Marrasmammojen Kesäkuun löpinät :)

Mä olen aika ylpeä itsestäni, kun olen saanut kunnostauduttua liikunnan saralla lähiaikoina. Alkukesä meni jotenkin ihan ollessa vaan, mutta nyt on viikonloppuna liikuttu paljon ja eilen ja toissapäivänäkin kävin pitkän lenkin miehen ja koiran kanssa. Jee!!
Ehkä se läskikompleksikin tästä sulaa, kun tuntee tehneensä jotain asian eteen :)

Tarvikkeista: Meillä ei ole muuta hankittuna kuin varavaunut ja sitteri. ja sit ehkä ihan pieni kasa ihanan pieniä vauvanvaatteita :D Vaunut on siis varavaunut siksi, että saatiin miehen siskolta ne ilmaseksi parvekevaunuiksi, kun niissä toinen etupyörä kääntyy huonosti. Ajateltiin, että jos niitä ei saa kunnostettua, niin menee sitten parvekevaunuiksi. Meillä kun ei ole hissiä talossa, niin vaunut on jätettävä alas. Sitteri taas tuli mun veljen perheestä. Molemmat (vaunu ja sitteri) oli silleen että tulkaa hakemaan heti pois jos haluatte.

On koko ajan ajateltu, että aletaav sitten rakenneultran jälkeen katsomaan tavaroita. Vaatteiden ostoon lankesin kyllä vähän etuajassa, kun oltiin käymässä mun raskaana olevan kaverin luona. Siinä sitten kaks tulevaa mammaa kävi vähän shoppailemassa :D Mies yritti sanoa, ettei vielä tarvi eikä ainakaan mitään vaaleanpunaista, kun ei tiedä kumpi tulee. Mä sanoin, että mä kyllä tiedän, että tyttö sieltä tulee. Ja oikeasssa olin!! :)
 
Saripink: Verkkohousut ovat tällaiset Ovat todella venyvää materiaalia, eli sopivat aivan takuuvarmasti jokaisen jalkaan. Itse en ole koskaan päässyt näitä kokeilemaan, mutta vanhainkodeissa yms yleensä tykätään näistä todella.
 

Missäköhän vanhainkodeissa mä oon ollu kun ei yhdelläkään oo ollu tommossia verkkohousuja o.O Mulla on noista sen verran kokemusta että Janikan synnytyksen jälkeen pidin kyllä ihan mielelläni noita kun vuoto pari päivää oli jotain aivan sairasta enkä halunnu sotkea omia pökiä sitten. Mulla oli vielä katetri ekana päivänä niin sen "avulla" tuli vielä enemmän "ohivuotoa".

Saripink: minkä merkkisiä oot suunnitellu? eikä toi kovin paha hinta oo jos kaikki noi kuuluu tohon hintaan :)
 
sairaalan verkkohousut o verkosta vähä ku uuno paita :P mut niis o se puoli että niitä voi sit vähä muokata kropan mukaan että jos vaikka haaroista puristaa jalkoja nii niitä voi ratkoa. Mulla vaa oli niissäkin ongelma se vaikka pidin että ku o paksut reidet ja tietty oli muitakin sellasii siel nii ei meinannu enää isoja kokoja löytyä ku niissäkin löytyy kaiken kokosta, tietty kätevät ovat siinä mielessä et ne sai sitten heittää roskiin että ei tarvinna niihi pesupusseihin laittoo :P

Jes sain rohkeutta soittoo terveystarkastajalle. Tulee huomenna tutkimaan paikat ku vuokranantaja vaa niksauttelee niskojaan. Kaverini kävi eilen kylässä jolla o astmaa ja allergiaa ja het tuumas et haisee home. Ja illan se olikii ollu sitte nokkatukossa. Että onko ihmekkää et itekkii reagoin tukkosella nokalla ja pääkivulla ja lapsilla vähä väliä taateja. Isäntäkin on 24/7 nokkatukossa. ja ku ollaa muualla yötä nii ei mitää ongelmaa. Mie ku luulin tän päätaavin eka johtuvan tuosta raskaavesta mutta sitte rupessin vähä miettimää ja muistelemaan nii mulla o melkei aina vähä koskenu tääl ollessa päähä.

Jospa asiat tästä sitten rullautus parempaan suuntaan ja se oikeasti löytäisi ongelman alun tai syyn ja patistas ton vuokranantajan tekemää asialle oikeasti jotain!!!!!!! En taho enää tätä paskaa kestää pätkääkää meidä perheen terveyden kustannuksella, hitto ku ukko sais vakipaikan töistä nii vois ostoo sen hemmetin talon mutta ku ei ni ei hitto perkele saatana.. sori. ketuttaa vaa nii hirveesti.
 
Kiitos kaikille vastauksista mun edelliseen volinaani Ja kiitos vinkeistä mitä sairaalaan mukaan! :)

Sillon ku olin edellisen kerran synnärillä niin verkkohousut oli ihan kauheet, oonki aatellu ottaa omat pökät mukaan tällä kertaa.

Anoppila on 100 km:n sisällä meistä, sieltä vois toki autoa kysyä lainaks sitten kun laskettuaika lähestyy. Sikälimikäli ettei synnytys käynnisty odottamatta :D Taksia oon mäki miettinyt, mut hirvittää se pesulasku sit jos sattuu menemään vedet taksissa... (On mullaki murheet...)

Mä muutan näillä helteillä kohta pakastimeen. Tai tonne taloyhtiön talouskellariin, siellä on ihanan viileetä... Lämmintä päivänjatkoa kaikille!


 
heips, mulla rakenneultra takana ja kaikki sielä pikkuisella hyvin. lääkäri sanoi, että nyt vaan normi raskaudenseuranta ja keskenmenoriskiä ei sen kaksosraskauden takia ainakaan enää ole. Ihanaa!! Sukupuolikin selvillä ;)

Nyt vaan tullu kiusaks iskias, välillä niinkin kova kipu pakarassa, että kävelemään ei pääse, saati istua autoon ym.. onko kellään ollu vastaavaa?? kauheeta ajatella, että linkutan tonne marraskuuhun asti.

Ja sitten toinen juttu, onko kellään kokemusta tai aikomusta mennä äitiysjoogaan, mua kun kauheesti kiinnostas. Jos jollain on kokemuksia, niin kuuntelisin mielelläni!!
 
Krepa88:
ei oo tosta iskias kivusta raskaus aikana muuten kun mitä nyt välillä juilii mutta tiedän tuon tunteen kun ei pysty edes kävelemään kunnolla. Mun kivut ei nyt varsinaisesti iskias kipuina mene kun on diagnoosikin mutta alku kivut tutuivat kun iskias. Voisko noi sun kivut olla sitten liitoskipuja? jaksuja sulle kipujen kanssa :)
 
On ollu iskias kipuja mut tässä raskaudessa paljon vähemmän. Lantion tukivyö helpottaa liikkumista niiden kipujen kanssa, ja issiakseen lepo ja liikunta parasta lääkettä.

 
Heippa kaikille!

Täällä juhannus meni oikein mukavasti, käytiin perjantaina mökillä saunomas ja grillaamas ja sunnuntaina minuu iski jokin siivousinto niin eihän siin muu auttanu ku alkaa kuuraamaan Maanataina ku tulin töistä niin auto hajos ja täytyykin nyt sitte pyörällä kulkea. Onneks ei oo pitkä matka ja toivon vaa et ois hyvää kelii tonne heinäkuun puoleevälii asti kunnes mun loma alkaa :) Ihan hyvää tekee pyöräillä ku oon vähäsen lihonu... Mut sitähän mun piti tulla hehkuttaa et täälläkin on vihdoin tuntunut ensimmäiset liikkeet! emoticon  Oli se hassua kun tuntui mahassa muljahdus ku nousin tästä tuolista ylös ja tajusin et masuasukki se siel liikkuu ja menin sitte sänkyyn maate ja siinä hetken olin. Pien potku tuntu ku ois popcorni paukahtanu :D Nyt oon eilee ja tänää koittanu kuunnella tuntuuko mitää hassuu ja välillä se siel ittestää ilmottelee :) 18.7. on rakenne ultra ni sitte tiedetää kumpi on kyseessä :)
 
Sori mammat, en jaksa/ehdi lukea muitte kommentteja ni tuun taas kertoo omaa napaa :D

Meil ollaa jo lähes kaikki kamat pakattu. Enää mietin vaa, et saako netin siirrettyä vaan sillä, et ilmottaa maistraattiin osotteenmuutoksen vai pitääkö mun oikeasti jonottaa asiakaspalveluun.. No huomenna soitan aamusta, josko sit pääsis läpi. Samalla ilmotan noi kanavat, et pitäis siirtää... Hirveesti kaikkee soittorumbaa ja mieskää ei voi niitä hoitaa, ku ei suomea puhu ja samalla valittaa, ku en "pakkaa ollenkaan" ku oon vaa puhelimessa. Vaikka mä siis kyllä olen pakannu ihan samaan tahtiin herran kanssa. MUR!
 
Arja90: Täälläkin elettiin siinä toivossa, että ra-ultrassa saadaan sukupuoli tietää, toisin kävi. Tyyppi piti visusti jalkansa kiinni ja sukupuoli jäi mysteeriksi.
 
Meriy: Niin että saa sitte nähdä et onko reipas vilauttelija vai ujo siveyden sipuli :D

Tuossa yks päivä työkaveri kertoi miehensä mummosta joka ei ollu ikinä uskonu noihi laskettuihin aikoihin vaa jokaisen lapsen kohdalla oli käyny niin, että kun ensimmäiset liikkeet tuntui niin siitä 20vkoa lapsi syntyi. En nyt tarkkaan muista kuinka monta lasta oli mummo synnyttänyt, mutta taisi olla jotain 5 niitä lapsia. Kirjoitinpa sitten kalenteriin 14.11. kohdalle "synnnytys?" Katotaa osuuko mummon ennustukset oikeaan :D
 
Narsku78: joo siis se antaa painaa returnia ja näyttää tässä kirjoitustilassa toimivankin, mutta sitten valmis teksti tulee yhteen pötköön :D tosi ärsyttävää. Koitankin nyt painella muutaman välilyönnin, katsotaampa miltä se näyttää.. Meriy: nuohan näyttää kotoisilta :D kunnon seksipöksyt :D Inxu: ihastuin jo raskauden ekoilla viikoilla vauvalehden kuvaan britax b-smart rattaista, käytiin niitä sellossa testaamassa ja ne miellytti kovin. Ihan tollainen kevyt ja muunneltava ratkaisu ja kolmipyöräinen tuntui todella näpsäkältä verrattuna niihin emmaljungan ym 2000€ isoihin rattaisiin. Krepa88: minulla on yleensä muutenkin iskias oireita ja nyt myös aina loppupäivästä tuntuu. Siinä 9 viikon kohdilla oli tosi pahat kivut, ei päässyt istumaan tai seisomaan ja makaaminenkin oli kivuliasta.. Mies hieroi selkää aina kun mahdollista ja silti ei auttanut. Ja pilatesta kun kokeilin niin huhheijaa meinasin jäädä sinne mattoon makaamaan teki niin sairaan kipeetä. // tänään ostin herbamedicuksen viininlehtivoidetta jonka pitäisi auttaa jalkojen rentouttamisessa ja torjuu turvotusta ja laskimovaivoja. Jalat on nyt kahtena iltana olleet jo vähän turvoksissa, saas nähdä miten tuo auttaa. // ja innsttuin niin tuosta eilisesta makkarasoossista että tein vielä jauhelikastikkeen tänään ja ai nam, musta on tullut aikamoinen kokki :D
 
Arja90, hui pelottava ajatus! Meillä nimittäin vauva syntyisi sitten joskus viikolla 35.. Toivottavasti ei täällä suunnassa pidä paikkaansa :D

Kyllä huomaa, ettei kroppa ole enää entisensä! Töihin tuli ruokatavarat tänään, ja niitä suhteellisen painavia lihalaatikoita sitten siirtelin ja touhusin.. Selkä ei tykännyt yhtään hyvää. Ja kun se on pakko tehdä, kun ketään muuta ei siellä niitä tavaroita ole jääkaappiin laittamassa. Noh, nyt viiden päivän vapaaputki, aivan ihanaa :) Huomenna kesäteatteriin ja perjantaina viikonlopuks mökille nauttimaan auringosta!

Kaylies, toivotaan että terveystarkastus toisi vähän vauhtia isännöitsijään! Ja Purrille jaksamisia sen muuton kanssa!
Voikaa koko mammalauma hyvin! :)
 
Purri: netti liittymän siirrot hoidetaan sitä kautta mistä o ottanukkii sen ja jos tietää että muuttaa kannattaa heti papereiden allekirjotus päivänä ottaa asiasta yhteyttä koska jos o netti kiinteä adsl nii siin suattaa mennä jopa 1kk enne ku siirtyy uuteen osoitteeseen liittymä, lasku tietty tulee uuteen osoitteeseen ku vaa antaa osoitteen.

Kanavat?miks sä niitä siirrät? Ne tulee sun sillä kanava kortilla olit sä missä tahansa, laskulle vaa uus osote tarttee ilmottaa jos ei mee maitraatin kautta.

Issias ja lantio kipuihin vinkkinä ensisynnyttäjille=* Terveyskeskuksen apuväline lainaamosta saa lantiovöitä lainaan kokeiltavaksi kotiin että auttaako kipuihin.Ilmainen!
* Sitten on olemassa Anita baby belt joka tukee lantiota selkää ja mahaa ja siitä on olemassa baby sherpa(mulla löytyy) joka tukee vain lantioo ja lonkkia. kummatin näistä maksaa noin 30-40e riippuen paikasta. Mulla toi sherpa autto tosi paljon pinskua oottaessa ja pystyin sen avulla liikkumaan ku liitos kivut, ja issias kivut olivat kovat. Ilmeisesti o paikat nyt nii löysät viel nii ei oo tarvinna ollenkaa viel tota vyötä.
 
Arja90, onpas mummos pistäny jännän asian merkille... itteäkin jänskättää kyllä aika paljon että millon vauva oikeesti syntyy ja minkä painosena, kun esikoinen synty viikoilla 38+0 ja paino siitäkin huolimatta 3835g... eli en kyllä itekään tosiaankaan usko että se raskaus ois edes usein sen 40 viikon pitunen, varsinkaan mulla. 

Kivuista: Liitoskivut on mulla nyt tauolla, niitä oli tossa alkuraskaudessa enemmänkin. Selkä meni kipeeksi kun liian kovalla patjalla nukuin juhannuksena ja muutenkin tuntuu tosi nopeesti kipeytyvän esim. imuroidessa. Niin ja harjotussupistuksia tuntuu tulevan myös imuroimisesta ja muusta kykkimisestä sekä kylmässä vedessä olemisesta (uimahallissa), niin en oo nyt sit uskaltanu noita asioita tehä. Uidessa ja jo pelkästään uima-altaassa oleilustakin tuntu heti että mahaa alko kiristämään ja semmonen epämukava tunne... en oikein tiiä onko toi normaalia vai ei, joten aattelin ottaa varman päälle ja jättää uimisen kokonaan pois. 

Purrille tsemppiä muuttoon! Meillä edellisessä muutossa kumpikin ois mieluummin vaan pakannu kun hoitanu just noita ärsyttäviä muuttoilmotuksia, netin, sähkön jne. siirtämisiä... ois miehes vaan ilonen ettei sen tarvi niitä hoitaa, ne on kaikkein veemäisimpiä hommia. emoticon  Ja just netti pitää siirtää/katkaista ajoissa, kuten Kaylies sanoikin (esim. meillä oli netissä just toi 1kk irtisanomisaika, eli jos ei oltas sanottu sitä ajoissa irti niin oltas jouduttu maksamaan kahesta nettiliittymästä yhtä aikaa). Jos muuten tulee joitain lehtiä, niin kannattaa niillekin ilmottaa uus osoite (varmaan netissäkin voi nykyään tehä) ja puhelinoperaattorille. Jossain netissä on ollu joku listakin, että mihin kaikkiin paikkoihin tieto osoitteen muutoksesta menee sieltä väestörekisterikeskuksesta, mutten nyt muista mistä sen sillon löysin. Mutta ainakin kun ilmottaa suoraan niihin paikkoihin joko puhelimitse tai netin kautta ajoissa, niin ei pitäs sitten yhdenkään laskun eikä lehden erehtyä menemään enää vanhaan osoitteeseen. 
 
Iskiasvaivoista: mulla alko iskias vihoittelemaan esikoisen aikaan joskus seittemännellä kuulla, kun vatsa alko olla jo sen verta iso... ja olin silloin päiväkodissa töissä, jolloin oli pakostakin nostoja, vaatteitten ja kenkien pukemista yms. :-/ mut nyt toivon todella etten joudu siitä vaivasta kärsimään, kun tuppaa sit olemaan niin kipeä ettei oikein mitään voi tehdä.

Kaylies, toivottavasti saatte asiat etenemään terveystarkastajan toimesta. :-)

Purri, tsemppiä muuttoon näillä keleillä ja varsinkin kasvavan masun kanssa! :-D

Juhannus meni meillä kaveriporukassa mökillä oleillen. Onneksi oli yks kaveri, jolla kanssa pieni poika etten joutunut ainut selväpäinen olemaan... Ja mieskin joi ihan asiallisesti ja jaksoi kumpanakin aamuna herätä mun ja tytön kanssa samoihin aikoihin. :-D eli kaikenkaikkiaan oli ihan mukava juhannus. :-)
 
Omaa: hitsi en tiiä onko mullakin nyt tulossa virtsatietulehdus päällensä, kun hiukan siltä alkais nyt tuntua... :-( täytynee soitella terkkarille ja käydä antamassa virtsanäyte, jos ei tämä tästä ala helpottamaan.

Helteisiä kesäpäiviä teille kaikille! :-)
 
zaana: niin kauan kun kohdunkaulalla ei tapahu mitää nii voit huoletta liikkua olla ja tehä, vähä huilaa vaa ku supistaa. Mulla oli tytöstä ja nyt on taas. nyt oon uskaltanut paljon enemmä tehä ja liikkua ja on ollu pakkokii ku neidin kanssa kahellee kotona päivät.Ja se uiminen on itseasiassa se parhain liikunta muoto vaikka supistas, näin sanoi lääkäri mulle. Koska siinä ei silleensä elimistöö rasita tai noita nivelii ja uidessa voi tehä muutakin kuin hikiuintii.

terveystarkastaja kävi->
Kosteusvaurioita ei löytynyt täältä, mutta tuoksu on todellinen että en oo kuvitellut, mietti sitä että jos se nyt tulee jostai mistä ei pitäs tulla eli joutuvat tulemaan tutkimaan vuokranantajan puolelta sen että mistä tänne pääsee tuota tuoksua että onko se jostai tuolta maanalta vai tuleeko tuosta putkistosta joka kulkee halki asunnon katonrajassa että jos siel on jossain nyt ongelmaa.mutta jossai o vika kun tulee tällänen haju.

Että sellasta tänne.
 
Kaylies, hyvä että joutuvat nyt sitten tutkimaan sen hajun lähteen. Mun lapsuudenkodissa (onneks oli myös vuokra-asunto) oltiin kans jatkuvasti sairaita ja mulla iho oirehti tosi pahasti. No, siellä todettiin pahat homevauriot ja kun muutettiin pois, niin kas kummaa: sairastelut jäi ja mun ihokin parani parissa kuukaudessa ihan täysin. Kyllä se vaan on niin ahdistavaa kun joutuu kärsimään tollasesta. emoticon Tsemppiä teille.

Ja helpottavaa kuulla että muillakin on noita harjoitussupistuksia. Itse vaan mietiskelin, että mistäköhän mä tiedän, tapahtuuko kohdunkaulalla jotain vai ei... kun ei tosiaan niitä neuvolalääkäriaikoja täällä ollenkaan ole eli sisätutkimuksia ei tehdä. Oon kuitenkin ruvennu nyt päivittäin pyöräilemään, sillä se on ehdottomasti mun lemppariliikuntaa ja ei tunnu juuri aiheuttavan noita harjoitussupistuksiakaan, onneksi. Mut pitää tosiaan muistaa tuo että rauhottuu vähäks aikaa kun niitä supistuksia tulee.
 
Takaisin
Top