Ja tosiaan mulla toi on vaivanut kanssa lapsesta asti ja nyt mennyt ihan huippuun!

Ootte täs viiko aikana kirjottaneet nii paljo että en jaksa lukea.

Olin tossa maanantaista lähtii reissussa. tiistaina mentii tytön ja äitini kanssa Helsinkiin ja pyörittii sukulaisissa ja shoppailemassa. Pe tultiin pois ja eilen sitten oltii siskonpojan rippijuhlissa, sai poju jo valmiiksi kummintehtävän kun kerkes jo purnaamaan ettei siitä koulusta oo hälle mitää hyötyy nii olipas siitä sitten :) . Illalla sitten kotiuduttiin tosissaan kotiin. Yöllä tuli tytölle sitte uuvellee räkätaati :(

Mulla jäi viikon ajalta sokereiden mittaus sanonko miksikä. kahtena iltana olin nii väsy että neula käteen nukahin etten kerennä ees pistää ku väsytti nii hirveesti päivän kävelyt ja muut. Että saas nähä mite sokerit meni. ne meni mite meni.  Ja en vaa muistanu mittailla. ja mittari oli aina siellä missä ite en ollu. No jospa se ei maailmaa kaada.Ei ainakaa ole ollu korkeen sokerin oireita päin vastoin.

Liikkeet alkoivat tuntumaan tuossa viikon aikana nii hyvi että alamasulta missä ei oo läskii nii paljoo tuntuu jo päälle päi.

mahantoiminnasta ootta puhunu. Mun ei tartte ku pari luumuu syödä nii avot lentää paska. Tai lautasellinen salaattia nii joha lentää. kahvi tekee kivut ja pistää kyl kans lentämään. ETtä saan tosiaankin ummetuksen todella nopeasti ilma lääkkeitä laukeamaan. Luoja kiitos ei oo tarvinna rautaa syödä ku tytön syntymän jälkee piti syödä ja sillo piti ottaa lääkkeet jo käyttöön ku meni ni kovaks.

Hmm paino +6kg vaikka viikko tossa menikin inin että paljon paljon käveltii ja ruoka oli normaalia tervettä kotiruokaa ja kasviksia ja salaattia paljo enkä ees herkutellu juurikaa, toisaalta nyt o turvotusta jonkun verra ku myös paljo istuttii autossa ja mie ajoin ja ei tullu vettä nii paljoo juotuu mitä olis pitäny. viikon saldo olikii 1500km päälle mitä ajoin. Eli siis toi paino enne raskautta nii siitä o tullu lisää toi +6kg.

Jottai muuta piti kirjottaa mut enpä muista ja jaksa jote lähen nyt lepäämään.

Mulla kahvi auttaa ummetukseen, ei tarvitse kuin ottaa muutama hörppy aamukahvista, niin jo tyhjenee koko suoli. Suorastaan saa juosta vessaan, ettei housuun tule.

Olen Tinttu.com -sivustolta katsellut aivan ihania lastenvaatteita. Siis voi vallan <3 En malta odottaa, että meidän pieni putkahtaa ulos ja kasvaa hieman, niin saa puettua kaikkiin ihaniin vaatteisiin.

Zaana mulle sanottiin neuvolassa et pitäää pyttää resepti lääkäriltä sitkun soitin sinne n iin sanovat ettei tarvii et en tiiä miks neuvolassa sanottiin niin mut nyt sekin on hoidettu onneks saa nähä lähteekö nousuun ei oo oikene ennenkään rautalääkkeet auttanu

Heippa ja terveiset Tallinnasta! Sää suosi sen verta ettei satanu. Aurinko paisto, mut tuuli kovasti.

Huomenna tuo mies lähtee viikon reissulle poikien kanssa mökille viettää juhannusta! Yhyy! Kärsin jo nyt kamalista ikävän tunteista. Mistä näitä tunteita tulee?!

Nyt pitäis varata huomiseks kampaaja ni vähän sitte piristyy! :))

Tiistaina ULTRA! Wihii! Joudun siis tällä kertaa menemään yksin. :(

Olipas tänään aamuherätys, kun unenpöpperössä silittelin koiraa, ja punkkihan siitä sitten löytyi. Ei kun hakemaan punkkipihtejä muuton jäljiltä! Hyvin lähti punkki irti, mutta on noi vaan maailman ällöttävimpiä otuksia! Yök!

Eilen juhlittiin kahdet rippijuhlat ja istuttiin autossa ihan kunnolla. Joka saikin aikamoiset kivut mulla aikaan, kuten tuonne raskausoireisiin jo eilen kirjoittelin. Ja yönkin vielä vihloi mahan sivuja, eli taitaa ne kohdun liitokset nyt venyä sitten aika tavalla. Nyt tuntuu kyllä jo paremmalta, mutta edelleen äkkiliikkeet vihlaisee. Jalat oli myöskin turvonneet liki kaksinkertaisiksi päivän aikana. Ei ollut toivoakaan, että olisin saanut kengät jalkaan vielä kotipihassa, kun ne potkaisin juhlista lähdettäessä pois automatkan ajaksi! Mitenhän mahdan selvitä kaason pestistä tuolla lokakuun puolivälissä, kun nyt jo oli niin väsähtänyt ja turvonnut ja kipeä olo päivän jäljiltä. Onneksi raskausuutisen jälkeen mulle on valittu myös "hätävaratuuraaja", jotta jos ei koko päivää jaksa niin voi huilailla välissä. Sinänsä harmi kyllä olla noin loppuvaiheessa raskaana tuolloin, kun todella läheiset ystävät menee naimisiin ja tiedän, että on hyvät bileet tiedossa :)

Jahas, taas kutsuu hammaslääkäri. Tiedän, että kun sieltä kotiin pääsen, niin menen samantien päikkäreille. Siitä puudutusaineesta tulee niin huono olo, kun ei saa syödä tai juoda mitään. Viikon päästä on rakenneultra ja neuvola 5.7

Josko vaikka tällä kertaa ei alahuuli olisi puoliksi päällystetty, jollain ihme tökötillä. Vähän hävetti kotona peliin katsoessa. Sen jälkeen ei enää yhtään ihmetyttänyt, miksi ihmiset oli mua bussipysäkillä tuijottaneet :D

Mulla on rakenneultra nyt torstaina. Suoraan sanottuna pelottaa tosi paljon. Ensimmäisessä ultrassa vauvan aivoissa ja päälaessa havaittiin mahdollinen rakennepoikkeavuus ja toisessa ultrassa vauva oli lääkärin mukaan täydellinen. Joten tää kolmas ultra nyt ratkaisee aika paljon, koska viikot näyttää mitä siellä on kehittynyt. Oon ollut tosi kärttynen ja itkuinen jo varmaan viikon ajan koska se on mun tapa jolla hoidan tällaista Pään sisäistä stressiä. Ja asiaa ei yhtään auta se kun miehen kiukkunen 9-vuotias tuli meille tällä viikolla ja 10-v synttärit ei sitten mennyt ihan putkeen. Ei kukaan voi vaan ymmärtää mitä mun pään sisällä tapahtuu ja tuntuu ettei mieskään edes ymmärrä vaikka puhutaan asioista kyllä. En myöskään itse ymmärrä ihmisiä jotka pelosta tai mistä tahansa tunteesta riippumatta pystyvät toimimaan normaalisti, niin ettei kukaan huomaa mitään eroa. Huh, tulipas valitusvirsi. Toivottavasti kaikki on meillä kaikilla tulevilla äideillä hyvin ja vauvat täydellisiä! Onnea kaikille!

Saripink: Toivotaan, ettei ole mitään poikkeavuuksia. Mut hyvä, että pystyt puhumaan miehen kanssa asioista. Meillä tuppaa olee niin, et jos mietin et mikähän neidillä ois, ni mies vastaa "ei sitä mikää vaivaa" ja ei suostu enempää keskustelemaan. Ku sanoin sille, että olin neuvolasta kysyny, että tartteeko ostaa nilkkaa tukevat kengät, ku neidin jalkaterä kääntyy ulospäin kävellessä ja et neuvolasta laittoivat meiät fysioterapeutille, ni tuli hirvee riita asiasta. Ei vaan voi ymmärtää...

Saripink toivotaan että kaikki on hyvin. Miehethän luonnollisesti käsittelee kaikki asiat eri tavalla kuin naiset. Ja se todella ärsyttää välillä täälläkin! Mutta onneks osaat silti itse käsitellä tunteitas ja kirjottaa edes tänne! Tule heti ultran jälkeen kertomaan miten meni! Ymmärrän kyllä jännityksen, itsellä tänään 4D ja jännittää pirusti. Valvoin yöllä neljään asti ja mietin mitä kaikkea voisi olla pielessä, MUTTA nyt yritän kuitenkin olla asian kanssa rauhassa ja mennä ultraan. Tulen kertomaan teille sitten mitä sanottiin, oliko kaikki hyvin, ja oliko kyseessä tyttö vai poika! ;)

Saripink toivotaan että ensimmäisessä ultrassa vaan näkynyt väärin ja kaikki on hyvin.

Nyt on sitten sokerirasituskin varattu ens viikon perjantaille.. voin jo maistaa sen litkun.. yök.. varasin tohon peijaksen sairaalaan jos osaisivat pistää vähän paremmin siellä kun tk labrassa kun joutuu useamman ottamaan peräkkäin.

En tiedä onko mulla vähemmän lapsivettä kun Janikaa odottaessa mutta tuntuu kaikki liikkeet paljon paremmin. tai ehkä tämä juippi on energisempi kun Janika :D

Mulla tuntuu liikkeet kans tosi selkeesti, vaikka enhän siis voi verrata mihinkään... Mutta siis varsinkin tietyissä asennoissa melkein "aina" pieniä potkuja tulee. Ja illalla tuntu sitte liikkeet ihan mahan päältä kädellekkin! :)

Saripink: Voimia näille muutamalle päivälle. On varmasti piinallista odottaa torstaihin ja pelätä pahinta. Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Siis voi jösses, että voi tulla hirveä olo hammaslääkärin jälkeen. Olen aivan valmis teloitettavaksi. Oksettaa todella voimakkaasti ja päätä särkee niin, että tekee mieli huutaa. Ei sovi mulle olenkaan raskaus, puudutusaine ja neilikanmaku. Pahinta on toi neilikka, hyi. Tunti pitää vielä kärvistellä ja sitten saa syödä, niin tulee parempi olo. Mukavasti muuten alkoi hammaslääkäriin lähtiessä nivusiin sattumaan, vihloi oikein kunnolla. Ei pystynyt kunnolla kävelemään, vaan piti ihan hissunkissun köpötellä eteenpäin. Onneksi sattuu vain kävellessä, ettei tarvitse tämän hirveän olon lisäksi kivuista kärsiä.

Ai niin, olen alkanut kasaamaan miehelleni isyyspakkausta. Onko kukaan muu tekemässä samanmoista tai tehnyt aikaisemmin? Tällä hetkellä olisi suunnitelmissa laittaa pakkaukseen;

Kirjat:
-The complete guide to uninvited advice on raising children (Kelvottomia ohjeita pienten pilttien kasvatukseen, tätä suomenkielistä painosta ei enää myydä, niin pitää tyytyä englanninkieliseen)
-Vauva. Omistajan opas: käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto
-Baby blues sarjakuvakirja

Vaipanvaihto-survivalsetti:
-Hoitoalusta
-Puhdistuspyyhkeitä
-Kumihanskoja (Isukeilla on tunnetusti herkät kädet)
-Pyykkipoikia (Ettei herkkä nenä kärsi)
-Ilmanraikastin

Kylpyhetkiin:
-Amme
-Pesulappu
-Kylpyankka
-Vauvan huppupyyhe

Ruokahetkiin:
-Ruokalappu
-Tuttipullo
-Pehmeä ensilusikka
-Nokkamuki

Isin hyvinvointiin:
-Kitkat-patukoita (Have a break, have a kitkat :D )
-Battery-energiajuomaa
-Sisu-pastilleja
-Särkylääkettä
-Tulitikkuja (Pysyy silmät auki yölläkin ;) )
-Korvatulpat

Luomaan yhteenkuuluvuutta:
-Solmupipo tekstillä "Isin airsoft-kaveri"
-Isukille t-paita, jollain höpöhöpö-tekstillä :D (En ole vielä keksinyt mitään sopivaa)

haha, hauska idea...eipä oo tullu mieleen! :D meillä kun isukkinen aika hajuherkkä ja sellanen siisteushirmu, että taidampa itekkin alkaa kokomaan omanlaista "selviytymispakkausta" hänelle kera huumorin! hieno pakkaus sulla meriy tulossa! :D:D

JOopa. Olisi ite pitäny lukee vasta torstain jälkeen tätä palstaa. Teidän pelot ultraa kohtaan tarttui sitten minuun vaikka en oo pelänny sitä ollenkaan.No ei voi mitää.

Flunssa jyllää vaa neidillä ja nyt yrittää minuunkin tehä uuvelleen.SAIS JO LOPPUA TÄÄ LOPUTON SAIRASTELU!! En kohta enää osaa muuta sanoa ku että tää asunto vaikuttaa tähä juttuu ja oon aikomassa soittookkii tuonne terveystarkastajalle. Ku  vuokranantaja sanoo ettei oo mitää ongelmaa mut kämppä haisee kellarille nii täytyy olla ja tytöllä ollu viime syksystä asti koko ajan yskä vaikka olisi terve.

mulla on ollut tuo isyssypakkaus ja miettinyt mitä siihen hommais pikkuhiljaa pitääkin ruveta katteleen tavaroita mitä ostaa siihen :)...

Eipä mun nivuskivut sitten olleetkaan ihan perus nivuskipuja vaan virtsatietulehdus. Älysin asian siinä vaiheessa, kun vessassa tuli ravattua ja alavatsa kipuili kokoajan enemmän. Juuri kotiuduin Jorvin päivystyksestä reseptin kanssa. Onneksi kävin siellä, nyt nimittäin on polttelua, kirvelyä, pakottava tarve pissiä sekä alavatsa- että selkäkipuja. Itkukin on kipujen kanssa tullut.

Kiitos kaikille, toivotaan parasta. Tuonne ultrakuviin sitä ihmettelinkin muistaakseni silloin ekan ultran jälkeen kun käyttivät Lohjalla ilmeisesti ekalla kertaa jo 4D ultraa ja sitten sinne meilahteen mentäessä toiseen ultraan niin ne käyttivätkin jotain erilaista. Kun se kuva oli ihan epäselvä. Niin itselle tottakai jää vähän epäilevä fiilis että onko nyt varmasti kaikki ok kun en itse saanut kuvasta selvää Samoin kuin tuossa 4D:ssä. Mutta osaavathan he työnsä paremmin kuin minä. :) kyllä kaikki on ok.

Takaisin