Marrasmammojen Kesäkuun löpinät :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jon: raskaana ollessa unet on yleisesti melkoisen lentäviä, ja etenkin just ne synnytykseen ja tulevaan vauvaan liittyvät. Eli et oo sekoamassa, oot vaan raskaana :)

Ja mun maha on kans jo sen verran tiellä, että AINA kun käyn tiskipöydän ääressä, niin mun paita on märkä siitä navan alapuolelta. Se on TODELLA RASITTAVAA!!! Kunhan tää tästä vielä vähän kasvaa, niin on taas tiellä joka paikassa, etenkin keittiössä touhutessa. Meillä on niin pieni keittiö, että kun täytyy kääntyä jääkaapilta pöydän suuntaan, niin siinäkin jo ehtii paukutella mahansa johonki kulmaan... Onneks tulee se muutto isompaan asuntoon vielä ennen synnytystä... tosin silloin musta ei kauheesti oo hyötyä missään kantamisessa tms enää :D

Ja mulla oli esikoisesta ja on nytkin jo välillä tullut sitä nestettä rinnoista. Toistaiseksi vain kerran tämän raskauden aikana on tullut ihan nestettä, kun illalla istuin katsomassa telkkaria, mutta sitä hyytynyttä ainetta on sit ollut nänneissä useampanakin päivänä/aamuna. En tosin aina ees muista kattoa asiaa. :) Se voi siis olla ihan kirkasta tai semmosta vähän kellertävää tai valkoista se neste, kaikki on normaalia.

jon, mä olen nähnyt periaatteessa ihan samanlaista unta ku sä! Mä synnytin kotona, vauva vaan LUISKAHTI ulos. Ja sit lähdin johonkin ja jätin vauvan, myöhemmin vasta tajusin ettei niin voi tehdä. Herätessä olo oli aivan kaamea!

Meriy, mäkin naureskelen täällä sun mahajutuille :D Vaikka eipä susta varmasti hirveän hauskaa ole. Itse en oo tuollaista vielä huomannut, mutta eiköhän se mahan kasvaessa tule vastaan. Mun on ollut vaikea vaan sopeutua siihen, että maha kasvaa ja tulee isoksi. Toisaalta olen hirveän ylpeä masustani, esittelen ja paijailen sitä. Mutta toisaalta tuntuu vaikealta vielä tässä vaiheessa, kun on niin pönäkkä olo, kun se ei niin selkeästi vielä ole vauvamasu. Vaikken laiha koskaan ole ollut, maha on aina ollut littana ja ehkä ainoa asia mistä oon kehossani pitänyt!

Aamulla oli neuvola, vihdoinkin! Siellä se pienoinen vipelsi masussa kovin, kun sydänääniä kuunneltiin. Terveydenhoitaja ihmetteli, että löytyipä äänet helposti, kun näillä viikoilla niitä yleensä vielä saa etsiä :) 158 oli syke, aivan ihanan kuuloista <3 Virtsassa ei ollut sokeria, jotenkin nyt helpotti. Kun siihen sokerirasitukseen pääsemistä olen toivonut.. Ehkä ei tarvitsis stressata niin paljoa.

mulla oli maanantaina neuvola, ja sydänääniä ei meinattu millää saada kuuluviin, pikkunen meni kauheeta vauhtia karkuun ja välillä vaan potkas istukka on edessä taas ja ihmetteli kovasti miten niin aikasessa vaiheessa oon liikkeet tuntenu ja miten mieskin ne tuntenut jo monta viikkoa :) sydänäänet oli siinä 140 paikkeilla :) muistaako kukaan, kun on niitä uskomuksia ja veikkauksia sydänäänten perusteella että kumpi ois tänne tulossa, onko tytöillä vai pojilla nopeampi syke? ei löydy esikoisen äitiyskorttia tähän hätään :D ylihuomenna on ultra jolloin toivottavasti selviää on matkassa tyttö vai poika<3 :) Kiinalainen raskauskalenteri oli esikoisesta väärässä, sen mukaan olisi tullut poika ja nyt sen mukaan olis poika tulossa, saa nähdä pitääkö paikkaansa :D

http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Poika-vai-tytto/Poika-vai-tytto/

Tuolta löytyy arvuutteluita! Oli jopa ihan pakko joskus aiemmin testata tota sormus-naru -juttua. Naureskeltiin miehen kanssa, että kaikkea sitä keksitäänkin. Pulssin ja edellä mainitun testin perusteella olis tyttö tulossa. Kiinalaisen raskauskalenterin ja mahan muodon perusteella poika. Tekee mieli sekä makeaa että kirpeää. Saa nähdä mikä hermafrodiitti sieltä sitten oikein on tuloillaan ;) <3

Kyllä minuakin naurattaa se että masu tuppaa jäämään joka paikkaan väliin :D Aikaisemmin rinnat oli koko ajan tiellä. En ole vielä henkisesti sopeutunut tähän rintojen ja masun kasvuun, niin tuntuu, että jatkuvasti ovat tiellä. Vielä kuukausi sitten kävelin aina, ihan aina kassajonoissa yms rinnoillani ihmisiä vasten, tuttuja ihmisiä, mutta kuitenkin. Tämähän olisi ollut todella noloa jos olisin jaksanut välittää mieheni kavereiden kommenteista, joihin kaikkiin liittyi aina rintatuntumalla kulkeminen :D

Mimmuli90: Mä ainakin ilmoittaudun mahan hierojaksi. Mä taputtelen ja paijaan mahaa vähän väliä ihan tiedostamattakin. Kotona ja töissä, kaupassa ja vaikka missä :D

Muuten maha ei ole vielä pahemmin tiellä, onneksi. Musta kyllä tuntuu, että mun maha on jo ihan valtava. Tavallaan oon siitä tosi ylpee, mut toisaalta vähän ahdistaa tää leviäminen. Yhdellä mun työkaverilla on elokuussa LA, ja ei sen maha oo yhtään suurempi kuin munkaan...

Mä näin muuten kanssa viime yönä unta, että me oltiin jo saatu lapsi. Oltiin jossain kylässä ja me ei tiedetty mitään vauvan hoitamisesta. Siinä vaan sitten ihmeteltiin, että mitäköhän tän kanssa nyt sitten pitäisi tehdä. Enneunia kenties? ;D

Minäkin näin viime yönä unta vauvasta. Tyttö oli tullut ja sen nimenä oli Ronja Katariina. Jännä sinänsä, että nuo nimet eivät ole missään vaiheessa tulleet esille puheissa tai en ole niitä edes vauvalle ajatellut. Mäkin olin unessa vähän hukassa vauvan hoitamisen kanssa. Aloin sitä syöttämään ja pyysin miestä tuomaan myös jonkun hedelmäsosepurkin siihen viereen, kunnes muistin, että eihän näin pieni vielä syö mitään kiinteää

Voi että mä olen kateellinen teidän neuvoloista sun muista. Itsellä seuraava neuvola vasta 1,5 vkon päästä ja rakenneultraan on vielä kuukausi! Yritän kyllä muistutella itseäni, että kaikki aktiivisimmat kirjoittelijat näyttää olevan 2-3 vkoa minua edellä! Liikkeitä olen kovasti yrittänyt tunnustella ja jotain pientä ehkä tuntuukin. Mutta en kyllä uskalla vannoa, kun en edes tiedä miltä niiden kuuluisi tuntua. Lieneekö ilmaa kuitenkin :)

Liikunnasta: Mä olin ennen suht ahkera liikkuja. Kuntosaleilu on ollu mun lempiharrastus jo vuosia ja olen siellä ihan ahkerasti käynytkin ja lihaksia jonkin verran hankkinut. Talvella harrastan hiihtoa. Raskautuessani olin juoksukoulussa ja 8 kilometrin lenkin silloin pisimmilläni hölkkäsin ennenkuin jäin pahoinvoivana sängyn pohjalle. No tuon pahoinvoinnin ja väsymyksen jälkeen (jota kesti pari kolme kk) olenkin ollut tosi laiska.. :( Saleilu on jäänyt kokonaan, lenkillä käyn harvoin. Zumbassa olen käynyt kerran viikossa, mutta sen päätin nyt lopettaa, koska jos menen sinne niin zumbaan sitten myös kunnolla ja syke on tunnin ajan siellä 150-175 ja se alkaa olemaan vissiin jo vähän liikaa tässä tilassa..
Kunto on siis huonontunut, koska syke nousee helposti korkealle eikä tipahda enää yhtä nopeasti alas.. Nyt kuitenkin kävin viime vkolla ostamassa salikortin, koska työnantajani maksaa tietyn summan edestä vuosittain liikkumisiamme, niin pitihän etu tällekin vuodelle hyödyntää ennenkuin jään mammalomalle :) Tiedän, että joudun muuttamaan normaalia saleiluani paljon, koska en ole sitä nyt neljään kuukauteen harrastanut ja osaa liikkeistä ei voi enää tehdä ja rauhallisemmin pitää ottaa, koska olen tykännyt tehdä salillakin ihan tosissani..
Pyöräily olisi ihan kivaa, mutta pitäisi hankkia uusi pyörä, koska maastopyörässäni ei asento tunnu enää kovin hyvältä ja olen uutta pyörää harkinnut muutenkin.

Mä oon nähny unta, että kaksi kaveriani ja minä synnytimme kaikki yhtä aikaa. kaikille tuli tytöt :D Minä olin tosi pettynyt, koska meille oli sanottu, että tulee poika ja olin kaiken pojalle hankkinut (tämä tais tulla alitajunnasta, koska vähän toivomme poikaa vaikka kumpikin yhtä tervetulleita ovat, unessa oli ahdistavaa olla pettynyt, kun lapsen kuitenkin saimme). Toinen kaverini sai jo tytön oikeassa elämässä vähän tämän jälkeen ja toinen ei edes ole raskaana :) Ei tahdo millään malttaa odottaa, että saisi oman lapsen syliinsä, kun olen käynyt ihailemassa kaverin pienen pientä nyyttiä <3

Vielä yks masun hieroja ilmottautuu :) Varsinkin nukkumaa käydes tulee siliteltyy ja silloin tällöin myös vähä juttelen masulle. Mies on vähä katellu ja naureskellu et jokos sie sille höpötät :)

Sitte noista unista, näin tos su-ma välisenä yönä unta et lähin näil viikoil synnyttämään (nyt rv 16+1) ja lapsi synty ihan terveenä, oli aavistuksen normikokoista vauvaa pienempi ja tyttö sielt tuli. Synnytys oli tosi helppo ja vauva sit laitettii johonki tosi kummallisen näkösee keskoskaappiin mihin piti ite pumpata käsin ilmaa. Vauva siel katteli silmät pyöreinä ja käänty konttaamaan ja halus tulla ulos :D No mie sen nostin ylös ja aloin imettämään ja menin sitte pyllyn pesemään. Aamulla ihmettelin et mitähän toikii ny mahtoi tarkottaa

Nyt tunsin kyllä varmat ensimmäiset liikkeet!! Enkä edes tajunnut ensin, mietin vaan että mikäs outo tunne nyt mahassa on :D

Saripink, no niiin onnea ekoista liikkeistä! emoticon  Se on aika mieletön tunne kyllä! Sen jälkeen niitä tuntuukin _usein_. Ainakin itellä oli niin.

Mä kävin äseken tuolla kesäkuisissa lukemassa niiden ennakoivia merkkejä synnytyksestä ja ette ikinä usko, mulla rupes heti koskemaan mahaan ja tulemaan vaikka mitä synnytysoireita! Kyllä, olen erittäin myötätuntoinen kaikkien kipujen kanssa ja osaan eläytyä ihmisten tilanteisiin erittäin hyvin!

Enään yksi herätys töihin ja sitte alkais NELJÄN viikon loma! Reissuunkin on enään reilu viikko. Lauantaina on pika reissu Tallinnaan tiedossa! HIhiiii! Kesä emoticon

jon: Olen kokenut kaiken jorvissa ylimääräsistä ultrista heräämöön ;) Kyllä mä oon sitä mieltä että hyvä paikka se on, vaikka ennen Janikan synnytystä olinkin kuullut vähän melkein mitä vaan. Kyllä ottivat hyvin vastaan ja kuuntelivat hyvin toiveitani. Ainut että jos päädytään kiirrelliseen sektioon vauva menee isälle ja sinä heräämöön, mutta aika nopeasti sekin aika meni ja oltiin vauvan kanssa synnyttäneiden osastolla <3 Nyt menen naistenklinikalle synnyttämään, mutta se on minun selästä johtuvaa eikä niinkään mistään mitä Jorvissa olisin kohdannut.

Onko kellään muulla ollut varpaiden puutumista? o.O

Arja90: Meillä taas mies aina iltaisin paijailee mun mahaa ja juttelee sille. Tekis sitä varmaan vaikka koko illan, sille pitää aina hieman vihjata, että nukkumaankin pitäisi joskus päästä

Inxu näin ajattelinkin että puheita on monia jne. No hyvä kuulla positiivista niin omakin mieli rahoittuu. :) Itellä ollu kaks ultraa siellä ja synnytysosastolla tapasin tämän kätilön sen diabetestutkimuksen pohjalta ja ihan mukavilta kaikki tuntui. Oon vaan kova stressaamaan kaikkea turhaakin! Aika näyttää! :)

Meriy, helpotti taas. Kiitos! :) Itse hoitoalalla töissä olevana tiedän kuinka pitää puhua ja käyttäytyä. Ei mitä tahansa voi letkauttaa. Yleensä sairaalassa olessa ei hyvä olo ole ja jos sieltä kuulee yhtään negatiivista kohtelua tuntuu se miljoona kertaa pahemmalta kuin esim kaupankassan letkautukset.. Oliko epäselvä? :D
Olen ehkä liian utelias, mutta miksi Meriy vietit joulut Jorvissa? (Ei todellakaan ole pakko vastata, saat ohittaa kysymyksen suoraan)

jon: Olin jouluaattoisin aina kipeänä :D Oli korvatulehdusta, angiinaa ja mitä lie, korvatulehdukset piinasi jatkuvasti, kunnes laitettiin putket.

Olen itse myös hoitoalaa opiskellut ja työssäoppimisissa tuli kyllä selväksi, että melkoisen monenkirjavaa porukkaa alalla töissä :D

Todellakin on! Välillä ihan hävettää olla töissä sellasen ihmisen kanssa joka näyttää oman huonon päivänsä KAIKILLE ja kohdistaa kiukun aivan väärään suuntaan.

Jon, samaa mieltä... mullakin hoitoalan koulutus, vaikkakin työkokemus on jäänyt vähäiseksi käsiongelmien takia. Varsinkin sairaaloissa on töissä niin monenlaista persoonaa, että vaatii kyllä suvaitsevaisuutta ja ymmärtämystä työskennellä heidän kanssaan... just tuo, että se paha mieli puretaan potilaisiin/asiakkaisiin tai työkavereihin, on kyllä vihonviimestä touhua. Tietysti sitä kannattaa työkavereille kertoa, jos on huono päivä, niin muut sitten ymmärtää vähän paremmin, mutta ei sitä omaa pahaa oloa saa siellä töissä toisiin purkaa. Ne työntekijäthän ne luo sinne osastolle sen ilmapiirin (parhaassa tapauksessa hyvän sellaisen). 

täällähän olikin monta hoitoalalla työskentelevää, minäkin olen yksi :) Nähnyt kyllä yhtä sun toista hoitajien joukossa, onneksi näin potilaan asemassa olen onnistunut saamaan aina mukavia.

Näyttää olevan monta hoitsua. Tuli mieleen tässä ihan et kohta huomaan juttelevani jonkun työkaverin kanssa. :D
Nimenomaan, huonopäivä voi olla kenellä vaan, mutta asiasta voi sanoa ja pitää suun kiinni väärissä tilanteissa!

Takaisin